از هفته بعد گوگل برای برخوردار شدن شهروندان اروپایی از «حق فراموش شدن»، نتایج جستجو را در همه سرورهای خود تعدیل خواهد کرد

0

هنور که هنوز است، حتی فکر کردن به برخی از حقوق شهروندی برای ساکنان برخی از نقاط جهان، بیش از حد تخیلی یا چیزی شبیه سانتیمانتایسم به شمار می‌رود. اما نوشتن از این حقوق و حساسیت‌ها، دقیقا چیزی است که ما به آن نیاز داریم، چرا که تأکید روی این مسائل باعث خواهند شد که این حقوق روزی از سوی ما تقاضا شوند.

چه می‌شود اگر در وب‌سایتی، زمانی مطلبی غیرمنصفانه در شما نوشته شده باشد و حالا هر بار که کسی نام شما را گوگل می‌کند، به مطلب آن سایت بربخورد؟ این مطالب غیرمنصفانه ممکن است باعث شوند که شما از کاری محروم شوید یا رابطه شما با دیگران دستخوش تغییر شود.

این مطالب حتی ممکن است مشمول مرور زمان شده باشند، مثلا به نقل قول و کاری از شما در دوره نوجوانی و جوانی اشاره داشته باشند و حالا که شما به میانسالگی رسیده‌اید، دیگر نمی‌خواهید، شما را با آن اعمال و نقل و قول‌ها به یاد بیاورند.

نتیجه جستجوی مورد نظر حتی ممکن است درست بوده باشد، اما آنقدر حاشیه‌ای باشد که تلقی درستی از شخصیت واقعی شما به دست ندهند.

در همه این موارد، یک شهروند حق دارد که درخواست کند نتایج جستجو توسط گوگل، تعدیل شوند و این درست چیزی است که محاکم اتحادیه اروپا از گوگل خواسته‌اند.

اما تا حالا گ.گل فقط نتایج جستجو را فقط در سایت‌های اروپایی خود مثلا google.fr یا google.co.uk اصلاح می‌کرد و اگر کسی وارد سایت google.com می‌شد، به نتایج تعدیل‌نشده برمی‌خورد.

اما بعد از بحث‌هایی که گوگل با مقامات قضایی داشت، به این نتیجه رسید که باید نتایج جستجو را در سایت‌های روی سرورهای دیگرش هم محدود کند.

بنابراین از هفته آینده، در صورتی که کاربری از اتحادیه اروپا (یعنی با آی‌پی‌ای در رنج این اروپا)، وارد سایت google.com و جستجو کند، نتایج تعدیل شده به او نشان داده خواهد شد.

البته این «حق فراموش» شدن، می‌تواند تناقض‌هایی هم در بر داشته باشد، مثلا در برخی از مسائل قضاوت گروه‌های مختلف در مورد کار خاص یک فرد، با هم متفاوت است و در این طور موارد، در صورتی که شخصی روی برخی از نتایج جستجو حساس باشد، معلوم نیست که گوگل چطور می‌تواند به قضاوت بنشیند.

شاید علت اینکه «حق فراموش شدن»، فعلا از سوی گوگل تنها در مورد شهروندان اروپایی اعمال می‌شود، همین مسائل متناقض و مسائل سیاسی غامض باشد، تصور کنید که دیکتاتور یک کشور آفریقایی، درخواست تعدیل نتایج جستجو را بکند تا چند سایتی را که روی اعمال گذشته او تمرکز کرده‌اند و نقدش کرده‌اند، در صفحه اول گوگل ظاهر نشوند!

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

۱۰ واقعیت جذاب درباره جی رابرت اوپنهایمر -پدر بمب اتمی و سوژه فیلم جدید کریستوفر نولان

جولیوس رابرت اوپنهایمر بیشتر به عنوان فیزیکدانی شناخته می‌شود که به ساخت اولین بمب اتمی کمک کرد. اما سنگ‌ها و کانی‌ها عشق اول او بودند و او همچنین شاعرمسلک بود.اوپنهایمر آزمایشگاهی را رهبری کرد که اولین بمب اتمی را ساخت و با موفقیت…

جورج اسپنسر میلت: مرگ دردناک به خاطر فرار از بوسیده شدن!

جورج اسپنسر میلت یک پسر 15 ساله که در ساختمان متروپولیتن لایف نیویورک در سال 1909 کار دفتری می‌کرد. در پانزدهمین سالگرد تولدش، همکاران زنش او را مسخره کردند و تظاهر کردند که در نظر دارند که برای هر سال زندگییک بار او ببوسند. میلت به شوخی از…

کسانی که توهم خاص و عجیبی دارند: ما از ستاره‌های دیگر آمده‌ایم و فرازمینی هستیم! پدیده Starseed

ممکن است خیلی احمقانه به نظر برسد. اما افرادی هستند که معتقدند از سایر سیارات به زمین آمده‌اند تا به شفای سیاره زمین کمک کنند و بشریت را به «عصر طلایی» هدایت کنند و به دوره‌ای از خوشبختی، شکوفایی و موفقیت برسانند!جستجوی اینترنتی این…

بهترین سریال های هندی | 49 سریال هندی تماشایی به همراه توضیحات

محتوای شرقی به صورت عام و فیلم‌ها و سریال‌های هندی به صورت خاص طرفداران خاص خودشان را دارند. به خصوص با توجه به کم‌مایه شدن سینما و تلویزیون آمریکا روز به روز افراد بیشتری رو به سریال‌های کره‌ای یا سینمای مستقل‌تر کشورهایی مثل اسپانیا و…

شوخی با بناهای معروف و عجائب معماری دنیا یا میدجرنی – گمشده در ترجمه!

کاریکاتور شخصیت‌های مشهور را بسیار کشیده‌اند و دیده‌ایم، اما کشیدن کاریکاتور بناهای معروف زحمت بیشتری دارد. اما میدجرنی می‌تواند این زحمت را بسیار کمتر کند.کاربر شبکه اجتماعی دریت به نام mossymayn به تازگی این کار را کرده است:دروازه…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده‌اند و نگرش جدیدی نسبت به تاریخ در ما ایجاد می‌کنند

عکس‌های تاریخی بسیار هستند. برخی از آنها از فرط تکرارِ دیگر روتین می‌شوند و نکته جدیدی به ما نمی‌افزایند. متاسفانه برخی از آنها در بایگانی‌های فراموش می‌شوندو کسی متوجه نکته‌شان نمی‌شود و به تدریج نابود می‌شوند و برخی هم کمتر از بقیه بها…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.