شایعه استفاده آمازون از بیت‌کوین؛ ارزش این پول دیجیتالی را به بالاترین سطح خود رساند

1

طی روزهای گذشته، ارزش پول بیت‌کوین به بالاترین رقم خود در طول کل عمر این پول دیجیتالی رسید. ارزش هر واحد بیت‌کوین رکورد ۵۸۵۶ دلار را هم شکست.

کارشناسان cryptocurrency یا ارزهای رمزنگاری شده به شدت در پی دلایل افزایش ارزش ناگهانی بیت‌کوین هستند و محتمل‌ترین گزینه می‌تواند شایعه استفاده آمازون از بیت‌کوین یا باز شدن درب‌های چین به سوی این ارز دیجیتالی باشد.

ارزش بیت‌کوین در مقابل دلار همواره به افزایش بوده است اما در طی روزهای اخیر به یک باره از ۴۳۷۰ دلار طی یک هفته به مرز ۵۸۰۹ دلار جهش داشت. شایعه پشتیبانی فروشگاه‌های آنلاین آمازون از بیت‌کوین در معاملات و خریدهای کاربران در همین هفته منتشر شد. شایعه‌ای که نمی‌توان آن را اثبات کرد و البته دلایل زیادی هم برای رخ دادن‌اش وجود دارد.

کارشناسان مسایل بیت کوین اعتقاد دارند همین شایعه آمازون کافی بوده که ارزش بیت‌کوین تا این حد جهش داشته باشد. از سوی دیگر؛ ممکن است کشور چین هم بیت‌کوین را دوباره به رسمیت بشناسد و موضوع خود را در قبال این پول دیجیتالی تعدیل کند. این شایعه هم مانند شایعه آمازون قابل اثبات نیست و براساس یک سری گمانه‌زنی‌ها است.

جیمز آلتوسر، یکی از کارشناسان فعال بازار ارزهای دیجیتالی مدعی است که آمازون از ۲۶ اکتبر پشتیبانی و استفاده از بیت‌کوین را اعلام خواهد کرد. کارشناسان دیگر در حال بررسی ادعای او هستند اما اگر تصور کنیم شایعه استفاده آمازون از بیت‌کوین می‌تواند این‌قدر روی ارزش این پول تاثیرگذار باشد؛ عملیاتی شدن خرید آنلاین از سایت آمازون با بیت‌کوین چه اتفاقی را رقم می‌زند؟

زیاد هم دور از انتظار نیست که سایت آمازون و سایت‌های دیگر خرده‌فروشی آنلاین به سوی استفاده از بیت‌کوین در معاملات خود بروند. سایت Overstock.com سال‌ها است که از بیت‌کوین و دیگر پول‌های دیجیتالی استفاده می‌کند. به نظر می‌رسد دیر یا زود سایت آمازون و سایت‌های فروش آنلاین دیگر به سوی استفاده از فناوری بلوک‌چین (Blockchain) و بیت‌کوین بروند.

در حالی که برخی از کارشناسان تصور می‌کردند عمر بیت‌کوین به سر آمده است و به‌زودی از بین خواهد رفت اما شاهد اوج‌گیری دوباره آن در سال ۲۰۱۷ هستیم و کم‌کم در امور روزمره مردم به کار گرفته می‌شود. ورود سایت‌هایی مانند آمازون نیز موفقیت بیت‌کوین را تضمین و تسریع می‌کند.

گفتنی است در ایران نیز قرار است اولین و بزرگ‌ترین همایش بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی در تاریخ ۲۵ مهرماه در کتابخانه اسناد ملی ایران برگزار شود.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

25 آزمایش روانشناسی تاثیرگذار و به‌یادماندنی در تاریخ کدام‌ها هستند؟

تأثیرگذارترین آزمایش‌های روانشناختی در تاریخ رشته روانشناسی، یک رشته آزمایش گسترده هستند که هر یک در حیطه حوزه‌های تخصصی کوچکتر شکل گرفته‌اند. هر یک از این حوزه‌های تخصصی در طول سال‌ها با مطالعات و تحقیقات و آزمایش‌های به دقت طراحی شده،…

همه چیز در مورد رمان رابینسون کروزوئه، نوشته دانیل دفو + روجلدهای خاطره‌انگیز این کتاب

رابینسون کروزوئه رمانی نوشته دانیل دفو است که اولین بار در سال 1719 منتشر شد. این رمان داستان مرد جوانی به نام رابینسون کروزوئه را روایت می‌کند که بر خلاف میل خانواده‌اش راهی دریا می‌شود و در جزیره‌ای متروک در سواحل آمریکای جنوبی غرق…

بهترین سریال های هندی | 49 سریال هندی تماشایی به همراه توضیحات

محتوای شرقی به صورت عام و فیلم‌ها و سریال‌های هندی به صورت خاص طرفداران خاص خودشان را دارند. به خصوص با توجه به کم‌مایه شدن سینما و تلویزیون آمریکا روز به روز افراد بیشتری رو به سریال‌های کره‌ای یا سینمای مستقل‌تر کشورهایی مثل اسپانیا و…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار، نقاشی‌های خود را ارتقا می‌دهد

در حالی که بسیاری از هنرمندان از هوش مصنوعی فرار می‌کنند، هنرمند دیجیتالی به نام Cy Teh از امکانات خلاقانه آن استقبال کرده . او با آمیختن نقاشی‌های دیجیتال خود با هوش مصنوعی، آثار هنری ترکیبی بی نظیری خلق می‌کند که هنر او را به سطح جدیدی…

عکس های رنگی مردم «عادی» در دوران استالین که توسط یک دیپلمات آمریکایی که به دلیل جاسوسی اخراج شد،…

زندگی مردم عادی چیزی است که آنچنان که باید و شاید ثبت نمی‌شود. مورخی را تصور کنید که پنج دهه بعد بخواهد در مورد تاریخ الان ایران تحقیق کند. او احتمالا انبوهی از روزنامه‌های و مجلات و کتاب‌ها و مصاحبه‌های شفاهی و آمارها یا اطلاعات سایت‌ها را…

تصاویر و لطایفی در مورد زندگی در اروپای شرقی

اروپای شرقی هنوز سنت‌های خاص خود را دارد و هنوز به اندازه بخش غربی مدرن نشده است و فرهنگ خاص خود را داراست.به همین خاطر ممکن است ما برخی از روندهای آنجا احساس نزدیکی کنیم.به تصاویر زیر بنگرید:آکوامن بعد از 2 هفته در بلغارستان…
آگهی متنی در همه صفحات
1 نظر
  1. نیما می گوید

    البته دلیلش هارد فورک بیت گلد هستش نه این شایعه 🙂

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.