مسابقه طراحی لوگو و تایپوگرافی یک پزشک + لینک‌های مصاحبه‌های نویسندگان یک پزشک

38

1- صادق عزیز که در مصاحبه با بلاگرها بسیار توانا و کوشا هستند، این بار در Face Off، با خواهرم –فرانک مجیدی– مصاحبه بسیار مفصلی انجام داده‌اند که می‌توانید در اینجا بخوانید.

اگر می‌خواهید نظرات خواهرم را در مورد جنبه‌های مختلف وبلاگ‌نویسی یا اگر مایل هستید عکس‌هایی از کودکی ما را ببینید! خواندن این پست را به همه شما توصیه می‌کنم.

در ضمن مدتی پیش، مجتبی پورمحسن، مصاحبه‌ای با من برای چاپ در روزنامه فرهیختگان انجام داده بود که می‌توانید در اینجا این مصاحبه را هم بخوانید. نسخه PDF این مصاحبه هم از اینجا قابل دریافت است.

2- علاقه‌مند بودم که در بازی وبلاگی که صادق در بلاگ‌نوشت پیشنهاد داده بود، شرکت کنم. اما این دو سه روزه، مشغله کاری‌‌ام بسیار زیاد بود. اما به احتمال زیاد با تأخیر در آن شرکت خواهم کرد.

3- یک ایده وبلاگی دارم که اگر موفق شوم تکمیل‌اش کنم، حدس می‌زنم مورد توجه شما خوانندگان عزیز قرار بگیرد. اما برای عملی شدن بخشی از آن، نیاز دارم فهرستی از افراد مشاهیر ایرانی تهیه کنم، در حد پانزده نفر. این افراد باید ویژگی‌های زیر را داشته باشند:
– در این هشتاد سال اخیر زیسته باشند.
– نبوغ و استعداد درخشانی داشته باشند که آنها را به مقام رفیع و درخشانی در دانش و یا عرصه فرهنگ و هنر رسانده باشد و یک تحول و تغییر ایجاد کرده باشند، ای تغییر و تحول لازم نیست که حتما عینی باشد.
– نگرش، زاویه دید و ایده‌هایی داشته باشند که در زمانی که در حال بسط، توسعه و شکل دادن به آنها بوده‌اند با بی‌توجهی و بی‌اعتنایی عوام و خواص روبرو شده باشند، اما در نهایت به موفقیت و شهرت رسیده باشند. (روی این مورد خاص تأکید خاص دارم.)
– جنس کارم طوری نیست که شخصیت‌های سیاسی معاصر در دایره این افراد گنجانده شوند.

مثال: گرچه در دنیای ادبیات و شعر فارسی می‌توان نام‌آوران بسیاری را وارد این فهرست کرد، ولی با توجه به مواردی که در بالا توضیح دادم صادق هدایت یا نیما مناسب‌تر معرفی هستند.

از میان پیشنهادهای شما حدود پانزده نفر انتخاب می‌شوند و اگر موفق شوم، پست یا پست‌های مورد نظر را تکمیل می‌کنم و به موقعش در یک پزشک منتشر خواهم کرد.

4- سرانجام می‌رسیم به مسابقه طراحی لوگو و تایپوگرافی:

حقیقت‌اش این است که با اینکه لوگوهای فعلی یک پزشک، ویژگی‌های خوبی دارند اما بارها شده که دوستان برایم نوشته‌اند که عنوان «یک پزشک» با وضوح در این لوگو خوانده نمی‌شود و به مراتب می‌شد کار بهتری و خلاقانه‌تری هم انجام داد.

بنابراین مدتی است که به فکر تغییر لوگو و تایپوگرافی افتاده‌ام. نخست، فکر کرده که کار طراحی را به یک شرکت طراحی بسپارم، اما از آنجا که همیشه طرح‌ها و ایده‌هایی که توسط جمع ارائه می‌شوند، موفق‌تر از ایده‌هایی یک طراح تنها از آب درمی‌آیند که صرفا می‌خواهد برای انجام یک سفارش، چیزی طراحی کرده باشد، فکر کردم بهتر است هزینه طراحی را کنار بگذارم و آن را به صورت یک مسابقه عمومی عنوان کنم.

بنابراین از حالا به مدت 10 تا 12 روز فرصت دارید که یک لوگو و یک تایپوگرافی و یک آیکون برای یک پزشک طراحی کنید و بفرستید.

لوگو و تایپوگرافی با ابعاد کنونی در وبلاگ استفاده می‌شوند و از آیکون هم در شبکه‌های اجتماعی و همچنین اپلیکیشن احتمالی یک پزشک استفاده خواهد شد.

لوگو و تایپوگرافی باید وضوح لازم و ویژگی‌های فنی روتین را داشته باشند، ترجیحا اگر به صورت وکتور باشند، مناسب‌تر هستند.

در لوگو، تایپوگرافی و آیکون باید روح کلی نوشته‌ها و سمت و سوی یک پزشک به نوع نشان داده شود.

مبلغی جایزه ناقابل برای این مسابقه 300 هزار تومان است.

طراحی‌های منتخب در یک یا دو پست منتشر می‌شوند و سپس با استفاده از نظرات شما و سلیقه شخصی و کاربری‌ای که از طراحی‌ها در نظر دارم، فرد برنده طراحی معرفی می‌شود.

در همین جا از صاحبان خدمات و ارائه دهندگان محصولاتی که در نظر دارند، اسپانسر این مسابقه شوند، دعوت می‌کنم که با من تماس بگیرند. چنانچه بتوانم اسپانسر یا اسپانسرهایی برای این مسابقه پیدا کنم، بر مبلغ جایزه افزوده خواهد شد و به افراد شایسته بعدی هم جوایزی تقدیم خواهد شد. اما فعلا همان مبلغ 300 تومان برای نفر نخست، نقد است!

اگر سؤالی داشتید، کامنت بگذارید.

5- یک پزشک آماده دریافت پیشنهادات و انتقادات شماست. در اینجا لازم است از کلیه دوستانی که احیانا ایمیل بدون پاسخی ارسال کرده باشند، عذرخواهی ‌کنم. تلاش من پاسخ به همه ایمیل‌هاست، اما شرایط کاری و مشغله من واقعا گاهی عرصه را بر من بسیار تنگ می‌کند.

همین حالا هم که در حال نوشتن این سطور هستم، باید به سرعت آماده شوم و به بیمارستان بروم و در کمال افسوس کلی مطلب نخوانده و ایده را باید بگذارم و بروم!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خودکشی دسته جمعی در دمین آلمان در پایان جنگ جهانی دوم

خودکشی دسته جمعی در دمین به رویداد غم‌انگیزی اشاره دارد که در پایان جنگ جهانی دوم در شهر دمین آلمان رخ داد. در اواخر‌آوریل و اوایل ماه مه 1945، هنگامی که نیرو‌های شوروی در حال پیشروی به سمت شهر بودند، بسیاری از ساکنان آن، از جمله زنان،…

آینه‌ها در فیلم‌ها: فیلمسازها چگونه دوربین‌ها را موقع فیلمبرداری از آینه‌ها ناپدید می‌کنند؟!

هنگام تماشای فیلم، برخی از بینندگان دوست دارند به دنبال خطا‌هایی باشند، مانند یافتن شواهدی از دوربین‌ها و پرسنل ضبط فیلم یا بوم صدابرداری مشخص در یک صحنه و امثال آن. یکی از موقعیت‌های دشوار برای فیلمسازهای، زمانی است که یک صحنه شامل آینه‌ها…

مجموعه‌ای از «توتورو»های دست‌ساز در ستایش نماد استودیو جیبلی

تعدادی «توتورو»ی شکم گرد نمادین در انیمه My Neighbor Totoro از استودیو جیبلی به عنوان بخشی از مجموعه وسیعی از مجموعه‌ جدید کلکسیونی است که به احترام این شرکت رویاساز ساخته شده.این مجموعه که توسط تیم‌هایی از صنعتگران همکار ناکاگاوا…

کسانی که توهم خاص و عجیبی دارند: ما از ستاره‌های دیگر آمده‌ایم و فرازمینی هستیم! پدیده Starseed

ممکن است خیلی احمقانه به نظر برسد. اما افرادی هستند که معتقدند از سایر سیارات به زمین آمده‌اند تا به شفای سیاره زمین کمک کنند و بشریت را به «عصر طلایی» هدایت کنند و به دوره‌ای از خوشبختی، شکوفایی و موفقیت برسانند!جستجوی اینترنتی این…

حومه‌نشینی چرا شکل می‌گیرد و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟ + گالری عکس‌هایی از زشتی‌های این پدیده

مناطق حومه شهر، جوامع مسکونی هستند که در حومه مناطق بزرگتر شهری قرار دارند. آن‌ها ویژگی‌های متمایزی دارند که آن‌ها را ازمحیط روستایی و شهری متمایز می‌کند. شکل‌گیری حومه‌ها و مشکلاتی که با آن‌ها مواجه هستند را می‌توان به عوامل متعددی نسبت…

این هنرمند با خلاقیت‌های خوب خیابان‌های پر از کسالت و یکنواختی را زیبا کرده و یک لحظه لبخند بر لب…

خیابان‌های پر از سر و صدا و چهره‌های خمو، خیابان‌هایی با تزئینات و پیام‌های فوق‌العاده تکراری، خیابان‌هایی که زحمت با شادی‌های اندک مردم شریک می‌شوند و مردم را یک آن با هم می‌کنند. این است توصیف شاید بدبینانه خیابان‌های ما.ما واقعیت این…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
38 نظرات
  1. هادی می گوید

    درباره مشاهیر ایرانی به نظر من یکی از گزینه ها با این ملاکهای شما میتونه زنده یاد “محمد بهمن بیگی باشه”، پایه گذار آموزش عشایری ایران که خدمت بی نظیری به این سرزمین کرد
    http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF_%D8%A8%D9%87%D9%85%D9%86%E2%80%8C%D8%A8%DB%8C%DA%AF%DB%8C
    http://bahmanbeigi.ir/
    https://www.google.com/search?q=%D8%A8%D9%87%D9%85%D9%86+%D8%A8%DB%8C%DA%AF%DB%8C&hl=fa&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=Pc_PTp_pHcmwhAfRmriqDQ&ved=0CCgQsAQ&biw=1366&bih=643&sei=Sc_PTqS6CsfQhAeXtZHVDQ
    http://www.kohandiyar.mihanblog.com/extrapage/111

  2. مهدی ملک زاده می گوید

    من که طراحی تو کارم نیست ولی عاشق تایپوگرافی هستم ولی خب حرفه ای نیستم ابدا.حتما میگم به بچه های طراح..
    راستی در مورد مشاهیر به نظرم …به نظرم … احمد عبادی وقتی میخواست طریقه ی تکنوازی سه تار رو از حالت دوران قجری که روشی تند و به نسبه شلوغ بود به مضراب ها وتک ریزهای مقطع و واضح و زنگ دار تبدیل کنه یه عده باهاش مخالفت کردن و راضی به این کار نبودن.این کار به این خاطر انجام شد که احمد عبادی وقتی میخواست صفحه پر کنه بیشتر کمپانی ها بهش می گفتن که سه تار نمیخوان و تار میپسندند و میگفتند که اصلا چیزی معلوم نمیشه.از این رو احمد عبادی تصمیم گرفت آرام تر و مقطع تر بنوازه و این شیوه شیوه ی قالب امروز هم هست که رواجش خیلی بیشترشیوه هایی مثل شیوه ی خانوم مطلبی یا پیام جهانمانی توی تار هستش و اغلب ترجیح میدن به این سبک بنوازن که به نظرم با روحیات موسیقی ایرونی هم سازگار تره.
    و استاد کیوان ساکت هم با این که هنوز نتیجه ی کارهای ایشون رو تاریخ مشخص نکرده ولی خب بنده به شخصه از موافقان این تغییرات هستم.در واقع میشه گفت سازندگان سازهای آقای ساکت این کار رو میکنن که آقای ابراهیم قنبری مهر و امروز شاگردان و طرفداران ایشون هستن.اما در هر حال کیوان ساکت هست که این شیوه و تغییرات رو در سازها عمومی و معروف می کنه و همه به اسم اون میشناسنش بیشتر.
    تغییراتش اینه که آقای ساکت معتقده که باید برای مشکل همیشگی نوازنده ها در کوک تار و مخصوصا سه تار که الحث هم مشکل بزرگی هست سرپنجه و مدل جعبه ی گوشی ها رو عوض کرد و تا به حال من دو مدل تغییر ایجاد کردن که تا حدی معروف و عمومی شده.یکی شکل گوشی های پشت سر هم در دو ردیف و جعبه ی گوشی مستیل شکل کشیده برای تار و یکی مدل حالت گل شاه عباسی که مکانیکی شده و کلا شکل متفاوتی داره که آخرین مدل هم همین هست هم برای سه تار و هم برای تار.
    خیلی ها مخالف این کار هستن.شجریانی ها-پیرنیاکان-این اسم ها که میارم شامل طرفداران و زیرمجموعه هاشون هم میشه دیگه!لطفی-تا حدی علیزاده وخیلی های دیگه …ولی خب به نظرم این همه مخالفت خودش اون بخشی هست که شما روش تاکید دارید.
    بیشرتر اگر مایل بودین درموردش بدونید بنده در خدمتتون هستم .گرچه اطلاعات توی محیط نت زیاد هست.اما خب به عنوان یکی از اهل موسیقی یه سری چیزها هم هست که بین نوازنده ها هست و خب علنی نیست.من درخدمتم به هرحال…
    اووهه …چه همه حرف زدم!

  3. محمد مرادی شهمیری می گوید

    در مورد مشاهیر معاصر، دکتر علی جوان گزینه مناسبی است: نمونه ای از مغزی که فرار کرد و بعدها در MIT مشغول به کار شد و در اختراع لیزر مشارکت کرد.

  4. جوجه می گوید

    بنام خدا
    قربانت بروم من جواب هشت تا اس ام اس را به فلاکت دادم. همین دیشب رو میگم .خب کار پیش میاد روزهای قبل صدتا میل واس ام وغیره …اما سربزنگاه وقت کم اوردم . در ضمن توقع بیجایی است که ما ایمیل بزنیم ودرباره ….نمیدانم چی چی سوال بکنیم وجواب فوری یا حتمی بخواهیم . هر وبلاگ نویس تازه کاری میداند که باید جواب خواننده ها راتا حد امکان بدهد .چه برسد به شما .البته یه راه هم هست دو سه نفر استخدام کن تا یه جوابکی بماها برسانند .اصل عمده مطلب شماست واگر بهترش را بلد باشم میروم همانجا که بهتراست اصل این است که که مطلب شما به دل می نشیند .حالا گیرم بعضی هاشان باب دل من نباشد اما دیگران خوششان بیاید .خلاصه هرچی دلت گفت ؟؟؟؟؟انجام بده این یه جا رو گوش به عقل و مغز این حرفها نده …زنده باشی . لوگو هم خیلی خوبه هیچ ایرادی نداره .

  5. مهدی جان می گوید

    خسته نباشید. ایده جالبیه.

  6. صدرا می گوید

    من تا سیصد تومنو نگیرم فکرم کار نمی کنه اول پولو بده بعد یه چیز توپ واست درست می کنم!!! رو پیشنهادم فکر کن زود جواب نده!!!

  7. ساسان می گوید

    طبق تعریف ویکی پیدیا typography هنر ترکیب type ها به منظور برجسته سازی زبان هست. یعنی چی typography طراحی کنیم و بفرستیم؟! فکر کنم منظورت Logotype باشه جناب مجیدی 🙂

    1. مهدی ملک زاده می گوید

      بر اطلاعاتمان افزودی!

  8. امیر می گوید

    عالیه دکتر ، امیدوارم همیشه موفق باشید

  9. علی می گوید

    با درود
    فقط برای اینکه مطلب وبلاگی که همواره خواننده اش هستم بی اشکال باشد عرض میکنم.
    لطفا یا از لغات لوگو و لوگو تایپ استفاده کنید و یا اینکه از لغات نشانه و نشانه نوشته.
    تایپوگرافی در این میان جایی نداره.
    امیدوارم که در این مسابقه کارهایی زیبایی ببینیم.
    موفق باشید

  10. امیرحسین هاشمی می گوید

    خسته نباشید.
    اگر میشه بگید که لوگوروطراحیکدم کجا بفرستم.
    ممنون

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      alirezamajidi در جی میل

  11. عابدی می گوید

    ایده های خیلی جالبی بود. ان شاءالله موفق باشید.

    پیشنهاد من: پروفسور یوسف ثبوتی

  12. مهدی ملک زاده می گوید

    راستی آقای علینقی وزیری هم توی سالهای ۱۳۰۰ -۱۳۱۰ تا جایی که من میدونم یه سری مخالفت هایی با نحوه ی نوازندگیش میشده.پیرو خط ایشون همون آقای ساکت هستند .این مخالفت ها الانم هست ولی کسی روی تاثیر بی نظری موسیقی وزیری و کارهای وزیری روی موزیک ایرونی و روی سازی مثل تار بحث نداره.
    اینم به نظرم باب تاکید شماست!

  13. طرقه می گوید

    سلام آقای مجیدی ازت خواهش می‌کنم یه کمکی به من کن،،راهنماییم کن ترخدا 🙁
    خواهرم داره از لندن میاد میخواد برام آیفون-4اس بگیره اما موندیم که اگه بخره می‌تونم اینجا ازش استفاده کنم یا نه؟ یه فروشنده تو بازار موبایل بم گفته 50-50ست و ریسکی هست اما من خیلی دوس دارم بالاخره آیفون بگیرم،،،نمی‌دونم فرق جیلبرک با آیفون چیه و توی وب شما هم سرچ کردم چیزی پیدا نکردم،ازت خواهش میکنم یه راهنمایی فوری منو بکنی تو خماری ام بدجووور . اگه بگیرم بیاره ایران باید چیکارش کنم؟ خواهش می‌کنم بی@جواب نزار

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      ایمیل زدم به شما.

  14. امیر می گوید

    دکتر از بعدظهر تا حالا تو این فکر بودم که ترافیک صادق جم چرا تموم شده، تا اینکه الان این پست رو دیدم و فهمیدم قضیه چیه …
    آخه وبلاگی با سابقه مثل بلاگ نوشت، آمار نسبی مخاطبش رو در این حد داره که هنوز 7 روز به انتهای ماه میلادی مونده پهنای باند تموم نکنه

    واسه دوستانی که مشتاق هستن مصاحبه رو بخونن، تا زمانی که صادق اوضاع پهنای باند رو روبراه کنه از این لینک برن: http://bit.ly/sl4HIy
    (آدرس کش گوگل هست)

  15. رضا می گوید

    آقا علیرضا ایده خوبیه امیدوارم اینجور فکرا تو وبلاگستان بیشتر بشه تا دوباره وبلاگستان فارسی یه روح تازه بگریه و به جنب و جوش بیفته .
    در ضمن یه طرح کوچولو دارم براتون میل میزنم یا تو فرفر دایرکت میدم فکر کنم خوشتون بیاد .به کمک شما و بقیه بچه ها نیاز دارم .

  16. محمدهادي می گوید

    تو سینما علی حاتمی، مجید مجیدی، حاتمی کیا، داوود میرباقری هرکدوم شرایط رو بنحوی دارن
    تو بازیگری حامد بهداد
    تو بخش اموزش جبار باقچه بان همه شرایط رو خیلی بیشتر از اونی که تو نوشتی داره
    تو ادبیات میشه از ذبیح الله منصوری نام برد که هنوز هم مخالفای سرسختی داره ولی بشخصه معتقدم ادبیات معاصر ما بشدت مدیونشه
    تو ترجمه نجف دریابندری هست
    تو صنعت هم بانو شهیندخت صنعتی که مستند بانوی گل سرخ درمورد ایشون ساخته شده
    فعلا اینا رو یادم میاد

    1. ا می گوید

      به نظر من هم حامد بهداد باید جز پانزده مشاهیر هشتاد سال اخیر ایران باشه. محمدرضا گلزار هم اگر اضافه بشود خوب است.
      یعنی واقعا دوست دارم بدونم اگر بخواهید پانزده نفر آدم مشهور در 80 سال اخیر پیدا کنی یکی‌ش حامد بهداد خواهد بود؟ دیگه اینقدر هم قحط‌الرجال نیست.

  17. مهدی می گوید

    سلام، من اطلاعات مفصل و کاربردی راجع به داده کافی و مدیریت دانش سازمانی می خواستم. خسته شدم که تو اینترنت سرچ کردم و چرند و پرند تحویل گرفتم. اگه لطف کنید و سرنخ بدین ممنون میشم!ـ

  18. فرزاد می گوید

    خانم ژینوس نعمت محمودی شخصی که اطلس جغرافیای ایران رو تدوین کردند . (با وجود سرنوشت ایشون من بدون توجه به این مورد سیاسی ایشون رو پیش‌نهاد می دم )

  19. نوید نیک بین می گوید

    جناب دکتر مجیدی
    با سلام

    در مورد مسابقه طراحی لوگو من فکر می کنم با تغییرات مختصری در لوگوی کنونی می توان آن را بطور کامل خوانا نمود. با توجه به آنکه برای بخش های مختلف قبلاً طراحی های مناسبی صورت گرفته می توان تغییرات اعمال شده را روی لوگوهای بخش های مختلف نیز اعمال کرد.

    دو نمونه از لوگوهای تغییر یافته را به ایمیلتان ارسال کردم که در مدت تنها 10 دقیقه آماده شده و احتمالاً طراح اصلی با صرف وقت بیشتر خود به نحو بهتری می تواند تغییرات را جهت خوانا شدن ایجاد نماید. در صورتی که تصمیم به استفاده از این ایده گرفتید به هیچ وجه نیازی به جایزه برای من نیست چون طراح دیگری این لوگو را طراحی نموده و من تنها مختصری تغییر در آن دادم.

    با احترام

  20. هیوا می گوید

    در مورد مشاهیر ، من شدیداً دکتر علی اصغر جهانگیری را پیشنهاد می کنم :
    قسمت کوچکی از کارنامه علمی و عملی ایشون رو متونید اینجا ببینید :
    http://www.dr-jahangiri.blogfa.com/
    ایشون چهره ماندگار کشور و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس و استاد دانشگاه تهران هستند .خودم کتاب زندگی نامه ایشون رو که مرکز کارآفربنی دانشگاه شریف تهیه کرده مطالعه کردم ؛ کارهای بسیار بزرگی کرده اند در 40 سال گذشته …
    مرسی

  21. طرقه می گوید

    اینجا هم باید مراتب تشکرمو از پاسخ شما بیان کنم؛ سپاس

  22. محبوبه می گوید

    پیشنهاد من برای چهره ی مشهور : دکتر علی اکبر سیاسی ،
    دکتر باستانی پاریزی در کتاب ” بازیگران کاخ سبز ” که شامل سخنرانی هاشون هست ، درباره ی ایشون صحبت کردند. من قبلن جسته وگریخته و در اینترنت درباره ی فعالیت هاشون خونده بودم ، ولی وقتی این قسمت هارو در کتاب خوندم گفتم : افسوس …

    1. عابدی می گوید

      زندگینامه ی ایشون به قلم خودش چاپ شده:

      یک زندگی سیاسی

  23. Sam می گوید

    درود، میشه درباره آیکن، و تایپوگرافی بیشتر توضیح بدی؟
    لوگو که جای خود، تایپوگرافی واسه چه مواردیه؟ ابعادش؟ آیکن واسه چه مواردیه؟

  24. وانا می گوید

    من نه کار کامپیوترم قوی نه هیچی فقط طراحیم خوفه منظورتون رو هم از لوگو نفهمیدم! اگه این شکل خوشگله بالای صفحه هست که من یه چیز به ذهنم رسید میکشم میدم بهتون بقیه اش با خودتون اگه فکر کردین باحاله پول جایزه رو بدین به یه آدم ماهر تا طرح رو براتون پیاده کنه!

  25. ... می گوید

    با سلام و تحییات
    دعوتید به خواندن یک نوشته جدید
    امید که این پست تمام مطالبی که خواسته ام وخواسته اید در مورد یک مقاله بدون نقص بیان کنیم را پوشش داده باشد

  26. ا می گوید

    جناب مجیدی متاسفانه برخورد شما با طراحی و گرافیک حرفه‌ای و آگاهانه نیست. متن فراخوانی که نوشته‌اید نشانه این ناآگاهی است. احتمالا شما اطلاع روشن و سوادی نسبت به چیزی که نیاز دارید ندارید. خب بصورت خلاصه برای آگاهی‌تان بگویم که نشانه یا به‌اصطلاح لوگو عبارت است از یک نماد تصویری که شما برای معرفی خودتان استفاده می‌کنید. اگر این نماد از نوشته ساخته شده باشد به آن در فارسی نشانه‌نوشته و در انگلیسی لوگوتایپ می‌گویند. بطور کلی هرجا که با نوشته و متن درگیر باشید به آن می‌گویند تایپوگرافی. مثلا انتخاب قلم (فونت) متن پست‌هایتان، انتخاب پوینت فونت‌ها، انتخاب قلم تیترها، انتخاب فاصله سطرها، انتخاب عرض ستون و ندازه حاشیه‌ها و .. همه این مجموعه کارها را می‌گویند تایپوگرافی. و خب نمی‌توان برای این مجموعه عبارت «یک تایپوگرافی» به‌کار برد!
    با وجود این ناآگاهی باز متاسفانه اعتماد به نفس این را داشته اید که بدون استناد به دلیل روشنی بگویید: «همیشه طرح‌ها و ایده‌هایی که توسط جمع ارائه می‌شوند، موفق‌تر از ایده‌هایی یک طراح تنها از آب درمی‌آیند که صرفا می‌خواهد برای انجام یک سفارش، چیزی طراحی کرده باشد…» برای من جالب است بدانم این «همیشه» را چطور اینگونه بی‌پایه به‌کار برده‌اید، شما که یک وبلاگ ترویجی علمی را می‌گردانید. این هر مثل این است که من بی‌اطلاع از پزشکی بگویم «دردم را ببرم پیش ده بیست دکتر عمومی و خودم به تشخیص خودم ببینم کدوم داروی مناسب‌تری می‌دهد همیشه نتیجه بهتری می‌دهد تا بروم پیش یک پزشک متخصص. اصلا چه‌کاری است این همه پول بدم به یک متخصص. هر بیست دکتر عمومی همیشه بهتر از یک پزشک متخصص است». اگر شما با خودتان فکر می‌کنید که پزشکی با طراحی گرافیک قابل مقایسه نیست یا هر حرفه‌ای با هر حرفه دیگری باز به نظرم ناشی از ناآگاهی نسبت به حرفه‌ها و تخصص‌های دیگر است. اعتماد شما به سلیقه خودتان بیشتر است از اعتماد به یک طراح حرفه‌ای گرافیک. درست مثل مادربزرگ من که به خودش بیشتر اعتماد دارد تا دکترش. به خودتان زحمت بدهید و از اینترنتی که در آن حرفه‌ای هستید جستجو کنید و یک طراح حرفه‌ای که کارش را دوست دارید پیدا کنید و به او سفارش بدهید و اگر چه کارمزدی که در نظر گرفته‌اید برای یک طراح حرفه‌ای کم است اما من مطمئن هستم که طراحان بسیاری هستند که به یک پروژه فرهنگی و عمومی مثل وبلاگ شما اهمیت زیادی می‌دهند و با تخفیف خوبی به پاس کار شما، برای شما طراحی خواهند کرد، بدون این که نیاز باشد بابت کار و زحمت کسی روی کارمزد و حق زحمتش اسم جایزه گذاشته شود.

    1. نوژن می گوید

      آقا چقدر سخت می گیری شما !! :O
      اصطلاحات فنی به کنار.. ولی برای طرح نگفتن که “رضا عابدینی” بیاد طرح رو بزنه . اتفاقا به نظرم کار جالبیه . یه طراح تازه کار فرصت پیدا می کنه که جایزه ای ببره و اسمش هم مطرح بشه ..
      طراح حرفه ای هم که وقت این کارا رو نداره ..

  27. ا می گوید

    در مورد مشاهیر با در نظر گرفتن دو پارامتر کلی: 1-شهرت جهانی و ملی، 2-تاثیرگذاری و نفوذ جهانی و ملی
    و بدون در نظر گرفتن سلیقه و نظر شخصی در سطح سواد و محدوده آگاهی و اشراف من، این چند نفر به ذهن من می‌رسد:

    ادبیات:
    -ادبیات داستانی: صادق هدایت
    -شعر: نیما یوشیج/ احمد شاملو

    سینما:
    -کارگردانی: عباس کیارستمی

    موسیقی:
    – آواز: محمدرضا شجریان
    -موسیقی دستگاهی: حسین علیزاده
    -موسیقی پاپ: گوگوش

    هنرهای تجسمی:
    -عکاسی: شیرین نشاط
    -مجسمه: پرویز تناولی/ بهمن محصص
    – هنرهای نو: منیر فرمانفرماییان/ فرهاد مشیری
    -نقاشی و طراحی: اردشیر محصص

    طراحی:
    -طراحی گرافیک: مرتضی ممیز (توسعه‌دهنده گرافیک در ایران – پدر گرافیک ایران) / رضا عابدینی (برنده جایزه بزرگ گرنس کلاوس)

    علم و تکنولوژی:
    -علم: پرفسور لطفی‌زاده (صاحب تئوری ریاضیات فازی)/ دکتر حسابی
    -آی-تی: پیر امیدیار (موسس سایت ای‌بی)

    علوم انسانی:
    علوم اسلامی: سید حسین نصر
    علوم سیاسی: سید جواد طباطبایی

    فعالیت‌های سیاسی و مدنی:
    شیرین عبادی (برنده جایزه صلح نوبل)
    محمد خاتمی (صاحب نظریه گفتگوی تمدن‌ها)
    میرحسین موسوی (جنبش سبز)

    گوناگون:
    -مجموعه‌داری: ناصر دیوید خلیلی (بزرگترین کلکسیونر آثار اسلامی و میلیارد)
    -فضا: انوشه انصاری (اولین فضانورد ایرانی)

  28. آرمان قادری می گوید

    با درود و خسته نباشید.فکر کنم شاملو با توجه به تاثیرگذاری بسیار و پی ریزی شعر سپید همراه با مرجوم مجمد قاضی با توجه به تحولی که در عرصه ی ترجمه به راه انداختند گزینه های خوبی هستند.

  29. ابراهیم می گوید

    به نظر بنده دکتر علی اکبر جلالی (پدر IT ایران) میتونه یکی از گزینه هاتون باشه دکتر.
    فردی خلاق و محققی آینده نگر با چندین نظریه مطرح در دنیا
    اطلاعات بیشتر در اینجا:
    http://www.drjalali.ir
    http://en.wikipedia.org/wiki/Ali_Akbar_Jalali

  30. محمد می گوید

    اگه مطالبه سایتتون را خلاصه تر و کوتاه تر بنویسید خیلی بهتره

  31. فربد می گوید

    ویروس یاب من در مورد سایت بلاگنوشت اخطار تروجان می دهد. احتمالن از تبلیغات سایت باید باشد!

  32. اشکان افشار می گوید

    درود
    مصاحبۀ خانم «مجیدی» بسیار متفاوت و خوب بود. چیزی نیست که ناگفته مانده باشه. الان دیگه بیشتر بازدیدکنندگان این وبلاگ، با روحیات و شخصیت ایشان آشناتر شدن.
    دربارۀ مصاحبه خودتون هم باید بگم که بیشترِ حجم مصاحبه و حرف‌هاتون رو قبلا در پست‌های وبلاگ‌تون به مناسبت روز وبلاگ‌ستان فارسی خونده بودم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5