اپل هیچ وقت فراموش نمی‌کند! تیم کوک دستور لغو ساختن یک سریال تلویزیونی در مورد گروه خبری Gawker را داد

0

اگر 10 سال پیش خواننده «یک پزشک» بوده باشید و آن زمان اخبار آی‌فون 4 را دنبال می‌کردید، می‌دانید که قبل از رونمایی رسمی گوشی چه پیش آمد.

آن زمان هنوز، درز کردن اطلاعات گوشی‌ها به خصوص در مورد اپل، رخ نمی‌داد. طبعا استیو جابز نظم و انضباط شدیدی برقرار کرده بود.

در تاریخ 22 تیر 1389 من پستی نوشتم که در آن توضیح داده بودم، چطور اشتباه یک مهندس اپل باعث لو رفتن مشخصات آی‌فون 4 شده بود.

خلاصه داستان این بود که یک مهندس اپل با نمونه اولیه آی‌فون 4 به یک بار می‌رود و نوشیدنی‌ای سفارش می‌دهد و بعد آی‌فونش را جا می‌گذارد. یک ناشناس این آی‌فون رو پیدا می‌کند. یک دفعه متوجه می‌شود که چنین مدلی از آی‌فون در بازار نیست و این گوشی یک آی‌فون 3gs نیست، بلکه یک مدل جدید است. گوشی نهایتا به دست سایت گیزمودو می‌افتد و این سایت هم ذوق‌کنان گوشی را آنالیز کامل می‌کند.

این مسئله، خشم شدید اپل را به همراه داشت. از آن به بعد تا مدت‌های گروه خبری Gawker در لیست سیاه اپل رفت و در حالی که در همایش‌ها برای همه رسانه‌های معتبر، دعوتنامه فرستاده می‌شد، اپلی‌ها یادشان بود که برای Gawker  اشتباهی دعوتنامه‌ای نفرستند.

تازه در سال 2008 باز هم این Gawker  خبری مبنی در مورد گرایش جنسی تیم کوک منتشر کرد!

اما مطابق خبر جدید، قرار بوده که در اپل تی وی پلاس، سریالی در مورد Gawker  پخش شود. اسم این سریال هم Scraper قرار بود باشد. اپل دو ویرایشگر قبلی Scraper را هم استخدام کرده بود و چند قسمت این سریال هم ساخته شده بود.

اما تیم کوک از اینکه قرار بوده چنین کاری زیردستش صورت بگیرد، تعجب کرده و دستور توقف پروژه را داده است. اما گویا این باعث نمی‌شود که شبکه‌های دیگر از قسمت‌های ساخته شده اضافه کنند.

از سوی دیگر سیاست کلی اپل در قسمت تلویزیونی‌اش دو چیز است: 1- از ساختن سریال‌ها و برنامه‌هایی با صحنه‌های برهنه و جنسی پرهیز شود 2- چیزی ساخته نشود که خشم چین را برانگیزد. مبادا که بازار چین از بین برود!

این اولین بار نیست که تیم کوک جلوی ساخته شدن و پخش سریالی را می‌گیرد. به تازگی قرار بوده سریال در مورد زندگی دکتر دری Dr. Dre به نام Vital Signs ساخته شود که ساخت این سریال به داشتن صحنه‌های خشونت و جنسی، متوقف شد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…

محصولات رادیواکتیوی که در قرن بیستم در قالب کالاهای مصرفی عادی به مردم فروخته می‌شدند

پیش از درک خطراتی که قرار گرفتن در معرض تابش‌های رادیواکتیو برای انسان به همراه دارد، مردم و حتی دانشمندان می‌پنداشتند که مواد رادیواکتیو ترکیبات جالبی برای درخشان و نورانی کردن اشیا هستند. در ادامه چند مورد از عجیب‌ترین کاربردهای مواد…

عکس‌های جالبی از ساخت و سازها و اقدامات معماری نافرجام

مجموعه زیر به ظاهر مفرح یا حتی خنده‌دار است اما هر یک گویای نبود نقشه، مغز طراح یا ذهنی است که به صورت ساده کار را در ذهن شبیه‌‌سازی کند.مشابه این جمله مشهور را که عیب برنامه، در حین انجام آن بیرون می‌آید را در عمرمان زیاد شنیده‌ایم و…

نقشه واقعی جهان: این نقشه‌های هوشمندانه، اندازه واقعی کشورهای روی کره زمین را نشان می‌دهند

وقتی به نقشه جهان نگاه می کنید، منطقی است که فرض کنید گرینلند و آفریقا از نظر اندازه مشابه هستند. اما در واقعیت، قاره آفریقا 14 برابر وسعت خشکی یخی شمال است.با احتساب تعدادی از جزایر فراساحلی، مساحت کل گرینلند 2.16 میلیون کیلومتر مربع…

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…

پرتره خانواده‌های روتین از کشورهای مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد شد

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.