با «بامپ‌»ی با هم آشنا شوید! یک اپلیکیشن ارتباطی جالب برای اندروید و آی‌فون

7

تعداد اپلیکیشن‌هایی که با آنها می‌شود با دوستان ارتباط برقرار کرد، پیام کوتاه رد و بدل کرد و عکس به اشتراک گذاشت، واقعا زیاد است، همه ما در گوشی‌ها و تبلت‌هایمان تعدادی از آنها را داریم.

بعضی وقت‌ها تصور می‌کنیم که تا به حال هر ابتکاری می‌خواسته در زمینه اپلیکیشن‌های ارتباطی انجام بشود، رخ داده و احتمالا دیگر تا مدت‌ها شاهد اپلکیشن‌های نوآورانه دیگری نخواهیم بود.

اما اپلیکیشنی به نام Bump که امروز آزمایش کردم، نظر من را عوض کرد.

با مجازی شدن و دیجیتال شدن دنیا، ارتباط ما با دوستانمان با لمس کیبوردها صورت می‌گیرد و جلوه فیزیکی‌ای ندارد.

اما تصور کنید که شیوه برای برقراری ارتباط با دوستانمان پیدا شود که آمیزه‌ای از فعالیت دیجیتال و فیزیکی باشد.

Bump درست همین کار را می‌کند. تصور کنید که دوست جدید پیدا کرده‌اید و می‌خواهید به او آدرس ایمیل یا پروفایل یکی از شبکه‌های اجتماعی یا شماره تلفن بدهید، این کار را می‌توانید به شیوه روتین یا به شیوه جالب‌تری که امروز به شما معرفی می‌کنم، انجام بدهید:

اگر هر دو در گوشی خود Bump را داشته باشید، سرآغاز ارتباط شما با هم یک بامپ ساده است! به این صورت که کافی است شما دو نفر اپلیکیشن را اجرا کنید، گوشی‌ها را در دستانتان بگیرد و بعد به آرامی دست‌های خود را به هم بزنید.

همین! شما لازم نیست که هیچ کار دیگری انجام بدهید، اپلیکیشن خودش شما را با دوستاتتان مرتبط می‌کند. بعد از برقراری ارتباط شما می‌توانید با هم پیام کوتاه رد و بدل کنید یا عکس ارسال کنید.

بامپ‌

مکانیسم عمل این اپلیکیشن خیلی ساده اما ابتکاری است، این اپلیکیشن با کمک شتاب‌سنج خود متوجه می‌شود که دو دوست دستشان را به هم برخورد داده‌اند. به محض این کار، اپلیکیشن جستجو می‌کند که در یک محدوده جغرافیایی خاص، در یک بازه زمانی مشخص، چه گوشی دیگر «بامپ» کرده و این طوری دو گوشی را به هم مرتبط می‌کند.

به عبارت دیگر بامپ، با شتاب‌سنجی و موقعیت‌سنجی متوجه رخ دادن بامپ در یک محل و زمان مشخص می‌شود و از این طریق ارتباط برقرار می‌کند.

خوشبختانه بامپ هم برای iOS نوشته شده و هم اندروید. من بامپ را با آی‌فون، آی‌پد و گلکسی‌تب خودم تست کردم و ایرادی ندیدم.

بامپ‌

بامپ‌

البته از بامپ برای همسان‌سازی یا سینک کردن اطلاعات بین گوشی‌ها و تبلت‌های خودتان هم می‌توانید استفاده کنید.

حتی بامث این امکان را می‌دهد که شما بین گوشی و کامپیوتر خودتان هم عکس جابجا کنید، کافی است به این آدرس بروید. البته در این مورد کافی است، اسپیس بار را همزمان با تکان دادن گوشی، بزنید.

توصیه می‌کنم بامپ را روی گوشی خود نصب کنید.

اگر آی‌دیوایس دارید برای دانلود به اینجا بروید.

اندرویدی‌ها هم می‌توانند این اپ را از گوگل پلی بگیرند. اگر داخل ایران هستید و نمی‌توانید از گوگل پلی اپ بگیرید، می‌تواند اپلیکیشن را از اینجا دانلود کنید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه باور نکردنی از عکس‌های تاریخی که توسط عکاسان آنها امضا و حاشیه‌نویسی شده

عکس بالا عکس اتاق موقعیت اضطراری است که توسط جو بایدن امضا شده است . لحظات پرتنش عملیات نپتون نیزه را نشان می‌دهد که نیرو‌های دریایی ایالات متحده به محوطه اسامه بن لادن یورش بردند. امضا کرد: ایمان را حفظ کن!مجموعه‌ای از عکس‌هایی که…

اگر در این لحظات تاریخی حساس، شخصیت‌های مهم عکس سلفی می‌گرفتند

عکس سلفی به مفهوم کنونی آن مدت یک دهه است که مرسوم شده و به مفهوم گرفتن عکس آینه‌ای یا تکنیک‌های گرفتن عکس با شاتر زمان‌دار قدمت آن به زمان عکاسی برمی‌گردد.اما تصور کنید که در این لحظات مهم تاریخی، شخصیت‌ها دست به دوربین می‌شدند و به…

سازه‌ها و چیزهایی که حس مگالوفوبیای ما را به شدت تحریک می‌کنند – گالری عکس

مگالوفوبیا اصطلاحی است که برای توصیف ترس شدید و غیرمنطقی از اشیاء یا چیزهای بزرگ استفاده می‌شود. کلمه "مگالوفوبیا" از ترکیب دو کلمه یونانی "مگالو" به معنای بزرگ  و "فوبیا" که به معنی ترس یا بیزاری قوی است، گرفته شده است.افراد مبتلا به…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار، نقاشی‌های خود را ارتقا می‌دهد

در حالی که بسیاری از هنرمندان از هوش مصنوعی فرار می‌کنند، هنرمند دیجیتالی به نام Cy Teh از امکانات خلاقانه آن استقبال کرده . او با آمیختن نقاشی‌های دیجیتال خود با هوش مصنوعی، آثار هنری ترکیبی بی نظیری خلق می‌کند که هنر او را به سطح جدیدی…

وقتی به رویدادهای تاریخی مهم و مکان‌های مشهور از زاویه دید متفاوتی بنگریم (گالری عکس)

همیشه زاویه دید خیلی مهم است. ما در مورد برخی از رخدادهای مهم تاریخ، همیشه یک یا چند عکس شاخص در ذهنمان است، در صورتی که همان عکس‌ها پشت صحنه‌های جالبی داشته‌اند که از آنها غافل شده‌ایم.به صورت مشابهی روتین‌ترین عکس‌های از بناهای مشهور،…

عکس‌های تصادفی که از شانس خوب عکاس مانند یک تابلو یا یک عکس خیلی حرفه‌ای شده‌اند

عکاس‌های حرفه‌ای گاهی ماه‌ها وقت صرف می‌کنند تا در زمان و مکان مشخصی حاضر باشند و تجهیزاتشان متناسب با نور و سرعت گذر سوژه و فاصله‌شان مناسب باشد تا یک عکس خوب بگیرند.اما گاهی شانس یا فرصت‌طلبی یا آمادگی ذهنی یک عکاس برای کادربندی مناسب…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
7 نظرات
  1. مهران ا. می گوید

    در یک حالت خاص ممکنه یه مشکلی پیش بیاد، فرض کنین 4 تا گوشی داریم که در دوتاشون رو که به هم می زنیم همزمان اون دوتای دیگه رو هم در فاصله کمی از جفت اول به هم می زنیم؛ GPS که اونقدر دقیق نیست که در فاصله های خیلی کم جوابگو باشه… خب سیستم قاطی نمی کنه؟
    خیلی جالبه برام که بدونم چه راه حلی برای این اتفاق، تو طراحی این اپ در نظر گرفته شده…

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      خب! من سه تا گجت داشتم و روی هر سه تا اپ رو نصب کردم ، دیروز همین مسئله به نظرم رسید و خواستم تست کنم ببینم چی می‌شه ولی نتونستم سه بامپ همزمان درست کنم با دو دستم!

  2. خشایار می گوید

    سلام

    بدیش این است اپلیکیشن ایپدش نیومده ولی بازم ممنون بابت معرفی 😀

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      برای آی‌پد هم می‌تونید استفاده کنید. من تست کردم.

  3. علی می گوید

    بابت اطلاع رسانی ممنونم
    راستی من ایرانسل دارم دوستان میگن با 10 تومان میشه اینترنت نا محدود گرفت
    سرعتش با حالت بدون ثبت نامی فرق میکنه؟ و اینکه با برنامه viber چطوره؟
    چون این نتی که حالت عادی من استفاده می کنم تو رد و بدل کردن متن هم مونده چه برسه صدا
    و اینکه اگر سرعت این نت ثبت نامی با اینی که من دارم یکی باشه که نامحدود بودنش هم از بین میره چیزی دان نمیشه که بخواد نا محدود باشه
    من الانش هم برای کامپیوتر 512 دارم سه ماهی 45 تومان میدم
    و در آخر همراه اول نتش بهتره یا ایرانسل
    البته هیچ کدوم به درد نمی خوره ولی خب چاره ای نیست وگرنه اگه بود می رفتیم سراغ sprint :دی
    چند وقت پیش شیراز بود خواستم از روی گوگل بازار وکیل رو پیدا کنم تازه از بازار که بیرون اومدم نقشه بار شد
    یعنی بالای 2 ساعت

  4. Zohreh می گوید

    سلام
    آیا این برنامه برای انتقال فایلها از اینترنت استفاده میکنه؟
    چون من وای فای گوشی خودم و برادرم رو آف کردم و بامپ رو اجرا کردم که ارور داد
    Oops check your signal strength and try again
    اگه وابسته به اینترنت باشه که اصلاً برنامه بدرد بخوری نیست

  5. ثمين سلمان می گوید

    با سلام

    ببخشید از طریق بامپ میشود با لب تاب سامسونگ عکس جا به جا کرد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5