تحقیق جدید نشان می‌دهد که اگر در چنین پناهگاهی باشید ممکن است از یک انفجار هسته‌ای جان سالم به در ببرید

0

اگر فرضا فردا بمب هسته ای در شهر شما انداخته شود، می‌دانید کجا باید پناه بگیرید؟ جنگ هسته‌ای فکر وحشتناکی است، اما برای تیمی از محققان دانشگاه نیکوزیا در قبرس، این موضوع مهم‌ترین نکته است.

در یک تحقیق اخیر، محققان محاسبه کردند که چگونه انفجار ناشی از یک انفجار هسته‌ای می‌تواند بر افرادی که در داخل خانه پناه می‌گیرند تأثیر بگذارد و دریافتند که حتی اگر برای زنده ماندن از انفجار در فاصله ای امن از انفجار باشید، ممکن است همچنان در خطر فوری باشید.

دیمیتری دریکاکیس، یکی از نویسندگان این مقاله، گفت: «درک تاثیر انفجار هسته‌ای بر انسان در داخل خانه برای ارائه توصیه‌هایی برای محافظت از افراد و دارایی‌ها مهم است. به عنوان مثال، ما می‌توانیم سازه‌هایی طراحی کنیم که حفاظت بیشتری را ارائه دهند.»

توصیه‌های کلی اینها هستند:

از قرار گرفتن در جوار راهروها و درها خودداری کنید. گوشه های اتاق‌های بدون پنجره را جستجو کنید

هنگامی که یک بمب هسته ای منفجر می‌شود، نه تنها تشعشع به شکل نور درخشان، کور کننده و گرمای سوزان، بلکه امواج ضربه‌ای قدرتمندی ایجاد می‌کند که می تواند ده ها کیلومتر را طی کند.

این امواج شوک هستند که به طور بالقوه برای افرادی که در فاصله کافی امن از گلوله آتش هستند کشنده هستند.

این تیم یک انفجار هسته ای از یک بمب اتمی 750 کیلوتنی را شبیه سازی کرد. در مقام مقایسه، بمب‌هایی که ایالات متحده در هیروشیما پرتاب کرد 15 کیلو تن و در ناکازاکی 25 کیلوتنی بود .

یک کلاهک به این بزرگی احتمالاً همه چیز را در فاصله 4 کیلومتری محو می کند، اما افرادی که فراتر از این شعاع هستند، اگر در مکان مناسب یک سازه محکم پناه بگیرند، ممکن است شانسی داشته باشند.

با این حال، جایی که مکان مناسب است،از دید محققان چگونه جایی است.

محققان انفجار را با استفاده از دینامیک سیالات محاسبات یشبیه سازی کردند.

با استفاده از این مدل‌ها، آن‌ها نحوه حرکت موج ضربه‌ای را در ساختمان‌ها – از جمله اتاق‌ها، دیوارها، گوشه‌ها، درها، راهروها، پنجره‌ها و درها – در فاصله‌های 2.5 تا 30 مایلی از محل انفجار محاسبه کردند.

آنها گزارش دادند که جاهایی مانند درها و راهروها می‌توانند مانند یک تونل باد عمل کنند و موج ضربه‌ای را تا فشارهای خطرناکی تا ۱۸ برابر وزن بدن انسان شتاب بدهد که به راحتی برای خرد کردن استخوان‌ها کافی است.

پس خطرناک ترین مکان های سرپوشیده که باید از آنها اجتناب کرد، پنجره ها، راهروها و درها هستند.

بهترین مکان در نیمه ساختمان در سمت دورتر از انفجار، در اتاقی بدون پنجره است. اما حتی در اتاق جلویی که روبروی انفجار است، اگر در گوشه‌های دیوار رو به انفجار قرار بگیریم، می‌توان از سرعت‌های هوایی بالا در امان بود.

مسلما خود ساختمان مهم است. به عنوان مثال، یک کلبه چوبی پناه خوبی میسن.

پس اگر خیلی به انفجار نزدیک باشید، کار زیادی نمی‌توان انجام داد. با این حال، سازه‌های ساختمانی، به‌ویژه سنگی یا بتن یا سایر مواد محکم و غیر قابل احتراق، می‌توانند درجاتی از حفاظت را فراهم کنند.

محققان گفتند که انفجار یک بمب 750 کیلوتنی را بر اساس موشک روسی Sarmat، یک موشک ICBM که کرملین آوریل گذشته آزمایش کرد، مدلسازی کرده‌اند.

تهاجم روسیه به اوکراین این نگرانی را ایجاد کرده که ممکن است ما به جنگ هسته‌ای نزدیک‌تر شویم و یکی از انگیزه‌های اصلی آن‌ها برای این مطالعه «لفاظی فزاینده درباره استفاده از سلاح‌های هسته‌ای» بوده است.

دریکاکیس گفت: «جنگ هسته ای یک موضوع جدی است که منجر به ویرانی گسترده خواهد شد. برای چندین دهه، جامعه بین المللی فکر می کند که چنین احتمالی وجود نخواهد داشت. با این حال، لفاظی در سراسر جهان احتمال بروز آن را تغییر داده است.»

منبع: Business Insider


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بال‌های پرنده نورثروپ: کاوشی در هواپیمای XB-۳۵ افسانه‌ای با عکس‌های کمتر دیده شده

نورتروپ XB-۳۵ گواهی‌ای بر روح پرشهامت نوآوری در صنعت هوانوردی در اوایل دهه ۱۹۴۰ بود.XB-۳۵ که توسط شرکت نورتروپ Northrop با همکاری نیروی هوایی ارتش ایالات متحده توسعه یافت، یک هواپیمای آزمایشی بود که مرز‌های مهندسی هوانوردی را جابجا کرد.…

سازه‌های و کارهای مهندسی کارا، زیبا و شگفت‌آور از سراسر دنیا

ساختن سازه مهندسی مسلما فقط به معنی ساختن چیزی کارا نیست. بلکه باید زیبایی سازه و تباین آن با محیط اطراف و ابعاد انسانی و فرهنگی آن در نظر گرفته شود. در ضمن امکان توسعه آن در آینده مد نظر قرار گیرد و همچنین چه بهتر که دوست‌دار محیط زیست…

این عکس‌ها راهنما و ایده‌ای برای شما برای تبدیل اشیای کهنه و دورریز به چیزهای جدید هستند

صرفه جویی «واقعا» یک هنر است. خیلی وقت‌ها ما به بهانه تغییر دکوراسیون یا قدیمی شدن چیزی یا نامتناسب شدن چیزی با وسایل تازه به سادگی دورش می‌اندازیم یا باقیمتی بسیاری نازل به سمساری می‌دهیم.البته این سال‌ها به خاطر فشارهای اقتصادی -چنان…

هوش مصنوعی کودکی بازیگران سریال فرندز Friends را بازسازی کرد!

هوش مصنوعی این روزها کارهای عجیب و غریبی می‌کند و حالا به یاری آن چهره کودکی بازیگران سریال فرندز Friends بازسازی شده است. این فناوری عجیب و غریب، نسخه‌های کودکی شش بازیگر معروف را ایجاد کرده.صفحه فیس بوک the_ai_dreams این کار را کرده،…

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…

اگر این شخصیت‌های سینمایی و تلویزیونی به صورت گربه تصور می‌شدند

این کاری است با هوش مصنوعی انجام آن نستا ساده شده است. اما به یاد دارم که در سالیان دور برای همانند نشان دادن برخی سگ‌ها با شخصیت‌ها انسانی خاص، عکاس و روتوش کار چه زحمتی کشیده بود و این سری عکس‌ها را در شماره ظاهرا نوروزی یک شماره مجله…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.