و حالا هوش مصنوعی می‌تواند متن‌ها را تبدیل به تکه‌های کوچک ویدئویی سریال عصر حجر کند!

1

قدیمی‌ترها شاید سریال فلینتستن‌ها Flintstones که زمانی در ایران از تلویزیون با عنوان عصر حجر پخش می‌شد را به یاد بیاورند. این سریال، راشرکت هانا-باربرا تولید می‌کرد و از ABC پخش می‌شد. این سریال زندگی یک مرد عصر سنگ از طبقه کارگر به همراه همسایه‌ بغلی و بهترین دوستش و خانواده‌هایشان را به تصویر می‌کشید. خیلی‌ها این سریال را موفق‌ترین سریال کارتونی بعد سیمپسون‌ها در طول تاریخ می‌دانند.

اما خبر جالب امروز در مورد استفاده از هوش مصنوعی برای ساختن قطعات کوتاه ویدئویی به سبک این سریال است، آن هم فقط با دادن قطعات متنی کوتاه.

محققانی از دانشگاه ایلینویز و واشنگتن یک برنامه هوش مصنوعی با نام اختصاری Craft را ساخته‌اند.

آنها برای دادن خوراک به این برنامه هوش مصنوعی، نخست 25 هزار قطعه خیلی کوتاه 3 ثانیه‌ای از سریال را بریدند و برای هر کدام توضیح کوچکی نوشتند که نشاندهنده آن چیزی بود که در ویدئوی کوتاه دیده می‌شد.

بعد برنامه هوش مصنوعی این قطعات را تحلیل کرد و به یک فهم از کارکترها و ظاهر و اعمالشان رسید.

قسمت هیجان‌انگیز بعدی این بود که محققان این برا دستورهای متنی کوتاه به برنامه دادند تا قطعات ویدئوی کوتاه تولید کند و برنامه هم توانست با دقت بالا همین کار را بکند.

ویدئوها مسلما با کیفیت کار یک انیماتور نیستند، اما همین الان هم می‌شود با این گام مهم در فناوری هوش مصنوعی امیدوار به دنیای شگفت‌انگیز بود:

1-تصور کنید که زمانی بخشی از تولید انیمیشن‌ها و اصلا فیلم‌ها به همین صورت انجام بشود. مثلا فیلمنامه امکان تبدیل مستقیم به فیلم را پیدا کند!

2- با توسعه‌ هوش مصنوعی می‌شود ستاره‌های دیجیتالی تولید کرد یا هنرپیشه‌های فقید را به پرده نقره‌ای برگرداند.

3- می‌توان ابزاری برای تولید ویدئوهای آموزشی یا ویدئوهای سرگرمی برای همه در دسترس قرار داد.

4-باز برنامه توسعه یافته هوش مصنوعی به این سبک خواهد توانست زمانی از عده تفسیر ویدئوها برآید و شاید بتواند ویدئوها را به معنی واقعی کلمه قابل جستجو کند. یعنی شما بتوانید برای مثال این را راحت جستجو کنید: جایی از فیلم که نیکول کیدمن گریه می‌کرد! و برنامه بلافاصله همان صحنه را به شما نمایش بدهد!

5- و تصور کنید که کار مشابهی را در مورد صدا هم می‌شود انجام داد. مثلا می‌توان پایگاه داده‌ای از کل ترانه‌های اجرا شده توسط یک خواننده مشهور به برنامه داد و بعد انتظار داشت که برنامه بتواند ترانه‌های نو اجرا کند.

(خب، اعتراف می‌کنم که این آخری را تحت تأثیر از دست دادن هنرمند دوبلور بزرگ فقید کشورمان –بهرام زند– و آرزوی جادوانه شدن پویای صدای او نوشتم!)

آیا هوش مصنوعی می‌تواند زمانی رفاه، دانایی و بالاتر از آن جاودانگی دیجیتال برای ما به ارمغان بیاورد؟

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

جوزف ساموئل: مردی که نمی‌توانست به دار آویخته شود!

جوزف ساموئل یک جنایتکار بزرگ بود نبود، فقط از منازل سرقت می‌کرد. در وهله اول،هیچ چیز قابل توجهی دیگری در مورد زندگی او جالب نبود. با این حال، وقتی قرار شد او را اعدام کنند، همه چیز عجیب و غریب شد.جوزف ساموئل در سن چهارده سالگی در سال…

تصاویر تخیلی از سلبریتی‌ها در حال خواب – اما چرا اصلا می‌خوابیم؟!

خواب یک فرآیند فیزیولوژیک اساسی است که برای عملکرد صحیح بدن و ذهن ما ضروری است. اگرچه هدف دقیق خواب به طور کامل شناخته نشده است، دانشمندان چندین نظریه برای توضیح اینکه چرا ما می‌خوابیم ارائه کرده‌اند.  برخی از دلایل اصلی مهم بودن خواب:…

مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟

انسان‌های راه‌های زیادی برای کشتن هم در طول تاریخ ابداع کرده‌اند: سلاح‌های هسته‌ای و زیستی ، بمب‌های آتش‌زا، گلوله‌ها، سرنیزه‌ها، ایجاد قحطی عمدی و ...کاملا قطعی نیست، اما طبق بسیاری از روایت‌ها مرگبارترین روز در تاریخ بشر در واقع نتیجه…

عجیب ولی واقعی: چشم‌های این زن در این عکس آبی نیست! + ویدئو

در یک خطای دیداری بسیار جالب که به تازگی دین جکسون در تیک تاک منتشر شده، چهره عادی زنی را می‌بینیم که برخلاف ظاهر امر، چشمان او آبی نیست و در واقع حاکستری است.دین جکسون در زمینه ایجاد خطاهای دیداری، یک حرفه‌ای محسوب می‌شود. ویدئوی او در…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده‌اند و نگرش جدیدی نسبت به تاریخ در ما ایجاد می‌کنند

عکس‌های تاریخی بسیار هستند. برخی از آنها از فرط تکرارِ دیگر روتین می‌شوند و نکته جدیدی به ما نمی‌افزایند. متاسفانه برخی از آنها در بایگانی‌های فراموش می‌شوندو کسی متوجه نکته‌شان نمی‌شود و به تدریج نابود می‌شوند و برخی هم کمتر از بقیه بها…

مجموعه‌ای از تصاویر هراس‌آور، عجیب با به اصطلاح نفرین‌شده!

برای قسمتی از شگفتی یا ترس خودمان از پیرامون یا عکس‌ها نمی‌شود توضیح صریح ارائه کرد. احتمالا منشا این ترس‌ها به تدریج در سیناپس‌های مغزی ما از هزاران سال پیش یه یادگار گذاشته شده.آدم فکر می‌کند اگر قرار باشد برنامه هوش مصنوعی ایجاد شود…
آگهی متنی در همه صفحات
1 نظر
  1. MoMo می گوید

    شاید یکم باعث از بین رفتن هنر در انیمیشن بشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.