زندگینامه آنتونی هاپکینز -یکی از بزرگ‌ترین هنرپیشه‌های تاریخ- و حقایقی در مورد زندگی‌اش

0

سر آنتونی هاپکینز بازیگر، کارگردان و تهیه کننده ولزی است که در 31 دسامبر 1937 در مارگام، ولز به دنیا آمد. او  به عنوان یکی از بزرگترین بازیگران نسل خود شناخته می شود و در طول دوران حرفه ای خود جوایز متعددی از جمله یک جایزه اسکار، سه جایزه بافتا، دو جایزه امی و یک گلدن گلوب را به دست آورده است.

هاپکینز کار خود را در اواخر دهه 1950 روی صحنه تئاتر آغاز کرد و اولین فیلم خود را در سال 1968 انجام داد. او با بازی در نقش دکتر هانیبال لکتر در فیلم “سکوت بره ها” در سال 1991 شهرت بین المللی به دست آورد که برای او جایزه اسکار را به ارمغان آورد. بهترین بازیگر مرد او همچنین در بسیاری از فیلم‌های مطرح دیگر از جمله «مرد فیل‌مرد»، «افسانه‌های پاییز»، «نیکسون»، «ثور» و «بازمانده‌های روز» بازی کرده است.

هاپکینز علاوه بر فعالیت در سینما و تئاتر، در تولیدات تلویزیونی نیز شرکت داشته و برای بازی در نمایش هایی مانند “Westworld” و “The Dresser” مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است. او در سال 1993 توسط ملکه الیزابت دوم به دلیل خدماتش به هنر لقب شوالیه گرفت و تا به امروز به بازی در فیلم ها و برنامه های تلویزیونی ادامه می دهد.

حرفه بازیگری هاپکینز بیش از پنج دهه را در بر می گیرد و او در بیش از 100 فیلم و برنامه تلویزیونی ظاهر شده است. او به دلیل تطبیق پذیری خود به عنوان یک بازیگر شناخته شده است، زیرا طیف گسترده ای از شخصیت ها را در ژانرهای مختلف بازی کرده است.

از دیگر نقش‌های برجسته هاپکینز می‌توان به ایفای نقش ریچارد نیکسون در «نیکسون» الیور استون، جان کوئینسی آدامز در «آمیستاد» استیون اسپیلبرگ و پابلو پیکاسو در فیلم «بازمانده از پیکاسو» ساخته جیمز آیوری اشاره کرد. او همچنین با کارگردانان مطرحی مانند ریدلی اسکات، رابرت زمکیس و فرانسیس فورد کاپولا کار کرده است.

هاپکینز به غیر از حضور در مقابل دوربین، چندین فیلم از جمله «آگوست» و «اسلیپ استریم» را نیز کارگردانی کرده است. علاوه بر این، او یک نوازنده با استعداد است و برای فیلم آهنگسازی کرده و آلبوم های خود را منتشر کرده است.

هاپکینز در طول زندگی حرفه‌ای‌اش جوایز متعددی را برای کارهایش دریافت کرده است، از جمله یک ستاره در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود و کمک هزینه بفتا، که بالاترین جایزه‌ای است که توسط آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا اعطا می‌شود. او به طور گسترده به عنوان یکی از بزرگترین بازیگران تمام دوران شناخته می شود و همچنان یک چهره قابل احترام و تحسین شده در صنعت سرگرمی است.

هاپکینز علاوه بر فعالیت در صنعت سرگرمی، در فعالیت های بشردوستانه نیز شرکت داشته است. او از اهداف مختلف، از جمله برنامه توسعه سازمان ملل متحد، بنیاد قلب بریتانیا، و بنیاد Make-A-Wish حمایت کرده است. در سال 2011، او تمام دستمزد خود را از بازی در فیلم “آیین” به کالج موسیقی و درام ولز اهدا کرد و در آنجا به عنوان بازیگر آموزش دید.

هاپکینز همچنین در مورد مبارزات خود با اعتیاد به الکل صحبت کرده است و از سال 1975 هوشیار بوده است. او از تجربیات خود برای کمک به دیگرانی که با اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند استفاده کرده و علناً در مورد اهمیت کمک جویی و حفظ هوشیاری صحبت کرده است.

در سال 2021، هاپکینز با تبدیل شدن به مسن ترین فردی که در سن 83 سالگی برای بازی در فیلم «پدر» برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شده است، تاریخ ساز شد. پیروزی او به طور گسترده ای مورد تجلیل قرار گرفت، و او سخنرانی تکان دهنده ای را برای پذیرش از خانه خود در ولز ایراد کرد و جایزه را به پدر مرحومش تقدیم کرد و بینندگان را تشویق کرد که هرگز از رویاهای خود دست نکشند.

یک واقعیت جالب در مورد آنتونی هاپکینز این است که او یک نقاش نیز هست. او نقاشی را در دهه 1960 آغاز کرد و آن را نوعی درمان توصیف کرد. آثار او در گالری ها به نمایش گذاشته شده و حتی برخی از نقاشی هایش را برای جمع آوری پول برای امور خیریه فروخته است.

یکی دیگر از جنبه های قابل توجه زندگی هاپکینز عشق او به زادگاهش ولز است. علیرغم زندگی و کار طولانی مدت در هالیوود، او ارتباط نزدیکی با ریشه های ولزی خود حفظ کرده و از فرهنگ و زبان ولزی حمایت کرده است. در سال 1996، او انجمن پارک ملی اسنودونیا را تأسیس کرد، یک موسسه خیریه برای حفظ زیبایی های طبیعی منطقه اسنودونیا در ولز.

در سال‌های اخیر، هاپکینز به یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی تبدیل شده است و ویدیوهایی از خود در اینستاگرام و TikTok منتشر می‌کند. ویدیوهای او اغلب او را در حال رقصیدن، نواختن پیانو یا به اشتراک گذاشتن پیام مثبت با فالوورهایش نشان می دهد. هاپکینز علیرغم اینکه در 80 سالگی خود قرار دارد، فناوری و رسانه های اجتماعی را به عنوان راهی برای ارتباط با طرفداران و ایجاد شادی برای دیگران پذیرفته است.

یکی دیگر از جنبه های جالب کار آنتونی هاپکینز عشق او به شکسپیر است. هاپکینز درباره اشتیاق خود به آثار بارد صحبت کرده و در نمایشنامه‌های شکسپیر متعددی از جمله «شاه لیر»، «مکبث» و «طوفان» اجرا کرده است.

در واقع، هاپکینز حتی خود ویلیام شکسپیر را در فیلم «کمد» بازی کرده است، که داستان یک کمد در پشت صحنه است که به یک بازیگر شکسپیر کمک می کند تا برای اجرا در طول جنگ جهانی دوم آماده شود.

علاقه هاپکینز به شکسپیر به زندگی شخصی او نیز کشیده شده است. در سال 2013، او 1.5 میلیون دلار به کالج سلطنتی موسیقی و درام ولز اهدا کرد تا مرکز آنتونی هاپکینز برای مطالعه ریچارد برتون، به نام بازیگر مشهور ولزی که همچنین یک مجری برجسته شکسپیر بود، تأسیس شود.

هاپکینز علاوه بر عشقش به شکسپیر، از طرفداران موسیقی کلاسیک نیز هست و موسیقی خود را برای فیلم ساخته و آلبوم های خود را منتشر کرده است. او گفته است که موسیقی منبع اصلی الهام و خلاقیت برای او است.

یکی دیگر از جنبه های قابل توجه حرفه آنتونی هاپکینز کار او در صداپیشگی است. او صدای خود را برای پروژه‌های مختلفی از جمله فیلم‌های انیمیشن، مستند و تبلیغاتی قرض داده است. یکی از معروف‌ترین نقش‌های صوتی او نقش شخصیت اودین در فیلم‌های «ثور» و «ثور: دنیای تاریک» از دنیای سینمایی مارول بود.

هاپکینز علاوه بر صداپیشگی، به عنوان کارگردان در تولیدات تئاتر نیز حضور داشته است. او در سال 1990 یک تولید صحنه ای «خانم جولی آگوست استریندبرگ» را در تئاتر موزیک باکس در شهر نیویورک کارگردانی کرد که کیم کاترال در آن نقش آفرینی کرد و با استقبال خوبی از سوی منتقدان مواجه شد.

هاپکینز همچنین به دلیل مشارکت در هنر و صنعت سرگرمی شناخته شده است. در سال 2000 در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود یک ستاره دریافت کرد و در سال 2008 عضو آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا شد.

هاپکینز علیرغم موفقیت ها و افتخارات فراوان، متواضع و متواضع باقی می ماند. او در مورد اهمیت وفادار ماندن به خود و گرفتار نشدن در دام شهرت و موفقیت صحبت کرده است.

آنتونی هاپکینز همچنین به خاطر مشارکت‌هایش در جامعه فراتر از فعالیت‌هایش در زمینه سرگرمی شناخته شده است. در سال 2015، جایزه آزادی شهر لندن به او اعطا شد، افتخاری که به افرادی اعطا می شود که کمک های قابل توجهی در این شهر داشته اند.

هاپکینز در تلاش‌های بشردوستانه نیز مشارکت داشته است. او در سال 2010 مستندی را در مورد بحران آب در کشورهای در حال توسعه به نام “بزرگترین سکوت: تجاوز جنسی در کنگو” روایت کرد که هدف آن افزایش آگاهی در مورد این موضوع و جمع آوری کمک های مالی برای تامین آب سالم برای افراد نیازمند بود.

علاوه بر این، هاپکینز مدافع آگاهی از سلامت روان بوده و به طور علنی در مورد مبارزه خود با افسردگی صحبت کرده است. او دیگران را تشویق کرده است که به دنبال کمک باشند و تجربیات خود را به امید کاهش انگ بیماری روانی به اشتراک گذاشته است.

هاپکینز علیرغم موفقیت‌های فراوانش، همچنان به هنر خود متعهد است و به بازی در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی ادامه می‌دهد. او گفته است که از کار کردن لذت می برد و بازیگری او را جوان نگه می دارد.

آنتونی هاپکینز همچنین به دلیل رویکرد منضبط به کارش شناخته شده است. او شناخته شده است که عمیقاً در نقش هایش غوطه ور است و در مورد روند آماده سازی دقیق خود صحبت کرده است که شامل مطالعه فیلمنامه، تحقیق در مورد شخصیت و پیشینه آنها و حتی ایجاد یک پس زمینه برای شخصیت است که ممکن است در فیلمنامه گنجانده نشود.

هاپکینز همچنین مربی بسیاری از بازیگران مشتاق بوده است و خرد و توصیه های خود را با آنها در میان گذاشته است. او بر اهمیت پشتکار، سخت کوشی و ریسک کردن در پیگیری رویاهای خود تاکید کرده است.

در سال‌های اخیر، هاپکینز به گسترش کارنامه‌اش و بازی در نقش‌های چالش‌برانگیز ادامه داده است. او در فیلم 2020 «پدر» نقش مردی مسن را بازی کرد که با زوال عقل دست و پنجه نرم می کرد، نقشی که تحسین منتقدان را برای او به همراه داشت و دومین جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را برای او به همراه داشت.

علیرغم موفقیت و شهرت، هاپکینز متواضع و سپاسگزار زندگی و حرفه خود است. او گفته است که هرگز موفقیت خود را بدیهی نمی‌داند و همیشه برای پیشرفت و یادگیری تلاش می‌کند.

زندگی شخصی آنتونی هاپکینز

آنتونی هاپکینز سه بار ازدواج کرده است. او اولین بار در سال 1966 با پترونلا بارکر ازدواج کرد و این زوج صاحب یک دختر به نام ابیگیل شدند. آنها در سال 1972 طلاق گرفتند.

در سال 1973، هاپکینز با جنیفر لینتون، دستیار تولیدی که در صحنه فیلمبرداری «دختری از پتروفکا» با او آشنا شده بود، ازدواج کرد. این زوج به لس آنجلس نقل مکان کردند، اما ازدواج آنها در سال 2002 به پایان رسید.

هاپکینز در سال 2003 با همسر سوم خود، بازیگر کلمبیایی استلا آرویاو ازدواج کرد. این زوج زمانی که هاپکینز در حال فیلمبرداری «لکه انسانی» در سال 2001 بود، با هم آشنا شدند و آرویو هنرمند گریم او بود. آنها در مالیبو، کالیفرنیا زندگی می کنند.

هاپکینز علاوه بر ازدواج‌هایش، رابطه طولانی‌مدتی با فرانسین کی، بازیگر فرانسوی نیز داشته است. این زوج در دهه 1970 با هم قرار گرفتند و در طول این سال ها دوستان صمیمی باقی ماندند.

هاپکینز در مورد مبارزه خود با اعتیاد به الکل آشکارا صحبت کرده است و هوشیاری خود را عامل نجات جان خود می داند. او همچنین در مورد مبارزه خود با افسردگی صحبت کرده است و دیگران را تشویق کرده است که برای مشکلات سلامت روان کمک بگیرند.

هاپکینز در زمان شخصی خود از نقاشی، آهنگسازی و گذراندن وقت با خانواده و دوستان خود لذت می برد. او به خاطر عشق به طبیعت شهرت دارد و اغلب در کوه های نزدیک خانه اش پیاده روی طولانی انجام می دهد.

بهترین فیلم های آنتونی هاپکینز

آنتونی هاپکینز در طول دوران حرفه ای خود در بسیاری از فیلم های برجسته ظاهر شده است و برخی از معروف ترین فیلم های او عبارتند از:

The Silence of the Lambs (1991) – هاپکینز جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را برای بازی نمادین خود از قاتل سریالی آدمخوار دکتر هانیبال لکتر در این فیلم هیجانی دریافت کرد.

The Elephant Man (1980) – هاپکینز در این درام زندگی‌نامه‌ای درباره مردی که به شدت از هم ریخته شده بود، نقش دکتر فردریک تروز را اجرا کرد.

Legends of the Fall (1994) – هاپکینز در این حماسه خانوادگی حماسی در غرب آمریکا در کنار برد پیت بازی کرد.

آمیستاد (1997) – هاپکینز در این درام تاریخی درباره گروهی از اسیران آفریقایی که در یک کشتی برده علیه اسیرکنندگان خود شورش کردند، نقش جان کوئینسی آدامز رئیس جمهور سابق ایالات متحده را بازی کرد.

نیکسون (1995) – هاپکینز در این درام زندگی‌نامه‌ای تصویری ظریف و پیچیده از ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده ارائه کرد.

ثور (2011) – هاپکینز در این فیلم ابرقهرمانی مارول نقش اودین، فرمانروای قدرتمند آسگارد و پدر ثور را بازی کرد.

The Remains of the Day (1993) – هاپکینز در کنار اما تامپسون در این درام دوره ای درباره پیشخدمتی بازی کرد که زندگی و حرفه خود را بازتاب می دهد.

دو پاپ (2019) – هاپکینز در این درام زندگینامه ای در مورد رابطه بین بندیکت و جانشین او، پاپ فرانسیس، نقش پاپ بندیکت شانزدهم را بازی کرد.

ملاقات با جو بلک (1998) – هاپکینز در این درام فانتزی رمانتیک نقش یک تاجر ثروتمند را بازی کرد که با مرگ با بازی برد پیت ملاقات می کند.

The Father (2020) – هاپکینز برای بازی خود به عنوان یک مرد مبتلا به زوال عقل در این درام قدرتمند مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چگونه با بدشانسی کنار بیاییم + گالری عکس از انواع بدشانسی‌ها!

کنار آمدن با بدشانسی یا شرایط ناگوار می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین استراتژی وجود دارد که می‌تواند به ما برای کنار آمدن با این شرایط کمک کند:احساسات بعد رخداد را بپذیرید: طبیعی است که هنگام مواجهه با بدشانسی احساس ناامیدی،…

حجم‌ها و مجسمه‌های زیبا ساخته شده با صفحات کتاب‌های قدیمی

ما انسان‌ها استفاد تخیل هستیم، اما در موارد معدودی این تخیل‌های خود را به صورت نقاشی یا حجم، زنده می‌کنیم و در معرض تماشای دیگران قرار می‌دهیم.اِما تیلور، هنرمند مقیم بریتانیا، این تجربه را در مجسمه‌هایی از جنس کتاب به صورت باورنکردنی…

۱۰ واقعیت جذاب درباره جی رابرت اوپنهایمر -پدر بمب اتمی و سوژه فیلم جدید کریستوفر نولان

جولیوس رابرت اوپنهایمر بیشتر به عنوان فیزیکدانی شناخته می‌شود که به ساخت اولین بمب اتمی کمک کرد. اما سنگ‌ها و کانی‌ها عشق اول او بودند و او همچنین شاعرمسلک بود.اوپنهایمر آزمایشگاهی را رهبری کرد که اولین بمب اتمی را ساخت و با موفقیت…

جورج اسپنسر میلت: مرگ دردناک به خاطر فرار از بوسیده شدن!

جورج اسپنسر میلت یک پسر 15 ساله که در ساختمان متروپولیتن لایف نیویورک در سال 1909 کار دفتری می‌کرد. در پانزدهمین سالگرد تولدش، همکاران زنش او را مسخره کردند و تظاهر کردند که در نظر دارند که برای هر سال زندگییک بار او ببوسند. میلت به شوخی از…

تصاویر و لطایفی در مورد زندگی در اروپای شرقی

اروپای شرقی هنوز سنت‌های خاص خود را دارد و هنوز به اندازه بخش غربی مدرن نشده است و فرهنگ خاص خود را داراست.به همین خاطر ممکن است ما برخی از روندهای آنجا احساس نزدیکی کنیم.به تصاویر زیر بنگرید:آکوامن بعد از 2 هفته در بلغارستان…

تصور شاهان صفوی بر اساس شرح متنی جهانگردان و افراد شاخصی که آنها را دیده و توصیف کرده‌اند

در حساب توییتر Cavid Ağa شاهان صفوی را بر اساس نوشته‌های قدیم به دقت و به صورت گرافیکی و چشم‌نوازی تصور شده‌اند.(توضیحات از ویکی پدیا) شاه اسماعیل بنا به نوشته‌های جیووانی ماریا دلی آنجیوللوشاه اسماعیل یکم (۱۷ ژوئیهٔ ۱۴۸۷ – ۲۳ مه…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.