بازگشت دوباره Touch ID به آیفون با فناوری فوق پیشرفته برای تمام صفحه‌نمایش!

0

به نظر می‌رسد هر ساله مهم‌ترین نشت‌های اطلاعاتی درباره آیفون‌های بعدی از درون خود شرکت اپل بیرون می‌آیند.

در حالی‌که گزارش‌های بازار و آمار خود شرکت اپل نشان می‌دهند فروش آیفون‌های فعلی کاهش یافته است؛ اپل می‌خواهد آیفون‌های رادیکال‌تری معرفی کند.

سایت اپل اینسایدر تصاویری از ثبت اختراع جدید آیفون و اپل را منتشر کرده که خبر از بازگشت دوباره Touch ID می‌دهند اما با فناوری بسیار پیشرفته و متفاوت با گذشته!

این ثبت اختراع با نام «Acoustic pulse coding for imaging of input devices» یک سیستم Touch ID زیر صفحه‌نمایش را نشان می‌دهد که کاربر هر نقطه‌ای از نمایشگر را فشار دهد؛ اثر انگشت او دریافت و ثبت می‌شود.

سایت اپل اینسایدر توضیح می‌دهد این فناوری از آرایه‌ای از مبدل‌های صوتی زیر صفحه‌نمایش تشکیل شده است که می‌تواند ورودی لمسی را به سیگنال ضربه‌ای و رمزشده تبدیل کند. با نظارت بر بازتاب سیگنال‌های کد شده می‌توان به اطلاعاتی رسید که تصویر ورودی را ترسیم می‌کنند.

این فناوری بسیار آشنا به نظر می‌رسد چون قبلا شرکت کوالکام مشابه‌اش را برای نگاشت سه بعدی اثر انگشت با استفاده از ارتعاش‌های صفحه‌نمایش معرفی کرده است.

این فناوری التراسونیکی کوالکام دو برابر سریع‌تر از فناوری‌های حسگر اثر انگشتی قبلی در دستگاه‌های همراه است و می‌تواند امنیت به مراتب بیشتری هم فراهم کند.

قرار است این فناوری در گوشی سامسونگ گلکسی اس ۱۰ برای اولین بار به طور رسمی رونمایی و در معرض استفاده مردم قرار گیرد.

چالش‌هایی که باید رفع شوند

اما بزرگ‌ترین تفاوت فناوری کوالکام و سامسونگ با ثبت‌اختراع اپل در میدان اسکن اثر انگشت است. کوالکام منطقه خاصی را برای دریافت اثر انگشت مشخص می‌کند ولی ظاهرا اپل می‌خواهد از هر نقطه‌ای در نمایشگر اثر انگشت کاربر را اسکن کند.

این رویایی بزرگ است و می‌تواند آیفونی ایده‌آل باشد ولی اپل برای دستیابی به آن چالش‌های بزرگی دارد.

صفحه‌نمایش‌ها دارای دقت فیزیکی بالایی نیستند و کارایی پایین‌تری نسبت به سنسورهای اثر انگشت سنتی بروز می‌دهند. افزون بر این، اپل باید الگوریتم‌های پیشرفته‌ای طراحی کند تا هر لمس تصادفی صفحه‌نمایش را یک درخواست اسکن اثر انگشت شناسایی نکنند.

هنوز هیچ‌گونه اطلاعات یا توضیحات تکمیلی درباره سیستم Touch ID زیر صفحه‌نمایش آیفون منتشر نشده است و احتمالا هم چیز دندان‌گیری به دست نمی‌آوریم تا مراسم رونمایی از آیفون‌های ۲۰۱۹!

اما اگر اپل واقعا توانسته باشد این فناوری را پیاده‌سازی کند؛ علاوه بر اینکه در جایگاه بالاتری نسبت به کوالکام و سامسونگ قرار می‌گیرد؛ امنیت دوگانه و بهتری برای کاربران iOS فراهم می‌شود و می‌تواند دوباره فروش گوشی‌هایش را به کانال اصلی برگرداند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سلاح‌های مخفی و شگفت‌انگیز آلمان نازی در طی جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، آلمان نازی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه تسلیحات مخفی انجام داد تا بتواند بر دشمنان خود برتری یابد. برخی از برجسته ترین سلاح های مخفی که توسط آلمانی ها ساخته شده اند عبارتند از:موشک V-2: V-2 اولین موشک…

بازسازی چهره شاعران ایرانی به کمک هوش مصنوعی Midjourney (میدجرنی)

چه کسی می‌داند مولدهای متن به عکس هوش مصنوعی در آینده به کدام سمت خواهند رفت. به نظر من روز به روز پیشرفته‌تر و متنوع‌تر می‌شوند.امروز داشتم فکر می‌کردم گاهی لازم می‌شود که شما باری تصویرسازی بهتر به جای توصیف متنی، ترکیبی از توصیف متنی…

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…

پرتره خانواده‌های روتین از کشورهای مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد شد

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…

عکس‌های قدیمی از یخ‌فروش‌های آمریکایی

یخ‌فروش‌ها در دوران قدیم اهمیت زیادی داشتند. قبل از رواج یخچال‌های مدرن، زندگی بدون آنها مختل می‌شد.عکس‌های این نوشته نگاهی اجمالی به دوران گذشته می‌اندازند، زمانی که صدای یخ‌فروش‌ها و شکستن بلوک‌های یخی در خیابان‌ها طنین‌انداز می‌شد.…

10 شهید دنیای فناوری!

هر کدام از ابزارها و دستگاه‌هایی که ما در زندگی عادی خود از آنها استفاده می‌کنیم، ثمره تلاش‌های بی‌وقفه دانشمندان و افراد زیادی بوده‌اند. اگر فداکاری، ریسک‌پذیری، شهامت و ماجراجویی این افراد نبود، ما هیچ کدام از این فناوری‌ها و ابزارها را…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.