فیلم «از این‌جا تا ابدیت» یا From Here To Eternity – معرفی و بررسی به بهانه سالمرگ برت لنکستر

0

سال تولید: ۱۹۵۳

کارگردان: فرد زینه‌مان

فیلمنامه‌نویس: دانیل تاراداش، برمبنای رمانی نوشته جیمز جونز

فیلمبردار: برنت گافی

آهنگساز (موسیقی متن): جرج دانینگ

هنرپیشگان: برت لنکستر، دبورا کار، مونتگامری کلیفت، فرانک سیناترا، دانا رید، ارنست بورگناین، جک واردن، فیلیپ اوبر و میکی شانسی

زینه‌مان در اقتباس رمان جونز (به‌دلیل تصویری بی‌پرده که از ارتش و جنسیت با زبانی خودمانی و عامیانه) دچار مشکلات پیش تولید بسیاری شده بود، از جمله اینکه همه کاره استودیوی کلمبیا، هاری کان، حق اقتباس سینمایی از رمان را به قیمت بالای 82 هزار دلار خریده بود و به هر فیلم‌نامه‌ای رضایت نمی‌داد. او حتی با بازی کلیفت (که در این فیلم یکی از بهترین کار‌هایش را ارائه می‌دهد) و سیناترا نیز موافقتی نداشت.

ارتش نیز طبعاً از ادعانامه تند جونز علیه سازمان خود دل خوشی نداشت و  از در اختیار قرار دادن امکانات و لوکیشن‌های واقعی خودداری می‌کرد. با این همه اثر با موفقیت بسیاری روبه‌رو شد و هنوز به لحاظ سندیتش در ارائه برشی از زندگی جوانان درگیر جنگ و خشونت زمانه خود موفق به‌نظر می‌رسد.

“از اینجا تا ابدیت” یک فیلم کلاسیک آمریکایی است که در سال 1953 منتشر شد. داستان این فیلم در روز‌های منتهی به حمله به پرل هاربر در طول جنگ جهانی دوم و عمدتاً در یک پایگاه ارتش ایالات متحده در هاوایی اتفاق می‌افتد.

«از اینجا تا ابدیت» یک موفقیت تجاری شد. این فیلم برنده هشت جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی (فرد زینمان)، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (فرانک سیناترا) و بهترین بازیگر نقش مکمل زن (دونا رید) شد. مونتگومری کلیفت و دبورا کر نیز برای اجرای خود نامزد شدند.

این فیلم به خاطر صحنه ساحلی نمادین خود با بازیگری برت لنکستر و دبورا کر، و همچنین بازی فرانک سیناترا برنده اسکار، که زندگی حرفه‌ای او را احیا کرد، مشهور است.

همان طور که اشاره شد داستان فیلم در سال 1941 و در روز‌های منتهی به حمله به پرل هاربر می‌گذرد. داستان فیلم عمدتاً در پادگان شوفیلد، یک پایگاه ارتش ایالات متحده در هاوایی رخ می‌دهد.

فیلم با ورود سرباز رابرت ای. لی پریویت (مونتگومری کلیفت)، بوکسور با استعداد آغاز می‌شود. پریویت به پایگاه منتقل می‌شود و مشخص می‌شود که او گذشته‌ای پر دردسر در ارتش دارد. او از پیوستن به تیم بوکس شرکت امتناع می‌کند زیرا قبلا مردی را در حین مبارزه کور کرد و مصمم است که دیگر بوکس بازی نکند. این تصمیم او را در بین هم رزمانش و به خصوص مافوقش محبوب نمی‌کند.

کاپیتان دانا هولمز (برت لنکستر) افسر فرمانده در پایگاه است که به خاطر سبک رهبری سخت‌گیرانه‌اش معروف است. او با کارن هولمز (دبورا کر) ازدواج کرده است، اما ازدواج آن‌ها مشکل دارد و کارن احساس تنهایی و بی مهری می‌کند. او به گروهبان اول پایگاه، میلتون واردن (فرانک سیناترا) متمایل می‌شود.

گروهبان واردن شخصیتی دلسوزتر است که به مراقبت از رفاه مردانش اعتقاد دارد. او از تصمیم پریویت برای بوکس نکردن حمایت می‌کند.

فیلم «از این‌جا تا ابدیت» یا From Here To Eternity

همانطور که زندگی شخصی این شخصیت‌ها در هم می‌آمیزد، جنگ قریب الوقوع بر روابط آن‌ها سایه افکنده است. حمله به پرل هاربر یک تهدید دائمی است و سربازان در پایگاه آگاه هستند که ممکن است به زودی وارد عمل شوند.

این فیلم به بررسی کشمکش‌ها و درگیری‌های پیش روی این شخصیت‌ها می‌پردازد…

فیلم «از این‌جا تا ابدیت» یا From Here To Eternity

«از اینجا تا ابدیت» شاهکاری دیدنی از عشق، وفاداری و روح انسانی است که در در چالش جنگ قرار گرفته‌اند. این فیلم به پیچیدگی‌های روابط شخصی در زمان آشفتگی و عدم اطمینان می‌پرداز.

«از اینجا تا ابدیت» یک کلاسیک جاودانه است که به دلایل خوب همچنان در میان مخاطبان طنین انداز می‌شود. این فیلم که در سال 1953 منتشر شد، ترکیبی قانع‌کننده از عاشقانه، درام و واقعیت‌های تلخ زندگی نظامی در آستانه جنگ جهانی دوم را ارائه می‌دهد.

فیلم «از این‌جا تا ابدیت» یا From Here To Eternity

«از اینجا تا ابدیت» در خلق شخصیت‌های کامل موفق است و چالش شخصی و تمایلات متعارض آن‌ها روایت را پیش می‌برد. خواه این عزم پریویت برای اجتناب از بوکس باشد یا جستجوی کارن برای عشق، یا معضل اخلاقی واردن، شخصیت‌ها به خوبی با هم مرتبط می‌شوند و چند بعدی هستند.

فیلم ترکیب از رومنس و واقعیت‌های تلخ زندگی نظامی را در خود دارد که هم یک تعارض است و هم کارگردان توانسته آنها را متعادل کند.

فیلم «از این‌جا تا ابدیت» یا From Here To Eternity

فیلم «از اینجا تا ابدیت» از به تصویر کشیدن جنبه‌های خشن و گاه وحشیانه زندگی نظامی، از جمله آشفتگی و سختی‌های برقراری نظم و انضباط ابایی ندارد. این واقع‌گرایی به داستان‌سرایی عمق می‌بخشد و مبارزات شخصیت‌ها را بیش از پیش تلخ می‌کند. به همین خاطر است که از فیلم «از اینجا تا ابدیت» به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های دهه 1950 یاد می‌شود.

فیلمبرداری برنت گافی از نظر بصری خیره‌کننده است، به ویژه در به تصویر کشیدن و ثبت زیبایی مناظر هاوایی. استفاده از عکاسی سیاه و سفید کیفیتی بی‌نظیر به فیلم اضافه می‌کند.

موسیقی فیلم که توسط جورج دانینگ ساخته شده و تأثیر احساسی داستان را افزایش می‌دهد. این به ویژه در برجسته کردن داستان‌های عاشقانه و درام موثر است و آن را به بخشی جدایی ناپذیر از موفقیت فیلم تبدیل می‌کند.

«از اینجا تا ابدیت» تأثیر ماندگاری بر هالیوود گذاشت و بر فیلم‌های جنگی و عاشقانه بعدی تأثیر گذاشت. همچنین نقشی در احیای حرفه برخی از بازیگرانش، به ویژه فرانک سیناترا، داشت.

خود کتاب زمانی توسط نشر دبیر ترجمه شده بود. متاسفانه فعلا نتوانسته‌ام کتاب را پیدا کنم.

کتاب «از این‌جا تا ابدیت» یا From Here To Eternity


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…

خانه‌هایی با طراحی عجیب که باید در مورد فلسفه وجودی‌شان فکر کرد!

سلیقه است دیگر. وقتی که کسی پول کافی داشته باشد و تنها حرف و سلیقه خودش برایش مهم باشد و اعتمایی به مد روز و حرف مردم نکند، ممکن است خانه‌اش را عجیب و غریب طراحی کند.البته گاهی این کاربری‌های متفاوت هستند که باعث ایجاد این خانه‌های عجیب…

انگار این شخصیت‌های تاریخی و اسطوره‌ای همین الان عکس گرفته‌اند! استفاده از هوش مصنوعی برای بازسازی…

ما بسیاری از شخصیت‌های تاریخی را تنها به صورت طراحی‌های محو و مجسمه‌ها و سردیس‌ها را دیده‌ایم. حالا تصور کنید که این شخصیت‌ها دوباره زنده می‌شدند و با آرایش صورت و مو و ریش امروزی و لباس‌های مدرن به عکاسخانه می‌رفتند.این کاری است که یک…

خانه کوچک هم می‌تواند محل زندگی شادی باشد، اگر چیدمان هوشمند و به‌روز در آن استفاده شده باشد

کسانی که در کودکی در خانه‌های بزرگ زندگی کرده‌اند، چندان میانه‌ای با خانه‌های آپارتمانی ۵۰ - ۶۰ متری که این روزها آنها را هم به سختی می‌شود خرید، ندارند. اما تصور کنید که ساخت و سازها متفاوت بودند و کسی به فکر مصرف‌کننده جوان کم‌درآمد بود و…

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…

سلبریتی‌ها از کودکی تا پیری در این ویدئوهای جالب – از ویل اسمیت تا کیانو ریوز

چطور می‌شود که ما پیر می‌شویم. این تغییر بسیار تدریجی رخ می‌دهد، اما قطعی است. با کارهایی می‌شود کندش کرد اما مسلما نمی‌توان به کی جلوی آن را گرفت.پیری یک فرآیند زیستی پیچیده است که در موجودات زنده از جمله انسان اتفاق می‌افتد. در حالی…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.