بررسی گوشی وان پلاس یازده OnePlus 11: گوشی باکیفیتی با قیمتی رقابتی

0

گوشی‌های وان پلاس سال‌هاست که وارد بازار می‌شوند، اما وان پلاس 11 نشان‌دهنده تغییر رویکرد به شیک بودن و معتبر بودن در عین ارزان‌تر شدن، برای در عین رقابت با اپل، سامسونگ و گوگل است.

وان پلاس دیگر نمی‌خواهد گوشی‌های Pro بسازد زیرا گوشی‌هایی مانند وان پلاس 11 را به اندازه کافی حرفه‌ای هستند و با قیمت مناسب می‌توانند مشتریان را مجاب کنند. این در واقع بازگشتی به اخلاق اصلی شرکت است، زمانی که یک شرکت تازه تاسیس با حداقل دسترسی به خرده‌فروشی بود. اکنون، این شرکت می‌خواهد در بازار “مهم” آمریکای شمالی پیشروی کند تا خود را به عنوان یک جایگزین مناسب معرفی کند.

برگ برنده وان پلاس 11 در واقع هاسلبلاد است. با گذشت سه سال از همکاری مشترک بین این دو، نتایج تصویربرداری باید چشم‌گیرتر شده باشد. اما آیا واقعا همین طور است؟

طراحی و ساخت

وقتی یک گوشی وان پلاس را کی‌بیمیک، به شدت از طراحی آن خوشمام می‌آید. هرگز مایوس نمی‌شوید  و این در مورد وان پلاس 11 نیز صدق می‌کند و به ویژه در مورد رنگ «سبز ابدی» آن چشم‌‌نواز است.

روکش براق چشم نواز مکمل ماژول دوربین گرد است که این روزها در برندهای مختلف مد شده است. البته خیلی‌ها روکش مات و بافت مدل مشکی را که اثرانگشتی روی آن نمی‌ماند ترجیح می‌دهند.

وان پلاس 11

این یک ارتقای بصری نسبت به وان پلاس 10 Pro است که ماژول دوربین بزرگ آن برآمدگی کمی بزرگ‌تر و ظاهری کمتر دلپذیر را تشکیل می‌دهد. در اینجا، ظاهر فلزی به خوبی با لنزها ترکیب می‌شود و به پایانی ظریف‌تر منتهی می‌شود.

نمایشگر 6.7 اینچی AMOLED دینامیک 2K (3,216 x 1,440) با نرخ به روز رسانی 120 هرتز، نمای جلویی خیلی ضعیف نیست، در واقع برای بیشتر ما از کافی هم کافی‌تر است. این گوشی دارای محافظ Gorilla Glass Victus است، اگرچه کل گوشی دارای رتبه IP نیست، بنابراین مشخص نیست که چه میزان مقاومتی ممکن است در برابر آب و گرد و غبار داشته باشد. پس احتیاط کنید!

در زیر قاب، جدیدترین پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام عملکردهای دستگاه را تقویت می‌کند و با یک GPU قوی‌ نیز دارد.

این گوشی از نظر حافظه با پیکربندی‌های 8 و 16 گیگابایتی، با گزینه‌هایی برای فضای ذخیره‌سازی 128 یا 256 گیگابایتی تولید شده .

سیستم عامل و فایل‌های آن به تنهایی 20.6 گیگابایت را اشغال می‌کنند که اگر نسخه 128 گیگابایتی را انتخاب کنید هم بد نیست. فناوری RAM-Vita وان پلاس می‌تواند با استفاده از حافظه داخلی موجود، رم موجود را تا 4، 8 یا 12 گیگابایت بیشتر کند.

این گوشی مانند وان پلاس 10T، خبری از شارژ بی‌سیم نیست. اما خیلی‌ها راحتی قرار دادن گوشی روی شار×ر بیسیم را به سرعت ترجیح می‌دهند.

شارژر و کابل 80 واتی SuperVooc (100 وات در بازارهای دیگر) می‌تواند دستگاه را در حدود 30 دقیقه به طور کامل شارژ کند.

وان پلاس قبلاً با T-Mobile در ایالات متحده برای عرضه برخی از تلفن‌های همراه کار کرده بود، اما این بار نه. وان پلاس 11 با هر سه اپراتور اصلی و شبکه 5G آنها همکاری خواهد کرد، اما تنها کانال اصلی برای خرید آن از طریق وان پلاس.com، Best Buy و آمازون خواهد بود. این بار قیمت مطلوب‌تری دارد که از 699 دلار برای نسخه 8 گیگابایتی + 128 گیگابایتی و 799 دلاری برای نسخه 16 گیگابایتی + 256 گیگابایتی شروع می‌شود.

وان پلاس همچنین وعده چهار به‌روزرسانی اصلی OxygenOS، به‌علاوه پنج سال به‌روزرسانی امنیتی را داده است.

ویژگی‌های دوربین

وان پلاس 11 نسبت به مدل‌های قبلی از مجموعه دوربین‌های گردتر برخوردار است. برجسته ترین دوربین عریض 50 مگاپیکسلی (معادل 24 میلی متر) با استفاده از سنسور تصویر IMX890 سونی با دیافراگم f/1.8 است.

تنها یک راه برای عکاسی با وضوح کامل با آن وجود دارد و آن حالت Hi-Res است. در غیر این صورت، binning پیکسل آن را در 12.5 مگاپیکسل نگه می‌دارد. در اینجا سنسور نوع 1 وجود ندارد، یعنی همانطور که اخیراً از مارک‌های دیگر دیده‌ایم، اما سنسور Type 1/1.56 عکس‌هایی در نور کم و در شب با 1.0μm می‌گیرد.

دوربین تله فوتو پرتره 32 مگاپیکسلی (معادل 50 میلی متر) از IMX709 سونی استفاده می‌کند. این سنسور  1/2.74 با دیافراگم f/2.0 بسیار خوب است و ارتقای قابل توجهی نسبت به سنسور 8 مگاپیکسلی قبلی است،.

لنز 48 مگاپیکسل اولتراواید (معادل 14 میلی متر) از سنسور تصویر سونی IMX581 بهتری در مقایسه با سنسور JN1 قبلی سامسونگ استفاده می‌کند. میدان دید 115 درجه و دیافراگم f/2.2 را حفظ می‌کند و برای بهره مندی از بازتولید رنگ هاسلبلاد طراحی شده.

پس دیگر خبری از میدان دید 150 درجه و حالت‌های چشم ماهی که وان پلاس در وان پلاس 10 Pro آزمایش کرده بود، نیست.

دوربین جلوی 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 با استفاده از سنسور تصویر Sony IMX471 با فوکوس ثابت و لرزشگیر الکترونیکی تصویر است.

مانند قبل، عکاسی 10 بیتی از جمله با طیف رنگی DCI-P3 امکان پذیر است، گزینه‌هایی که باید در تنظیمات برنامه دوربین آن را تغییر دهید. هنوز هم فقط با حالت‌های عکس و شب کار می‌کند و فقط می‌توانید نتایج را در دستگاه یا برنامه‌ای که از رنگ 10 بیتی پشتیبانی می‌کند، ببینید. این تصاویر با فرمت HEIF ذخیره می‌شوند، اما می‌توانید در برنامه گالری More -> Convert to JPEG را انتخاب کنید و آنها را به JPEG تبدیل کنید، جایی که یک کپی ذخیره می‌شود تا هر دو فرمت را داشته باشید.

فیلترهای هاسلبلاد به درخشندگی، آرامش و حالت زمردین دوباره بازگشته‌اند.

به دلیل توانایی سنسور IMX890 در جمع آوری نور، عکس‌های با نور کم با دوربین اصلی مناسب هستند. در نورهای روز یا روشن، وان پلاس 11 عملکرد بهتری در مدیریت محدوده دینامیکی دارد تا از تولید تصاویری که بیش از حد پردازش شده‌اند جلوگیری کند.

ویژگی‌های ویدئو

می‌توانید با کیفیت 8K با سرعت 24 فریم در ثانیه و 4K، 1080p و 720p با سرعت 30 یا 60 فریم بر ثانیه فیلم برداری کنید. به طور عجیبی 120 فریم در ثانیه برای کلیپ‌های اسلوموشن وجود ندارد.

نتیجه‌گیری

وان پلاس 11 بیشتر شبیه وان پلاس‌های قدیمی شده. استفاده از این گوشی برای کارهای غیر دوربینی بسیار عالی است و عمر باتری در تمام طول مدت به خوبی حفظ می‌شود.

اما هنوز همکاری هاسلبلاد باید درخشان‌‌تر از چیزی باشد که می‌بینیم. به روز رسانی‌های نرم افزاری هدفمند می‌توانند برخی از اشکالات را برطرف کنند. جمله بهبود عملکرد دوربین.

وان پلاس کارهای زیادی برای رسیدن به اینجا انجام داده ، اما به اندازه کافی برای کنار زدن رقبا نیست!

آیا گزینه‌های جایگزین وجود دارد؟

این دوربین تقریباً از هر نظر در مقایسه با وان پلاس 10 Pro بهتر است، بنابراین اگر برند را دوست داشته باشید، من فقط به آن به عنوان یک جایگزین نگاه می‌کنم. در غیر این صورت، گوشی‌های دیگری وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. Vivo X90 Pro گران‌تر خواهد بود، اما دوربین آن سنسور تصویر بزرگ‌تری دارد.

Samsung Galaxy S23 Ultra نیز گران‌تر است، اما دوربین آن نیز یک گام به جلو برداشته و پیدا کردن گوشی‌اش در ایالات متحده آسان‌تر است. Google Pixel 7 Pro افت قیمت بیشتری را دارد و در حالی که فاقد کنترل‌های دستی و گزینه‌های عکس‌برداری با وضوح بالا است.، دوربین‌های آن نتایج بسیار خوبی در موقعیت‌های مختلف ارائه می‌کنند.

آیا باید آن را بخرید؟

کاهش قیمت آن به خصوص برای ما خیلی مهم است. پردازشگر  سخت‌افزار خوب و دوربین قابل قبولی دارد و برای ما ایرانی‌ها در حد پرچم‌دار واقعی است! و پشتیبانی نرم‌افزاری خوبی هم دارد تا چند سال هم بشود از آن استفاده کرد. اما عیبش این است که رتبه حفاظتی IP و شارژ بی سیم ندارد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

محصولات رادیواکتیوی که در قرن بیستم در قالب کالاهای مصرفی عادی به مردم فروخته می‌شدند

پیش از درک خطراتی که قرار گرفتن در معرض تابش‌های رادیواکتیو برای انسان به همراه دارد، مردم و حتی دانشمندان می‌پنداشتند که مواد رادیواکتیو ترکیبات جالبی برای درخشان و نورانی کردن اشیا هستند. در ادامه چند مورد از عجیب‌ترین کاربردهای مواد…

رهبران شرکت‌ها و کشورها در قالب افراد بی‌خانمان- چه کسی می‌داند اگر جبر جغرافیایی و اکوسیستم نبود،…

اگر پدر زیستی استیو جابز او را در یک سناریویی تخیلی به سوریه می‌برد، استیو جابز چه سرنوشتی پیدا می‌کرد؟ یک کارمند؟ یک مدیر رده میانی؟ یکی از انبوه کشته‌های جنگ داخلی این کشور؟بدیهی است که اکوسیستم مناسب و شرایط اقتصادی و یک آبشار…

10 شهید دنیای فناوری!

هر کدام از ابزارها و دستگاه‌هایی که ما در زندگی عادی خود از آنها استفاده می‌کنیم، ثمره تلاش‌های بی‌وقفه دانشمندان و افراد زیادی بوده‌اند. اگر فداکاری، ریسک‌پذیری، شهامت و ماجراجویی این افراد نبود، ما هیچ کدام از این فناوری‌ها و ابزارها را…

عکس‌های قدیمی از یخ‌فروش‌های آمریکایی

یخ‌فروش‌ها در دوران قدیم اهمیت زیادی داشتند. قبل از رواج یخچال‌های مدرن، زندگی بدون آنها مختل می‌شد.عکس‌های این نوشته نگاهی اجمالی به دوران گذشته می‌اندازند، زمانی که صدای یخ‌فروش‌ها و شکستن بلوک‌های یخی در خیابان‌ها طنین‌انداز می‌شد.…

تاریخچه جذاب تلفن‌های خودرو با مرور عکس‌های قدیمی دهه 1940 تا 1980

ماشین و تلفن، زمانی دو اختراع پیشگامانه بودند. جالب است که این دو تنها یک دهه از یکدیگر جدا بودند. خودرو و تلفن به ترتیب در سال‌های 1885 و 1875 اختراع شده بودند. اما اگر فیلم‌های قدیمی را دیده باشید می‌دانید که خیلی‌ها پیش‌تر از موبایل‌های…

هوش مصنوعی میدجرنی Midjourney تصور می‌کند که اساتید رشته‌های مختلف باید چه ظاهری داشته باشند؟ گالری…

کودک و نوجوان که بودم برای خودم یک پا Midjourney  بودم. کتاب‌ها را که می‌خواندم از روی توصیف چهره‌ها و مکان‌ها و اشیا تصور می‌کردم که مثلا کاپیتان نمو یا ربات آر دانیل الیواو باید چطوری باشد، فضاها را تصور می‌کردم و آب و رنگ به آنها در ذهن…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5