نوشته‌ای برای وبلاگ‌نویس‌هایی که خوب می‌نویسند، اما دیده نمی‌شوند یا کسی نمی‌خواهد که آنها را ببیند!

3

قصد دارم گاهی، در رشته پست‌هایی مسائل پیرامون وبلاگ‌نویسی را توضیح بدهم و تجربه‌ام را در اختیار وبلاگ‌نویس‌هایی که سرخورده شده‌اند یا در ادامه راه مردد هستند، قرار بدهم.

امروز روی این قضیه تمرکز می‌کنم که چرا گاهی وبلاگ‌نویسی ممکن است، بسیار عالی بنویسد، اما دیده نشود.

در واقع من به جرأت می‌توانم ادعا کنم که در حال حاضر احتمال موفق نشدن یک وبلاگ‌نویس بااستعداد، بسیار بیشتر از احتمال موفقیت‌اش است. مگر اینکه این وبلاگ‌نویس آراسته و مجهز به خصوصیات و ویژگی‌هایی فراتر از خوب نوشتن هم باشد.

دلایل دیده نشدن نوشته‌های شما چه می‌تواند باشد:

1- ظاهر وبلاگ شما مناسب نیست. مثلا فونت نوشته‌هایتان نامناسب است. از پوسته‌ای که برای یک وبلاگ نوجوانانه مناسب است، برای درج مطالب عالی استفاده می‌کنید.

2- از نظر فنی مشکل دارید: مثلا از سیستم انتشار محتوای مناسب استفاده نمی‌کنید. عکس‌ها را با اندازه و حجم مناسب درج نمی‌کنید.

3- در تبلیغ نوشته‌های خود مشکل دارید. این یکی این دوره و روزگار خیلی دشوار شده است. یعنی شما باید استقامت خیلی زیادی داشته باشید تا دیده شوید. در این زمان علاوه بر خوب نوشتن، باید عضو فعال شبکه‌های اجتماعی هم باشید. شبکه‌های اجتماعی هم این روزها بسیار شلوغ و آشفته هستند و احتمال دیده شدن در این شبکه‌های کم است. با این همه می‌توانید با فعالیت در توییتر، فیس‌بوک یا تلگرام، کم کم مخاطبانی خاص پیدا کنید.

4- همیشه برای دل خودتان می‌نویسید: ممکن است شما مطالب خیلی عالی در مورد موضوعاتی می‌نویسید که برای خواننده جذاب نیستند. مثلا ممکن است نوشتن در مورد وقایع تاریخی به نظرتان خیلی جالب باشد. اما این دسته مطالب برای همه جذاب نیستند. شما باید متنوع بنویسید و فصل مشترک علایق خودتان و خواننده‌ها را به تدریج پیدا کنید.

5- شما تدوام ندارید. اگر ماهی فقط دو مطلب بنویسید، نمی‌توانید هیچ وقت مخاطب زیاد پیدا کنید. سعی کنید هر روز، دست‌کم یک مطلب بنویسید. البته لازم نیست همه این مطالب طولانی و در سطح عالی باشند.

6- شما نوشته‌های وبلاگ‌نویس‌های باتجربه را بررسی نمی‌کنید: نوشته‌های وبلاگ‌های با سابقه بیش از سه – چهار سال را بررسی کنید. تکنیک نوشتن آنها را پیدا کنید و از آنها یاد بگیرید.

7- شما آدم حساس و زودرنجی هستید و به محض کم‌محلی و پرخاش خواننده‌ها، وبلاگتان را تعطیل می‌کنید. واقعیت این است که یک نویسنده آنلاین و حتی آفلاین، باید اصطلاحا بسیار پوست‌کلفت باشد. گاهی ممکن است بهترین مطالب شما اصلا مورد استقابل قرار نگیرند. این امر نباید شما را دلسرد کند. چون مدیریت یک سایت یا وبلاگ‌نویس یک فرایند سریع نیست که طی مثلا چند هفته به نتیجه برسد. اگر فکر موفقیت در طی این مدت هستید، بهتر است کلا وبلاگ‌نویسی را شروع نکنید.

در پست بعدی من برای آشنایی بیشتر وبلاگ‌نویس‌های تازه‌کار، به تیپ‌شناسی خواننده‌های وبلاگ‌ها خواهم پرداخت.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

آیا تا حالا عکس‌های باکیفیت از فضای داخلی پنهان سازهای موسیقی مختلف دیده بودید؟!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که داخل سازها و آلات موسیقی چگونه است؟در کودکی و نوجوانی بسیار پیش آمده بود که وسایل الکترونیکی را باز کرده باشیم. اما خب آنها پیج داشتند و ما خودمان را متقاعد می‌کردیم که دوباره می‌توانیم سر هم‌شان…

حداقل مجازات کسانی که این چیزها را طراحی کرده‌اند، زندان است!

طراحی خوب در هر عرصه‌ای چه فضای وب، معماری، وسایل خانگی و صنعتی و گجت‌ها مهم است. یک طراح باید بتواند خود را جای کاربران نهایی بگذارد و حدس بزند که در استفاده از وسیله یال محل چه مشکلاتی پیش خواهد آمد یا در شرایط مختلف و با گذشت زمان چه…

دستمال‌های پارچه‌ای برای پنهان کردن نقشه فرار در زمان جنگ جهانی دوم

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند. گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…

عکس های هوایی تام هگن از باغ های زیتون اسپانیا – الگوهای زیبای مواج و سنت‌های قدیمی

به مدت هزاران سال، اسپانیا به دلیل آب و هوای مدیترانه‌ای، تابستان‌های طولانی و گرم و دمای معتدل زمستانی، در تولید زیتون پیشرو بوده است. میوه‌های زیتون که در آب نمک نگهداری می‌شوند و یا آسیاب می‌شوند تا روغن‌های طبیعی از آنها استخراج شوند،…

خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی- قسمت دوم

در قسمت دوم خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف ما باز غذاهای لذیذ و گاه عجیبی از کشورهای مختلف می‌بینیم. این تصاویر توسط میدجرنی با اطلاعاتی که به آن داده‌اند، بازسازی شده‌اند.قسمت اول این پست را در اینجا ببینید.شیلیبلژیک:…

ریز علی خواجوی فرنگی‌ها: چگونه کیت شلی یک قطار را نجات داد؟

در سال 1901، راه آهن شیکاگو و شمال غربی، پل جدیدی را بر روی رودخانه Des Moines در بون، آیووا، در آمریکا افتتاح کرد. این پل رسماً پل راه‌ بون نام گرفت، اما اما مردم محلی به سرعت به آن لقب پل‌های بالای کیت شلی را دادند، به یادبود بانوی قهرمان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
3 نظرات
  1. علیرضا یوسفیان پور می گوید

    کاش یه دایرکتوری ایجاد می کردین واسه وبلاگ های خوب که یک پزشکی ها باهاشون آشنا بشن و ازشون استفاده کنن

  2. محمد حسین می گوید

    علیرضا مجیدی و سایت یک پزشک برای من نماد وبلاگ نویسی موفق فارسی است. این نظر شخصی من است. ایده ی پرداختن به نکات و ترفندهای وبلاگ نویسی و مدیریت بلاگ به نظرم بسیار جذاب و شاید ضروری است.
    مثلا چطور موضوعتان را انتخاب می کنید. چقدر وقت می برد تا یک مطلب بلند را بنویسید؟ استانداردهایی که در نوشته هایتان آنها را رعایت می کنید چیست؟ تا نکات فنی سایت همه و همه می تواند بسیار مفید و ثمر بخش باشد.

  3. حرف آخر می گوید

    درباره وبلاگ نویسی نیاز ب اطلاعات بیشتری دارم
    ممنون میشم هر روز مطالب بیشتری در سایت قرار بدید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5