زندگینامه نیکول کیدمن، بازیگر مشهور- بهترین فیلم‌ها و حقایقی از زندگی‌اش

0

نیکول کیدمن بازیگر و تهیه کننده استرالیایی-آمریکایی است. او در 20 ژوئن 1967 در هونولولو هاوایی از پدر و مادری استرالیایی به دنیا آمد و در سیدنی استرالیا بزرگ شد. کیدمن کار خود را در صنعت فیلم استرالیا در اواخر دهه 1980 آغاز کرد و با بازی در فیلم هایی مانند “Dead Calm” (1989)، “Days of Thunder” (1990) و “Far and Away” (1992) به شهرت بین المللی دست یافت. .

نقش موفقیت آمیز کیدمن در سال 1995 با بازی او در نقش دکتر هارلین کوینزل / هارلی کوین در “بتمن برای همیشه” رقم خورد. او برای بازی در فیلم «مولن روژ» تحسین منتقدان و جوایز متعددی را دریافت کرد. (2001)، “ساعت ها” (2002)، “کوه سرد” (2003) و “دیگران” (2001).

کیدمن علاوه بر حرفه سینمایی موفق خود، در تلویزیون نیز با بازی در سریال های تحسین شده “دروغ های کوچک بزرگ” (2017-2019) و “بازگرداندن” (2020) موفقیت هایی کسب کرده است. او در طول زندگی حرفه‌ای خود جوایز متعددی از جمله یک جایزه اسکار، یک جایزه گلدن گلوب و یک جایزه Primetime Emmy دریافت کرده است.

کیدمن همچنین به‌خاطر فعالیت‌های بشردوستانه‌اش، به‌ویژه حمایت‌اش از حقوق زنان و حمایتش از موسسات خیریه کودکان مختلف، شناخته شده است. او دو بار ازدواج کرده است، ابتدا با بازیگر تام کروز از سال 1990 تا 2001، و سپس با کیت اربن، نوازنده از سال 2006.

کیدمن برای بازی در «ساعت‌ها» (2002) در نقش ویرجینیا وولف، چهار بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است و یک جایزه را دریافت کرده است. او همچنین برنده چهار جایزه گلدن گلوب و دو جایزه Primetime Emmy شده است.

کیدمن علاوه بر حرفه بازیگری، تهیه کننده نیز با شرکتش Blossom Films است. او چندین فیلم و برنامه تلویزیونی از جمله “دروغ های کوچک بزرگ” (2017-2019)، “بازگرداندن” (2020) و “نه غریبه کامل” (2021) را تولید کرده است.

کیدمن به دلیل تطبیق پذیری خود به عنوان یک بازیگر شناخته شده است، زیرا در طول زندگی حرفه ای خود در نقش طیف گسترده ای از شخصیت ها بازی کرده است. او به دلیل توانایی اش در به تصویر کشیدن احساسات پیچیده و ظریف و مهارتش در لهجه ها و لهجه ها مورد تحسین قرار گرفته است.

کیدمن همچنین در چندین هدف بشردوستانه از جمله یونیسف و صندوق توسعه سازمان ملل متحد برای زنان مشارکت داشته است. او از سال 1994 سفیر حسن نیت یونیسف بوده و برای حمایت از اهداف مختلف به کشورهای بسیاری سفر کرده است.

کیدمن دارای تابعیت دوگانه استرالیا و ایالات متحده است. او دو فرزند خوانده با تام کروز و دو فرزند بیولوژیک با کیت اربن دارد.

قد کیدمن 180 سانتیمتر است که او را به یکی از بلندقدترین بازیگران زن هالیوود تبدیل می کند.

او در سه سالگی کلاس های باله را آغاز کرد و چندین سال در این هنر آموزش دید. او همچنین مهارت های رقص خود را در چندین فیلم خود از جمله “مولن روژ!” (2001) و “نه” (2009).

کیدمن از طرفداران پر و پا قرص موسیقی کانتری است و از سال 2006 با خواننده کانتری کیت اوربان ازدواج کرده است. او حتی در برخی از موزیک ویدیوهای او از جمله “زن” و “مبارز” ظاهر شده است.

او یک ستاره در پیاده روی مشاهیر هالیوود دارد که در سال 2003 دریافت کرد.

کیدمن همچنین در زمینه مد فعالیت داشته و به عنوان سفیر برند برای برندهای مختلف مد و زیبایی لوکس از جمله Chanel، Jimmy Choo و Omega خدمت کرده است.

در سال 2017، کیدمن به عنوان یکی از 100 شخصیت تأثیرگذار مجله تایم در جهان انتخاب شد. این مقاله توسط دوست و بازیگر همکار او، نائومی واتس نوشته شده است.

کیدمن در تئاتر نیز فعالیت داشته است و در تولیداتی مانند “اتاق آبی” (1998) و “عکس 51” (2015) ظاهر شد، که برای آنها نامزد جایزه تئاتر ایونینگ استاندارد بهترین بازیگر زن شد.

او یکی از حامیان بنیاد بیمارستان کودکان سیدنی است و در طول سال ها میلیون ها دلار به این سازمان کمک کرده است.

کیدمن یک بیماری منحصر به فرد به نام هتروکرومی دارد، به این معنی که دو چشم او رنگ های متفاوتی دارند. چشم چپ او آبی و چشم راست او سبز است.

کیدمن از سال 2006 سفیر حسن نیت زنان سازمان ملل متحد بوده و برای افزایش آگاهی در مورد خشونت علیه زنان، ترویج حقوق زنان و پیشبرد برابری جنسیتی تلاش کرده است.

او همچنین یک مدافع جدی برای آگاهی از سلامت روان بوده است و به طور عمومی در مورد تجربیات خود در مورد اضطراب و افسردگی صحبت کرده است.

پدر کیدمن، دکتر آنتونی کیدمن، یک روانشناس و دانشگاهی برجسته بود که در سال 2014 درگذشت. به افتخار او، کیدمن و خانواده اش بنیاد آنتونی کیدمن را تأسیس کردند که از تحقیقات در مورد سلامت روان و رفاه حمایت می کند.

در سال 2018، کیدمن در فیلم تحسین شده «ویرانگر» بازی کرد، که برای آن دگرگونی چشمگیری، هم از نظر فیزیکی و هم از نظر احساسی، تجربه کرد. او به خاطر عملکردش به عنوان یک کارآگاه پلیس شکنجه‌شده مورد تحسین گسترده قرار گرفت.

کیدمن همچنین تهیه کننده اجرایی سریال محدود HBO «مرد شمالی» است که قرار است در سال 2022 اکران شود. این سریال که الکساندر اسکارسگارد، آنیا تیلور جوی و ویلم دفو در آن بازی می کنند، به عنوان یک حماسه انتقام جویانه وایکینگ ها توصیف می شود.

کیدمن به خاطر مشارکت‌هایش در هنر با افتخارات متعدد، از جمله نشان استرالیا در سال 2006 و جایزه گلدن گلوب سیسیل بی. دمیل در سال 2021 شناخته شده است.

کیدمن با مادرش ژانل آن کیدمن که او نیز بازیگر است رابطه نزدیکی دارد. جانل در چندین فیلم کیدمن از جمله «دیگران» (2001) و «نه» (2009) ظاهر شده است.

او در سال 2021 به دلیل مشارکت در هنرهای نمایشی و کارهای بشردوستانه نشان همراهی استرالیا را دریافت کرد.

کیدمن سفیر برند ساعت های لوکس سوئیسی Omega است و در چندین کمپین تبلیغاتی آنها حضور داشته است.

کیدمن علاوه بر کار خود به عنوان بازیگر و تهیه کننده، از طرفداران مسائل محیطی نیز می باشد. او از ابتکارات برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی و حفاظت از حیات وحش حمایت کرده است.

کیدمن به خاطر علاقه‌اش به مد مشهور است و به دلیل استایل ظریف و پیچیده اش مورد تحسین قرار گرفته است. او لباس های بسیاری از طراحان برتر از جمله شانل، دیور و آرمانی را پوشیده است.

در سال 2019، کیدمن در سریال HBO “دروغ های کوچک بزرگ” که تهیه کننده اجرایی آن نیز بود، بازی کرد. این نمایش یک موفقیت تجاری و انتقادی بود و کیدمن برای اجرای خود برنده جایزه Primetime Emmy Award شد.

کیدمن همچنین کتابی برای کودکان به نام «ماجراهای عسل و لئون» نوشته است که در سال 2017 منتشر شد. این کتاب داستان دو گربه نجات را روایت می کند که با هم وارد یک سری ماجراجویی می شوند.

او از طرفداران سیدنی سوانز، یک تیم فوتبال استرالیایی است که در استرالیا حضور دارد، و زمانی که در استرالیا حضور دارد، در بازی های آنها شرکت می کند.

کیدمن در ابتدا برای بازی در نقش ساتین در فیلم “مولن روژ!” (2001)، اما به دلیل تضادهای برنامه ریزی مجبور شد آن را رد کند. این نقش در نهایت به دوست و بازیگر استرالیایی او، کیت بلانشت رسید.

او برای کارش در تئاتر چندین بار نامزد جایزه تونی شده است، از جمله نامزدی بهترین بازیگر زن نمایشنامه برای بازی در «عکس 51» (2016).

در سال 2019، کیدمن در فیلم “Bombshell” بازی کرد، که داستان رسوایی آزار جنسی را روایت می کند که منجر به سقوط راجر آیلس، مدیر عامل فاکس نیوز شد. کیدمن برای بازی در نقش روزنامه نگار گرچن کارلسون مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد.

کیدمن به‌خاطر فعالیت‌های بشردوستانه‌اش شناخته می‌شود و طی سال‌ها از خیریه‌های متعددی از جمله صندوق توسعه سازمان ملل برای زنان، بیمارستان کودکان سیدنی و صلیب سرخ استرالیا حمایت کرده است.

کیدمن به خاطر کارش در فیلم‌های مستقل، از جمله «تولد» (2004)، «مارگو در عروسی» (2007) و «حفره خرگوش» (2010) تحسین شده است که برای آن نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

او یک خواننده آموزش دیده است و توانایی های آوازی خود را در چندین فیلم خود از جمله “مولن روژ!” (2001) و “نه” (2009).

کیدمن همچنین از طرفداران ادبیات است و به عنوان داور جایزه من بوکر، یکی از معتبرترین جوایز ادبی در جهان، خدمت کرده است.

کیدمن در طول زندگی حرفه‌ای خود با کارگردان‌های تحسین‌شده‌ای کار کرده است، از جمله استنلی کوبریک (چشم‌های کاملا بسته)، گاس ون سنت (برای مردن برای) باز لورمن (مولن روژ!) و لارس فون تریر (دگویل) “و “ماندرلی”).

او یک سوارکار ماهر است و در مسابقات درساژ در زادگاهش استرالیا شرکت کرده است.

کیدمن از حامیان دیرینه شرکت تئاتر استرالیایی، کمپانی تئاتر سیدنی بوده است و در چندین اثر آنها از جمله “اتاق آبی” (1998) و “بازدید” (2006) ظاهر شده است.

او یکی از تهیه کنندگان سریال موفق HBO “دروغ های کوچک بزرگ” بود که بر اساس رمانی به همین نام نوشته لیان موریارتی ساخته شد. این سریال با بازی کیدمن، ریس ویترسپون، شیلین وودلی، لورا درن و زوئی کراویتز، جوایز متعددی از جمله جایزه Primetime Emmy را برای سریال‌های محدود برجسته دریافت کرد.

کیدمن همچنین از حامیان برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد است که برای ارائه کمک های غذایی به افراد نیازمند در سراسر جهان فعالیت می کند.

در سال 2020، کیدمن در مینی سریال HBO “The Undoing” که بر اساس رمان “شما باید می دانستید” نوشته ژان هانف کورلیتز، بازی کرد. کیدمن به خاطر بازی در نقش گریس فریزر، درمانگر ثروتمندی که با متهم شدن همسرش به قتل، زندگی اش به هم می خورد، مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

او سفیر حسن نیت آژانس پناهندگان سازمان ملل است و از حقوق پناهندگان و پناهجویان در سراسر جهان حمایت کرده است.

کیدمن همچنین یکی از حامیان خیریه کودکان استرالیایی Variety است که برای بهبود زندگی کودکان محروم در استرالیا فعالیت می کند.

کیدمن به زبان فرانسه مسلط است و در چندین فیلمش از جمله “مولن روژ!” و «مترجم».

او مفتخر به دریافت چندین جایزه معتبر از جمله جایزه بفتا برای بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در «ساعت‌ها» و جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن در سریال‌های محدود تلویزیونی یا فیلم سینمایی ساخته شده برای تلویزیون برای او شده است. نقش در “دروغ های کوچک بزرگ”.

کیدمن همچنین به عنوان مدل کار کرده است و در کمپین های Chanel، Omega و Jimmy Choo ظاهر شده است.

او از حامیان سازمان حیات وحش استرالیا، سازمان حفاظت از حیات وحش استرالیا است و برای افزایش آگاهی در مورد تلاش های حفاظتی در استرالیا کار کرده است.

کیدمن مدافع آگاهی از سرطان سینه است و در تلاش های جمع آوری کمک های مالی برای بنیاد تحقیقات سرطان سینه مشارکت داشته است.

او عضو آکادمی علوم و هنرهای سینمایی است که هر سال جوایز اسکار را اعطا می کند.

در سال 2021، کیدمن در سریال محدود «نه غریبه کامل» بازی کرد که بر اساس رمانی از لیان موریارتی ساخته شد. این سریال که توسط کمپانی سازنده کیدمن، Blossom Films نیز تولید شد، مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

او همچنین در چندین طرح خیریه با همسرش کیت اوربان، از جمله رویداد خیریه سالانه “شهر امید”، که کمک های مالی برای تحقیقات سرطان جمع آوری می کند، شرکت داشته است.

کیدمن سفیر حسن نیت یونیسف است و برای حمایت از برنامه های یونیسف برای کودکان به چندین کشور سفر کرده است.

نیکول کیدمن دو بار ازدواج کرده است. اولین ازدواج او با تام کروز بازیگر بود که در سال 1989 در صحنه فیلم “روزهای تندر” با او آشنا شد. آنها در سال 1990 ازدواج کردند و دو فرزند به نام های ایزابلا و کانر را به فرزندی پذیرفتند. کیدمن و کروز در سال 2001 از هم جدا شدند.

در سال 2005، کیدمن در مراسمی در لس آنجلس با کیت اوربان موسیقیدان آشنا شد و سال بعد در سیدنی استرالیا ازدواج کردند. آنها دو دختر به نام های ساندی رز و فیث مارگارت دارند که از طریق رحم اجاره ای به دنیا آمدند.

او در مصاحبه‌هایی در مورد چالش‌های ایجاد تعادل در زندگی حرفه‌ای و خانوادگی خود صحبت کرده و در مورد مبارزه‌اش با باروری و سقط جنین صحبت کرده است.

کیدمن علیرغم شهرت و موفقیتش، دیدگاهی مستدل را حفظ کرده و در مورد اهمیت وفادار ماندن به خود و ارزش‌هایش صحبت کرده است. او گفته است که خانواده‌اش اولویت اصلی اوست و تلاش می‌کند تعادل بین کار و زندگی سالم را حفظ کند.

بهترین فیلم نیکول کیدمن

نیکول کیدمن در طول دوران حرفه ای خود در فیلم های تحسین شده بسیاری بازی کرده است. در اینجا برخی از برجسته ترین فیلم های او آورده شده است:

مولن روژ! (2001) – کیدمن برای بازی در نقش ساتین در این درام عاشقانه موزیکال به کارگردانی باز لورمن مورد تحسین گسترده منتقدان قرار گرفت.

ساعت ها (2002) – کیدمن برای بازی در نقش نویسنده ویرجینیا وولف در این درام که مریل استریپ و جولیان مور نیز در آن نقش آفرینی کردند، برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شد.

کوه سرد (2003) – کیدمن برای بازی در نقش آدا مونرو در این درام دوران جنگ داخلی، که جود لاو و رنه زلوگر نیز در آن نقش آفرینی کردند، مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

The Others (2001) – کیدمن در این فیلم ترسناک فراطبیعی در نقش زنی بازی کرد که معتقد است خانه اش خالی از سکنه است. این فیلم یک موفقیت تجاری و انتقادی بود.

Dead Calm (1989) – این تریلر نقش موفقیت آمیز کیدمن در هالیوود را نشان داد و او برای بازی در نقش Rae Ingram مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

Rabbit Hole (2010) – کیدمن برای بازی در این درام نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را دریافت کرد که داستان زوجی را دنبال می کند که برای کنار آمدن با مرگ پسر خردسال خود تلاش می کنند.

To Die For (1995) – کیدمن در این کمدی سیاه در نقش زنی بازی کرد که برای تبدیل شدن به یک شخصیت تلویزیونی هر کاری که لازم باشد انجام می دهد. این فیلم توسط گاس ون سنت کارگردانی شد و مت دیلون و واکین فینیکس نیز در آن بازی کردند.

Eyes Wide Shut (1999) – کیدمن در این درام روانشناختی به کارگردانی استنلی کوبریک در کنار همسرش تام کروز بازی کرد.

The Paperboy (2012) – کیدمن به خاطر بازی در نقش یک زن خشمگین جنوبی در این درام، که متیو مک‌کانهی و زک افرون نیز در آن بازی کردند، مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

شیر (2016) – کیدمن برای بازی در این درام که داستان واقعی مردی را روایت می‌کند که در کودکی از خانواده‌اش در هند جدا شده و بعداً در بزرگسالی دوباره با آنها متحد می‌شود، نامزدی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد.

نیکول کیدمن عاشق ادبیات است و در طول سال ها در چندین پروژه مرتبط با کتاب شرکت داشته است. در اینجا چند کتاب قابل توجه و تلاش های مرتبط با کتاب که کیدمن در آنها مشارکت داشته است آورده شده است:

“ساعت ها” نوشته مایکل کانینگهام – این رمان برنده جایزه پولیتزر در سال 2002 با بازی کیدمن در نقش ویرجینیا وولف در فیلمی اقتباس شد. او برای بازی اش برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شد.

“قطب نما طلایی” نوشته فیلیپ پولمن – کیدمن در سال 2007 در اقتباس سینمایی از این رمان تخیلی محبوب بزرگسالان جوان بازی کرد.

“The Family Fang” نوشته کوین ویلسون – کیدمن در اقتباس سینمایی این رمان که در سال 2015 منتشر شد، ایفای نقش کرده و تهیه کننده آن بوده است.

“نه غریبه کامل” نوشته لیان موریارتی – کیدمن در اقتباس تلویزیونی این رمان که در سال 2021 به عنوان یک سریال محدود منتشر شد، نقش آفرینی و تهیه کنندگی اجرایی آن را بر عهده داشت.

“ماجراهای عسل و لئون” نوشته آلن کامینگ – کیدمن این کتاب کودک را نوشته است که داستان دو گربه نجات را روایت می کند که به یک سری ماجراجویی می روند. در سال 2017 منتشر شد.

کیدمن همچنین در چندین سازمان و رویداد ادبی شرکت داشته است. او به عنوان داور جایزه من بوکر در سال 2018 خدمت کرد و در رویدادهایی مانند جشنواره نویسندگان سیدنی و جشنواره کتاب لس آنجلس تایمز شرکت کرده است. علاوه بر این، او علناً در مورد اهمیت مطالعه و تأثیری که ادبیات می تواند بر افراد و جامعه داشته باشد صحبت کرده است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چگونه طولانی مدت درس بخوانیم و کمتر خسته شویم؟

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…

دو اینفلوئنسر سفر در واقع با یک تلویزیون ساده، سفر جعل می‌کردند و هیچ خبری از عکس واقعی در محیط…

دو عکاس به نام مانوئل بختر و و مانوئل رومز رام تصاویر خیره کننده‌ای خلق کردند که آنها را در حال پیاده‌روی در برف، کمپینگ در کوه‌ها و پرواز با هواپیما به سوی مقصدی دور نشان می‌دهد. اما در واقع آنها از در هنگام ثبت همه این عکس‌ها از اتاق…

چرا غذاها در کتاب‌های مصور و انیمیشن‌ها اینقدر اشتها برانگیزند؟!

دوران کودکی خودم را که به یاد می‌آورم، یاد کتاب‌های داستان مصور می‌افتم که در بعضی از صفحات آن عکس میزهای پر از غذا درج شده بود. نقاشی‌های آنقد آنقدر خوب بودند که تصور می‌کردم میوه‌ها و مرغ و بوقلمون و سوسیس فرنگی‌ها مسلما باید کیفیت…

نمونه‌هایی از تغییر دکوراسیون‌های زیبا و اقتصادی

بعضی از تغییر دکوراسیون‌ها بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند، اما برخی هم بسیار اقتصادی و مختصیر و مفید هستند، با این همه تغییر زیادی در روحیه ما و زیبایی خانه‌مان ایجاد می‌کنند.این تغییر دکوراسیون‌ها ممکن است برایتان جالب باشند:…

عکس‌هایی که جادوی پرسپکتیو را نشان می‌دهند

عکاسی به نام هوگو سوئیساس، یک عکاس خلاق مستقر در لیسبون پرتغال است. او از دوربین و مغزش برای فریب چشم بینندگان عکس‌هایش استفاده می‌کند. او کاملاً خودآموخته، اشیاء روزمره را در صحنه‌هایی که به نظر نمی‌رسد متعلق به آن‌ها هستند، قرار می‌دهد، و…

عکس‌های جالبی که مردم را در «گوگل مپ» به راستی شگفت‌زده کرده است!

گوگل مپ راه خوبی است برای آشنایی با شهرهای نام‌آشنا و یا دورافتاده‌ترین نقاط جهان. اما هر از چند گاهی در گوگل مپ، عکس‌هایی پیدا می‌شود که توجیه‌شان دشوار است یا بسیار خنده‌دار و جالب هستند.این پست مجموعه‌ای است از این عکس‌ها:دورهمی…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.