هکرهای ایرانی مظنونان اصلی هک شرکت HBO و سریال «بازی تاج و تخت» هستند

1

آیا هکرهای ایرانی شرکت HBO و فصل هفتم سریال «بازی تاج و تخت» را هک کردند؟

این روزها وزارت دادگستری امریکا دارد دنبال جواب این سوال می‌گردد. در تابستان سال گذشته؛ شرکت HBO سازنده سریال معروف و پرمخاطب «بازی تاج و تخت» هک شد و یک سری اطلاعات آن به سرقت رفت.

گفته می‌شود هکرها نزدیک به ۱.۵ ترابایت اطلاعات محرمانه و سری شرکت HBO از جمله فیلم‌نامه فصل هفتم سریال «بازی تاج و تخت» را سرقت کردند و در ازای فاش نشدن‌شان؛ درخواست چندین میلیون دلار دارند.

اگرچه در نهایت مشخص نشد که شرکت HBO این باج را پرداخته است یا خیر ولی اطلاعات سرقت شده و از جمله فیلم‌نامه Game of Thrones روی وب منتشر نشد.

بازی تاج و تخت

حالا و با گذشت بیش از یک سال از این ماجرا؛ روزنامه واشنگتن‌پست مدعی است؛ وزارت دادگستری از سوی دولت دونالد ترامپ تحت فشار است تا برخی از پرونده‌های محرمانه بر علیه ایرانی‌های مقیم امریکا یا خود ایران را علنی و رسانه‌ای کند.

یکی از این پرونده‌ها که پای چند هکر ایرانی به آن باز شده و هنوز در مراحل تحقیق و بررسی است؛ پرونده هک شرکت HBO است.

روزنامه واشنگتن‌پست طی گزارشی می‌گوید که وزارت دادگستری در حال بررسی پرونده‌هایی است که امکان علنی شدن را دارند. قرار است تا چند ماه آینده چندین پرونده دخالت ایران در امور امریکا علنی و رسانه‌ای شوند.

دولت ترامپ با این شیوه می‌خواهد هم ایران را تحت فشار قرار دهد و هم کنگره امریکا را مجاب به تصویب تحریم‌های تازه بر علیه ایران کند.

البته؛ برخی افراد در وزارت دادگستری امریکا با علنی شدن پرونده‌های ایرانیان تحت بررسی مخالف هستند. چون علنی شدن این پرونده‌ها ممکن است تحقیقات جاری درباره آنها را به خطر بیندازد و شناسایی و دستگیری مظنونانی را که ممکن است به ایران برگردند، سخت‌تر کند.

هکرها در تابستان سال گذشته؛ از طریق ایمیل یکی از مدیران شرکت HBO توانسته بودند به درون سرورهای این شرکت نفوذ و به اطلاعات محرمانه آن‌ها دسترسی پیدا کنند. در آن زمان و روزها و ماه‌های پس از آن هیچ گزارشی مبنی بر دست داشتن هکرهای ایرانی در این موضوع منتشر نشده بود.

اکنون؛ ادعای واشنگتن‌پست مبنی بر بررسی پرونده هکرهای ایرانی در ماجرای هک HBO تازگی دارد. به نظر می‌رسد این موضوع بیشتر سیاسی و برای فشار به کنگره مطرح شده باشد تا دولت ترامپ به اهداف سخت‌گیرانه خود در قبال ایران برسد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

زندگینامه «هرژه» و مروری بر مجموعه کتاب‌های «ماجراهای تن تن»

امروز مصادف است با نخستین بخش از رشته ماجراهای تن‌تن و میلو نوشته هرژه . به همین خاطر این پست را به صورت مشروح اختصاص می‌دهیم به این نوستالژی دوران کودکی‌مان: «نیروهای ویلهلم دوم قیصر آلمان وارد بلژیک شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.» این را زنانی…

آخرین «نمونه» مقاوم – هر یک از اینها، آخرین چیزهای سالم به جا مانده در طول تاریخ هستند

از برخی جنبه‌های تاریخی چیزهای قالب توجهی به جا مانده، مثلا هزاران سکه از یک دوره تاریخ یا ده‌ها زره یا شمشیر یا کتاب‌های پوستی فراوان. اما برخی چیزها هم آنقدر نادر از بلایایی طبیعی و فساد و آتش‌سوزی‌های در امان مانده‌اند که تبدیل به آخرین…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار، نقاشی‌های خود را ارتقا می‌دهد

در حالی که بسیاری از هنرمندان از هوش مصنوعی فرار می‌کنند، هنرمند دیجیتالی به نام Cy Teh از امکانات خلاقانه آن استقبال کرده . او با آمیختن نقاشی‌های دیجیتال خود با هوش مصنوعی، آثار هنری ترکیبی بی نظیری خلق می‌کند که هنر او را به سطح جدیدی…

10 شهید دنیای فناوری!

هر کدام از ابزارها و دستگاه‌هایی که ما در زندگی عادی خود از آنها استفاده می‌کنیم، ثمره تلاش‌های بی‌وقفه دانشمندان و افراد زیادی بوده‌اند. اگر فداکاری، ریسک‌پذیری، شهامت و ماجراجویی این افراد نبود، ما هیچ کدام از این فناوری‌ها و ابزارها را…

این عکس‌ها را ببینید تا تصدیق کنید که افسوس‌ها (حسادت‌های) اینستاگرامی ما بسیار اوقات درست نیستند!

هر کسی ممکن است طور خاصی از اینستاگرام استفاده کند. یکی صفحات خبری را دنبال می‌کند، دیگری بیشتر صفحات کاری یا سرگرمی را. یکی به اخبار و عادات سلبریتی‌ها علاقه دارد و برخی‌ها هم همه آشنایان و اعضای خانواده و دوستان قدیم و جدید را دنبال…

چگونه طولانی مدت درس بخوانیم و کمتر خسته شویم؟

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…
آگهی متنی در همه صفحات
1 نظر
  1. دامون می گوید

    بهتون خیلی سخت گذشته نبود گیم آو ترونز! ، تابستان امسال بود که اپ بی او هک شد و فیلنامه و قسمت هایی از سریال لو رفت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.