چرا هر مادر یک قهرمان است؟ عکس‌هایی از دوران حاملگی یک مادر

0

در خارج کشور، یکی از چیزهایی که مدتی معمول شده، ثبت خاطرات دوران حاملگی و زایمان و کوتاه‌زمانی بعد از آن، توسط عکاس‌های متخصص این کار است.

به عبارتی همان طور که عکاسی مراسم ازدواج، کاری تخصصی است و عکاس باید بتواند به خوبی در یک مراسم شلوغ از بهترین زاویه‌ها عکس‌های خوب برای جاودانه کردن لحظات بردارد، عکاسی دوران حاملگی و زایمان در خارج کشور تبدیل به یک امر نسبتا روتین و ویژه شده است!

حالا من خودم شخصا در مورد نوشتن این مقدمه تردید داشتم. چون با وجود تفاوت‌های فرهنگی بین ما و مردمان دیگر کشورها، واهمه دارم که همین چند جمله، هزینه‌ای گزاف به اقتصاد خانواده‌ها تحمیل کند و تبدیل به ناهنجاری شود!

اما خب به طور کلی جالب است که چنین رشته‌ای از عکاسی در حارج پا گرفته است.

یکی از عکاس‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کند کریستی پرز است. (اکانت اینستاگرام او) تازه‌ترین مجموعه عکس او از بارداری و زایمان یک زن، توانسته برنده جایزه عکاسی تولد بشود.

عکس‌های این سری او از این جهت برجسته شده است که صبر و تحمل و شکیبایی یک زن را در دوران بارداری را به خوبی به تصویر کشیده است.

این مادر تقریبا در سراسر دوران حاملگی به شکل شدید استفراغ دوران بارداری که به آن اصطلاحا هایپرامسیس گراویداروم Hyperemesis Gravidarum گفته می‌شود، مبتلا بود. در این حالت زن مبتلا عملا چیز زیادی نمی‌تواند بخورد و با کمترین محرکی مثل بوی غذا، دچار استفراغ شدید می‌شود. کار تا به جایی پیش می‌رود که زن مبتلا به کم‌آبی شدید و اختلال الکترولیتی می‌شود و نمی‌تواند به اندازه مناسب اضافه وزن پیدا کند.

زنی که سوژه عکاسی خانم کریستی هم قرار گرفته بود، چنین شرایط خطیری داشت و 4 بار هم به این علت بستری شده بود.

در این مدت او برای پرهیز از بوهای محرک، همه وعده‌های غذایی‌اش را روی راه‌پله ورودی خانه صرف کرده بود و در همین مدت همسرش با دلسوزی او را یاری می‌کرد و همواره از اینکه کاری از دستش برنمی‌آید، نگران بود.

این داستانی است که مادران بسیار زیادی دیگری هم تجربه می‌کنند. منتها خوبی عکس این است که این دقایق رنج همراه با امید برای به وجود آوردن یک نوزاد زیبا را جاودانه می‌کنند و به یاد ما می‌آورند که هر مادری واقعا یک قهرمان است. ما چیزی به نام مادر معمولی نداریم!

 


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سرژ ورونوف: پزشکی که بیضه‌های میمون‌ها را به مردها پیوند می‌زد تا آنها را جوان کند!

یکی از پر شورترین ارائه‌ها و سخنرانی‌ها در کنگره بین‌المللی جراحان در لندن در سال 1923 توسط جراح فرانسوی متولد روسیه به نام سرژ ورونوف انجام شد.سه سال پیش‌تر، ورونوف با آزمایش‌های بحث‌برانگیز پیوند غده‌ که به ادعای خودش آدم‌ها را چند…

بهترین سریال های هندی | 49 سریال هندی تماشایی به همراه توضیحات

محتوای شرقی به صورت عام و فیلم‌ها و سریال‌های هندی به صورت خاص طرفداران خاص خودشان را دارند. به خصوص با توجه به کم‌مایه شدن سینما و تلویزیون آمریکا روز به روز افراد بیشتری رو به سریال‌های کره‌ای یا سینمای مستقل‌تر کشورهایی مثل اسپانیا و…

توهم کوتارد: آنهایی که تصور می‌کنند مدتهاست مرده‌اند!

«می‌اندیشم پس هستم»  Cogito, ergo sum با این حال همه کسانی که می‌اندیشند با این باور دکارت موافق نیستند.محتوای تفکر برخی از افراد مبتلا به یک اختلال عصبی روانپزشکی نادر، معروف به سندرم کوتارد، به جای اینکه به حس بودن منجر شود، به احساس…

مجموعه‌ای از تصاویر هراس‌آور، عجیب با به اصطلاح نفرین‌شده!

برای قسمتی از شگفتی یا ترس خودمان از پیرامون یا عکس‌ها نمی‌شود توضیح صریح ارائه کرد. احتمالا منشا این ترس‌ها به تدریج در سیناپس‌های مغزی ما از هزاران سال پیش یه یادگار گذاشته شده.آدم فکر می‌کند اگر قرار باشد برنامه هوش مصنوعی ایجاد شود…

خانه کوچک هم می‌تواند محل زندگی شادی باشد، اگر چیدمان هوشمند و به‌روز در آن استفاده شده باشد

کسانی که در کودکی در خانه‌های بزرگ زندگی کرده‌اند، چندان میانه‌ای با خانه‌های آپارتمانی ۵۰ - ۶۰ متری که این روزها آنها را هم به سختی می‌شود خرید، ندارند. اما تصور کنید که ساخت و سازها متفاوت بودند و کسی به فکر مصرف‌کننده جوان کم‌درآمد بود و…

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.