دوربین Clips گوگل از هوش مصنوعی و تراشه اختصاصی بینایی ماشینی برای عکس‌برداری استفاده می‌کند و می‌تواند بهترین عکس‌های ثبت شده را به شما پیشنهاد دهد

0

گوگل در کنفرانس ۱۲ مهرماه خود چندین سخت‌افزار جدید معرفی کرد که در سایه رونمایی از گوشی‌های پیکسل ۲ قرار گرفتند اما به مرور زمان، بیشتر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته و قابلیت‌های جالبی ازشان بیرون کشیده می‌شود.

یکی از این سخت‌افزارها؛ دوربین ساده کلیپس (Clips) گوگل است. این دوربین مینیاتوری در دو رنگ ترکیبی آبی و سفید طراحی شده و از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۳۰ درجه سود می‌برد. این دوربین یک حافظه داخلی ۸ گیگابایتی دارد و نرخ عکس‌برداری آن ۱۵ فریم در ثانیه است.

خروجی این دوربین می‌تواند عکس، ویدیو و کلیپ گیف باشد. طراحی این دوربین به گونه‌ای است که می‌تواند روی هر وسیله دیگری نصب شود و به طور خودکار عکس‌برداری یا فیلم‌برداری کند. به ویژه، می‌تواند با گوشی‌های هوشمند رده بالای بازار مانند آیفون‌های ۸ و ۸ پلاس، گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۸ جفت شود.

اما اهمیت این دوربین به خاطر مشخصات بالا نیست. گوگل در این دوربین یک قابلیت هوش مصنوعی استفاده کرده است که حسابی خبرساز شده است. هوش مصنوعی این دوربین باعث می‌شود از شما عکس و فیلم‌هایی خودکار بگیرد؛ یعنی خود دوربین تشخیص می‌دهد چه موقع باید از شما و خانواده‌تان یا دوستان‌تان عکس‌برداری کند. می‌تواند تا سه ساعت عکس و فیلم بگیرد اما بهترین عکس‌ها و لحظات را خودش برایتان انتخاب می‌کند.

اجازه بدهید مثالی بزنم. ممکن است در حال بازی کردن با فرزندتان باشید. دوربین کلیپس گوگل تمام بازی و حرکات شما را دنبال می‌کند و در لحظاتی که تصور می‌کند؛ بهترین لحظات برای عکاسی هستند، اقدام به عکس‌برداری خواهد کرد. در واقع، این دوربین می‌تواند تصمیم بگیرد چه زمانی عکس‌ها و ویدیوها ثبت شوند.

دوربین کلیپس هم از نرم‌افزار یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی گوگل و هم تراشه اختصاصی اینتل که توسط شرکت Movidius ساخته شده؛ سود می‌برد. سایت ورج گزارش می‌دهد، احتمالا روی این دوربین از تراشه Myriad 2 استفاده شده که یک واحد پردازشی بصری (VPU) است. VPU یک پردازنده مرکزی همانند GPU و CPU است.

Myriad 2 یک پردازنده اختصاصی برای مصارف بینایی ماشینی مانند تشخیص اشیا و ابعاد است. شرکت Movidius می‌گوید این پردازنده برای اولین بار در این صنعت ساخته و استفاده شده است. البته، قبلا روی پروژه تانگو گوگل و پهپادهای خودران DJI نیز به کار گرفته شده است. این پردازنده کمک می‌کند روی خود دستگاه پردازش‌های بینایی و بصری صورت گیرد.

گوگل‌ مدت‌ها است که به تراشه‌های شرکت Movidius علاقه‌مند است و از آن‌ها برای بهبود سیستم‌های تشخیص تصویر استفاده می‌کند. گوگل درصدد بود از این تراشه‌ها روی گوشی‌های تلفن همراه استفاده کند و اکنون شاهد یک محصول کامل مبتنی بر VPU هستیم.

نکته قابل توجه روی دوربین کلیپس؛ انجام کلیه فرآیندهای پردازشی و هوش مصنوعی روی خود دوربین است و دیگر مانند برخی از سیستم‌های پردازش تصویر مبتنی بر ارتباطات ابری (کلاود) نیست. این مزیت برای حفظ حریم شخصی کاربران بسیار سودمند است و باعث افزایش عمر باتری دستگاه می‌شود چون دیگر نیاز به ارتباط دایمی با سرور نیست.

استفاده از واحدهای پردازشی یادگیری ماشینی و شبکه عصبی دارد به یک جریان اصلی در صنعت گوشی‌های تلفن همراه و دوربین‌ها تبدیل می‌شود. اپل آیفون‌های جدید را با یک واحد پردازش عصبی روی تراشه A11 معرفی کرد. پیش از آن هم تراشه اختصاصی هواوی به نام کرین ۹۷۰ معرفی شد که یک واحد شبکه عصبی مشابه دارد و اینک شاهد تراشه VPN روی دوربین کوچک و ساده گوگل هستیم که شاید کاری انجام می‌دهد که سال‌ها است دوربین‌های رده بالا و غول‌پیکر بازار از انجام‌اش ناتوان هستند.

این دوربین از قابلیت وای‌فای ابری سود می‌برد و با هر دو پلتفرم گوشی‌های اندرویدی و آی‌او‌اس کار می‌کند. گوگل قیمت این دوربین جالب را ۲۴۹ دلار اعلام کرده است.

منبع: + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

10 عکس بسیار زیبا از درخت – انتخاب شده از عکاسان خلاق

درخت‌ها زندگی‌بخش زمین و مایه زیبایی آن هستند. انسان‌ها هزاران سال است که آنها بهره می‌برند و تا توانسته‌اند پهنه زمین برخوردار از زیبایی‌شان را کمتر و کمتر کرده‌اند. درختان متنوع با شکل و آرایش متفاوت ریشه، تنه، شاخه‌ها و برگ‌ها، چشم‌نواز…

آینه‌ها در فیلم‌ها: فیلمسازها چگونه دوربین‌ها را موقع فیلمبرداری از آینه‌ها ناپدید می‌کنند؟!

هنگام تماشای فیلم، برخی از بینندگان دوست دارند به دنبال خطا‌هایی باشند، مانند یافتن شواهدی از دوربین‌ها و پرسنل ضبط فیلم یا بوم صدابرداری مشخص در یک صحنه و امثال آن. یکی از موقعیت‌های دشوار برای فیلمسازهای، زمانی است که یک صحنه شامل آینه‌ها…

تنهاترین درخت جهان در کجاست؟

در جزیره دورأفتاده کمپبل، واقع در بیش از ۶۰۰ کیلومتری جنوب  نیوزلند، صنوبر منفرد سیتکا روییده که به عنوان تنهاترین درخت روی زمین شناخته شده است.نزدیکترین درخت نزدیک به آن آن بیش از ۲۲۰ کیلومتر دورتر، در جزایر اوکلند است، در حالی که…

زندگینامه «هرژه» و مروری بر مجموعه کتاب‌های «ماجراهای تن تن»

امروز مصادف است با نخستین بخش از رشته ماجراهای تن‌تن و میلو نوشته هرژه . به همین خاطر این پست را به صورت مشروح اختصاص می‌دهیم به این نوستالژی دوران کودکی‌مان: «نیروهای ویلهلم دوم قیصر آلمان وارد بلژیک شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.» این را زنانی…

خانه کوچک هم می‌تواند محل زندگی شادی باشد، اگر چیدمان هوشمند و به‌روز در آن استفاده شده باشد

کسانی که در کودکی در خانه‌های بزرگ زندگی کرده‌اند، چندان میانه‌ای با خانه‌های آپارتمانی ۵۰ - ۶۰ متری که این روزها آنها را هم به سختی می‌شود خرید، ندارند. اما تصور کنید که ساخت و سازها متفاوت بودند و کسی به فکر مصرف‌کننده جوان کم‌درآمد بود و…

عکس‌های تاریخی که با دیدن آنها درمی‌مانیم که آنها واقعا در گذشته گرفته شده‌اند یا در یک آینده بهتر و…

گذشته بهتر بود یا آینده. این یک سوال باستانی است. معمولا ما تصور می‌کنیم که ترجیح دادن گذشته، تنها یک حس نوستالژیک خام است. چیزی که بن‌مایه فیلم نیمه‌شب در پاریس هم بود.اما گاهی ما پیش خودمان فکر می‌کنیم که این ترجیح و دوست داشتن، شاید…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.