فیلم های شبیه جان ویک John Wick کدام فیلم‌ها هستند؟

Movies like John Wick

0

جان ویک ، فیلمی آمریکایی در ژانر نئو-نوآر اکشن مهیج به نویسندگی دریک کولستاد و کارگردانی چاد استاهلسکی است که در سال ۲۰۱۴ اکران شد. در این فیلم بازیگرانی همچون کیانو ریوز، مایکل نیکویست، آلفی آلن، آدریان پالیکی، دین وینترز، بریجیت مویناهان، ایان مک‌شین، جان لگویزمائو، ویلم دفو و دنیل برنهارت ایفای نقش می‌کنند. این فیلم نخستین قسمت از فرانشیز جان ویک محسوب می‌شود.

این فیلم با واکنش‌های مثبتی از سوی منتقدان همراه بود، و منتقدان آن را یکی از بهترین اجراهای ریوز و یکی از بهترین فیلم‌های اکشن ۲۰۱۴ برشمردند. دو دنباله برای این فیلم با نام‌های جان ویک: بخش ۲ در فوریه ۲۰۱۷، و جان ویک: بخش ۳ – پارابلوم در مه ۲۰۱۹ به نمایش درآمدند، که هر دو عنوان با موفقیت‌های قابل مقایسه تجاری و منتقدانه مواجه شدند.

جان ویک (کیانو ریوز) یک آدم‌کش بازنشسته سازمان مافیایی است که به زندگی ساده خود برگشته است تا با همسر خود زندگی آرام داشته باشند. همسر جان به علت سرطان فوت می‌کند و بعد از مرگ خود وصیتش این بوده که یک سگ برای جان ویک فرستاده شود. جان با آن سگ ارتباط عاطفی برقرار می‌کند تا این که یک روز که با فورد موستانگ خود به گردش می‌رود، پسر مافیا روسیه مقیم نیویورک (ویگو تاراسوو) به او پیشنهاد خرید ماشینش را می‌دهد. اما جان ویک می‌گوید: فروشی نیست!اما شب همان روز او و دوستانش به خانه ی جان ویک هجوم می‌آورند و سگ او را کشته و ماشینش را می‌دزدند. پس از این ماجرا جان ویک با خشم و بدون هیچ احساسی به جز انتقامجویی به سراغ او رفته و…..


1- فیلم Nobody (2021)

ژانر: اکشن، جنایی، درام، هیجان انگیز

هیچ‌کس یک فیلم سینمایی اکشن و دلهره‌آور آمریکایی محصول سال ۲۰۲۱ به کارگردانی ایلیا نایشولر از فیلمنامه دریک کولستاد است. بازیگران اصلی این فیلم باب ادنکیرک، کانی نیلسن و کریستوفر لوید هستند.

فیلم در مورد پدری بسیار آرام بنام هاچ است که در حومه شهر زندگی می‌کند. ناو فردی کاملاً معمولی که البته خشمی شدید در درون خود نهفته دارد. ناگهان روزی که دو دزد به خانه وی می‌آیند وحتی وقتی دسببند زینتی دختر کوچک این خانواده رو هم میدزدند، این خشم فروخورده فوران می‌کند و داستانی بی‌رحمانه شروع می‌شود و راه خونینی باز می‌شود که در نهایت وی را مجبور به مقابله با چیزهایی می‌کند که روزگاری پشت سر گذاشته بود…


2- فیلم The Equalizer (2014)

برابرساز یا ایکوالایزر یک فیلم انتقام‌جویانه، اکشن و دلهره‌آور آمریکایی محصول سال ۲۰۱۴، به کارگردانی آنتوان فوکوآ و نویسندگی ریچارد ونک که بر اساس یک مجوعه تلویزیونی به همین نام ساخته شده‌است. در این فیلم بازیگرانی همچون دنزل واشینگتن، مارتون سوکاس، کلویی گریس مورتس، دیوید هاربر، بیل پولمن، ملیسا لیو و هیلی بنت ایفای نقش می‌کنند.

رابرت مک کال یک کارگر ساده با گذشته نامرئی است که در یک فروشگاه بزرگ هفته‌ای ۴۰ ساعت کار می‌کند او عادت دارد شب‌ها برای صرف چایی و خواندن کتاب به یک رستوران کوچک برود. هر شب یک دختر کارگر جنسی و خیابانی برای خوردن کیک در ساعتی مشخص به همان رستوران می‌آید و در مورد داستان‌هایی که رابرت می‌خواند سؤال می‌کند. یک شب به دلیل امتناع دختر از بیرون رفتن با یک مرد، مافیای روس منطقه دختر را تا حد مرگ کتک می‌زنند. رابرت تمامی پس‌انداز چند سال خود را برای خرید آزادی دختر به مافیای محلی تقدیم می‌کند، اما آن‌ها قبول نمی‌کنند. رابرت که سابقاً آدم‌کش سازمان‌های دولتی بوده تصمیم می‌گیرد که خود عدالت را برای مافیای محلی اجرا کند و …


3- فیلم The Mechanic (2011)

مکانیک (به انگلیسی: The Mechanic) یک فیلم اکشن و دلهره‌آور آمریکایی محصول سال ۲۰۱۱ به کارگردانی سایمون وست با بازی جیسون استاتهام و بن فاستر است. این فیلم که توسط لوئیس جان کارلینو و ریچارد ونک نوشته شده است، این فیلم بازسازی فیلمی به همین نام مکانیک (فیلم ۱۹۷۲) محسوب می‌شود. استاتهام در نقش آرتور بیشاپ، یک قاتل حرفه‌ای که متخصص در ساختن ضربه‌هایش مانند تصادف، خودکشی یا اعمال جنایتکاران کوچک است، بازی می‌کند. فیلم در ۲۸ ژانویه ۲۰۱۱ در ایالات متحده و کانادا منتشر شد و نظرات متفاوتی داشت. دنباله‌ فیلم به نام مکانیک: رستاخیز در ۲۶ آگوست ۲۰۱۶ منتشر شد.

آرتور بیشاپ (جیسون استاتهام) یک قاتل حرفه‌ای است که تخصص و خدمات منحصر به فرد خود را در اختیار یک کمپانی گذاشته؛ کمپانی‌ای که گروهی از تبهکاران سطح بالا آن را اداره می‌کنند. بیشاپ یک حرفه‌ای کمال‌گراست که دوست دارد برای کشتن قربانیان‌اش سناریوهای ظریف و پیچیده طراحی کند.


4- فیلم Taken (2008)

ربوده‌شده (به انگلیسی: Taken)، یک فیلم در ژانر اکشن و هیجان‌آور محصول ۲۰۰۸ فرانسه است. این فیلم را پیر مورل کارگردانی کرده و لیام نیسون، فامکه یانسن و مگی گریس در آن به بازی پرداخته‌اند. فیلم‌نامه ربوده شده را لوک بسون نوشته‌است. این فیلم نخستین قسمت از مجموعه‌فیلم ربوده‌شده است.جز برترین ژانرهای خانوادگی است

برایان میلز، جاسوس سابق سی‌آی‌ای که از همسرش جدا شده‌است، به همراه دوستانش به عنوان محافظ شخصی کار می‌کند. تا اینکه کیم (دختر ۱۷ ساله او که نزد مادرش زندگی می‌کند) از او اجازه می‌خواهد تا به همراه دوستش آماندا سفری به پاریس داشته باشند. برایان، که از خطرات سفر دختران جوان و تنها آگاه است، ابتدا مخالفت می‌کند. اما بعد با شرط ارتباط پی‌درپی تلفنی با سفر دخترش موافقت می‌کند. کیم و آماندا به محض ورود به پاریس در فرودگاه با پسر جوانی آشنا می‌شوند. این پسر بعد از یادگرفتن آدرس محل اقامت آن‌ها، گروهی از قاچاقچیان انسان را به سراغ آن‌ها می‌فرستد. این واقعه مصادف می‌شود با تماس تلفنی برایان از آمریکا با کیم و در نتیجه از ربوده شدن دخترش توسط قاچاقچیان انسان آگاه می‌شود. برایان با کمک دوستانش می‌فهمد که ربایندگان گروهی آلبانیایی خطرناک هستند و مهلت کمی برای نجات دخترش باقی است.
از این رو بلافاصله به پاریس رفته و شروع به تحقیقات می‌کند. برای این کار به سراغ ژان کلود یکی از همکاران سابقش در وزارت اطلاعات و امنیت فرانسه می‌رود. اما خیلی زود می‌فهمد که ژان کلود از حامیان باندهای قاچاق انسان است. برایان با استفاده از مهارت‌های شغل پیشین خود موفق به یافتن رد دخترش شده و سرانجام دخترش را در محل فروش مخفیانه دختران جوان، می‌یابد. خریدار یک میلیونر عرب است و برایان ناچار می‌شود او و محافظانش را به قتل برساند. برایان به همراه دخترش به آمریکا بازمی‌گردد و او را به همسر سابقش می‌سپارد.


5- فیلم Run All Night (2015)

فرار در سراسر شبفیلمی آمریکایی فیلم اکشن و تریلر به کارگردانی ژاومه کویت-سرا و با نویسندگی براد اگلزبی است. این فیلم در ۱۳ مارس ۲۰۱۵ منتشر شد.

بازیگران: لیام نیسون – یوئل کینامن – اد هریس

جیمی کانلون، خلافکار و آدمکش، یک شب مجبور می‌شود تا بین دو نفر یکی را انتخاب کند: پسر غریبه‌اش، مایک، که زندگی اش به خطر افتاده‌است یا بهترین دوست قدیمی اش، شان مگوایر سردسته خلافکارها، که می‌خواهد انتقام خون پسر خود را از مایک بگیرد.


6- فیلم The Raid (2011)

یورش:رستگاری  فیلم در ژانر اکشن و هنرهای رزمی ساخته سال ۲۰۱۱ است. این فیلم نوشته و کارگردانی شده توسط فیلم‌ساز ولزی گارث هیو اِوِنس و بازی «ایکو اویس» است.

تیمی ۲۰ نفره از نیروهای ویژه پلیس اندونزی در مأموریت خود در یک ساختمان ۳۰ طبقه که توسط فردی شرور اداره می‌شود، به دام می‌افتند. داستان فیلم به روایت درگیری و تقلای این تیم بیست نفره برای رهایی از این ساختمان که مملو از تبه‌کاران است می‌پردازد.


7- فیلم Wanted (2008)

تحت تعقیب (به انگلیسی: Wanted) نام یک فیلم اکشن و هیجان‌آور تخیلی به کارگردانی تیمور بکمامبتوف و با بازی جیمز مک‌آووی و آنجلینا جولی که در سال ۲۰۰۸ اکران شده‌است. تحت تعقیب اقتباسی است از کتاب کمیک استریپی به همین نام نوشته مارک میلر. هر چند داستان فیلم عملاً چندان ارتباطی با کمیک بوک ندارد.

وسلی گیبسون (جیمز مک‌آووی) جوان بدشانسی است که دوست دخترش بی‌وفا از آب درآمده‌است. در اداره‌ای که کار می‌کند نیز تحت نظارت یک رئیس عذاب دهنده و خشن است. روزی دختری به نام فاکس (آنجلینا جولی) او را از دست یک قاتل نجات می‌دهد. سپس وسلی را وارد گروه تروریستی به نام گروه برادران می‌کند.


8- فیلم Crank (2006)

کرانک  فیلمی در ژانر اکشن به کارگردانی و نویسندگی مارک نولدین و برایان تیلور محصول سال ۲۰۰۶ است. این فیلم توسط شرکت انجمن سینمایی آمریکا به خاطر خشونت شدید، حرف زدن همراه با ناسزا، صحنه‌های شهوانی، برهنگی و مصرف مواد درجه R (بالای هفده سال) گرفت. این فیلم در سراسر دنیا $۴۲٬۹۳۱٬۰۴۱ فروش رفت

دنباله این فیلم، کرانک: ولتاژ بالا می‌باشد که در سال ۲۰۰۹ اکران شد.

داستان دربارهٔ یک آدمکش حرفه‌ای به نام جو چلیوس است که یک نوع سم چینی به بدنش تزریق می‌شود کار این نوع سم اینگونه است که بدن فرد را به‌طور آرام آرام به حالت کما می‌برد و برای جلوگیری از تأثیر این سم باید بسیار تحرک کند او به دنبال ریکی ورونا یا همانی که بدستور او سم تزریق شد می‌گردد و به عنوان تلافی برادر او را پس از قطع کردن دستش می‌کشد و در ادامه می‌فهمد که مسبب تمام این سوقصدها رئیس خودش است که می‌خواهد او را حذف کند و در ادامه پیش نامزدش ایو می‌رود تا از او محافظت کند و در انتها ایو را به خانه می‌فرستد و در مبارزه‌ای رئیس و ورونا را می‌کشد و خودش هم از هلیکوپتر به پایین پرت می‌شود و بر روی یک اتومبیل فرود می‌آید و در لحظات پایانی فیلم به نظر می‌رسد که او نفس می‌کشد و ضربان قلبش به گوش می‌رسد و در نهایت مشخص نمی‌شود که زنده است یا مرده.


9- فیلم Hitman: Agent 47 (2015)

هیتمن: مأمور ۴۷  یک فیلم اکشن، جاسوسی مهیج آمریکایی به کارگردانی الکساندر باخ و نویسندگی اسکیپ وودز (نویسندهٔ فیلم هیتمن در سال ۲۰۰۷ و مایکل فینچ است که بر پایه مجموعه بازی ویدئویی هیتمن ساخته شده‌است. بازیگرانی همچون روپرت فرند، زاکاری کوئینتو، هانا ویر، توماس کرتشمن، آنجلابیبی، دن باکدال، امیلیو ریورا، رولف کانیس در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

داستان هیتمن: مأمور ۴۷ دربارهٔ قاتلی حرفه‌ای می‌باشد که توسط اصلاح ژنتیکی تبدیل به یک ماشین قتل شده‌است، و تنها با نام «مأمور ۴۷» (روپرت فرند) شناخته می‌شود و همچنین توسط بارکدی که بر روی پشت گردنش حک شده‌است، شناسایی می‌شود. هدف جدید او زن جوانی می‌باشد که در حال فرار از نیروهای قدرتمند و مخفی است. این مأموریت افشاگری‌های تکان دهنده‌ای در مورد مأمور کشنده و طعمه‌اش را به ارمغان می‌آورد.


10- فیلم Hitman (2007)

هیتمن یا آدم‌کش حرفه‌ای (به انگلیسی: Hitman) نام فیلمی می‌باشد که از روی یک بازی رایانه‌ای با همین نام ساخته شده‌است. این فیلم در سال ۲۰۰۷ و به کارگردانی خاویر گنس ساخته شده‌است. تیموتی اولیفانت نیز نقش مأمور-۴۷ یا همان آدم‌کش حرفه‌ای را ایفا می‌کند. در سال ۲۰۱۵ فیلمی به نام هیتمن: مأمور ۴۷ ساخته شد.

مأمور-۴۷ (تیموتی اولیفانت) در بچگی توسط عده‌ای ربوده می‌شود و یک شرکت او را برای تبدیل شدن به یک آدم‌کش آموزش می‌دهد.بعدها او به یک آدم‌کش حرفه‌ای تبدیل می‌شود که اینترپل و اف‌بی‌آی به دنبال او هستند.سپس او برای کشتن رئیس‌جمهور روسیه استخدام می‌شود.


11- فیلم The Punisher (2004)

مجازاتگر یا پانیشر  عنوان دومین فیلمی است که براساس کمیک بوک مجازاتگر ساخته و در سال ۲۰۰۴ میلادی اکران عمومی شد. در این فیلم توماس جین نقش فرانک کسل/پانیشر را بازی می‌کند. جان تراولتا نقش منفی این فیلم را ایفا کرده‌است.

فرانک کسل (توماس جین) یک مامور مخفی عالی رتبه هست که در یک ماموریت دستگیری فروشندگان سلاح پای پسر هاوارد ساینت ( جان تراولتا) به این معامله باز شده و کشته می‌شود به دستورهمسر هاوارد ساینت (جان تراولتا) فرانک کسل (توماس جین) و خانواده‌اش، ترور می‌شوند اما فرانک از این حادثه شوم جان سالم بدر برده و در پی انتقام برمی آید و تبدیل به مأمور مجازات می‌شود…


12- فیلم Man on Fire (2004)

سال تولید : ۲۰۰۴
کشور تولیدکننده : مکزیک، انگلستان و آمریکا
محصول : تونی اسکات، آرنن میلکان و لوکاس فاستر
کارگردان : تونی اسکات
فیلمنامه‌نویس : برایان هلگلاند، برمبنای رمانی نوشتهٔ ا. ج. کوئینل
فیلمبردار : پل کامرون
آهنگساز(موسیقی متن) : هری گرگسن ـ ویلیامز
هنرپیشگان : دنزل واشینگتن، داکوتا فانینگ، کریستوفر واکن، جان کارلو جانینی، رادا میچل، مارک آنتونی، ریچل تیکوتین، میکی رورک، روبرتو سوسا و جیزس اوچوئا
نوع فیلم : رنگی، ۱۴۵ دقیقه

مکزیکو، زمان حال. ̎جان کریسی̎ (واشینگتن) ،مأمور سابق سیا را که دائم‌الخمر هم شده، ̎ساموئل راموسِ̎ کارخانه‌دار (آنتونی) و همسر آمریکائی‌اش، ̎لیزا̎ (میچل)، استخدام می‌کنند تا از دخترشان، ̎پیتا̎ (فانینگ) مراقبت کند. ̎کریسی̎ که روزها به زحمت وظایف خود را انجام می‌دهد و شب‌ها با کابوس‌هایش دست و پنجه نرم می‌کند، دست دوستی را که از سوی ̎پیتا̎ به سویش دراز کرده پس می‌زند ولی وقتی ̎کریسی̎ برای مسابقهٔ شنا، ̎پیتا̎ را آموزش می‌دهد، صمیمیتی بین‌شان به وجود می‌آید. مدتی بعد، ̎پیتا̎ را می‌ربایند و ̎کریسی̎ گلوله می‌خورد. والدین ̎پیتا̎ به توصیهٔ ̎ویکتور فوئنتس̎ (اوچوئا)، رئیس بخش مبارزه با گروگان‌گیری، ترتیب پرداختِ باجی را می‌دهند ولی پس از ناشی‌گری در هنگام تحویل پول، پدر و مادر ̎پیتا̎ از مرگ دخترشان باخبر می‌شوند. ̎کریسی̎ که زخمش بهبود یافته، سوگند می‌خورد که انتقام بگیرد. ربایندگان ̎پیتا̎ را تعقیب می‌کند و به کمک شکنجه از وجود تشکیلاتی به نام ̎لا هرنانداد̎ باخبر می‌شود. ̎کریسی̎ پی می‌برد که ̎فوئنتس̎ رهبر این تشکیلات است و پلیس هم به این تشکیلات کمک می‌کند و از قبل این گروگان‌گیری‌ها سود می‌برد. ̎فوئنتس̎ پدر ̎پیتا̎ را نیز آلودهٔ توطئه‌چینی‌هایش می‌کند و وقتی با ̎کریسی̎ رودررو می‌شود تصمیم می‌گیرد به زندگی خود پایان دهد. اما ̎کریسی̎، ̎فوئنتس̎ را می‌کشد و رهبر عملیات، ̎دانیل سانچس̎ (سوسا)، معروف به ̎صدا̎ را تعقیب می‌کند. ̎سانچس̎ برای نجات خود پیشنهاد می‌کند که حاضر است به قیمت جان ̎کریسی̎، ̎پیتا̎ را زنده و سلامت برگرداند. کریسی معامله را قبول می‌کند و ̎پیتا̎ آزاد می‌شود. ̎کریسی̎ اسیر می‌شود و در طی راه، از زخم‌هائی که هنگام گروگان‌گیری برداشته، می‌میرد.


13- فیلم The Man from Nowhere

مردی از هیچ‌کجا یا آقا  فیلمی اکشن-دلهره‌آور محصول سال ۲۰۱۰ میلادی کرهٔ جنوبی و به کارگردانی لی جانگ-بام است.

این فیلم پرفروش‌ترین فیلم کرهٔ جنوبی در همان سال بود و در اکتبر ۲۰۱۰ در ایالات متّحده و کانادا نیز به‌روی پرده رفت.

داستان مردی به نام “چاتائه سیک” که از نیروهای سابق ویژه است بعد از مرگ همسرش ارتش را رها می‌کند و در فروشگاه امانات در گوشه‌ای از شهر خود را مشغول می‌کند. تنها دوست او دختر بچه‌ای به نام “جونگ سو” است که مادرش شخصی معتاد و رقصنده است که در نزدیک خانه چاتائه زندگی می‌کنند. در یکی از روزها که مادر جونگ سو مواد هروئینی را از گروهی قاچاقچی و تبهکار می‌دزدد، چاتائه ناخواسته در گودالی از اتفاقات سقوط می‌کند و بعد از قتل مادر جونگ – سو به دنبال انتقام و پیدا کردن تنها دلخوشی‌اش در این دنیا به نبرد با این جانیان می‌پردازد تا انتقامی خونین را رقم بزند…


14- فیلم Homefront (2013)

جبههٔ خودی یا جبههٔ داخلی ) فیلمی اکشن مهیج ۱۰۰ دقیقه‌ای به کارگردانی گری فلدر و با بازی جیسون استاتهام، جیمز فرانکو محصول سال ۲۰۱۳ کشور ایالات متحده است.

این فیلم دربارهٔ یک مأمور سابق سازمان DEA است که به همراه خانواده اش به یک محله آرام نقل مکان می‌کنند اما بزودی با یک باند مواد مخدر درگیر می‌شوند که…


15- فیلم Jack Reacher (2012)

جک ریچر یک فیلم اکشن و دلهره‌آور آمریکایی است که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. به نویسندگی و کارگردانی کریستوفر مک‌کوری، بر اساس رمان «یک شات» نوشته لی چایلد در سال ۲۰۰۵. در این فیلم تام کروز به عنوان شخصیت اصلی (جک ریچر) به ایفای نقش پرداخته و رزاماند پایک، ریچارد جنکینز، ورنر هرتسوگ، و رابرت دووال نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم در اکتبر ۲۰۱۱ وارد فیلمبرداری شد و در ژانویه ۲۰۱۲ به پایان رسید. فیلمبرداری آن به طور کامل در پیتسبرگ، پنسیلوانیا انجام شد. به طور کلی نقدهای مثبتی دریافت کرد و در باکس آفیس موفق بود.

یک تک تیرانداز به نام جیمز بار ۵ فرد عادی را به قتل می‌رساند و دستگیر می‌شود او در بازجویی چیزی نمی‌گوید و پس از ساعت‌ها بازجویی می‌گوید می خواهم شخصی به نام جک ریچر را ملاقات کنم، پس از پخش این حادثه در تلویزیون جک ریچر خود را به اداره پلیس می‌رساند و تأکید می‌کند دوست جیمز بار نیست، ریچر یک کارآگاه نظامی است.

هلن رودین که دختر دادستان شهر است می‌خواهد با پدرش مقابله کند و جلوی اعدام بار را بگیرد اما جک ریچر به هلن می‌گوید به نظر من بار گناهکار است او برای تفریح و آدم‌کشی به ارتش پیوست و وقتی نتوانست در کشتن موفق باشد در روز آخر هنگام ترک ارتش چند نفر را کشت و ریچر مسول تحقیق می شود اما مشخص می‌شود آن‌ها آدم‌های خلافکاری بودند و بار تبرئه شد اما من به او قول دادم که اگر روزی مرتکب خطایی شد او را مجازات کنم؛ و ریچر می‌گوید: او چون می‌دانسته در هرصورت برای من عدالت از همه چیز مهم تر است اسم من را آورده.

پس از تحقیقات فراوان ریچر متوجه می‌شود که بار بیگناه است و طعمه افراد دیگری شده و تیرانداز اصلی کس دیگری بوده پس خودش تصمیم به مبارزه با آن‌ها می‌گیرد و…


16- فیلم Kill Bill: Vol. 1 (2003)

بیل را بکش: جلد یک – KILL BILL: VOL. 1

سال تولید : ۲۰۰۳
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : لارنس بِندر
کارگردان : کوئنتین تارانتینو
فیلمنامه‌نویس : تارانتینو، برمبنای شخصیت عروس خلق‌شده توسط اوما تورمن و تارانتینو
فیلمبردار : رابرت ریچاردسن
آهنگساز(موسیقی متن) : RZA
هنرپیشگان : اوما تورمن، لوسی لیو، ویوکا ا. فاکس، داریل هانا، دیوید کارادین، مایکل مدسن، جولی دریفوس، سونی چیبا و چیاکی کوری‌یاما
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۱ دقیقه

عروس (تورمن) یکی از اعضاء یک گروه آدم‌کش پنج نفره است. وقتی عروس تصمیم می‌گیرد حرفهٔ آدم‌کشی را کنار بگذارد و ازدواج کند، این حرکت به مذاق رئیس او، ̎بیل̎ (کارادین) خوش نمی‌آید. از این‌رو، هم‌کاران سابق عروس (لیو، فاکس، هانا و مدسن) را به کلیسای محل برگزاری مراسم عروسی‌اش می‌فرستد و آنان نیز قتل‌عامی به راه می‌اندازند. عروس که گلوله‌ای به سرش اصابت کرده، به طرز معجزه‌آسائی از این سوءقصد جان سال به‌در می‌برد و چهار سال بعد از اغما بیرون می‌آید و به جاده می‌زند تا از صاحب‌کار سابق و چهار آدم‌کش او انتقام بگیرد…


17- فیلم The Transporter (2002)

سال تولید : ۲۰۰۲
کشور تولیدکننده : فرانسه و آمریکا
محصول : لوک بسون و استیو چاسمن
کارگردان : لوئی لوتریه و کوری یوئن
فیلمنامه‌نویس : بسون و رابرت مارک کیمن
فیلمبردار : پی‌یر مورل
آهنگساز(موسیقی متن) : استنلی کلارک
هنرپیشگان : جیسن استیتم، مت شولتس، شو کی، ریک یانگ، فرانسوا برلئان، داگ رندو، دیدیه سن ملن
نوع فیلم : رنگی، ۹۴ دقیقه

̎فرانک مارتین̎ (استیتم) کاماندوی سابق نیروهای ویژه، حالا در شهری بندری در جنوب فرانسه زندگی می‌کند و حرفهٔ دومی برای خود جور کرده و به کار پردرآمد حمل و نقل بسته‌های سفارشیِ تبهکاران مشغول است. ̎مارتین̎ هر چیزی را به هر جا که بگویند، حمل می‌کند و تحویل می‌دهد؛ ولی ضمناً سه قاعده برای خودش دارد که هرگز آنها را زیر پا نمی‌گذارد: اول، هیچ تغییری نباید در نقشه صورت بگیرد؛ دوم، نه او و نه مشتری‌هایش، هیچ‌یک نباید از نام‌های واقعی‌شان استفاده کنند؛ و سوم، تحت هیچ شرایطی، او بسته را باز نخواهد کرد. ̎مارتین̎ را استخدام می‌کنند تا بسته‌ای را تحویل آمریکائیِ ثروتمند و بی‌وجدانی معروف به ̎وال استریت̎ (شولتس) دهد؛ ولی وقتی ̎مارتین̎ بسته را توی اتوموبیلش می‌گذارد، متوجه می‌شود که توی بسته، هرچه هست، زنده است. مارتین یکی از قواعد خود را زیرپا می‌گذارد و بسته را باز می‌کند و درونش ̎لای̎ (کی)، زن زردپوستی را کشف می‌کند که دهان و دست و پایش را بسته‌اند. ̎لای̎ ابتدا می‌گریزد ولی ̎مارتین̎ دوباره گیرش می‌اندازد و او را تحویل ̎وال استریت̎ می‌دهد. اما پس از آن‌که بسته‌ای از ̎وال استریت̎ تحویل می‌گیرد تا به مقصد برساند، ̎مارتین̎ متوجه می‌شود که ̎وال استریت̎ با پدر ̎لای̎، ̎آقای کوای̎ (یانگ) زد و بند دارد و ̎وال استریت̎ جزو شبکه‌ای است که مهاجران غیرقانونی را به‌طور قاچاق از آسیای جنوب شرقی وارد فرانسه می‌کنند. ̎مارتین̎ دچار عذاب‌وجدان می‌شود و تصمیم می‌گیرد ̎لای̎ را نجات دهد و ̎وال استریت̎ و ̎آقای کوای̎ را از کار بی‌کار کند؛ ولی انگار این دردسرها کافی نبوده که ̎مارتین̎ ناگهان پی می‌برد ̎تارکونی̎ (برلئان)، کارآ̎گاهی فرانسوی، به حرفهٔ غیرقانونی او بو برده و در پی بازداشت او است.


18- فیلم ال ماریاچی / نوازندهٔ دوره‌گرد – EL MARIACHI

سال تولید : ۱۹۹۱
کشور تولیدکننده : امریکا
محصول : روبرت رودریگس و کارلوس گالاردو
کارگردان : رودریگس
فیلمنامه‌نویس : رودریگس
فیلمبردار : رودریگس
آهنگساز(موسیقی متن) : اریک گاتری
هنرپیشگان : گالاردو، کونسوئلو گومس، خاییمه د هویوس، پیتر مارکوارت، راینول مارتینس، رامیرو گومس، خسوس لوپس
نوع فیلم : رنگی، ۸۱ دقیقه

ـ ̎موگو̎ (مارکوارت)، قاچاقچی مواد مخدر در شهر مرزی آکونای مکزیک، پس از نارو زدن به شریک قبلی‌اش، ̎ آسول̎ (مارتینس)، حالا قصد جان او را کرده است. او با تطمیع یک زن نگهبان گارد مرزی، سه نفر از آدم‌هایش را برای کشتن ̎ آسول̎ می‌‌فرستد. اما او با دادن پول بیشتر از زمان ورود مردان ̎موکو̎ مطلع شده و آنان را به قتل می‌رساند. سپس اسلحه‌هائی در یک جعبه گیتار می‌گذارد و شبیه به یک نوازندهٔ گیتار دوره‌گرد به راه می‌افتد تا ̎موکو̎ را بکشد. از سوی دیگر یک نوازندهٔ دوره‌گرد واقعی ـ ̎ماریاچی̎ (گالاردو) ـ با لباسی همشکل او و جعبهٔ گیتاری در دست نیز در راه است. ̎موکو̎ که می‌داند ̎ آسول̎ به سراغش خواهد آمد، مردانش را در شهر پخش می‌کند تا ̎ آسول̎ را پیدا کنند. ̎ آسول̎ در نخستین کافه، چهار مرد را می‌کشد. خبر به ̎موکو̎ می‌رسد. وقتی ̎ماریاچی̎ به هتلی می‌رود او را به جای ̎ آسول̎ می‌گیرند، اما او فرار می‌کند و از سر ناچاری عده‌ای را می‌کشد. ̎ آسول̎ از یک سو، کافه به کافه سراغ ̎موکو̎ با احتیاط زندگی می‌کند. او به ̎دومینو̎ اعتراف می‌کند که مردان ̎موکو̎ را کشته و ̎دومینو̎ که خود از آدم‌های ̎موکو̎ است، برای اطمینان از واقعی بودن او، جعبهٔ گیتارش را امتحان می‌کند. ̎ماریاچی̎ می‌داند که او را به جای ̎ آسول̎ اشتباهی گرفته‌اند. روزی که ̎ آسول̎ به کافهٔ ̎دومینو̎ می‌آید، اشتباهاً جعبهٔ گیتار ̎ماریاچی̎ را به جای جعبهٔ گیتار خودش بر می‌دارد. بنابراین جعبهٔ گیتار پر از اسلحه به دست ̎ماریاچی̎ می‌افتد که در نخستین برخورد با مردان ̎موکو̎، همه را به قتل می‌رساند. ̎موکو̎ به سر وقت ̎دومینو̎ می‌رود و او را می‌کشد. ̎ماریاچی̎ نیز به منزل ̎موکو̎ می‌رود، او را به قتل می‌رساند و خود از شهر می‌رود.


19- فیلم Dead Man Down 

سقوط مرد مرده ، فیلمی جنایی محصول کشور آمریکایی۲۰۱۳ و نوشته جی. اچ. وایمن است که زندگی مردی مجار را روایت می‌کند که درصدد انتقام از قاتلان همسر و فرزندش است. بازیگران اصلی این فیلم کالین فارل، نومی راپاس و دومینیک کوپر هستند.

ویکتور به یک امپراتوری جنایتکار که توسط آلفونس هویت پادشاه بی رحم اداره می شود نفوذ کرده است. هدف او این است که آلفونس را به جزای قتل همسر و دختر جوانش که دو سال قبل مرتکب شده برساند. ویکتور قصد دارد از طریق شکنجه های جسمی و روانی از آلفونس انتقام بگیرد و سرانجام او را بکشد.

ویکتور تماشا می کند و توسط بئاتریس، یک زن جوان مرموز که در آپارتمان روبروی او زندگی می کند، زیر نظر گرفته می شود. بئاتریس شروع به تماس با ویکتور می کند و به او علاقه نشان می دهد. در اولین قرار خود، بئاتریس انگیزه واقعی خود را فاش می کند: او ویدیویی از ویکتور در حال کشتن یک مرد دارد، و میگوید قصد مراجعه به پلیس را دارد مگر اینکه ویکتور راننده مستی را که چهره او را بدشکل کرده است، بکشد.

در همین حال، آلفونس از سوی ویکتور تهدیدهایی علیه جان خود دریافت می کند. ویکتور در جریان تیراندازی با جامائیکایی‌ها، که به اعتقاد او مسئول این تهدیدها هستند، جان خود را نجات می‌دهد و در نتیجه اعتماد او را به دست می‌آورد. با تشدید تهدیدها، مردی از خدمه آلفونس و دوست ویکتور، دارسی، منبع آنها را بررسی می کنند. ویکتور همچنین برادر ایلیر بروزی، سرکرده آلبانیایی را که در کمک به آلفونس برای خلع ید از خانواده ویکتور نقش داشت، ربوده است. ویکتور قصد دارد آلبانیایی ها و مردان آلفونس را با هم جمع کند تا بتواند همه آنها را به یکباره حذف کند.

ویکتور برای ادامه برنامه های شکنجه خود، یک حمله تک تیرانداز را از روی پشت بام به آلفونس ترتیب می دهد. با این حال، او تقریباً در این روند گرفتار می شود و به لطف بئاتریس که ویکتور را دنبال می کند موفق به فرار می شود. برادر ایلیر، که توسط ویکتور ربوده شده بود، در یک کشتی متروکه بسته و چشم بسته نگه داشته شده است. ویکتور ویدئویی می‌سازد که در آن برادر ایلیر ادعا می‌کند که او در زیرزمین انبار آلفونس نگهداری می‌شود، تا آلفونس را قافلگیر کند، که آلفونی‌ها را برای تلافی به انبار کشانده و در نتیجه همه آنها را در یک مکان جمع کرده و سپس برادر ایلیر را بکشد. به بئاتریس کارت حافظه همراه با ویدئو داده می شود تا به ایلیر پست شود تا به نظر برسد که خدمه آلفونس مسئول ربودن برادرش بوده اند. ..


20- فیلم Faster (2010)

سریع‌تر  فیلمی آمریکایی محصول سال ۲۰۱۰ به کارگردانی جورج تیلمن جونیور است. از بازیگران این فیلم می‌توان به دواین جانسون، بیلی باب تورنتون، کارلا گوگینو، مون بلودگود، مگی گریس، آدواله آکینویه آگباجه و الیور جکسون-کوهن اشاره کرد.

داستان مردی به نام درایور (دواین جانسون) را روایت می‌کند که به همراه برادر و دوستانش برای دزدی از یک مکان مهم برنامه‌ریزی می‌کنند ولی پس از انجام دزدی، نامزد برادرش که خبرچین پلیس بوده و آن سرقت را به یک پلیس فاسد اطلاع داده بود با حمله آن پلیس و همدستان شادباش مواجه می شود و طی این عمل، برادر درایور کشته می‌شود و درایور نیز به زندان می‌افتد. اکنون ۱۰ سال از آن واقعه گذشته و درایور به تازگی از زندان آزاد شده‌است. حال او قصد دارد در کمترین زمان ممکن کسانی که به او خیانت کرده‌اند را از میان بردارد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر این شخصیت‌های سینمایی و تلویزیونی به صورت گربه تصور می‌شدند

این کاری است با هوش مصنوعی انجام آن نستا ساده شده است. اما به یاد دارم که در سالیان دور برای همانند نشان دادن برخی سگ‌ها با شخصیت‌ها انسانی خاص، عکاس و روتوش کار چه زحمتی کشیده بود و این سری عکس‌ها را در شماره ظاهرا نوروزی یک شماره مجله…

بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته به ویلایی لوکس در «بالی» تبدیل شد

یک بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته که بر روی صخره‌ای در بالی قرار گرفته، به ویلایی لوکس تبدیل شده است. شرکت Hanging Gardens قرار است در‌ آوریل این ویلا را افتتاح کند. ایده این کار زاییده فکر کارآفرینی به نام فلیکس دنیم است. دنیم در حال حاضر هتل‌های…

خوشمزه‌ترین غذاها در کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی

ذائقه مردم کشورهای مخالف متناسب با فرهنگ و مواد غذایی اولیه در دسترس به میزان زیادی با هم متفاوت است تا آن حد که گاه باعث شگفتی ما می‌شود که چطور به خوردن این غذاها می‌شود فکر کرد. اما به صورت متناسب ممکن است برخی غذاهای ما هم برای شهروندان…

اگر قرار بود در طراحی بدنه و اجزای داخلی خودروها، فرهنگ و هنر هر کشور در نظر گرفته می‌شد

طراحی خودرو فرآیند پیچیده ای است که شامل عوامل مختلفی است تا اطمینان حاصل شود که محصول نهایی& ایمن، کارآمد , زیباست و نیازها و خواسته های مصرف کنندگان را برآورده می کند. فاکتورهای زیر برای مثال موثرند:ایمنی: ایمنی در طراحی خودرو از…

اولم، یکی از عجیب‌ترین جانداران روی زمین – شبیه جنین نارس یا موجودات سری فیلم‌های بیگانگان

جانداری به نام Proteus anguinus که همچنین به عنوان اولم olm شناخته می‌شود، گونه‌ای سمندر است که بومی آب‌های زیرزمینی آلپ در جنوب شرقی اروپا است. این جاندار از معدود مهره‌داران غارنشین است و به دلیل شکل سر و دست‌ها  رنگ سفید مایل به صورتی و…

عکس‌هایی از ترسناک‌ترین ساختمان‌های دنیا – آلبوم عکس

چرا برخی از ساختمان‌ها و خانه‌ها خیلی ترسناک به نظر می‌رسند. اینها دسته از سکونت‌گاه‌ها طیف گسترده‌ای دارند:- آنهایی که سایه روشن شب ترسناک‌شان می‌کند و هنگام روز یک ساختمان تقریبا عادی هستند.- آنهایی که مدت‌ها متروک مانده‌اند و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.