نسخه کرومیوم مایکروسافت اج برای توسعه‌دهنده‌ها منتشر شد: پشتیبانی از افزونه‌های کروم، همگام‌سازی بخش‌های مختلف و اجرای روان‌تر

0

مایکروسافت نسخه کرومیوم مرورگر وب اج را در اختیار توسعه‌دهنده‌ها قرار داد.

این شرکت نسخه‌های Canary و Developer مایکروسافت اج مبتنی بر موتور کرومیوم را منتشر کرده که برای به‌روزرسانی‌های یک روزه و هفتگی هستند تا تغییرات انجام شده به طور مرتب برای توسعه‌دهنده‌ها قابل رویت باشند.

هر دو بیلد برای دانلود روی سایت جدید Edge insider قرار دارند. این نسخه‌ها فقط برای توسعه‌دهنده‌ها عرضه شده تا بتوانند نحوه تغییر مرورگر اج را دنبال کنند.

مایکروسافت در این نسخه از مرورگر اج مبتنی بر کرومیوم بیشتر روی اصول اساسی و اولیه مرورگرهای وب، پایداری و پشتیبانی از افزونه تمرکز کرده است و به دنبال دریافت بازخوردهای درباره این اصول و تغیییرات زیربنایی است.

خوش‌بختانه، این نسخه از اج به طرز شگفت‌انگیزی خوب کار کرده و به طور کامل از افزونه گوگل کروم پشتیبانی می‌کند.

مایکروسافت روی همگام‌سازی بخش‌هایی مانند علاقه‌مندی‌ها (favorites)، تاریخچه وب‌گردی و افزونه‌ها نیز تاکید کرده و می‌خواهد این قابلیت را در اج تقویت کند.

فعلا قابلیت همگام‌سازی علاقه‌مندی‌ها فقط در نسخه کنونی منتشر شده مشاهده می‌شود ولی در آینده قابلیت همگام‌سازی به بخش‌های دیگر پیش از انتشار نسخه بتای عمومی افزوده می‌شود.

اج هر روز بیشتر شبیه کروم می‌شود

مهندسان مایکروسافت و گوگل با هم روی توسعه پروژه کرومیوم همکاری کردند تا مرورگرهای اج و کروم در ویندوز بهتر اجرا شوند.

مایکروسافت متعهد شده نزدیک به ۱۵۰ مورد را در پروژه کرومیوم انجام دهد تا هر دو مرورگر اج و کرومیوم بتوانند بهتر در ویندوز ۱۰ کار کنند. این موارد شامل بهبود برخی دسترسی‌ها، پشتیبانی از پیمایش‌های نرم و روان، ادغام Windows Hello و موارد دیگری مانند اطمینان از پایداری صفحه‌کلید لمسی است.

اگر چند هفته پیش نسخه جدیدی از مرورگر اج را نصب کرده باشید؛ متوجه تغییرات زیادی در آن می‌شوید. تغییراتی که این مرورگر را بیشتر شبیه به مرورگر کروم نشان می‌دهند. به وضوح مشخص است اج در مصارف روزانه بهتر از گذشته عمل می‌کند.

مایکروسافت در حال کار روی ترفندهای Fluent Design برای افزودن به نسخه فعلی اج است. ترفندهایی مانند مجزا کردن برخی برگه‌ها یا رنگ‌آمیزی آن‌ها که می‌توانند جلوه بهتری به اج بدهند.

در حال حاضر، بیلدهای Canary و Development فقط برای توسعه‌دهنده‌ها و در نسخه ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ قابل آزمایش و ارزیابی هستند. البته، مایکروسافت در پی پشتیبانی از ویندوز ۸، ویندوز ۷ و مک او اس در آینده است.

تا هنگامی که نسخه بتای مرورگر اج مبتنی بر کرومیوم منتشر نشود؛ عموم کاربران نمی‌توانند ویژگی‌ها و امکانات جدید این مرورگر را آزمایش کنند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

کارخانه متروکی در پرتغال با ماشین‌های کلاسیک قدیمی در آن کشف شد و سوژه عکاسی شد

متروک بودن هم زیبایی خاص خودش را دارد. خانه و هتل و امارت متروک انگار یک تونل زمان است. یک موزه خاک گرفته دست نخورده.اما این بار کارخانه‌ای با ده‌ها ماشین کلاسیک رها شده در پرتغال با کوشش عکاسان سوژه شده.«داخل این ساختمان صنعتی دو…

اگر مجموعه ارباب حلقه‌ها را پیکسار بازسازی کند …

مجموعه فیلم ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون و بر اساس رمان فانتزی حماسی نوشته جی. آر. آر. تالکین، دارای شخصیت‌های متنوعی بود. برخی از آنها اینها هستند:فرودو بگینز (با بازی الیجا وود): قهرمان داستان، فرودو، هابیتی است که تبدیل به…

نحوه تماشای فیلم ها و سریال های تلویزیونی مارول به ترتیب درست – یک فهرست جالب

خب، اول اصلا باید پاسخ بدهیم که چرا ممکن است کسی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مارول لذت ببرد و عاشق‌شان باشد.من خودم اصلا دوست‌دار این فیلم‌ها نیستم. ولی خب مگر من عاشق ژانرهایی از سای فای نیستم و از اینکه بقیه این دنیاها را درک…

جوزف ساموئل: مردی که نمی‌توانست به دار آویخته شود!

جوزف ساموئل یک جنایتکار بزرگ بود نبود، فقط از منازل سرقت می‌کرد. در وهله اول،هیچ چیز قابل توجهی دیگری در مورد زندگی او جالب نبود. با این حال، وقتی قرار شد او را اعدام کنند، همه چیز عجیب و غریب شد.جوزف ساموئل در سن چهارده سالگی در سال…

عکس‌های نوستالژیک: آدم‌های و تلویزیون‌هایشان در دوره اوج تلویزیون

دوره اوج شکوه تلویزیون کی بود؟ دست‌کم دوره اوج مونواوگ چه زمانی بود؟یک زمانی تلویزیون پیشرفته‌ترین وسیله ارتباطی ما با دنیای خارج بود. الان تلویزیون‌های هوشمند، گوشی و تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها جای آن به اصطلاخ متکلم وحده را گرفته‌اند.…

خانه کوچک هم می‌تواند محل زندگی شادی باشد، اگر چیدمان هوشمند و به‌روز در آن استفاده شده باشد

کسانی که در کودکی در خانه‌های بزرگ زندگی کرده‌اند، چندان میانه‌ای با خانه‌های آپارتمانی ۵۰ - ۶۰ متری که این روزها آنها را هم به سختی می‌شود خرید، ندارند. اما تصور کنید که ساخت و سازها متفاوت بودند و کسی به فکر مصرف‌کننده جوان کم‌درآمد بود و…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.