صف‌آرایی موافقان و مخالفان پیکسل ۲ ایکس‌ال: فضای وب به نفع گوگل است یا بر علیه او؟

2

چند روز پیش گوگل هم گوشی‌های پرچم‌دار خود را معرفی کرد. تقریبا می‌شود گفت تمام سازندگان گوشی تلفن همراه؛ پرچم‌دارهای خود را معرفی کردند و تا حدودی وضعیت بازار موبایل در اوایل سال ۲۰۱۸ روشن شده است. البته، هنوز هواوی میت ۱۰ را معرفی نکرده که این گوشی پرسروصدا هم تا چند روز آینده معرفی می‌شود.

حالا فصل نقد و بررسی و مقایسه فرا رسیده است. جنگ سرسختانه‌ای میان نوت ۸ سامسونگ، وی‌سی و جی ۶ ال‌جی، آیفون ۸ و ۸ پلاس اپل، آیفون X اپل، اچ‌تی‌سی یو ۱۱، گوگل پیکسل ۲ ایکس‌ال و احتمالا میت ۱۰ درگرفته و سایت‌های تخصصی اسمارت‌فون‌ها روزهای شلوغ و پرکاری را سپری می‌کنند.

برخی سایت‌ها اعتقاد دارند نوت ۸ به طور مستقیم با آیفون X در رقابت است و گوشی‌های رده پایین‌تری مانند ال‌جی وی‌سی، اچ‌تی‌سی یو ۱۱، گلکسی اس ۸ پلاس، آیفون ۸ پلاس و البته پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال هم با هم در یک کلاس کاری رقابت می‌کنند.

ولی سایت‌های هم هستند که پیکسل ۲ ایکس‌ال را هم‌رده آیفون X و گلکسی نوت ۸ می‌دانند و این سه گوشی را با هم مقایسه می‌کنند.

برای آشنایی با مشخصات و ویژگی‌های گوشی‌های جدید گوگل می‌توانید به اینجا بروید. برخلاف سال گذشته، گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال تفاوت چندانی با هم ندارند و فقط در اندازه صفحه‌نمایش و دقت تصویر و کیفیت نمایشگر از هم تفکیک می‌شوند. مشخصات سخت‌افزاری و امکانات دیگری مانند ضدآب، دوربین، طراحی و پردازنده شبیه هم است. با وجود این؛ غالب سایت‌ها پیکسل ۲ ایکس‌ال را پرچم‌دار گوگل می‌دانند و پیکسل ۲ را یک رده پایین‌تر حساب می‌کنند.

در ادامه چرخی بین سایت‌های معروف نقد و بررسی گوشی می‌زنیم تا ببینیم نظرشان درباره گوگل پیکسل ۲ ایکس‌ال چیست؟

من احساس می‌کنم پیکسل ۲ ایکس‌ال در همان شروع فروش مرده است

نویسنده سایت اندروید ائوتوریتی اعتقاد دارد پیکسل ۲ ایکس‌ال یک گوشی پرچم‌دار و رده بالا نیست و اصلا نباید با آیفون X مقایسه شود. همچنین؛ به انتقاد از قیمت ۸۴۹ دلاری این گوشی می‌پردازد. وی اعتقاد دارد گوشی‌ با مشخصات پیکسل ۲ ایکس‌ال باید قیمتی بسیار پایین‌تر داشته باشد و پیکسل ۲ هم حدود ۵۵۰ دلار به فروش برسد. بعد پیکسل ۲ را با وان‌پلاس ۵ یا ال‌جی جی ۶ مقایسه می‌کند که بسیار ارزان‌تر هستند. از نظر این سایت؛ پیکسل ۲ ایکس‌ال همان طراحی و مشخصات نکسوس 6P را دارد ولی ۳۰۰ دلار گران‌تر به فروش می‌رسد.

چرا من فقط به پیکسل ۲ ایکس‌ال فکر می‌کنم

سایت اندرویدسنتر نظر دیگری دارد. نویسنده این سایت می‌گوید برای گلکسی اس ۸، نوت ۸، ال‌جی وی‌سی و سایرین احترام قایل است اما انتخاب نهایی‌اش گوشی جدید گوگل است. وی موضوع برتری نرم‌افزار یا سخت‌افزار را مطرح می‌کند و تاکید دارد که نسل اول گوشی‌های پیکسل گوگل از نظر سخت‌افزاری برتری نداشتند ولی از نظر امکانات نرم‌افزاری و جفت شدن با اندروید و قابلیت‌های نرم دوربین بی‌نظیر و شاهکار بودند و حالا شاهدیم که نسل دوم این گوشی‌ها در سخت‌افزار هم حرفی برای گفتن دارند. وی به نمایشگر منحنی و 3D پیکسل ۲ ایکس‌ال و نسبت صفحه ۱۸:۹ آن اشاره می‌کند و درباره فناوری‌های جدید دوربین‌اش حرف می‌زند. طراحی لبه تا لبه، قابلیت ضدآب، بلندگوهای استریو جلو و سازگاری با بلندگوهای هوشمند گوگل و چندین قابلیت کوچک دیگر جذابیت‌هایی هستند که باعث می‌شوند این گوشی در بازار موفق شود.

پا‌ به‌ پای آیفون X

سایت تراست‌ریویو نظر جالبی دارد و امیدوار است پیکسل ۲ ایکس‌ال پا به پای آیفون X در بازار پیش برود. این سایت با بررسی کامل گوشی‌های جدید گوگل و نقد هر بخش از آن‌ها؛ در کل نظر مثبتی درباره پیکسل‌های ۲ دارد و از تغییر طراحی آن‌ها نسبت به سری قبل بسیار خوشحال است. این سایت می‌گوید گوگل در مسیر درستی گام برداشته است و نسل دوم گوشی‌هایش بسیار بهتر از نسل قبل هستند؛ البته چندین قابلیت جزیی هم در این مسیر قربانی شده است.

شروع چالش جدید اپل و دیگر اندرویدی‌ها

سایت گاردین هم اعتقاد دارد گوگل در ترکیب و ادغام نرم‌افزار و سخت‌افزار موفق ظاهر شده است و به‌ویژه با کمک هوش مصنوعی می‌تواند چالش‌های جدیدی برای آیفون‌های اپل درست کند. این سایت استراتژی شباهت سخت‌افزاری هر دو گوشی جدید گوگل را تمجید می‌کند و آن را حق مصرف‌کننده می‌داند. تنها معیار انتخاب کاربران در این شرایط؛ اندازه نمایشگر است و دیگر مانند آیفون‌های اپل گوشی رده بالا و رده پایین وجود ندارد. گاردین می‌گوید گوگل با این استراتژی بهتر از اپل می‌فروشد. گاردین اعتقاد دارد پیکسل ۲ ایکس‌ال برای دیگر گوشی‌های اندرویدی هم یک خطر محسوب می‌شود؛ چون بالاترین سازگاری و جفت شدن میان اندروید اوریو (نسخه ۸) و امکانات آن با گوشی‌های گوگل است. این سایت درباره ویژگی‌های نرم‌افزاری و سرویس‌های ابری ارایه شده روی گوشی‌های پیکسل ۲ صحبت می‌کند و به تعریف و تمجید از قابلیت‌های Now Playing و ambient می‌پردازد.

خوب، بد، خوب، بد

سایت ورج فهرستی از ویژگی‌های خوب و بد گوشی‌های جدید گوگل درست کرده است. این سایت اعتقاد دارد استفاده از یک دوربین قدرتمند روی هر دو مدل پیکسل ۲ می‌تواند خوب یا بد باشد و بستگی دارد از کدام زاویه به قضیه نگاه کنیم. اینکه شما می‌توانید با ۲۰۰ دلار کمتر همان دوربین با کیفیت پیکسل ۲ ایکس‌ال را روی پیکسل ۲ استفاده کنید؛ برای بسیاری از کاربران خوشحال‌کننده است ولی از آن سو؛ کاربرانی که پیکسل ۲ ایکس‌ال را خریداری می‌کنند؛ ترجیح می‌دهند بابت پول بیشتر امکانات بیشتری مانند دوربین بهتر نصیب‌شان شود.

ورج دوربین پیکسل ۲ ایکس‌ال را یک دوربین موبایل منحصر‌به‌فرد می‌داند و حسابی ازش تعریف می‌کند. گوگل لنز، آرت استیکرز و اسیستنت کوییز آرت دیگر قابلیت‌هایی هستند که پیکسل ۲ ایکس‌ال را از گوشی‌های رده بالای بازار متمایز می‌کنند. البته، باید به قابلیت «صفحه‌نمایش روشن» هم اشاره کنیم.

اما در عوض، سایت ورج از حذف جک هدفون و طراحی لبه تا لبه این گوشی‌ها انتقاد می‌کند و می‌گوید پبکسل ۲ ایکس‌ال را نمی‌توان یک گوشی با طراحی لبه تا لبه دانست.

نظر شما خواننده عزیز چیست؟ جزو موافقان گوگل پیکسل ۲ ایکس‌ال هستید یا مخالفان؟ تصمیم دارید کدام گوشی رده بالای بازار را خریداری کنید؟


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

همه چیز در مورد رمان رابینسون کروزوئه، نوشته دانیل دفو + روجلدهای خاطره‌انگیز این کتاب

رابینسون کروزوئه رمانی نوشته دانیل دفو است که اولین بار در سال 1719 منتشر شد. این رمان داستان مرد جوانی به نام رابینسون کروزوئه را روایت می‌کند که بر خلاف میل خانواده‌اش راهی دریا می‌شود و در جزیره‌ای متروک در سواحل آمریکای جنوبی غرق…

مهم نیست این تابستان چقدر گرم است، برهنه نخوابید! مشکلات سلامتی بی‌لباس خوابیدن

بر اساس تحقیقات یک شرکت فروش تشک آنلاین به نام Casper حدود ۲۸.۵ درصد از آمریکایی‌های گفته‌اند که هر شب، هفتگی، ماهانه یا هر چند وقت یکبار برهنه می‌خوابند. اما ۷۱.۵ درصد دیگر گفتند که همیشه با لباس می‌خوابند.واضح است که برهنه خوابیدن…

این هنرمند با خلاقیت‌های خوب خیابان‌های پر از کسالت و یکنواختی را زیبا کرده و یک لحظه لبخند بر لب…

خیابان‌های پر از سر و صدا و چهره‌های خمو، خیابان‌هایی با تزئینات و پیام‌های فوق‌العاده تکراری، خیابان‌هایی که زحمت با شادی‌های اندک مردم شریک می‌شوند و مردم را یک آن با هم می‌کنند. این است توصیف شاید بدبینانه خیابان‌های ما.ما واقعیت این…

برای جبران خطرات سلامتی ناشی از نشستن در طول روز وجود باید تحرک متناوب انجام بدهید. اما هر چند دقیقه…

برای کاهش اثرات مضر نشستن بر سلامتی، هر نیم ساعت یکبار 5 دقیقه پیاده روی سبک داشته باشید. این یافته کلیدی مطالعه جدیدی است که در مجله Medicine & Science in Sports & Exercise منتشر شده است.محققان نوشته‌اند:«ما از 11 فرد سالم…

۱۰ واقعیت جذاب درباره جی رابرت اوپنهایمر -پدر بمب اتمی و سوژه فیلم جدید کریستوفر نولان

جولیوس رابرت اوپنهایمر بیشتر به عنوان فیزیکدانی شناخته می‌شود که به ساخت اولین بمب اتمی کمک کرد. اما سنگ‌ها و کانی‌ها عشق اول او بودند و او همچنین شاعرمسلک بود.اوپنهایمر آزمایشگاهی را رهبری کرد که اولین بمب اتمی را ساخت و با موفقیت…

مجموعه باور نکردنی از عکس‌های تاریخی که توسط عکاسان آنها امضا و حاشیه‌نویسی شده

عکس بالا عکس اتاق موقعیت اضطراری است که توسط جو بایدن امضا شده است . لحظات پرتنش عملیات نپتون نیزه را نشان می‌دهد که نیرو‌های دریایی ایالات متحده به محوطه اسامه بن لادن یورش بردند. امضا کرد: ایمان را حفظ کن!مجموعه‌ای از عکس‌هایی که…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. mehdi می گوید

    از لحاظ قیمت بنظر من گوگل با فلسفه اولیه خودش فاصله گرفته ،اصلا هدفش چیه از تولید چنین گوشی با این سطح قیمت ؟ اگه قراره مثل ایفون یا گوشی های رده بالا سایر برندها چه چیزی میتونه انگیزه ایجاد کنه برای خریدش ؟فقط نرم افزار؟

  2. پژمان می گوید

    مخالفش هستم … چرا که عقده دارم گوشی ساز ها نباید جک 3.5 میلیمتری رو حذف میکردند .. این که گوگلی که پارسال اپل رو مسخره کرد ، بیاد این پورت رو حذف کنه ، بقیه که حرف خاصی نزدند نکنند ؟؟ دیگه بقیه گوشی ساز ها هم میگن که وقتی خود توسعه دهنده اندروید این رو برداشت ما هم بر میدارم ….
    کاش این حفره رو باقی میگذاشت …

    از قیمت هم که میگذریم ..

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.