نکات مهم درباره عمل بینی

0

عمل بینی یا رینوپلاستی در همه جای دنیا انجام می شود. برخلاف اینکه جراحی بینی زیاد طول نمی کشد، اما تغییرات ایجاد شده در زیبایی و چهره، تا سال‌های زیادی ماندگار است و اعتماد به نفس زیادی در فرد ایجاد می‌کند. برای این که به نتیجه مطلوب و دلخواه برسیم رعایت نکات مهم عمل بینی در قبل و بعد از جراحی ضروری است. با این حال بسیاری از متقاضیان اطلاعات کافی در مورد روند انجام این جراحی و نکات مهم قبل و بعد آن، ندارند و ممکن است با خطراتی مواجه شوند. در این مطلب نکات مهم جراحی بینی و عوامل مهم در جراحی بینی را بررسی می‌کنیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این صفحه با ما همراه باشید.

 

نکات بعد از عمل بینی

نکات مهم جراحی بینی قبل از عمل

افرادی که قصد دارند بینی خود را عمل کنند برای این که جراحی راحتی داشته باشند، باید قبل از عمل اقداماتی را انجام دهند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

·        مشاوره: در جلسه مشاوره، مواردی مانند سابقه پزشکی بیمار، دارو‌های مصرفی و هر گونه نارسایی خونی مانند هموفیلی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در پرونده بیمار ثبت می‌شود. وضعیت سلامتی بیمار در این موارد جزء عوامل مهم در عمل بینی است و پزشک باید به آنها توجه کافی داشته باشد.

·        معاینه فیزیکی: این معاینه شامل آزمایش خون (جهت سنجش سطح هموگلوبین، الکترولیت، کراتین و توانایی انعقاد خون )، آزمایش ادرار، ارزیابی ضخامت پوست، وضعیت داخل و بیرون بینی و غضروف‌های آن است.

·       سن بیمار: در صورتی که بیمار بیش از 50 سال سن داشته باشد، تست نوار قلب باید انجام بدهد. یکی از نکات مهم جراحی بینی برای افراد بالای 50 سال، انجام این آزمایش است.

·        از دیگر نکات مهم عمل بینی این است که از دو هفته قبل عمل از مصرف دارو‌هایی مانند آسپرین، ایبوپروفن، دارو‌های ضد التهاب، داروهای رقیق‌کننده خون خودداری شود.  همچنین در این مدت از استعمال دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی پرهیز شود.

·        چند روز قبل از عمل به مقدار زیاد آب بنوشید؛ چون از سرگیجه‌های بعد از جراحی جلوگیری می‌کند.

·        فراموش نکنید که قبل از عمل، دکتر از صورتتان عکس بگیرد تا بعد از جراحی متوجه تغییرات شوید.

·       8 ساعت قبل از عمل، از خوردن و آشامیدن پرهیز کنید، زیرا با معده خالی بیهوشی بی خطری را خواهید داشت.

نکات مهم بعد از عمل بینی

اینک به بیان نکات مهم عمل بینی، که بعد از جراحی باید انجام شود، می‌پردازیم که رعایت آن‌ها نتیجه عمل را رضایت بخش‌تر می‌کند:

·        بعد از جراحی مسلماً زیر چشم و بینی کبود می‌شود و ورم می‌کند. برای کاهش سیاهی و تورم به مدت 72 ساعت از کمپرس سرد بر روی گونه‌ها و اطراف چشم استفاده کنید.

·        از مصرف دارویی‌هایی مانند آسپرین و ایبوپروفن جلوگیری نمایید.

·        تا دو هفته بعد از عمل غذا‌های نرم بخورید و از مصرف زیاد نمک، ادویه و فلفل، جدا خودداری کنید.

·        نحوه خوابیدن خود را اصلاح کنید؛ به این صورت که به مدت یک هفته، برای خواب از دو یا چند بالش استفاده کنید تا سرتان از بدنتان بالاتر باشد.

·        به مدت 10 الی 14 روز از صحبت کردن زیاد خودداری نمایید.

·        در صورت احساس درد از مسکن‌هایی مانند استامینوفن استفاده کنید. همچنین دارو‌های دیگر، برای کاهش تورم و کبودی و افزایش سرعت بهبود توسط پزشک، تجویز می‌شود.

·        به مدت یک هفته خندیدن، عطسه و خمیازه کشیدن خود را کنترل کنید. تا 3 هفته، با دهان باز عطسه کنید و بینی خود را دستکاری نکنید.

مراقبت های بعد از عمل بینی

·        یک ماه بعد از عمل به جای عینک از لنز استفاده شود.

·        از انجام کار‌های سنگین و فعالیت‌های ورزشی تا یک ماه بعد از عمل اجتناب نمایید.

·       از دیگر نکات مهم عمل بینی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که بعد از عمل برای محکم شدن غضروف و استخوان بینی و محافظت از آن، وسیله‌ای پلاستیکی به نام اسپلینت روی بینی گذاشته می شود که باید تا یک هفته، از خیس شدن و تکان خوردن آن جلوگیری کرد.

·   بعد از عمل، خروج ترشحات خونابه از بینی امری طبیعی است. نگران نباشید و پانسمان زیر بینی را با یک گاز استریل عوض کنید.

نکات مهم عمل بینی برای رسیدن به یک بینی ایده‌آل

از عوامل مهم در عمل بینی، انتخاب جراح بینی باتجربه است که بتواند جراحی را به خوبی انجام دهد و دیگر نیازی به عمل‌های ترمیمی و ثانویه نباشد. به همین خاطر در ادامه نکاتی در رابطه با این موضوع ذکر می‌کنیم:

1. طبیعی بودن بینی در صورت: به هیچ وجه پزشکتان را مجبور به این نکنید که طبق سلیقه شما یا شبیه به یک عکس جراحی کند، زیرا جراح زیبایی، به تناسب بینی با سایر قسمت‌های چهره توجه می‌کند.

2. محافظت از عملکرد بینی: از دیگر عوامل مهم در عمل بینی، سالم ماندن عملکرد تنفسی است. یعنی اگر جراحی بینی به سیستم تنفسی شما آسیب بزند، زیبایی ظاهری هیچ ارزشی نخواهد داشت.

3. تناسب بینی مهم است، نه کوچک کردن بینی: عمل بینی به معنای کوچک کردن آن نیست و منظور از زیبایی حفظ تناسب دماغ با سایر اجزای صورت است. حتی در بعضی افراد لازم است بینی کمی بزرگ‌تر باشد.

4. تامل در تصمیم‌گیری: یکی دیگر از نکات مهم عمل بینی این است که از جراحتان بخواهید حداکثر زیبایی را با کم‌ترین تغییر به چهره شما ببخشد. پره‌های بینی هر چه طبیعی‌تر باشند، زیبا‌تر به نظر می‌رسند، پس برای کوچک کردن پره‌های بینی اصرار نکنید.

مراقبت های بعد از عمل بینی

یکی از پزشکانی که در امر جراحی زیبایی همه نکات مهم عمل بینی را به طور کامل برای شما بیان می‌کند تا بتوانید جراحی ایده‌آل و موفقی را تجربه کنید، دکتر حامد عباسی جراح و متخصص گوش، حلق و بینی است که در زمینه جراحی زیبایی بینی، پروتز چانه و تزریق ژل و بوتاکس فعالیت دارد. این پزشک ماهر کار خود را از سال 1387 آغاز کرده است. شوق ایشان به علم پزشکی و قرار گرفتن در کنار استادان بزرگ، تلاش مستمر ایشان، مطالعات و جراحی‌های متعدد و حضور در کنگره‌های جراحی زیبایی در سراسر دنیا سبب شده در زمره جراحان صاحب نام قرار گیرد.

نتیجه‌گیری

اگر دوست دارید با انجام عمل بینی، در چهره خود زیبایی ایجاد کنید و به نتیجه دلخواه برسید، لازم است نکات مهم عمل بینی را بدانید و همه آن‌ها را رعایت کنید. همان طور که دیدیم رعایت نکات به قبل از عمل و بعد از آن تقسیم می‌شود. مهم‌ترین نکته قبل از عمل، انتخاب جراح مجرب و مشاوره گرفتن از او و رعایت دیگر نکات مانند انجام چکاپ، تغذیه مناسب و… است. همچنین بعد از عمل باید نحوه خوابیدن، خندیدن و دیگر مواردی که سبب صدمه به بینی می‌شود را رعایت کنیم. این نکته را باید بدانیم که هدف از جراحی بینی، کوچک کردن آن نیست بلکه طبیعی بودن، حفظ تناسب آن با دیگر اجزای صورت و محافظت از عملکرد آن است که اهمیت ویژه‌ای دارد و باید به آن توجه کرد. از اینکه تا پایان این نوشته همراه ما بودید، کمال تشکر را داریم.

https://biniclinic.com/

آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.