چگونه تنها با یک کابل HDMI هر چیزی روی تلویزیون اتاق هتل ببینیم؟

0

تلویزیون اتاق‌های هتل‌ها می‌تواند بیشتر از وضعیت فعلی برای میهمان‌ها سرگرم‌کننده باشد.

امروزه، غالب هتل‌ها از تلویزیون‌های غیرهوشمند یا تلویزیون‌های محدود شده به چند کانال تلویزیونی معروف کشور در اتاق‌های مسافران استفاده می‌کنند. تلویزیون‌هایی که قفل شده‌اند تا فقط کاربردهای خاصی داشته باشند و گاهی هم تبدیل به یک ردیاب مسافر می‌شوند.

این تلویزیون‌ها به یک جعبه خارجی وصل می‌شوند که هم نقش گیرنده و پخش‌کننده دارد و هم یک ردیاب فعالیت‌های مسافران است. مدیران هتل‌ها با استفاده از این باکس‌ها می‌توانند متوجه شوند مسافران بیشتر چه کانال‌ها، برنامه‌ها و ویژگی‌های تلویزیون را استفاده می‌کنند.

نکته مایوس‌کننده قضیه اینجا است که شما نمی‌توانید ساده‌ترین کاربرد را از تلویزیون اتاق خود داشته باشید. مثلا، با کابل HDMI فیلم‌های روی لپ‌تاپ خود را روی تلویزیون پخش و تماشا کنید. همین‌طور، نمی‌توانید فیلم و سریال از روی اینترنت استریم کرده و روی تلویزیون تماشا کنید؛ چون اتصال تلویزیون به آن باکس خارجی باعث از کار افتادن درگاه‌های تلویزیون می‌شود.

خوش‌بختانه، برخی از کاربران توییتر به ترفندها و حیله‌هایی رسیدند تا تلویزیون اتاق هتل را از حالت قفل و بی‌استفاده بودن خارج کنند. یکی از این ترفندها شامل مراحل زیر است:

۱- در پشت یا کنارهای تلویزیون به دنبال کابل داده‌ای با درگاهی شبیه به کابل تلفن یا کابل شبکه‌های اترنت کوچک باشید. این کابل باید از تلویزیون خارج و وارد یک جعبه تقسیم یا باکسی شود. برخی اوقات شما باکس خارجی را مشاهده می‌کنید و برخی اوقات کابل مستقیما وارد دیوار شده و خبری از باکس خارجی نیست.

۲- به آرامی و با احتیاط بسیار زیاد کابل داده را از تلویزیون جدا کنید. این کابل‌ها معمولا دارای سوکت‌های پلاستیکی بسیار شکننده هستند. اگر مواظب نباشید؛ امکان شکسته شدن سوکت کابل وجود دارد و آن‌گاه در هنگام جا زدن دوباره آن در آخر کار به مشکل برخورد می‌کنید! خودتان باید شرایط را بررسی کنید وگرنه باید خسارت هم بدهید!

۳- تلویزیون را یک بار روشن و خاموش کنید. اکنون، باید تلویزیون و درگاه‌های آن از حالت قفل و برنامه‌ریزی شده بیرون آمده و شما بتوانید فقط با وصل کردن یک کابل HDMI به تلویزیون، هر نوع محتوایی را تماشا کنید.

البته، این ترفند بی‌عیب هم نیست. مثلا، ممکن است برخی قابلیت‌های تلویزیون یا کنترل از راه دور آن را غیرفعال کند ولی باز هم می‌توانید با کلیدهای روی خود تلویزیون ورودی‌ها یا حجم صدا را تغییر دهید.

به علاوه گاهی اوقات صحبت با مدیر هتل و درخواست برای باز کردن قفل تلویزیون نیز موثر واقع می‌شود و می‌توانید لپ‌تاپ، گوشی و دیگر وسایل خود را به تلویزیون وصل کرده و استفاده بهتری از این دستگاه در اتاق هتل خود داشته باشید.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چند بار می توانید یک تکه کاغذ را از وسط تا کنید؟

به راحتی می‌توان یک تکه کاغذ را یک، دو بار یا حتی سه یا چهار بار از وسط تا کرد. اما بیشترین تعداد دفعاتی که یک تکه کاغذ را می‌توان از وسط تا کرد چقدر است؟بر اساس یک ادعای رایج، یک ورق کاغذ را نمی‌توان بیش از هفت بار از وسط تا کرد. اما…

خانه‌های با مبلمان‌هایی از غذاهای خوشمزه

هانسل و گرتل، نام داستانی شاه‌پریانی با منشأ آلمانی است که برادران گریم آن را ثبت کرده‌اند. این داستان ماجرای یک برادر و خواهر کوچک به نام‌های هانسل و گرتل را روایت می‌کند که پس از رها شدن در جنگل به خانه‌ای که از کیک و آب‌نبات ساخته شده…

تصور دهشت نبرد «واترلو» با هوش مصنوعی میدجرنی

نبرد واترلو، که در ۱۸ ژوئن ۱۸۱۵ رخ داد، یک درگیری نظامی مهم در طول جنگ‌های ناپلئون بود. این جنگ بین ارتش فرانسه به رهبری امپراتور ناپلئون بناپارت و اتحادی از نیرو‌های بریتانیایی، هلندی و پروس به فرماندهی دوک ولینگتون و فیلد مارشال گبهارد…

چهره و شکل و شمایل یک شهروند کشورهای اسکاندیناوی یا منطقه نوردیک به چه صورت است؟

کشور‌های اسکاندیناوی که به عنوان کشورهای شمال اروپا یا منطقه نوردیک نیز شناخته می‌شوند، به گروهی از کشور‌های شمال اروپا اطلاق می‌شود. واژه نوردیک اغلب برای توصیف دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد که اعضای اصلی شورای شمال اروپا هستند،…

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…

مجموعه دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده را با هم مرور کنیم

هر چقدر عکس‌های تاریخی را با هم مرور کنیم، کم است. همان طور که قبلا هم نوشته بودم احتمالا بیشتر این عکس‌ها اگر در دوره خود در نشریه‌ای منتشر می‌شدند، خیلی عادی به نظر می‌رسیدند، اما حالا بعد از گذشت دهه‌ها یا حدود یک قرن، برای ما عجیب و…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.