بیوگرافی آنتونیو ویوالدی – آهنگساز و ویولونیست معروف- به مناسبت زادروز او

0

آنتونیو ویوالدی آهنگساز و ویولونیست معروف باروک ایتالیایی بود که در 4 مارس 1678 در ونیز به دنیا آمد. او پسر ارشد جیووانی باتیستا ویوالدی، ویولونیست حرفه‌ای در کلیسای سنت مارک در ونیز، و کامیلا کالیچیوی خواننده بود. استعداد موسیقایی ویوالدی از همان دوران کودکی مشهود بود و او در سنین جوانی آموزش ویولن را زیر نظر پدرش آغاز کرد.

در سال 1703، ویوالدی به عنوان کشیش منصوب شد و به دلیل موهای قرمزش به او لقب “کشیش سرخ” داده شد. با این حال، او تصمیم گرفت به جای کلیسا، حرفه موسیقی را دنبال کند. ویوالدی به عنوان معلم ویولن و آهنگساز در Ospedale della Pietà، صومعه ای برای دختران یتیم در ونیز شروع به کار کرد. او بسیاری از مشهورترین آثار خود، از جمله کنسرتوهای ویولن خود را در زمان حضورش در Ospedale نوشت.

موسیقی ویوالدی به دلیل مهارت و پیچیدگی فنی‌اش شناخته شده بود و آهنگ های او تأثیر قابل توجهی در توسعه موسیقی باروک داشت. او بیش از 500 کنسرتو، از جمله 230 کنسرتو برای ویولن سولو، و همچنین اپرا، سونات و موسیقی کرال مقدس نوشت.

ویوالدی در طول زندگی خود به عنوان یکی از بزرگترین آهنگسازان اروپا مورد تجلیل قرار گرفت و موسیقی او در سراسر ایتالیا و فراتر از آن پخش شد. با این حال، محبوبیت او پس از مرگش در وین در 28 ژوئیه 1741 کاهش یافت. موسیقی او تا قرن بیستم تا حد زیادی فراموش شد، زمانی که دوباره کشف شد و دوباره محبوب شد.

امروزه ویوالدی به عنوان یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین آهنگسازان دوره باروک شناخته می‌شود و آثار او هنوز به طور گسترده اجرا و ضبط می‌شوند. معروف‌ترین آهنگ او “چهار فصل” است، مجموعه ای از چهار کنسرتو ویولن که فصول مختلف سال را به تصویر می کشد.

ویوالدی علاوه بر کارش در Ospedale della Pietà، در دربار مانتوآ و بعداً در دربار چارلز ششم، امپراتور مقدس روم در وین نیز به کار گرفته شد. او بیشتر دوران حرفه ای خود را صرف سفر به سراسر اروپا و اجرای موسیقی خود برای مشتریان ثروتمند کرد.

سیاری از ساخته های او دارای ملودی های پیچیده، قطعات با مقیاس سریع و تزئینات دشوار است. او استاد ویولن بود و کارهای او برای این ساز از چالش برانگیزترین آثار موجود در کارنامه محسوب می‌شود.

ویوالدی علاوه بر موسیقی دستگاهی، تعدادی اپرا از جمله “Orlando furioso” و “La fida ninfa” را نیز ساخت. اپراهای او به خاطر شدت دراماتیک و شخصیت‌پردازی‌های واضح خود شهرت داشتند و در طول زندگی او در سراسر اروپا محبوبیت داشتند.

ویوالدی علیرغم موفقیتش به عنوان آهنگساز، در طول زندگی اش با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کرد و اغلب بدهکار بود. در سالهای پایانی زندگی، او به طور فزاینده ای منزوی شد و بیشتر وقت خود را صرف کار بر روی آهنگ های جدید کرد.

ویوالدی علاوه بر مشارکت‌های موسیقایی‌اش، در توسعه فرم کنسرتو نیز یک شخصیت برجسته بود. او را به محبوبیت ساختار سه موومانی که در دوره باروک به استاندارد کنسرتو تبدیل شد، نسبت می دهند. کنسرتوهای ویوالدی اغلب دارای یک ساز تکنواز همراه با یک گروه بزرگتر است، و آنها به خاطر ویژگی‌های فضیلتی و بیانی خود شناخته شده بودند.

ویوالدی همچنین در توسعه موسیقی برنامه‌ای پیشگام بود، موسیقی‌ای که برای به تصویر کشیدن یک داستان، صحنه یا ایده خاص در نظر گرفته شده است. کنسرتوهای «چهار فصل» او نمونه‌ای بارز از موسیقی برنامه‌ای است که هر کنسرتو فصل متفاوتی از سال را نشان می‌دهد و تصویرهای موسیقی از پدیده‌های طبیعی مختلف را در بر می‌گیرد.

علیرغم کمک های وی در توسعه موسیقی، شهرت ویوالدی در سال های پس از مرگ وی آسیب دید. در قرن های 18 و 19، موسیقی او اغلب به دلیل آراستگی و پیچیده بودن مورد انتقاد قرار می گرفت و او را نمادی از افراط در دوره باروک می‌دانستند. با این حال، در قرن بیستم، موسیقیدانان و محققان شروع به ارزیابی مجدد آثار ویوالدی کردند و درخشش فنی و قدرت بیانی آن را تشخیص دادند.

امروزه، موسیقی ویوالدی به دلیل مهارت، درام و زیبایی اش به طور گسترده مورد تحسین قرار می گیرد و همچنان منبع الهام برای موسیقی دانان و آهنگسازان در سراسر جهان است. میراث او به عنوان یکی از بزرگترین آهنگسازان دوره باروک محفوظ است و کمک های او در توسعه موسیقی همچنان توسط موسیقیدانان و محققان مورد تجلیل و مطالعه قرار می گیرد.

موسیقی ویوالدی بر دیگر آهنگسازان زمان خود و کسانی که پس از او آمدند بسیار تأثیرگذار بود. آثار او الهام بخش بسیاری دیگر از آهنگسازان باروک، از جمله یوهان سباستین باخ، بود که تعدادی از کنسرتوهای ویوالدی را برای کیبورد رونویسی کرد و از آنها به عنوان الهام بخش ساخته های خود استفاده کرد.

تأثیر ویوالدی از دوره باروک نیز فراتر رفت و بسیاری از آهنگسازان در دوره های کلاسیک و رمانتیک از او به عنوان تأثیر مهم یاد کردند. کارهای او به ویژه بر توسعه کنسرتو ویولن تأثیرگذار بود، به طوری که بسیاری از آهنگسازان بعدی، از جمله موتزارت، بتهوون و برامس، بر نوآوری های او در فرم بنا نهادند.

ویوالدی علی‌رغم تولید پربار و محبوبیت پایدار موسیقی‌اش، در طول زندگی‌اش چهره‌ای معمایی باقی ماند. او به خاطر عجیب و غریب بودن و طبیعت گوشه‌گیرش معروف بود و اسناد شخصی یا آثار مکتوب کمی از خود به جای گذاشت. با این حال، میراث موسیقی او همچنان به الهام بخشیدن و جذب مخاطبان در سراسر جهان ادامه می‌دهد و او را به یکی از ماندگارترین چهره های تاریخ موسیقی کلاسیک غرب تبدیل شده است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های بسیار جالبی از روز‌های اولیه هوانوردی، دهه‌های 1890-1930

در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، جهان شاهد تغییر ژرفی در فناوری شد. رویاپردازانی مانند برادران رایت، اتو لیلینتال و آلبرتو سانتوس-دومونت که با میل سیری ناپذیر برای تسخیر قلمرو‌های ناشناخته پرواز می‌کوشیدند، با جسارت و عزم تزلزل ناپذیر داستان…

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…

آیا می‌توانید در این عکس شیر کوهی را در حال تعقیب الک (گوزن شمالی) ببینید؟

یک دوربین خودکار راه‌اندازی شده توسط سرویس حیات وحش ایالات متحده، عکس‌هایی از یک شیر کوهی را در حال تعقیب یک گوزن شمالی ثبت کرد. از این عکس‌ها مشخص است که این شکارچی بسیار دشوار است.پس اگر گوزن بزرگ شکار شده باشد و متوجه خطر نشده باشد،…

تنهاترین درخت جهان در کجاست؟

در جزیره دورأفتاده کمپبل، واقع در بیش از ۶۰۰ کیلومتری جنوب  نیوزلند، صنوبر منفرد سیتکا روییده که به عنوان تنهاترین درخت روی زمین شناخته شده است.نزدیکترین درخت نزدیک به آن آن بیش از ۲۲۰ کیلومتر دورتر، در جزایر اوکلند است، در حالی که…

لوگو‌های جالب و دیدنی بر اساس ابرقهرمانان و تبهکاران محبوب که این طراح ایجاد کرده

طراح گرافیک، سرگئی کرمانوف، طرح‌های لوگوی برخی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان، تبهکاران و دیگر شخصیت‌ها را ایجاد کرده که تایپوگرافی را به طرز شگفت‌آوری در خود جای داده‌اند.«برای من جالب بود که تصاویر شخصیت‌ها را با متن نوشته‌هایشان ترکیب…

پرتره‌های بیماران از بیمارستان روان‌پزشکی بدنامی در بریتانیا در قرن نوزدهم

‌ این عکس‌ها چهره بیمارانی را نشان میدهد که در بیمارستان سلطنتی بیتلم در لندن - که یکی از بدنام‌ترین بیمارستان روانپزشکی بریتانیا در قرن نوزدهم به شمار می‌رفت- تحت درمان قرار گرفتند.عکاسی به نام هنری هیرینگ از تعداد زیادی از بیماران…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.