اپل اپلیکیشن‌هایی که اطلاعات مکانی کاربران را با شرکت‌های ثالث به اشتراک می‌گذاشتند را حذف کرد

0

اپل گزارش داد اپلیکیشن‌هایی که اطلاعات موقعیت مکانی کاربران را بدون اطلاع یا اجازه خود کاربر با دیگران به اشتراک گذاشته‌اند را از روی اپ‌استور حذف کرده است.

اپل می‌گوید این اپلیکیشن‌ها بخش‌های ۵.۱.۱ و ۵.۱.۲ دستورالعمل فروشگاه نرم‌افزارهای این شرکت را نقض کرده‌اند و به همین دلیل از روی اپ‌استور حذف می‌شوند.

در این بندهای دستورالعمل اپ‌استور به طور صریح گفته شده است اپلیکشن‌ها نباید اطلاعات مکانی کاربران را بدون اجازه صریح و روشن کاربر یا برای اهدافی غیرقابل تایید و نامعلوم با شرکت‌ها یا اشخاص ثالث به اشتراک بگذارند.

اپل آن دسته از اپلیکیشن‌هایی که این مفاد دستورالعامل را نقض کرده و متوجه‌شان شده است را از روی اپ‌استور حذف کرده و بشان اطلاعات داده که در ارزیابی‌های مجدد رد شده‌اند.

سایت 9to5Mac که گزارش اپل درباره حذف این اپلیکیشن‌ها را منتشر کرده است؛ اشاره می‌کند که هنوز به طور روشن و صریح مشخص نیست این برنامه‌ها به چه علتی اطلاعات مکانی کاربران را جمع‌آوری یا برای شرکت‌های دیگر ارسال کردند.

فشار بیشتر روی اپلیکیشن‌ها برای حفظ حریم شخصی کاربران

گفته می‌شود سخت‌گیری اخیر اپل مربوط به قانون جدیدی است که از تاریخ ۲۵ می در اروپا اجرایی می‌شود. این قانون با نام General Data Protection Regulation به شرکت‌های فناوری دستور داده بدون اجازه صریح و روشن کاربران، هیچ‌گونه اطلاعاتی را برای دیگران ارسال یا به اشتراک نگذارند. شرکت‌های فناوری ملزم هستند از کاربران رضایت‌نامه رسمی برای استفاده از اطلاعات شخصی‌شان بگیرند.

این قانون اتحادیه اروپا، اپلیکیشن‌ها را وادار می‌کند برای استفاده از اطلاعات کاربران، آن‌ها را در جریان گذاشته و ازشان تاییدیه و رضایت‌نامه بگیرند تا مشخص باشد این اطلاعات برای چه اهدافی جمع‌آوری و استفاده می‌شوند.

اپل به توسعه‌دهنده‌گان اپلیکیشن‌های حذف شده اعلام کرده است که در صورتی می‌توانند دوباره روی اپ‌استور فعالیت کنند که هرگونه کد، فریم‌ورک یا SDK مربوط به اشتراک‌گذاری اطلاعات مکانی کاربران را حذف کرده باشند.

به علاوه، این برنامه‌ها دوباره مورد ارزیابی و بازبینی قرار گرفته و پس از احراز صلاحیت، روی اپ‌استور برای فروش و دانلود قرار می‌گیرند.

اپل تاکید کرده اطلاعات جمع‌آوری شده از کاربران ممکن است توسط اشخاص ثالث مورد استفاده قرار نگرفته باشند یا اینکه صرفا برای بهبود رابط کاربری و بهینه‌سازی عملکرد نرم‌افزار جمع‌آوری شده باشند و هیچ‌گونه سوءاستفاده‌ای از این اطلاعات نشده باشد.

همان‌طور که گفته شد، هنوز مشخص نیست دقیقا چه اپلیکیشن‌هایی از روی اپ‌استور حذف شدند و چرا به جمع‌آوری اطلاعات مکانی کاربران مشغول بودند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

روسای جمهوری آمریکا به صورت تصاویر خیالی شبیه گیم‌های رل پلیینگ ژاپنی!

توجه: تصاویر را میدجرنی ساخته و سازنده ظاهرا فارغ از سمت و سوی سیاسی و فقط یک نوع بیان هنری دست به این کار زده است.جو بایدن:دونالد ترامپ:باراک اوباما:جورج دبلیو بوش:بیل کلینتون:جورج بوش پدر:…

در مورد این عکس‌ها فقط می‌توانیم بگوییم چیزها به نحو عجیب یا خنده‌داری، سر جای خودشان نیستند!

ما در طول زندگی آدم زیاد دیده‌ایم که سر جای خود نبوده، اما در مورد اشیا، گاهی نبودن آنها در سر جای خودشان یا کاربرد بدیع آنها برای خودش یک طنز و شگفتی می‌شود، در این سری عکس‌های می‌خواهیم تعدادی از این موارد را با هم مرور کنیم:راهی…

مجموعه باور نکردنی از عکس‌های تاریخی که توسط عکاسان آنها امضا و حاشیه‌نویسی شده

عکس بالا عکس اتاق موقعیت اضطراری است که توسط جو بایدن امضا شده است . لحظات پرتنش عملیات نپتون نیزه را نشان می‌دهد که نیرو‌های دریایی ایالات متحده به محوطه اسامه بن لادن یورش بردند. امضا کرد: ایمان را حفظ کن!مجموعه‌ای از عکس‌هایی که…

عکس‌های قدیمی از یخ‌فروش‌های آمریکایی

یخ‌فروش‌ها در دوران قدیم اهمیت زیادی داشتند. قبل از رواج یخچال‌های مدرن، زندگی بدون آنها مختل می‌شد.عکس‌های این نوشته نگاهی اجمالی به دوران گذشته می‌اندازند، زمانی که صدای یخ‌فروش‌ها و شکستن بلوک‌های یخی در خیابان‌ها طنین‌انداز می‌شد.…

وقتی با اشعه ایکس از اشیای عادی عکس بگیرید؛ شگفت‌زده می‌شوید! کاری که آندری دومان کرد

مجموعه عکس‌های اشعه ایکس می‌توانند اشیاء روزمره را به روشی باورنکردنی و منحصر به فرد نشان دهند.آندری دومان، عکاس تجاری، حدود یک سال است که این کار را می‌کند. زمانی که دومان کاری را برای مشتریان انجام نمی‌دهد، دوست دارد پروژه‌های شخصی را…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار، نقاشی‌های خود را ارتقا می‌دهد

در حالی که بسیاری از هنرمندان از هوش مصنوعی فرار می‌کنند، هنرمند دیجیتالی به نام Cy Teh از امکانات خلاقانه آن استقبال کرده . او با آمیختن نقاشی‌های دیجیتال خود با هوش مصنوعی، آثار هنری ترکیبی بی نظیری خلق می‌کند که هنر او را به سطح جدیدی…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.