سهام‌دار یک میلیارد دلاری فیسبوک خواستار برکناری مارک زاکربرگ از سمت مدیرعاملی شد

0

دیروز، چندین سایت از جمله CNBC و Financial Times اعلام کردند یک سهام‌دار عمده فیسبوک درخواست برگزاری نشست فوری هیئت مدیره این شرکت و برکناری مدیرعامل آن را خواستار شده است.

صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی نیویورک حدود یک میلیارد دلار از سهام شرکت فیسبوک را در اختیار دارد. اسکات استرینگر، حسابرس این صندوق اعتقاد دارد پس از رسوایی‌هایی اخیر فیسبوک و به طور ویژه ماجرای کمبریج آنالیتیکا؛ مارک زاکربرگ باید از سمت مدیرعاملی کنار برود.

وی خواستار انتخاب یک رییس مستقل برای فیسبوک شده و اعتقاد دارد سه مدیر جدید و باتجربه هم باید برای بخش‌های مرتبط با اطلاعات و سیاست‌گذاری حریم خصوصی فیسبوک انتخاب شوند.

فیسبوک در هفته‌های اخیر با چندین رسوایی بزرگ روبرو شد. همکاری با شرکت کمبریج آنالیتیکا برای تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری امریکا به نفع دونالد ترامپ، جمع‌آوری و ذخیره تاریخچه تماس‌ها و پیام‌های کاربران از جمله این رسوایی‌ها بودند که به شدت فیسبوک را تحت فشار قرار دادند.

تغییرات مدیریتی به بهانه رسوایی‌های اخیر

بسیاری از کاربران پس از این رسوایی‌ها، با شرکت در کمپین‌های خروج از فیسبوک یا پاک کردن حساب کاربری فیسبوک خود؛ نسبت به این سیاست‌های حریم خصوصی فیسبوک اعتراض کردند.

استرینگر می‌گوید:

«فیسبوک هشتمین شرکت بزرگ جهان است. آن‌ها حدود ۲ میلیارد کاربر دارند ولی سیاست‌های حریم خصوصی خودشان را طوری تنظیم نکردند که مردم در فیسبوک درباره اطلاعات‌شان احساس امنیت و اطمینان داشته باشند.»

این مقام رسمی صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی نیویورک که سهام بزرگی از فیسبوک را هم در اختیار دارد؛ می‌گوید در رسوایی‌های اخیر مشخص شده «دموکراسی ما در خطر است.»

وی تصریح می‌کند:

«برنامه‌ای برای بیرون کشیدن پول و سهام‌مان از فیسبوک نداریم ولی حق داریم چنین سوالاتی بپرسیم.»

مارک زاکربرگ، رییس و مدیرعامل فیسبوک است. وی سعی می‌کند به طور غیرمعمولی تمام شرکت‌اش را کنترل و تحت نظر و رای خود داشته باشد. زاکربرگ روی برخی از سهام‌داران و افراد دارای رای در هیئت‌مدیره نفوذ دارد و نمی‌گذارد سرمایه‌گذاران روی سیاست‌گذاری فیسبوک تاثیرگذار باشند یا از برخی تصمیمات و حقایق مطلع شوند.

بعید است به این زودی‌ها شاهد برکناری یا استعفای مارک زاکربرگ از سمت مدیرعاملی فیسبوک باشیم ولی رسوایی کمبریج آنالیتیکا برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است که دست به تغییراتی در این شرکت بزنند.

رسوایی کمبریج آنالیتیکا که طی آن به اطلاعات محرمانه حدود ۵۰ میلیون کاربر دسترسی داشتند؛ موجب شد در ماه مارس فیسبوک حدود ۸۶ میلیارد دلار متضرر شود.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه‌ای از «توتورو»های دست‌ساز در ستایش نماد استودیو جیبلی

تعدادی «توتورو»ی شکم گرد نمادین در انیمه My Neighbor Totoro از استودیو جیبلی به عنوان بخشی از مجموعه وسیعی از مجموعه‌ جدید کلکسیونی است که به احترام این شرکت رویاساز ساخته شده.این مجموعه که توسط تیم‌هایی از صنعتگران همکار ناکاگاوا…

تاریخچه جذاب تلفن‌های خودرو با مرور عکس‌های قدیمی دهه 1940 تا 1980

ماشین و تلفن، زمانی دو اختراع پیشگامانه بودند. جالب است که این دو تنها یک دهه از یکدیگر جدا بودند. خودرو و تلفن به ترتیب در سال‌های 1885 و 1875 اختراع شده بودند. اما اگر فیلم‌های قدیمی را دیده باشید می‌دانید که خیلی‌ها پیش‌تر از موبایل‌های…

محصولات باورنکردنی که اپل در آینده عرضه خواهد کرد (شوخی با اپل – گالری عکس)

رونمایی از اپل ویژن پرو با قیمت و پیچیدگی‌های خاص خودش باعث شد که دست طنزپردازان در شوخی با اپل بازتر شود.به راستی اگر اپل سال‌های بعد بخواهد در زمینه‌های متفاوت فعالیت کند آنها را چطور رونمایی خواهد کرد. چه توصیف‌هایی برای آنها ردیف…

کودکی که از کتابخانه عمومی شهر می‌خواستند بیرون بیندازندش، اما فضانورد شد!

دو برادر به نام‌ها رونالد (چپ) و کارل مک نیر (راست) با 10 ماه اختلاف در جنوب جدا شده به دنیا آمدند. این دو در دوران کودکی تا بزرگسالی جدایی‌ناپذیر بودند.در سال 1959، رونالد مک نیر 9 ساله به یک کتابخانه عمومی در لیک سیتی در کارولینای…

تصاویر طبقه‌بندی شدن پنتاگون البته «تخیلی» و حاصل میدجرنی از بازیابی یوفوها و برنامه‌ مهندسی معکوس…

بشقاب پرنده مخفف عبارت Unidentified Flying Object است. به هر شیء یا پدیده‌ای اطلاق می‌شود که در آسمان مشاهده شود و به راحتی قابل شناسایی یا توضیح نباشد. بشقاب پرنده‌ها اغلب با ادعا‌های مربوط به فضاپیما‌های فرازمینی مرتبط هستند، اما می‌توان…

داستان گنبد بتنی در جزایر مارشال که پر از زباله‌های مرگبار هسته‌ای است

یک گنبد بتنی یا اصطلاحا Runit Dome بین سال‌های 1977 و 1980 به منظور مهار زباله‌های رادیواکتیو حاصل از آزمایش‌های هسته‌ای جنگ سرد آمریکا ساخته شد. اما شروع به ترک خوردن کرده است.جزایر مارشال یک کشور جزیره‌ای زیبا است که در اقیانوس آرام…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.