زندگینامه جورج کلونی بازیگر، فیلمساز و فعال اجتماعی آمریکایی

0

جورج کلونی بازیگر، فیلمساز و فعال آمریکایی است. او در 6 می 1961 در لکسینگتون، کنتاکی، ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد. او کار خود را در هالیوود در اواخر دهه 1980 با نقش‌های کوچک در مجموعه‌های تلویزیونی مانند The Facts of Life و Roseanne آغاز کرد، قبل از اینکه برای بازی در نقش دکتر داگ راس در درام پزشکی ER شهرت گسترده‌ای به دست آورد.

کلونی از آن زمان به یک هنرپیشه مطرح در هالیوود تبدیل شده است که به خاطر بازی در فیلم هایی مانند Ocean’s Eleven، Syriana و Up in the Air شناخته می شود. او جوایز متعددی را برای کارهایش دریافت کرده است، از جمله دو جایزه اسکار، چهار جایزه گلدن گلوب و جایزه یک عمر دستاورد AFI.

کلونی علاوه بر حرفه بازیگری، کارگردانی و تهیه کنندگی چندین فیلم از جمله اعترافات یک ذهن خطرناک، شب بخیر و خوش شانسی، و ایده های مارس را نیز در کارنامه دارد. او همچنین به خاطر فعالیت‌های بشردوستانه‌اش، به‌ویژه تلاش‌هایش برای افزایش آگاهی در مورد بحران دارفور و حمایت‌هایش از سازمان‌های خیریه و اهداف مختلف، شهرت دارد.

کلونی از سال 2014 با امل کلونی وکیل لبنانی-بریتانیایی ازدواج کرده است و آنها دارای دو فرزند هستند.

کلونی در سال 2006 شرکت تولیدی خود را با نام Smokehouse Pictures به همراه دوستش گرانت هسلوف راه اندازی کرد. این شرکت تعدادی فیلم و برنامه تلویزیونی موفق تولید کرده است، از جمله مردانی که به بزها خیره می شوند، The Ides of March و Argo که برنده شد. جایزه اسکار بهترین فیلم در سال 2013.

کلونی علاوه بر فعالیت در صنعت سرگرمی، یک فعال و نیکوکار برجسته نیز بوده است. او حامی سازمان های خیریه مختلف، از جمله Not On Our Watch، سازمانی است که بر نقض حقوق بشر در دارفور تمرکز دارد، و پروژه کافی، که هدف آن پایان دادن به نسل کشی و جنایات علیه بشریت در آفریقا است. او همچنین در کمپین هایی برای افزایش آگاهی در مورد تغییرات آب و هوایی و حمایت از جانبازان و خانواده های آنها شرکت داشته است.

کلونی همچنین به خاطر فعالیت های سیاسی اش شناخته شده است و از منتقدان سرسخت دولت ترامپ بوده است. او در تلاش های جمع آوری کمک های مالی برای حزب دموکرات شرکت داشته و از کمپین هیلاری کلینتون برای ریاست جمهوری در سال 2016 حمایت کرده است.

به طور کلی، جورج کلونی یک شخصیت بسیار مورد احترام و تأثیرگذار در صنعت سرگرمی و فراتر از آن است که به دلیل استعدادش به عنوان یک بازیگر و فیلمساز و همچنین فعالیت و انسان دوستانه اش شناخته شده است.

جورج کلونی در یک خانواده تجارت نمایشی بزرگ شد. پدرش، نیک کلونی، روزنامه‌نگار، مجری تلویزیون و مجری برنامه‌های بازی بود، در حالی که عمه‌اش، رزماری کلونی، یک خواننده و بازیگر موفق بود.

حرفه بازیگری کلونی در اواسط دهه 1990 با ایفای نقش در ER که او را به شهرت رساند، آغاز شد. او در چند فیلم موفق از جمله خارج از دید، سه پادشاه و طوفان کامل بازی کرد.

در سال 2005، کلونی برای بازی در فیلم سیریانا برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. او دومین اسکار را در سال 2013 برای کارش به عنوان تهیه کننده در فیلم آرگو دریافت کرد که برنده بهترین فیلم شد.

کلونی به خاطر فعالیت های بشردوستانه اش نیز شناخته شده است. در سال 2018، جایزه AFI Life Achievement Award را برای کمک‌هایش به صنعت فیلم دریافت کرد و در سال 2020، جایزه بشردوستانه Bob Hope را در جوایز امی برای تلاش‌های بشردوستانه‌اش دریافت کرد.

کلونی علاوه بر بازیگری و کارهای بشردوستانه، در کارهای تجاری نیز شرکت داشته است. او برند تکیلا Casamigos را با رانده گربر و مایک ملدمن در سال 2013 تأسیس کرد که بعداً در سال 2017 به قیمت یک میلیارد دلار به Diageo فروخت.

کلونی همچنان یک چهره برجسته در صنعت سرگرمی است و کار او به عنوان یک بازیگر، فیلمساز و فعال باعث شده است که او طرفداران اختصاصی داشته باشد و به عنوان یکی از تأثیرگذارترین افراد در هالیوود شهرت داشته باشد.

جورج کلونی همچنین به دلیل حمایت از مسائل مربوط به صنعت سرگرمی شناخته شده است. او منتقد سرسخت نبود تنوع در هالیوود بوده و خواستار نمایندگی و فرصت های بیشتر برای زنان و رنگین پوستان شده است.

در سال 2018، کلونی و همسرش امل، 500000 دلار به راهپیمایی برای زندگی ما، تظاهراتی که به رهبری دانش‌آموزان علیه خشونت مسلحانه در ایالات متحده برگزار می‌شود، اهدا کردند. او همچنین در تلاش های جمع آوری کمک های مالی برای امداد رسانی در بلایای طبیعی، از جمله برای قربانیان طوفان کاترینا و زلزله در هائیتی، مشارکت داشته است.

در سال 2020، کلونی فیلم علمی تخیلی The Midnight Sky را کارگردانی کرد و در آن بازی کرد که در نتفلیکس منتشر شد. او همچنین برای کارگردانی یک فیلم اقتباسی از کتاب The Tender Bar برای آمازون استودیو امضا کرده است.

کلونی به دلیل استعدادش به عنوان یک بازیگر و فیلمساز و همچنین تعهدش به بشردوستی و حمایت مورد تحسین قرار گرفته است. او همچنان یک چهره برجسته در صنعت سرگرمی و صدایی قابل احترام در مسائل اجتماعی و سیاسی است.

جورج کلونی علاوه بر موفقیت های فراوان، به خاطر زندگی شخصی اش نیز شناخته شده است. او از سال 2014 با امل کلونی، وکیل حقوق بشر ازدواج کرده است و دارای دو فرزند دوقلو به نام های الا و الکساندر هستند.

کلونی در گذشته در چندین رابطه برجسته از جمله با بازیگران زن تالیا بالسام و استیسی کیبلر درگیر بوده است.

کلونی علناً در مورد مبارزه خود با درد مزمن صحبت کرده و برای رسیدگی به این موضوع تحت عمل جراحی قرار گرفته است. او همچنین در مورد تجربیات خود در مورد افسردگی و اضطراب صحبت کرده است.

به طور کلی، جورج کلونی فردی چندوجهی و کارآمد است که به دلیل استعدادش به عنوان بازیگر و فیلمساز، فعالیت و انسان دوستانه و زندگی شخصی اش شناخته شده است. او همچنان یک چهره برجسته در صنعت سرگرمی و صدایی قابل احترام در مسائل اجتماعی و سیاسی است.

جورج کلونی همچنین مدافع هنر است و در هیئت مدیره صندوق فیلم و تلویزیون، یک سازمان خیریه که به افراد در صنعت سرگرمی کمک و حمایت می کند، خدمت کرده است.

علاوه بر این، کلونی در ترویج آموزش به ویژه در کشورهای در حال توسعه مشارکت داشته است. او یکی از بنیانگذاران پروژه Not On Our Watch است که بر پایان دادن به نسل کشی در دارفور متمرکز است و از حامیان صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) است.

کلونی به خاطر فعالیت در سینما و تلویزیون نیز شناخته شده است. او علاوه بر دو جایزه اسکار، چندین بار نامزد جوایز گلدن گلوب و جوایز Primetime Emmy نیز شده است. در سال 2018 جایزه یک عمر دستاورد موسسه فیلم آمریکا به او اهدا شد.

با وجود موفقیت، کلونی متواضع و سر به زیر باقی مانده است و بسیاری از همسالانش او را فردی سخاوتمند و مهربان توصیف کرده اند. او همچنان یک چهره تاثیرگذار در هالیوود و فراتر از آن است و کار او به عنوان یک بازیگر، فیلمساز و فعال الهام بخش بسیاری شده است.

یکی دیگر از جنبه های زندگی و حرفه جورج کلونی مشارکت او در دنیای روزنامه نگاری است. او از مدافعان جدی اهمیت روزنامه نگاری بوده و از تلاش ها برای ترویج رسانه های آزاد و مستقل در سراسر جهان حمایت کرده است.

کار کلونی به عنوان یک فیلمساز اغلب بر رویدادها و مسائل واقعی از جمله استفاده از شکنجه در جنگ علیه تروریسم (در فیلم سیرینا)، دوران مک کارتی و خطرات سانسور سیاسی (در شب بخیر، و موفق باشید) متمرکز بوده است.

حمایت کلونی از روزنامه‌نگاری و آزادی رسانه‌ها، او را به تأسیس «سنتری»، یک سازمان تحقیقاتی که حمایت مالی و سایر اشکال حمایت از درگیری‌ها و نقض حقوق بشر در آفریقا را افشا می‌کند، سوق داد. هدف Sentry این است که از کسانی که از خشونت و فساد در منطقه سود می برند، پاسخگو باشد و از کسانی که برای صلح و عدالت تلاش می کنند حمایت کند.

کلونی علاوه بر فعالیت در صنعت سرگرمی و حمایت از مسائل اجتماعی و سیاسی، عاشق ورزش، به ویژه بسکتبال نیز هست. او به طور مکرر در بازی‌های NBA شرکت می‌کند و به بازی‌های پیکاپ با دوستان و افراد مشهور شناخته شده است.

به طور کلی، جورج کلونی فردی با استعداد و چند وجهی است که به دلیل استعدادش به عنوان یک بازیگر و فیلمساز، فعالیت و بشردوستی، حمایت از روزنامه‌نگاری و آزادی رسانه‌ها و عشقش به ورزش شناخته می‌شود. او همچنان یک چهره قابل احترام و تأثیرگذار در هالیوود و فراتر از آن است و کارهایش الهام بخش بسیاری شده است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

ریز علی خواجوی فرنگی‌ها: چگونه کیت شلی یک قطار را نجات داد؟

در سال 1901، راه آهن شیکاگو و شمال غربی، پل جدیدی را بر روی رودخانه Des Moines در بون، آیووا، در آمریکا افتتاح کرد. این پل رسماً پل راه‌ بون نام گرفت، اما اما مردم محلی به سرعت به آن لقب پل‌های بالای کیت شلی را دادند، به یادبود بانوی قهرمان…

اگر در زمان این شخصیت‌های معروف مجله تایم وجود داشت و قرار بود روجلد شماره شخصیت سال شوند!

مجله تایم یک نشریه خبری هفتگی معروف است که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله سیاست، رویداد‌های جهانی، علم، فناوری، سرگرمی و غیره را پوشش می‌دهد. اولین بار در سال 1923 منتشر شد و از آن زمان به یکی از تأثیرگذارترین و شناخته شده‌ترین مجلات در…

سرژ ورونوف: پزشکی که بیضه‌های میمون‌ها را به مردها پیوند می‌زد تا آنها را جوان کند!

یکی از پر شورترین ارائه‌ها و سخنرانی‌ها در کنگره بین‌المللی جراحان در لندن در سال 1923 توسط جراح فرانسوی متولد روسیه به نام سرژ ورونوف انجام شد.سه سال پیش‌تر، ورونوف با آزمایش‌های بحث‌برانگیز پیوند غده‌ که به ادعای خودش آدم‌ها را چند…

چند بار می توانید یک تکه کاغذ را از وسط تا کنید؟

به راحتی می‌توان یک تکه کاغذ را یک، دو بار یا حتی سه یا چهار بار از وسط تا کرد. اما بیشترین تعداد دفعاتی که یک تکه کاغذ را می‌توان از وسط تا کرد چقدر است؟بر اساس یک ادعای رایج، یک ورق کاغذ را نمی‌توان بیش از هفت بار از وسط تا کرد. اما…

هوش مصنوعی نشان می‌دهد که سلبریتی‌ها در دهه‌های بعد چگونه به نظر می‌رسند

یک عکاس از هوش مصنوعی برای ایجاد مجموعه‌ای از پرتره‌ها استفاده کرده که نشان می‌دهند برخی از سلبریتی‌ها ممکن است چند دهه آینده چه چهره‌ای پیدا کنند. عکاس و وکیل ترکیه‌ای به نام Alper Yesiltas این پروژه رو انجام داده. او به دلیل کارهای…

اگر این شخصیت‌های سینمایی و تلویزیونی به صورت گربه تصور می‌شدند

این کاری است با هوش مصنوعی انجام آن نستا ساده شده است. اما به یاد دارم که در سالیان دور برای همانند نشان دادن برخی سگ‌ها با شخصیت‌ها انسانی خاص، عکاس و روتوش کار چه زحمتی کشیده بود و این سری عکس‌ها را در شماره ظاهرا نوروزی یک شماره مجله…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.