طبق گزارش‌ها، نیکون دوربین DSLR مدل جدیدی نخواهد ساخت و توسعه در این پخش را متوقف خواهد کرد!

0

بر اساس گزارشی از Nikkei، نیکون توسعه دوربین‌های جدید DSLR متوقف خواهد کرد و به طور انحصاری بر روی مدل‌های بدون آینه تمرکز خواهد کرد.

این خبر پایان یک دوره را نشان می‌دهد و منطبق بر پیشبینی‌های کارشناسان هم است، چرا که شرکت ژاپنی از زمان عرضه D6 در ژوئن 2020، دوربین دیجیتال DSLR جدیدی را عرضه نکرده است.

البته اشتباه نکنید، گرچه نیکون دوربین جدید DSLR طراحی نخواهد کرد، ولی همچنان به تولید و توزیع دوربین‌های DSLR موجود مانند D6 و D3500  ادامه خواهد داد.

نیکون اولین دوربین  خود را با نام Nikon F در سال 1959 عرضه کرد. اما اولین دوربین دیجیتال حرفه‌ای واقعی این شرکت دوربین 2.7 مگاپیکسلی D1 بود که در سال 1999 عرضه شد.

دوربین‌های SLR از یک آینه و منشور استفاده می‌کنند تا دید اپتیکال مستقیمی را از طریق لنز دوربین به کاربر ارائه دهند، در حالی که هنگام گرفتن عکس، آینه از مسیر خارج می‌شود. در مقابل، دوربین‌های بدون آینه، نور را مستقیماً از لنز به سوی حسگر می‌برند و از طریق منظره‌یاب الکترونیکی یا نمایشگر عقب، به کاربر دید می‌دهند.

دوربین‌های بدون آینه، جمع و جورتر هستند و از هوش مصنوعی پیشرفته مثلا برای پیدا کردن خودکار سوژه در آنها بیشتر استفاده شده.

نیکون گرچه نسبت به رقبای خود مانند سونی، خیلی دیر وارد بازار دوربین‌های بدون آینه شده، اما ظاهرا متوجه شده که باید روی این دوربین‌ها تمرکز بیشتری کند. دوربین‌های مدل‌های Z6 و Z7 که در سال 2018 روانه بازار شدند، نسبتا محبوب شدند.

اما نقطه اوج نیکون در بخش دوربین‌های بدون آینه نیکون Z9 بود که 5500 دلاری قیمت داشت. این دوربین نظر منتقدان و مردم را به خود جلب کرد.

نیکون مدتی پیش ساخت دوربین‌های کامپکت را هم متوقف کرد زیرا در عصر گوشی‌های با دوربین پیشرفته دیگر دنبال کردن این تجارت معنی نداشت. نیکون همچنین اخیراً ساخت تعداد زیادی از لنز‌های فول فریم و APS-C DSLR و بدنه دوربین  متوقف کرده است.

فروش کلی دوربین تنها طی پنج سال به طور چشمگیری کاهش یافته است و فروش دوربین‌های با لنز قابل تعویض (بدون آینه و DSLR) از 11.67 میلیون دستگاه در سال 2017 به 5.34 میلیون دستگاه تا سال 2021 کاهش یافته است.

بخش تصویربرداری نیکون اکنون نیمی از درآمد خود را از مدل‌های بدون آینه به دست می‌آورد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن کتاب‌هایی که با سلیقه شما جور هستند

آیا می‌خواهید از مطالعه کتاب لذت ببرید؟ در اینجا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کتاب‌هایی خوبی بر مبنای مطالعات لذت‌بخش قبلی به شما توصیه می‌کنند.هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون فهرست خرید نیست. شما کلی وقت…

ریز علی خواجوی فرنگی‌ها: چگونه کیت شلی یک قطار را نجات داد؟

در سال 1901، راه آهن شیکاگو و شمال غربی، پل جدیدی را بر روی رودخانه Des Moines در بون، آیووا، در آمریکا افتتاح کرد. این پل رسماً پل راه‌ بون نام گرفت، اما اما مردم محلی به سرعت به آن لقب پل‌های بالای کیت شلی را دادند، به یادبود بانوی قهرمان…

اگر در زمان این شخصیت‌های معروف مجله تایم وجود داشت و قرار بود روجلد شماره شخصیت سال شوند!

مجله تایم یک نشریه خبری هفتگی معروف است که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله سیاست، رویداد‌های جهانی، علم، فناوری، سرگرمی و غیره را پوشش می‌دهد. اولین بار در سال 1923 منتشر شد و از آن زمان به یکی از تأثیرگذارترین و شناخته شده‌ترین مجلات در…

دو اینفلوئنسر سفر در واقع با یک تلویزیون ساده، سفر جعل می‌کردند و هیچ خبری از عکس واقعی در محیط…

دو عکاس به نام مانوئل بختر و و مانوئل رومز رام تصاویر خیره کننده‌ای خلق کردند که آنها را در حال پیاده‌روی در برف، کمپینگ در کوه‌ها و پرواز با هواپیما به سوی مقصدی دور نشان می‌دهد. اما در واقع آنها از در هنگام ثبت همه این عکس‌ها از اتاق…

مجموعه‌ای از «توتورو»های دست‌ساز در ستایش نماد استودیو جیبلی

تعدادی «توتورو»ی شکم گرد نمادین در انیمه My Neighbor Totoro از استودیو جیبلی به عنوان بخشی از مجموعه وسیعی از مجموعه‌ جدید کلکسیونی است که به احترام این شرکت رویاساز ساخته شده.این مجموعه که توسط تیم‌هایی از صنعتگران همکار ناکاگاوا…

تصور کنید که در یک دنیای تخیلی، هری پاتر را استودیو جیبلی می‌ساخت

استودیو جیبلی یک استودیوی مشهور انیمیشن‌سازی ژاپنی است که به دلیل سبک هنری متمایز، داستان‌سرایی پر از تخیل و انیمیشن‌های هیجان‌انگیزش مشهور است. استودیو جیبلی که توسط هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا تأسیس شد، تعدادی از محبوب‌ترین فیلم‌های…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.