ویبو طبق قانونی تازه‌ای در چین کاربران محبوب و اینفلوئنسرها را مجبور می‌کند که با نام واقعی‌شان فعالیت کنند – پایان حضور با نام کاربری مستعار در شبکه‌های اجتماعی چین!

0

در 23 اکتبر، وبلاگ‌نویس و نویسنده محبوب کتاب -تو پائو دینگ- اعلام کرد که ویبو، بزرگترین پلت‌فرم میکروبلاگینگ چین را ترک می‌کند. او شایعاتی را به صورت آنلاین خوانده بود مبنی بر اینکه ویبو Weibo قصد دارد قانون جدیدی اجباری کند که بر اساس آن “Big Vs” (اینفلوئنسر‌های تأیید شده با دنبال‌کنندگان زیاد) باید نام قانونی خود را در نمایه‌های عمومی خود نمایش دهند.

تو پائو دینگ (که به «قصاب خرگوش» ترجمه می‌شود) با استفاده از نام مستعار، برای بیش از دو دهه، نقد‌های کتاب و تفسیری در مورد مسائل جاری را با 2 میلیون دنبال‌کننده‌اش در ویبو به اشتراک می‌گذاشت. او در پستی نوشت: «با توجه به قانون نام واقعی، من قصد دارم این پلتفرم را کنار بگذارم.»

هشت روز بعد، این مطلب تایید شد. در 31 اکتبر، ویبو و همچنین چندین پلتفرم رسانه اجتماعی بزرگ دیگر چینی از جمله WeChat، Douyin، Zhihu، Xiaohongshu و Kuaishou اعلام کردند که دیگر کاربران به خصوص کاربران محبوب بایستی از اسامی قانونی استفاده کنند. ویبودر یک پست عمومی اعلام کرد که قانون جدید ابتدا برای همه کاربرانی که بیش از 1 میلیون دنبال‌کننده دارند و سپس برای کسانی که بیش از 500000 دنبال‌کننده دارند اعمال می‌شود.

کاربران چینی رسانه‌های اجتماعی انتقاد و نگرانی خود را نسبت به قانون جدید ابراز کرده‌اند و بسیاری گفتند که این قانون حریم خصوصی کاربران را نقض می‌کند، این کار رفتار‌های سمی آنلاین مانند آزار و اذیت را ممکن می‌کند و جندصدایی را در اینترنت چین محدود می‌کند.

چندین اینفلوئنسر معروف آنلاین، مانند وبلاگ‌نویس علمی مینگ یو ژوی ران، تصمیم گرفته‌اند برخی از فالوور‌های خود را حذف کنند تا هویت خود را عمومی نکنند. دیگران، مانند خواننده رپ Kindergarten Killer، تصمیم گرفته‌اند حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود را به طور کامل حذف کنند.

وقتی کتی ژانگ، وبلاگ‌نویس 33 ساله در مورد سبک زندگی مستقر در شانگهای، برای اولین بار متوجه سیاست جدید شد، اعلام می‌کرد، آن را به عنوان اخبار جعلی تصور کرده.

«این برخلاف عقل سلیم بود و ناشناس بودن را از رسانه‌های اجتماعی می‌گیرد.» اما روز بعد، او متوجه شد که خبر واقعی است. پروفایل خود مدیر عامل Weibo وانگ گاوفی اکنون نام و شغل واقعی او را نشان می‌دهد، “تحلیلگر اینترنت تلفن همراه.

ژانگ با بیش از 35000 دنبال‌کننده در Weibo، بیش از 10 سال است که در مورد سلامتی و گهگاه مسائل جنسیتی در این پلتفرم پست گذاشته است و برای حمایت مالی خود به حساب کاربری خود متکی است. او هرگز نام یا هویت کامل خود را در اینترنت پست نکرده، که تا حدی او را در برابر پیام‌های نفرت‌انگیزی که اغلب از ترول‌های آنلاین دریافت می‌کند محافظت می‌کند. اگرچه ژانگ دنبال‌کننده‌های کافی ندارد که مشمول قانونی جدید شود، اما نگران است. او گفت: «احساس می‌کنم به سختی از یک گلوله فرار کردم. ژانگ اکنون قصد دارد فالوورهای غیرقعال خود را پاک کند، یعنی فالوور‌های غیرفعال، ربات‌ها و ترول‌ها را پیدا کند و حذف کند تا به آستانه اجبار برای افشای نام واقعی نرسید.

بسیاری از اینفلوئنسر‌های دیگر از این استراتژی استفاده می‌کنند تا تحت تأثیر قانون جدید قرار نگیرند. تیانجین استوک کینگ که محتوای مالی را پست می‌کند، بیش از 6 میلیون دنبال‌کننده را یک شبه حذف کرد و فالوور‌های خود را از 7 میلیون به کمی بیش از 900000 کاهش داد. کن، یکی از فعالان محبوب شبکه‌های اجتماعی چین، از افزونه Cyber Zombie Cleaner برای حذف حدود 20000 دنبال‌کننده در ماه گذشته استفاده کرده است. این نرم‌افزار که توسط مهندس نرم‌افزار شیائو گو توسعه یافته است، به کاربران امکان می‌دهد فالوور‌های غیرفعال را به صورت انبوه حذف کنند.

یکی از مدیران یک آژانس تأثیرگذار در پکن، که به دلیل ترس از عواقب ناشی از مقامات، ترجیح داد ناشناس بماند، گفته که نگران است که بسیاری از اینفلوئنسر‌ها در نتیجه قانون جدید درآمد و اعتبار خود را از دست بدهند. او گفت: «بسیاری در حال حاضر سکوت اختیار می‌کنند و منتظرند ببینند این سیاست چگونه اجرا می‌شود».

مین جیانگ، پروفسور مطالعات ارتباطات در دانشگاه کارولینای شمالی در شارلوت، می‌گوید که قانون نام واقعی، تأثیر رهبران افکار کلیدی را که هنوز هم قدرت زیادی در اینترنت چین دارند، محدود می‌کند. او گفت کاربران حالا باید تحت خطوط قرمز حرکت کنند و حتی طبق سانسور و خوشایند رسمی فعالیت کنند.

سیاست‌های جدید احتمالاً در پاسخ به دستورالعمل‌های اداره فضای سایبری چین (CAC)، تنظیم‌کننده اینترنت این کشور است. در سال‌های اخیر، CAC چندین سیاست را برای تنظیم ناشناس بودن در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی چین معرفی کرده است: در سال 2017، کاربران ویبو را موظف کرد که با نام واقعی خود ثبت نام کنند. سال گذشته، کاربران را ملزم کرد که موقعیت IP خود را در کنار نام کاربری خود نشان دهند.

به گفته جیانگ، سیاست جدید می‌تواند تأثیری ترسناک بر کاربرانی که بیشترین دنبال‌کردن را دارند، داشته باشد. مقررات جدید مردم را مجبور می‌کند که هویت آنلاین خود را با هویت آفلاین خود هماهنگ کنند و بیان نظرات بحث برانگیز را دشوارتر کند.”

به گفته لیو، قانون جدید ابزار دیگری برای ساکت کردن اینفلوئنسر‌های آنلاین با تهدید به افشای هویت آن‌ها برای عموم است. او گفت که سیاست به روز شده منجر به افزایش نظارت بر رهبران افکار عمومی ویبو می‌شود. همان‌هایی که در عین حال در در سازمان‌های وابسته به دولت، مدارس و محل‌های کار متهم به بی‌وفایی یا عدم میهن‌پرستی هستند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نقاشی‌هایی که به بالاترین رقم‌ها قیمت‌گذاری و فروخته شده‌اند

در اینجا می خواهیم لیستی از گران‌ترین نقاشی هایی که در بازار حراجی‌ها به فروش رسیده اند را با هم مرور کنیم. البته هر لحظه امکان تغییر این لیست و جایگزینی نقاشی های دیگری وجود دارد ولی در آن صورت هم می توان نقاشی های زیر را جزء گرانترین های…

برآورد میزان موفقیت قرارهای عاشقانه زوج‌ها با هوش مصنوعی و اندازه‌‌گیری میزان همسانی پاسخ‌های سیستم…

در حین یک قرار آشنایی پاسخ‌های فیزیولوژیکی دو نفر حین گفتگو و دیدار با هم هماهنگ می‌شود، این پدیده‌ای است که از آن با نام همسانی فیزیولوژیکی یاد می‌شود.درجه این همگامی با تعامل در مکالمه و کیفیت همکاری همبستگی دارد و بنابراین می‌تواند…

عکس‌های جالبی از ساخت و سازها و اقدامات معماری نافرجام

مجموعه زیر به ظاهر مفرح یا حتی خنده‌دار است اما هر یک گویای نبود نقشه، مغز طراح یا ذهنی است که به صورت ساده کار را در ذهن شبیه‌‌سازی کند.مشابه این جمله مشهور را که عیب برنامه، در حین انجام آن بیرون می‌آید را در عمرمان زیاد شنیده‌ایم و…

مجموعه عکس‌های چیزهای عجیب و ترسناکی که مو بر تن راست می‌کنند

چرا گاهی دوست داریم داستان‌ها یا فیلم‌های ترسناک را ببینیم؟ خود آزاری؟!در این پست که تعدادی عکس نستا ترسناک (بیشتر عحیب) خواهید دید، می‌خواهم نخست کمی در این مورد حرف بزنم.دلایل لذت بردن افراد از وحشت می‌تواند از فردی به فرد دیگر…

سلبریتی‌ها اگر کاری عادی داشتند – پاسخ‌های تصویری میدجرنی

چه می‌شد اگر یک هنرپیشه نامدار در سنی طلایی امکان جذب شدن در رشته بازیگری را پیدا نمی‌کرد یا بحرانی خانوادگی او را وادار به سال‌ها کار عادی می‌کرد. چه می‌شد اگر نخستین کسانی که تست بازیگری از او می‌گرفتند، به کلی مایوس و دلسردش می‌کردند.…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی جمعی از ثروتمندترین آدم‌های جهان را در قالب آدم‌های فقیر تصور…

هنرمند هندی از هوش مصنوعی برای تولید تصاویری از ثروتمندترین و شناخته شده‌ترین افراد جهان - از بیل گیتس گرفته تا دونالد ترامپ - استفاده می‌کند تا تصور کند که اگر فقیر بودند چه شکلی می‌شدند.اگر آنها لباس‌های ژنده پوش پوشیده و در یک محله…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.