با اثر انگشت درب خودروهای هیوندای را باز و موتور را روشن کنید

1

هیوندای در نمایشگاه خودروی چین یک سیستم جدید معرفی کرد که به رانندگان اجازه می‌دهد با اثر انگشت خود قفل درب خودرو را باز کرده و آن را روشن کنند.

این سیستم برای اولین بار روی خودروی سانتافه ۲۰۱۹ رونمایی و در معرض دید عموم قرار گرفت.

به گفته هیوندای، رانندگان این خودروها ابتدا باید اثر انگشت خود را در این سیستم ثبت کنند. اطلاعات مربوط به اثر انگشت راننده به طور رمزنگاری شده ذخیره می‌شود.

علاوه بر باز کردن قفل درب خودرو و سوپاپ آن، برخی تنظیمات مانند موقعیت صندلی و آیینه‌ها نیز برای هر راننده براساس اثر انگشت آن به طور خودکار اعمال می‌شوند.

هیوندای می‌گوید در به‌روزرسانی‌های بعدی، دمای درون کابین، رطوبت و تنظیمات فرمان نیز با وارد کردن اثر انگشت شخصی‌سازی می‌شوند.

قرار است این فناوری در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ به طور محدود روی برخی خودروهای عرضه شده به کشور چین نصب و راه‌اندازی شود.

این سیستم اثر انگشت می‌توان یک انگشت انسان با انگشت‌های جعلی پلاستیکی و فلزی تشخیص قائل شود.

براساس میزان سطح الکتریکی متفاوت بخش‌های مختلف یک انگشت می‌تواند تشخیص دهد این انگشت واقعا متعلق به یک انسان است یا خیر. این ویژگی برای جلوگیری از هک و سرقت خودرو لازم است.

ورود بیومتریک به خودرو

نرخ خطای این سیستم ۱ در ۵۰ هزار است. یعنی با دقتی که اپل هم در فناوری Touch ID خود استفاده کرد. دستگیره درب خودرو اثر انگشت راننده را دریافت کرده و با اثر انگشت رمزنگاری و ذخیره شده روی سیستم مطابقت می‌دهد تا قفل باز شود.

یکی دیگر از فناوری‌هایی که هیوندای به خودروهای سانتافه جدید افزوده است؛ سنسورهای هشدارکننده عقب خودرو است. این سنسور می‌تواند حضور کودک یا افرادی در پشت خودرو را تشخیص داده و به راننده هشدار دهد.

این خودرو به سیستم تشخیص صدای Baidu و شارژ بی‌سیم اسمارت‌فون نیز مجهز شده است.

اولبن بار نیست که از فناوری حسگر اثر انگشت برای روشن کردن موتور خودرو استفاده می‌شود ولی برای اولین بار شاهد استفاده از این سیستم برای باز کردن قفل درب خودرو هستیم.

در تسلا ۳ هم می‌توان از اسمارت‌فون به عنوان کلید خودرو استفاده کرد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چگونه از نشخوار فکری یعنی زیاد فکر کردن به چیزی تنش‌زا، رهایی پیدا کنیم؟

بعضی‌ها درگیر یک نوع نشخوار فکری می‌شوند. مثلا خاطرات بد گذشته، از دوران کودکی یا رابطه بد با شریک زندگی سابقشان را مرتب ناخواسته به هر بهانه‌ای مرور می‌کنند یا در مورد یک کار جزئی که می‌دانند انجام دادنش سخت نیست و از عهده‌اش برمی‌آیند،…

سلاح‌های مخفی و شگفت‌انگیز آلمان نازی در طی جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، آلمان نازی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه تسلیحات مخفی انجام داد تا بتواند بر دشمنان خود برتری یابد. برخی از برجسته ترین سلاح های مخفی که توسط آلمانی ها ساخته شده اند عبارتند از:موشک V-2: V-2 اولین موشک…

اگر عاشق یک فیلم بودید و با بودجه کافی یک اتاق خوب در سبک و سیاق آن فیلم می‌ساختید

ما اگر خیلی عاشق یک فیلمی باشیمِ پوستری چاپ می‌کنیم و بالای سرمان می‌زنیم و هر روز نگاهی به آن می‌اندازیم یا مقاله‌ای در موردش می‌نویسم.اما فراتر از آن اگر قرار بود، اتاق خواب یا اتاق هتلی به سبک یک فیلم بسازیمِ چطور از آب درمی‌آمد.…

کسانی که توهم خاص و عجیبی دارند: ما از ستاره‌های دیگر آمده‌ایم و فرازمینی هستیم! پدیده Starseed

ممکن است خیلی احمقانه به نظر برسد. اما افرادی هستند که معتقدند از سایر سیارات به زمین آمده‌اند تا به شفای سیاره زمین کمک کنند و بشریت را به «عصر طلایی» هدایت کنند و به دوره‌ای از خوشبختی، شکوفایی و موفقیت برسانند!جستجوی اینترنتی این…

25 آزمایش روانشناسی تاثیرگذار و به‌یادماندنی در تاریخ کدام‌ها هستند؟

تأثیرگذارترین آزمایش‌های روانشناختی در تاریخ رشته روانشناسی، یک رشته آزمایش گسترده هستند که هر یک در حیطه حوزه‌های تخصصی کوچکتر شکل گرفته‌اند. هر یک از این حوزه‌های تخصصی در طول سال‌ها با مطالعات و تحقیقات و آزمایش‌های به دقت طراحی شده،…

ریز علی خواجوی فرنگی‌ها: چگونه کیت شلی یک قطار را نجات داد؟

در سال 1901، راه آهن شیکاگو و شمال غربی، پل جدیدی را بر روی رودخانه Des Moines در بون، آیووا، در آمریکا افتتاح کرد. این پل رسماً پل راه‌ بون نام گرفت، اما اما مردم محلی به سرعت به آن لقب پل‌های بالای کیت شلی را دادند، به یادبود بانوی قهرمان…
آگهی متنی در همه صفحات
1 نظر
  1. ALOCK می گوید

    مطلب جالبی بود. قفل اثر انگشتی دیگه کم کم داره جایگزین قفل سنتی و کلید و رمز دیجیتال میشه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.