این ابزار هوش مصنوعی نشان می‌دهد که چهره افراد مشهور چگونه فتوشاپ می‌شود

0

تقریبا همه می‌دانند که چهره و پیکر سلبریتی‌ها به صورت‌های مختلف ویرایش می‌شود و رنگ پوست و منافذ آن و میزان کشیدگی اندامشان آن چیزی نیست که در عکس‌های دیده می‌شود.

این استانداردسازی معیارهای زیبایی و در حالت کمال نشان دادن سلبریتی‌ها برای جامعه عوارضی دارد. چه بسیارند کسانی که با همه رژیم‌های غذایی و مصرف محصولات آرایشی گران و اعمال زیبایی، نمی‌توانند به ایده‌آل ذهنی‌شان نزدیک شوند.

Within Health ، یک سرویس دیجیتال برای افرادی است که از آنورکسی یا اختلالات خوردن رنج می‌برند. به تازگی این سرویس از یک ابزار مجهز به هوش مصنوعی معروف به FAL Detector رونمایی کرده و آن را به پیکار عکس‌های ویرایش شده سلبریتی‌هایی مانند جنیفر آنیستون و آنجلینا جولی فرستاده است!

در یک پست وبلاگی که ماه گذشته منتشر شده ، Within Health نشان داده که چگونه چهره‌های سلبریتی‌ها به طور معمول در عکس‌های تجاری تغییر داده می‌شود و جلوه‌های غیرواقعی از زیبایی در رسانه‌ها به این ترتیب، تبلیغ می‌شود.

ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی معروف به FAL Detector  توسط Adobe Research و UC Berkley توسعه داده شده و تصاویری که با استفاده از ویژگی “Face-Aware Liquify” ادوبی در فتوشاپ ویرایش شده‌اند، شناسایی می‌کند. تنظیمات Face-Aware Liquify یکی از قدرتمندترین ابزارهای فتوشاپ برای دستکاری ویژگی های صورت افراد در یک تصویر است.

هنگامی که آشکارساز FAL بر روی عکس یک فرد استفاده می‌شود، یک نقشه حرارتی از مکان‌های در صورت سوژه که در آن از این ابزار استفاده شده است تولید م‌ کند. هرچه به رنگ قرمز در نقشه حرارتی نزدیکتر باشد، دستکاری تصویر در آن مکان خاص بیشتر است.

حتی در مواردی این ابزار  عکس را معکوس می‌کند و نشان می‌دهد که عکس اصلی قبل از دستکاری چه شکلی بوده است.

با استفاده از این آشکارساز، جلدهای مجلات با تصاویری از جنیفر آنیستون -ستاره مشهور سریال فرندز و هالیوود- بررسی شد. آشکارساز FAL استفاده واضح از ابزار Face-Aware Liquify Photoshop را در 50 درصد از تصاویر تشخیص داد. رایج‌ترین قسمت‌هایی که در صورت آنیستون ویرایش شده بود، فک، چانه و لب پایین او بود.

20 مجله با عکس آنجلینا جولی هم بررسی شد و تشخیص داده شد که ابزار Face-Aware Liquify نیز در 50 درصد عکس‌های او استفاده شده است. بیشترین قسمت هایی که در صورت جولی ویرایش می شد، فک، لب پایین و گوشه های دهانش بود.

هم آنیستون و هم جولی دست‌کم زمانی در زمره زیباترین زنان مشهور دنیا در نر گرفته می‌شدند. آنها آدم‌هایی در کمال جلوه داده می‌شدند و خیل زنان سعی می‌کردند خودشان را به این تصویرسازی ذهنی نزدیک کنند.

Within Health، که درمان مجازی را برای افرادی که از آنورکسی یا اختلالات خوردن رنج می‌برند، ارائه می‌کند، اضافه می‌کند که آشکارساز FAL «می‌تواند یک سلاح بسیار موثر علیه تصاویر غیرواقعی فزاینده زیبایی در رسانه‌ها و بازاریابی محصولات باشد.

مسلما ستارگان بی‌شمار دیگری از این ابزار استفاده می‌کنند و تغییرات محدود به چهره نیست. مثلا اندام کیم کارداشیان هم در عکس‌های مجلات ویرایش می‌شود.

کلا سلامت ارتباط کمی به معیارهای زیبایی جاافتاده کنونی دارد. کافی است که پرتره‌های نقاشی قدیمی را بررسی کنید تا ببینید چقدر معیارهای زیبایی در گذشته متفاوت بوده‌اند.

اما چه دوست داشته باشیم و چه نه، «زیباسازها» همیشه چند گام جلوتر از مراقبان دلسوز سلامت هستند. آنها با اتکا به ثورت بی حد و حصری که به دست می‌آورند، صدای مخالف را به حاشیه می‌برند.

زیباجویی ابدا چیز بدی نیست. چیز بد این است که کسی از فرط آرزوی رسیدن به کمال، دچار مشعولیت ذهنی دائم شود، مبلغ قابل توجهی از سرمایه خود را بی‌جهت از دست بدهد و یا مشکلات سلامتی پیدا کند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر ابرقهرمانان‌ها و شرورهای فیلم‌ها و کامیک‌ها در دوره ویکتوریا می‌زیستند!

عصر ویکتوریا دوره‌ای از تاریخ بریتانیا بود که از سال 1837 تا 1901 همزمان با سلطنت ملکه ویکتوریا بریتانیا ادامه یافت. این دوره، دوره تغییرات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی قابل توجهی بود که نه تنها بریتانیا، بلکه سایر نقاط جهان را عمیقاً…

چگونه طولانی مدت درس بخوانیم و کمتر خسته شویم؟

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…

زندگینامه «هرژه» و مروری بر مجموعه کتاب‌های «ماجراهای تن تن»

امروز مصادف است با نخستین بخش از رشته ماجراهای تن‌تن و میلو نوشته هرژه . به همین خاطر این پست را به صورت مشروح اختصاص می‌دهیم به این نوستالژی دوران کودکی‌مان: «نیروهای ویلهلم دوم قیصر آلمان وارد بلژیک شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.» این را زنانی…

بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته به ویلایی لوکس در «بالی» تبدیل شد

یک بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته که بر روی صخره‌ای در بالی قرار گرفته، به ویلایی لوکس تبدیل شده است. شرکت Hanging Gardens قرار است در‌ آوریل این ویلا را افتتاح کند. ایده این کار زاییده فکر کارآفرینی به نام فلیکس دنیم است. دنیم در حال حاضر هتل‌های…

هوش مصنوعی یکی از تخیل‌های کودکی ما را تصویرسازی کرد: کشتزارهایی از همه چیز: بستنی قیفی –…

شاید سریال کارتونی پینوکیو باعثش شد. شاید هم نه! در آن قسمت دلپذیر و خاطره‌انگیز، روباه مکار و گربه ننه، پینوکیو را فریفتند تا سکه خود را بکارد تا درختی از سکه بروید و بتواند سکه‌های بی‌شمار برداشت کند.سال‌ها از آن زمان گذشته، الان هم…

در مورد این عکس‌ها فقط می‌توانیم بگوییم چیزها به نحو عجیب یا خنده‌داری، سر جای خودشان نیستند!

ما در طول زندگی آدم زیاد دیده‌ایم که سر جای خود نبوده، اما در مورد اشیا، گاهی نبودن آنها در سر جای خودشان یا کاربرد بدیع آنها برای خودش یک طنز و شگفتی می‌شود، در این سری عکس‌های می‌خواهیم تعدادی از این موارد را با هم مرور کنیم:راهی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.