زندگینامه کیلین مورفی -هنرپیشه مشهور سینما- و حقایقی از زندگی او

0

کیلین مورفی بازیگر ایرلندی متولد ۲۵ می ۱۹۷۶ در داگلاس، شهرستان کورک، ایرلند است. او در طول زندگی حرفه ای خود در فیلم ها، برنامه های تلویزیونی و تولیدات صحنه ای مختلف ظاهر شده است.

برخی از برجسته ترین نقش های سینمایی او عبارتند از: نقش اصلی در «28 روز بعد» دنی بویل (2002)، مترسک شرور در سه گانه بتمن کریستوفر نولان («بتمن آغاز می کند» (2005)، «شوالیه تاریکی» (2008) و “شوالیه تاریکی برمی خیزد” (2012)) و یک نقش اصلی در درام جنگ جهانی دوم “دانکرک” (2017). او همچنین برای بازی در فیلم‌های مستقلی مانند «صبحانه روی پلوتون» (2005) و «بادی که جو را می‌لرزد» (2006) تحسین منتقدان را دریافت کرده است.

در تلویزیون، او را شاید بیشتر برای بازی در نقش توماس شلبی در سریال درام جنایی بریتانیایی “Peaky Blinders” (2013-2019) می شناسند.

مورفی همچنین در تئاتر فعالیت زیادی داشته است، از جمله اجرای نمایش‌های «مرغ دریایی»، «پلی‌بوی دنیای غرب» و «خانه عروسک».

مورفی علاوه بر حرفه بازیگری، نوازنده نیز هست و در طول سال ها در چندین گروه نوازندگی کرده است.

کیلین مورفی کار خود را در تئاتر آغاز کرد و در تعدادی از تولیدات صحنه ای در ایرلند بازی کرد و سپس در سال 1997 در فیلم «داستان سویتی بارت» اولین نمایش خود را بازی کرد. او سپس در تعدادی از برنامه‌ها و فیلم‌های تلویزیونی ایرلندی و بریتانیایی ظاهر شد تا اینکه برای بازی در «28 روز بعد» به شهرت بین‌المللی دست یافت.

از آن زمان، مورفی با برخی از مشهورترین کارگردانان صنعت سینما از جمله کریستوفر نولان، وس کریون، کن لوچ و ران هاوارد کار کرده است. اجراهای او به دلیل شدت، تطبیق پذیری و دامنه مورد تحسین قرار گرفته است و او جوایز و نامزدهای متعددی را برای کارهایش دریافت کرده است.

مورفی به غیر از کارهای سینمایی و تلویزیونی، صدای خود را به چندین مستند و کتاب صوتی وام داده است. او در سال 2018 نقش پروفسور توماس ریچاردسون را در فیلم ترسناک نتفلیکس “رسول” بازی کرد و در سال 2020 در سریال درام “مار” بی بی سی بازی کرد.

مورفی به دلیل حمایتش از موسسات خیریه و اهداف اجتماعی مختلف، از جمله بنیاد آسایشگاه ایرلندی و درخواست بحران سوریه، مورد ستایش قرار گرفته است. او با همسر و دو فرزندش در ایرلند زندگی می کند.

استعداد کیلین مورفی برای بازیگری در سنین پایین شناخته شد و او قبل از اینکه حرفه تئاتر را دنبال کند در مدرسه نمایش در دانشگاه کالج کورک تحصیل کرد. او اولین حضور حرفه‌ای خود را در نمایشنامه «خوک‌های دیسکو» اثر اندا والش در سال 1996 انجام داد که بعداً در سال 2001 در یک اقتباس سینمایی تکرار کرد.

مورفی علاوه بر کارهای سینمایی و تلویزیونی، در تئاتر نیز فعالیت زیادی داشته است. او در نمایش‌هایی در وست اند لندن و برادوی اجرا داشته است و به خاطر بازی در نمایش‌هایی چون «آقای» و «غم چیز با پر است» مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است.

مورفی به خاطر خصوصی بودن و دور نگه داشتن زندگی شخصی خود از انظار عمومی معروف است. او در مورد عشق خود به موسیقی و تأثیر آن بر بازیگری اش صحبت کرده است و اغلب برای شخصیت هایش لیست های پخش ایجاد می کند تا به او کمک کند تا به شخصیت تبدیل شود.

کیلین مورفی علاوه بر حرفه بازیگری و موسیقی، در کارهای خیریه نیز شرکت داشته است. او سفیر مرکز تحقیقات کودک و خانواده یونسکو در دانشگاه ملی ایرلند، گالوی است و از چندین موسسه خیریه از جمله بنیاد آسایشگاه ایرلندی، آژانس پناهندگان سازمان ملل، و درخواست بحران سوریه حمایت کرده است.

مورفی همچنین به دلیل حس مد خود شناخته شده است و به دلیل سبک خود توسط مجلات و طراحان مد شناخته شده است. او چهره چندین کمپین برای برندهای لوکس مانند باربری و کالوین کلاین بوده است.

مورفی علیرغم موفقیت و به رسمیت شناخته شدنش، مشخصات نسبتاً پایینی را حفظ کرده و اغلب از توجه رسانه ها دوری می کند. او در مصاحبه‌هایش از تمایل خود به تمرکز بر کار و نه زندگی شخصی‌اش و تعهدش به خانواده‌اش صحبت کرده است.

به طور کلی، کیلین مورفی یک بازیگر با استعداد با طیف وسیعی از علایق و کارها است. او تاثیر قابل توجهی در صنعت سرگرمی داشته است و همچنان یک چهره قابل احترام در دنیای سینما، تلویزیون و تئاتر است.

کیلین مورفی به دلیل توانایی‌اش در تغییر شکل خود برای نقش‌هایش شناخته می‌شود و اغلب دستخوش دگرگونی‌های فیزیکی یا یادگیری مهارت‌های جدید برای به تصویر کشیدن دقیق شخصیت‌هایش می‌شود. به عنوان مثال، او مقدار قابل توجهی از وزن خود را از دست داد و یاد گرفت که چگونه گیتار بزند و برای نقش شخصیت تراجنسیتی Kitten در “Breakfast on Pluto” بخواند.

او همچنین به‌خاطر تطبیق‌پذیری‌اش به‌عنوان یک بازیگر مورد ستایش قرار گرفته است، زیرا می‌تواند طیفی از شخصیت‌ها را از ضدقهرمان‌های مشکل‌دار گرفته تا تبه‌کاران محاسبه‌گر را به‌طور متقاعدکننده‌ای به تصویر بکشد. نمایش های او اغلب با شدت ظریف و رویکردی ظریف به شخصیت هایش مشخص می شود.

مورفی علیرغم موفقیتش، متواضع و متواضع باقی مانده است و اغلب دست آوردهای خود را به همکاران و همبازی هایش مدیون می داند. او همچنین به صراحت در مورد عشق خود به زادگاهش کورک و اهمیت حمایت از هنر در ایرلند صحبت کرده است.

در سال‌های اخیر، مورفی علاقه خود را به دنبال کردن کارگردانی و تهیه‌کنندگی ابراز کرده است که نشان دهنده تمایل به کشف چالش‌های خلاقانه جدید فراتر از بازیگری است.

کیلین مورفی همچنین در طول زندگی حرفه ای خود در چندین همکاری قابل توجه شرکت داشته است. او چندین بار با کارگردان کریستوفر نولان از جمله در سه گانه بتمن و همچنین در فیلم های “Inception” و “Dunkirk” کار کرده است. او همچنین با کارگردان سرشناس کن لوچ در فیلم «بادی که جو را تکان می دهد» که برنده نخل طلای جشنواره کن در سال 2006 شد، همکاری کرده است.

مورفی علاوه بر همکاری‌هایش در فیلم، با نوازندگان و گروه‌های موسیقی، از جمله همکاری با تام یورک از Radiohead در موسیقی متن فیلم «Suspiria» نیز کار کرده است. او همچنین در چندین پروژه موسیقی شرکت داشته و در طول سال ها در تعدادی از گروه ها نوازندگی کرده است.

علیرغم موفقیتش، مورفی همچنان متعهد به حرفه خود است. او در مورد اهمیت وفادار ماندن به خود و فروتنی در برابر موفقیت صحبت کرده است. او به دلیل حرفه ای بودن و فداکاری اش به کارش معروف است و اغلب خود را به طور کامل در نقش هایش و دنیای فیلم یا نمایش تلویزیونی که روی آن کار می کند غرق می کند.

به طور کلی، کیلین مورفی یک بازیگر بسیار مورد احترام است که علاقه زیادی به هنر خود دارد و به همکاران و همکارانش تعهد دارد. کار او تحسین منتقدان و طرفداران اختصاصی طرفداران را به همراه داشته است و او همچنان یک چهره برجسته در صنعت سرگرمی است.

کیلین مورفی نیز به خاطر کارهایش در خارج از صنعت سرگرمی شناخته شده است. در سال 2020، او به عنوان سفیر شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو منصوب شد و تعهد خود را برای ارتقای خلاقیت و نوآوری برجسته کرد.

او همچنین از عوامل مختلف اجتماعی و سیاسی، از جمله مبارزه با تغییرات آب و هوایی و جنبش برابری ازدواج در ایرلند، حمایت کرده است. در سال 2015، او به کمپین “بله” در حمایت از قانونی شدن ازدواج همجنس گرایان در ایرلند پیوست و در مورد اهمیت ایستادگی برای آنچه که به آن اعتقاد دارد صحبت کرده است.

علاوه بر این، مورفی برای کارهای بشردوستانه اش، از جمله حمایتش از بنیاد آسایشگاه ایرلندی و موسسه خیریه WaterAid، مورد تقدیر قرار گرفته است. در سال 2021، با قدردانی از مشارکت او در هنر و حمایت از فرهنگ و میراث ایرلند، جایزه مشارکت برجسته در هنر در جوایز پست ایرلندی به او اهدا شد.

مورفی علیرغم مشغله کاری خود به خانواده و ریشه هایش در ایرلند متعهد است. او در مورد اهمیت همسر و فرزندانش در زندگی خود صحبت کرده است و با کار و حمایت خود از هنر در ایرلند حمایت می کند.

کیلین مورفی علاوه بر فعالیت در سینما، تلویزیون، تئاتر و موسیقی، در پروژه های مختلفی در زمینه ادبیات و نویسندگی نیز شرکت داشته است. او حامی صریح کتابخانه ها و کتابخوانی بوده و در مورد اهمیت دسترسی به کتاب و تأثیری که می تواند بر افراد و جوامع داشته باشد صحبت کرده است.

در سال 2020، مورفی کتاب صوتی «کوه‌های جزیره مه» نوشته میشل بیلات جونز را روایت کرد، رمانی که در یک روستای دورافتاده ژاپنی اتفاق می‌افتد. اجرای او به دلیل حساسیت و ظرافت آن مورد تحسین قرار گرفت و مهارت او به عنوان صداپیشه را برجسته کرد.

مورفی نیز به نوشتن ابراز تمایل کرده و از عشق خود به شعر و ادبیات صحبت کرده است. او در مصاحبه‌های خود از نویسندگانی مانند ساموئل بکت و جیمز جویس به‌عنوان تأثیرگذار بر کار خود به عنوان بازیگر یاد کرده است.

به طور کلی، کیلین مورفی هنرمندی چند وجهی با طیف وسیعی از علایق و استعدادها است. تعهد او به هنر، ادبیات، و اهداف اجتماعی و سیاسی او را به چهره ای قابل احترام و تحسین برانگیز در صنعت سرگرمی و فراتر از آن تبدیل کرده است.

زندگی شخصی کیلین مورفی

کیلین مورفی به یک شخص خصوصی معروف است و زندگی شخصی خود را از انظار عمومی دور نگه داشته است. او از سال 2004 با همسرش ایوون مک گینس ازدواج کرده است و این زوج دارای دو پسر هستند.

مورفی در مورد اهمیت خانواده‌اش در زندگی‌اش و اینکه چگونه می‌کوشد بین کار و زندگی شخصی‌اش تعادل برقرار کند، صحبت کرده است. او همچنین بر اهمیت حریم خصوصی و حفظ حس عادی خارج از حرفه خود تاکید کرده است و اغلب از کانون توجه و توجه رسانه ها دوری می کند.

مورفی در اوقات فراغت خود از موسیقی لذت می برد و به خاطر علاقه اش به گروه های راک مستقل شناخته می شود. او در طول سال ها در چندین گروه نوازندگی کرده است و از تاثیر موسیقی بر بازیگری اش گفته است.

به طور کلی، مورفی به خاطر فداکاری خود به خانواده و تعهدش به حفظ حریم خصوصی خارج از کارش مشهور است. در حالی که او در حرفه خود به موفقیت های قابل توجهی دست یافته است، همچنان بر روی ارزش ها و علایق خود متمرکز است.

بهترین فیلم های کیلین مورفی

کیلین مورفی در طول دوران حرفه ای خود در بسیاری از فیلم های تحسین شده و تجاری موفق ظاهر شده است. در اینجا تعدادی از بهترین فیلم های او بدون ترتیب خاصی آورده شده است:

“28 Days Later” (2002) – یک فیلم ترسناک در لندن پس از آخرالزمان، جایی که یک ویروس بیشتر جمعیت را به زامبی تبدیل کرده است.

“Inception” (2010) – یک دزدی علمی تخیلی هیجان انگیز به کارگردانی کریستوفر نولان، که در آن گروهی از دزدها وارد رویاهای مردم می شوند تا اسرار آنها را بدزدند.

“شوالیه تاریکی” (2008) – یک فیلم ابرقهرمانی به کارگردانی کریستوفر نولان، که در آن مورفی نقش مترسک شرور را بازی می کند.

“دانکرک” (2017) – یک فیلم جنگی به کارگردانی کریستوفر نولان، بر اساس تخلیه نیروهای بریتانیایی از دانکرک در طول جنگ جهانی دوم.

“چشم قرمز” (2005) – یک فیلم هیجان انگیز به کارگردانی وس کریون که در آن مورفی نقش یک قاتل جذاب و خطرناک را بازی می کند.

“بادی که جو را تکان می دهد” (2006) – یک درام تاریخی به کارگردانی کن لوچ، که در آن مورفی نقش یک دکتر جوان را بازی می کند که درگیر جنگ استقلال ایرلند می شود.

“صبحانه روی پلوتون” (2005) – یک کمدی درام به کارگردانی نیل جردن، جایی که مورفی نقش یک زن تراجنسیتی را در دهه 1970 ایرلند بازی می کند.

“Sunshine” (2007) – یک تریلر علمی تخیلی به کارگردانی دنی بویل، که در آن مورفی نقش یک فیزیکدان را بازی می کند که ماموریتی برای روشن کردن دوباره خورشید در حال مرگ دارد.

به طور کلی، فیلم‌شناسی کیلین مورفی مملو از فیلم‌های متنوع و مورد تحسین منتقدان است که تطبیق پذیری او را به عنوان یک بازیگر نشان می‌دهد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر نئاتدرتال‌ها بر انسان‌های به اصطلاح خردمند غلبه می‌کردند، شاید اینها ستاره‌های سینماهای آنها…

سوابق فسیلی نشان می‌دهد که نئاندرتال‌ها در حدود 40000 تا 30000 سال پیش از سوابق باستان‌شناسی ناپدید شدند، اگر در برخی مکان‌ها ممکن است تا حدود 28000 سال پیش  زنده مانده باشند.نئاندرتال‌ها گونه‌ای از انسان‌های باستانی بودند که تا زمان…

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…

خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی- قسمت دوم

در قسمت دوم خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف ما باز غذاهای لذیذ و گاه عجیبی از کشورهای مختلف می‌بینیم. این تصاویر توسط میدجرنی با اطلاعاتی که به آن داده‌اند، بازسازی شده‌اند.قسمت اول این پست را در اینجا ببینید.شیلیبلژیک:…

آیا واقعا سرم حقیقت وجود دارد؟ چطور کار می‌کند؟

انسان‌ها از زمان امپراتوری روم می‌دانستند که ما در حالی که تحت تأثیر چیزی باشیم، صادقانه‌تر و راحت‌تر سخن میٰ‌گوییم. این همان جایی است که ایده  اصطلاح «سرم حقیقت» از آن سرچشمه می‌گیرد.سرم حقیقت به تعدادی از داروهای تغییر دهنده ذهن اشاره…

کسانی که توهم خاص و عجیبی دارند: ما از ستاره‌های دیگر آمده‌ایم و فرازمینی هستیم! پدیده Starseed

ممکن است خیلی احمقانه به نظر برسد. اما افرادی هستند که معتقدند از سایر سیارات به زمین آمده‌اند تا به شفای سیاره زمین کمک کنند و بشریت را به «عصر طلایی» هدایت کنند و به دوره‌ای از خوشبختی، شکوفایی و موفقیت برسانند!جستجوی اینترنتی این…

اگر این شخصیت‌های سینمایی و تلویزیونی به صورت گربه تصور می‌شدند

این کاری است با هوش مصنوعی انجام آن نستا ساده شده است. اما به یاد دارم که در سالیان دور برای همانند نشان دادن برخی سگ‌ها با شخصیت‌ها انسانی خاص، عکاس و روتوش کار چه زحمتی کشیده بود و این سری عکس‌ها را در شماره ظاهرا نوروزی یک شماره مجله…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران /کاشت مو / درمان طب / تجهیزات پزشکی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.