ساختن ربات ترمیناتور دو در حال ممکن شدن! دانشمندان یک ربات انسان‌نما ساخته‌اند که می‌تواند به شکل مایع درآید و سپس دوباره به شکل اولیه برگردد

0

دانشمندان به پیشرفت تازه‌ای در فناوری رباتیک رسیده‌اند. آنها روباتی با ویژگی تغییر شکل پذیری ساخته‌اند که می‌تواند بین حالت‌های مایع و فلزی جابجا شود تا در محیط های دشوار بدون به آسیب حرکت کند. این ربات‌های کوچک می‌توانند در زمینه‌هایی مانند مونتاژ الکترونیک و حتی پزشکی کاربرد داشته باشند. این ربات‌ها می‌توانند از مسیرهای پرمانع عبور کنند یا داروها را تحویل معده دهند.

مهندس چنگ فنگ پان از دانشگاه چینی هنگ کنگ در چین می‌گوید: «دادن توانایی جابجایی بین حالت مایع و جامد به روبات‌ها، عملکرد بیشتری به آنها می‌دهد».

برای ساختن این ربات، تیمی از محققان به رهبری پان و همکارش، کینگ‌یوان وانگ از دانشگاه سان یات سن در چین، به طبیعت به عنوان منبع الهام روی آوردند. حیواناتی مانند خیار دریایی می‌توانند سفتی بافت‌های خود را برای بهبود ظرفیت بار و محدود کردن آسیب فیزیکی تغییر دهند و اختاپوس‌ها می‌توانند سفتی بازوهای خود را برای استتار، دستکاری اشیا و حرکت تغییر دهند.

برای طراحی روباتی که بتواند کاری مشابه انجام دهد، محققان به ماده‌ای غیرسمی نیاز داشتند که بتواند به راحتی بین حالت نرم و سخت در دمای محیط جا به جا شود. پس گالیوم را انتخاب کردند، فلز نرمی که نقطه ذوب آن 29.76 درجه سانتیگراد در فشار عادی است یعنی چند درجه کمتر از میانگین دمای بدن انسان. به طوری که گالیوم فقط با نگه داشتن در دست ذوب می‌شود.

محققان در ماتریس گالیوم، ذرات مغناطیسی جاسازی کردند و یک «ماشین انتقال بین فاز جامد-مایع مغناطیسی فعال» تولید کردند.

مهندس مکانیک کارمل مجیدی از دانشگاه کارنگی ملون، یکی از نویسندگان ارشد مقاله این تیم، می‌گوید: «ذرات مغناطیسی در اینجا دو نقش دارند.

«یکی از آنها این است که آنها باعث پاسخ ماده به یک میدان مغناطیسی متناوب می‌شوند، بنابراین می‌توانید از طریق القاء، مواد را گرم کنید و باعث تغییر فاز شوید. اما ذرات مغناطیسی همچنین به روبات‌ها تحرک و توانایی حرکت در پاسخ به میدان مغناطیسی می‌دهند.»

پس از آزمایش برای اینکه مشخص شود آیا انتقال از جامد به مایع برگشت‌پذیر است یا خیر، محققان ربات‌های کوچک خود را آزمایش کردند. این ربات‌ها می‌توانند از روی خندق‌های کوچک بپرند، از موانع بالا بروند و حتی برای انجام وظایف مشارکتی در هنگام جابجایی اجسام قبل از ترکیب و استحکام مجدد، از هم جدا شوند.

آن‌ها حتی یک نسخه انسان‌نمای کوچک داشتند که به شکل یک شکل لگو  بود و برای فرار از سلول کوچک زندان، از میله‌ها عبور می‌کرد و در سمت دیگر دوباره شکل می‌گرفت. ادای احترامی به صحنه‌ای از فیلم ترمیناتور دو.

سپس، تیم کاربردهای عملی را بررسی کردند. آنها مدلی از معده انسان ایجاد کردند و ربات را واداشتند که یک شی کوچک درون آن را ببلعد و بیرون بیاورد. این می‌تواند روشی تازه برای بیرون آوردن اجسام خارجی مثلا باتری‌های بلعیده شده باشد و یا به صورت معکوس به این ترتیب دارو تحویل بدن داد.

برای تعمیر مدار هم این ربات‌ها می‌توانند در مدارها حرکت کنند و روی آن ذوب شوند تا به عنوان رسانا و لحیم کاری عمل کنند و حتی به عنوان یک اتصال دهنده عمل کنند.

برای اینکه این ربات‌ها در دنیای واقعی کاربرد پیدا کنند، ماشین انتقال فاز نیاز به تغییراتی دارد. به عنوان مثال، از آنجایی که بدن انسان بالاتر از نقطه ذوب گالیم خالص است، رباتی که برای اهداف زیست پزشکی طراحی شده است، می‌تواند از یک ماتریس آلیاژی مبتنی بر گالیوم ساخته شود.

مجیدی می‌گوید: «تحقیقات آینده باید بیشتر بررسی کند که چگونه می‌توان از این روبات‌ها در زمینه زیست پزشکی استفاده کرد.

این تحقیق در Matter منتشر شده.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌هایی از حوادث ناگوار که با کمی «احتیاط» و عقل قابل پیشگیری‌اند

گاهی ما در کارهایمان به اصطلاح از خلاقیت استفاده می‌کنیم یا سعی می‌کنیم کاری را بدون اینکه وسایل لازمش را داشته باشیم با چیزهای بی‌ربط، در زمان کم، تمام کنیم. خب راستش گاهی شانس می‌آوریم و پز می‌دهیم که خلاقیت داشته‌ایم، اما خیلی وقت‌ها…

اگر سلبریتی‌های کنونی در دوران ویکتوریایی می‌زیستند …

پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت نشست. دوران ۶۴سالهٔ سلطنت او در تاریخ انگلستان به «عصر ویکتوریا» شهرت دارد، که همزمان با به‌اوج‌رسیدن گسترهٔ امپراتوری بریتانیا در سطح جهان بود.اما…

داستان قهرمانانه خواهران میرابال، فعالان دومینیکنی که به سرنگونی یک دیکتاتور کمک کردند

خواهران میرابال: پاتریا، مینروا و ماریا ترزا که در خانواده‌ای کشاورز از طبقه متوسط به دنیا آمدند، در جمهوری دومینیکن زندگی نسبتاً راحتی داشتند.اما با به قدرت رسیدن رافائل تروخیو، دیکتاتور خشن، در سال ۱۹۳۰، زنجیره‌ای از حوادث به راه…

آیا چهره‌های مشهور، فرازمینی و بیگانه هستند؟! چرا چنین چیزهایی در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌یابد +…

امروز صبح دوست گرانقدری ویدئویی از آنجلینا جولی را از یک صفحه اینستاگرام برای من فرستاد. در این ویدیو که ظاهرا از یک مصاحبه او انتخاب شده بود، روی چشم‌های او زوم می‌شد و این نکته القا می‌شد که چشمان او غیرطبیعی هستند و قرنیه و عنبیه او…

21 مهارتی که ای کاش در مدرسه یا جای دیگر مقدمات آنها را به ما می‌آموختند!

درس و دانشگاه بسیارند، اما وقتی وارد کار واقعی و زندگی می‌شوید می‌بینید که مهارت‌های زیادی لازم دارید تا تبدیل به یک آدم موفق شوید یا به آرامش و خوشبختی بیشتری در زندگی برسید. گاهی دوره‌های آموزشی خوبی برای آنها وجود دارد و گاهی هم باید…

چگونه ترانه Careless Whisper جورج مایکل موفق‌ترین موسیقی دوره حرفه‌ای او شد

برای پنجمین سال متوالی، ترانه‌ای که جورج مایکل در سال 1984 خوانده بود به عنوان آهنگ مورد علاقه بریتانیا انتخاب شد. این رتبه بندی بر اساس نظرسنجی Smooth Radio به دست آمد که بر اساس آن این ترانه 32000 رای به دست آورد. ترانه این سوپراستار فقید…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5