زندگینامه و حقایق جالبی در مورد «اورلاندو بلوم» بازیگر مشهور انگلیسی

0

اورلاندو بلوم بازیگر انگلیسی متولد 13 ژانویه 1977 است. او بیشتر برای بازی در نقش لگولاس در سه گانه ارباب حلقه ها و ویل ترنر در مجموعه دزدان دریایی کارائیب مشهور است. اورلاندو بلوم همچنین در چندین فیلم دیگر مانند تروی، پادشاهی بهشت و سه گانه هابیت ظاهر شده است. او علاوه بر کار سینمایی، در تولیدات رومئو و ژولیت و جو قاتل نیز روی صحنه رفته است. خارج از بازیگری، بلوم در اهداف مختلف محیطی و بشردوستانه، از جمله خدمت به عنوان سفیر حسن نیت برای یونیسف نقش دارد.

اورلاندو بلوم در کانتربری، کنت، انگلستان به دنیا آمد و در خانواده ای هنرمند بزرگ شد. مادرش یک نویسنده موفق بود، در حالی که پدرش یک وکیل برجسته بود که در عکاسی نیز فعالیت می کرد.

بلوم ابتدا پیش از اینکه تصمیم بگیرد بازیگر شود، حرفه عکاسی را دنبال کرد. او در مدرسه موسیقی و درام گیلدهال لندن تحصیل کرد و اولین فیلم خود را در سال 1997 در فیلم وایلد انجام داد.

نقش برجسته بلوم در نقش لگولاس در سه گانه ارباب حلقه ها بود که او را به رسمیت شناخت و تحسین منتقدان را به همراه داشت. او در ادامه این نقش را در سه گانه هابیت بازی کرد.

بلوم همچنین به خاطر بازی در نقش ویل ترنر در سریال دزدان دریایی کارائیب که در کنار جانی دپ و کایرا نایتلی در آن ایفای نقش کرده بود، شهرت دارد.

بلوم جوایز و نامزدی متعددی را برای کارهای بازیگری خود دریافت کرده است، از جمله جایزه انجمن بازیگران سینما برای بازی در فیلم ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه.

بلوم علاوه بر کارهای سینمایی و صحنه ای، صداپیشگی نیز انجام داده است، از جمله در انیمیشن Epic.

بلوم با خواننده آمریکایی کیتی پری ازدواج کرده است و این زوج یک دختر به نام دیزی داو بلوم دارند.

بلوم همچنین یک بشردوست فعال است و از اهدافی مانند یونیسف، گلوبال گرین، و بنیاد تحقیقات پزشکی اپیدرمولیز بولوزا حمایت کرده است.

بلوم به زبان فرانسه مسلط است و بیشتر دوران کودکی خود را در فرانسه گذرانده است.

او در تیراندازی با کمان نیز مهارت دارد که آن را برای بازی در نقش لگولاس در فیلم های ارباب حلقه ها آموخت.

بلوم در گذشته چند رابطه از جمله با بازیگر کیت باسورث و مدل میراندا کر داشته است. او از سال 2010 تا 2013 با کر ازدواج کرد و آنها یک پسر به نام فلین دارند.

در سال 2007، بلوم تصادف رانندگی کر  که در آن ماشین خود را با یک وسیله نقلیه پارک شده تصادف کرد. او جراحات جزئی داشت اما به هیچ جرمی متهم نشد.

اورلاندو بلوم همچنین تجربیاتی از دزدی دریایی در زندگی واقعی داشته است. در سال 2008، او سوار بر قایق تفریحی بود که دزدان دریایی در سواحل سومالی سوار آن شدند. او و خدمه اش موفق شدند بدون هیچ آسیبی فرار کنند.

بلوم یک بودایی ه است و گفته است که مدیتیشن به او کمک می‌کند که روی زمین بماند و متمرکز بماند.

در سال 2019، بلوم زمانی که به طور تصادفی نام پسرش را اشتباه نوشت، در حالی که نام پسرش را روی بازوی خود خالکوبی کرد، خبرساز شد. او «فرین» را به جای «فلین» خالکوبی کرده بود، اما بعداً آن را اصلاح کرد.

بلوم چند کار صحنه ای نیز انجام داده است، از جمله بازی در نقش رومئو در محصول 2007 رومئو و ژولیت در وست اند لندن.

در سال 2015، بلوم اولین بازی خود را در برادوی در تولید نمایشنامه رومئو و ژولیت دیوید لوو انجام داد، جایی که یک بار دیگر نقش رومئو را در مقابل کاندولا رشاد بازی کرد.

بلوم در چندین هدف خیریه از جمله همکاری با یونیسف برای افزایش آگاهی در مورد اهمیت آموزش برای کودکان در کشورهای در حال توسعه مشارکت داشته است. او همچنین از سازمان هایی مانند گلوبال گرین و بنیاد تحقیقات پزشکی اپیدرمولیز بولوسا حمایت کرده است.

بلوم علاوه بر بازیگری، به عنوان تهیه‌کننده نیز کار کرده است که از آن جمله می‌توان به فیلم Romans محصول ۲۰۱۷ اشاره کرد.

بلوم به عشقش به موتور سیکلت معروف است و چندین بار در حال سوار شدن به موتورسیکلت از آنها عکس گرفته شده است. در سال 2008 در یک تصادف موتور سیکلت در لس آنجلس مجروح شد، اما به سرعت بهبود یافت و پس از مدت کوتاهی به سر کار بازگشت.

بلوم از طرفداران موسیقی راک است و در کنسرت های گروه هایی مانند نیروانا و آرکتیک میمونکیز دیده شده است.

در سال 2020، بلوم در یک سریال علمی تخیلی به نام “Carnival Row” در کنار بازیگر کارا دلوین بازی کرد. این نمایش برای اولین بار در Amazon Prime Video پخش شد و برای فصل دوم تمدید شد.

بلوم همچنین در فعالیت های زیست محیطی شرکت داشته و از اهدافی مانند حفاظت از محیط زیست و تغییرات آب و هوایی حمایت کرده است.

بلوم در سال 2009 به عنوان سفیر حسن نیت یونیسف منصوب شد و از آن زمان به چندین کشور سفر کرده است تا از کار این سازمان در زمینه مسائلی مانند آموزش، بهداشت و حمایت از کودکان حمایت کند.

بلوم در تلاش های بشردوستانه مختلف برای حمایت از پناهندگان و آوارگان در سراسر جهان شرکت داشته است. او با سازمان هایی مانند کمیته بین المللی نجات کار کرده و از کمپ های پناهندگان در چندین کشور از جمله یونان و اوکراین بازدید کرده است.

بلوم همچنین در مبارزه با تغییرات آب و هوایی فعال بوده است. او از ابتکاراتی مانند پروژه زمین خنک که برای حفاظت از جنگل های بارانی و مبارزه با جنگل زدایی کار می کند، حمایت کرده است.

بلوم در مورد مبارزات خود با نارساخوانی صحبت کرده است و در مورد چگونگی غلبه بر چالش های مرتبط با شرایط برای موفقیت در حرفه خود صحبت کرده است.

در سال 2020، بلوم و نامزدش کیتی پری از تولد دخترشان، دیزی داو بلوم خبر دادند و از آن زمان این زوج چندین عکس از خانواده خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.

بلوم همچنین یک سوارکاری ماهر است و در مسابقات پرش با نمایش شرکت کرده است. او صاحب چندین اسب است و گفته است که سوارکاری به او کمک می کند تا آرام شود و ذهنش را پاک کند.

بلوم در طول سال‌ها درگیر چندین حادثه پرحاشیه با پاپاراتزی‌ها بوده است، از جمله درگیری‌هایی که در آن سعی کرده از حریم خصوصی خود و خانواده‌اش دفاع کند.

اورلاندو بلوم چند زبانه است و می تواند به چندین زبان از جمله فرانسوی، اسپانیایی و آلمانی به راحتی صحبت کند.

در سال 2019، بلوم در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود با قدردانی از کمک‌هایش به صنعت فیلم، یک ستاره دریافت کرد.

بلوم همچنین به عنوان مدل کار کرده است و در کمپین هایی برای برندهایی مانند Hugo Boss و Giorgio Armani ظاهر شده است.

بلوم مدافع سلامت مردان است و علناً در مورد مبارزات خود با سلامت روان صحبت کرده است. او همچنین از سازمان هایی مانند Movember حمایت کرده است که آگاهی را در مورد مسائل بهداشتی مردان افزایش می دهد.

در سال 2021، بلوم در سریال آمازون Prime Video “The Outpost” بازی کرد که بر اساس داستان واقعی یک تیم کوچک از سربازان آمریکایی است که با صدها جنگجوی طالبان در افغانستان جنگیدند.

بلوم در تلاش‌های بشردوستانه مختلف پس از بلایای طبیعی، مانند زلزله سال ۲۰۱۰ در هائیتی و زلزله و سونامی در ژاپن در سال ۲۰۱۱ شرکت داشته است.

بلوم طرفدار فوتبال است و از باشگاه فوتبال انگلیس منچستریونایتد حمایت می کند.

بلوم همچنین در فعالیت های حقوق حیوانات شرکت داشته و از سازمان هایی مانند PETA (People for Ethical Treatment of Animals) حمایت کرده است.

بلوم دوستی نزدیکی با ویگو مورتنسن بازیگر همکار و همبازی ارباب حلقه‌ها دارد و این دو در طول سال‌ها در چندین پروژه با هم در ارتباط بوده‌اند.

بلوم در مورد علاقه خود به معنویت آشکار بوده و اعمال مختلفی مانند بودیسم و یوگا را بررسی کرده است. او گفته است که این تمرین‌ها به او کمک می‌کند تا زمین‌گیر بماند و به لحظه حال متصل بماند.

بلوم همچنین یک مجموعه‌دار هنر مشتاق است و مجموعه‌ای از آثار هنرمندانی مانند بنکسی و دیمین هرست را گردآوری کرده است.

در سال 2021، بلوم در مستند “راه یونایند” ظاهر شد که به بررسی تاریخ باشگاه فوتبال انگلیس منچستریونایتد و تأثیر آن بر این ورزش و طرفداران آن می‌پردازد.

بلوم در طول زندگی حرفه ای خود در چندین نمایش تئاتر شرکت داشته است، از جمله تولید سال 2013 “رومئو و ژولیت” در برادوی و تولید 2017 وست اند “Killer Joe”.

بلوم در طول زندگی حرفه‌ای خود در چندین موزیک ویدیو حضور داشته است، از جمله برای آهنگ‌های “London City” از رپر انگلیسی کانو و “Crossfire” توسط موسیقی‌دان آمریکایی براندون فلاورز.

بلوم در چندین دلیل زیست محیطی، مانند ترویج مد پایدار و حمایت از ابتکارات برای حفاظت از حیات دریایی نقش داشته است. او همچنین در کمپین هایی برای کاهش آلودگی پلاستیکی در اقیانوس ها شرکت داشته است.

در سال 2021، بلوم در سریال نتفلیکس “Clickbait” ظاهر شد، که یک فیلم هیجان انگیز در مورد مردی است که ربوده شده و برای باج گیری نگهداری می شود و خانواده اش مجبور به پیروی از یک سری دستورالعمل ها برای نجات او هستند.

بلوم همچنین در امور خیریه برای حمایت از آموزش در کشورهای در حال توسعه شرکت داشته است و با سازمان هایی مانند صندوق ملاله برای حمایت از آموزش دختران همکاری کرده است.

بلوم علاقه خود را به بررسی نقش های بیشتری به عنوان کارگردان در آینده، علاوه بر کار بازیگری و تهیه کنندگی ابراز کرده است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌هایی از ترسناک‌ترین ساختمان‌های دنیا – آلبوم عکس

چرا برخی از ساختمان‌ها و خانه‌ها خیلی ترسناک به نظر می‌رسند. اینها دسته از سکونت‌گاه‌ها طیف گسترده‌ای دارند:- آنهایی که سایه روشن شب ترسناک‌شان می‌کند و هنگام روز یک ساختمان تقریبا عادی هستند.- آنهایی که مدت‌ها متروک مانده‌اند و…

دو اینفلوئنسر سفر در واقع با یک تلویزیون ساده، سفر جعل می‌کردند و هیچ خبری از عکس واقعی در محیط…

دو عکاس به نام مانوئل بختر و و مانوئل رومز رام تصاویر خیره کننده‌ای خلق کردند که آنها را در حال پیاده‌روی در برف، کمپینگ در کوه‌ها و پرواز با هواپیما به سوی مقصدی دور نشان می‌دهد. اما در واقع آنها از در هنگام ثبت همه این عکس‌ها از اتاق…

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…

این عکس‌ها را ببینید تا تصدیق کنید که افسوس‌ها (حسادت‌های) اینستاگرامی ما بسیار اوقات درست نیستند!

هر کسی ممکن است طور خاصی از اینستاگرام استفاده کند. یکی صفحات خبری را دنبال می‌کند، دیگری بیشتر صفحات کاری یا سرگرمی را. یکی به اخبار و عادات سلبریتی‌ها علاقه دارد و برخی‌ها هم همه آشنایان و اعضای خانواده و دوستان قدیم و جدید را دنبال…

گالری عکس: طراحی‌های داخلی و خارجی افتضاح و عجیب که با کمی قدرت شبیه‌سازی مغزی رخ نمی‌دادند!

چیزی که من اسمش را می‌گذارم شبیه‌سازی مغزی واقعا چیز لازمی در زندگی و کار است. یعنی اینکه بتوانید قبل از جابجایی و ساختن اجسام در ذهن تجسمش کنید و بعد حین کاربری‌های مختلف تصورش کنید و پیش‌بینی کنید که کجای کار می‌لنگد.فکر کنم از زمان…

21 مهارتی که ای کاش در مدرسه یا جای دیگر مقدمات آنها را به ما می‌آموختند!

درس و دانشگاه بسیارند، اما وقتی وارد کار واقعی و زندگی می‌شوید می‌بینید که مهارت‌های زیادی لازم دارید تا تبدیل به یک آدم موفق شوید یا به آرامش و خوشبختی بیشتری در زندگی برسید. گاهی دوره‌های آموزشی خوبی برای آنها وجود دارد و گاهی هم باید…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.