چرا هرگز نباید غذایی که با مگس تماس داشته را بخورید؟

3

حتما شما هم بارها شاهد این تجربه بد بودید: دارید برای خوردن یک کیک خوشمزه، غذای تزیین شده، بیسکویت مربایی و یا میوه شیرینی نقشه می‌کشید که ناگهان یک مگس روی آن می‌نشیند!

واکنش شما چیست؟ با دست مگس را دور می‌کنید و آن خوردنی را به دهان‌تان می‌گذارید؟

حالا تحقیقات جدید دانشمندان می‌گوید که خطرناک‌ترین کار ممکن را انجام دادید؛ چون مگس‌ها خیلی بیشتر از آن چیزی که تصور می‌کنیم؛ بیماری‌زا هستند.

این تحقیقات نشان می‌دهند که دو گونه مگس معمولی (که در خانه‌ها دیده می‌شوند) و گیاه‌خوار می‌توانند ناقل صدها نوع باکتری باشند که غالب‌شان برای انسان مضر و خطرناک هستند. مگس‌ها از مدفوع و مواد فاسدشدنی متولد می‌شوند؛ پس زیاد جای تعجب ندارد که حامل میکروب‌ها باشند.

در یک مطالعه جدید؛ با کالبدشکافی محتوای روده مگس و تجزیه و تحلیل مواد داخل آن، این نتیجه به دست آمده که این حشره می‌تواند حامل و ناقل انواع میکروب‌هایی باشند که برای انسان‌ها بسیار خطرناک هستند.

این تحقیق جدید می‌گوید، مگس‌ها می‌توانند به انتقال سریع‌تر یک بیماری کمک کنند یا بیماری‌ها را سریع‌تر از یک فرد به فرد دیگری یا از طبیعت به انسان منتقل کنند.

از مگس دوری کنید

در این مطالعه؛ محققان نزدیک به ۱۱۶ مگس گیاه‌خوار و معمولی از سه قاره را مورد کالبدشکافی و بررسی قرار دادند. این محققات علاوه بر بررسی دقیق مواد داخل معده مگس و انواع میکروب‌های داخل این مواد؛ دیگر اعضا و جوارح مگس را نیز تجزیه و تحلیل کردند. پاهای مگس‌ها توانایی بالایی در انتقال و حمل موجودات میکروبی از یک سطح به سطح دیگری دارد.

در این بررسی‌ها مشخص شده که پاها و بال‌های مگس بیشترین محل تجمع میکروب‌ها هستند و بالاترین توانایی را در انتقال آن‌ها به سطح دیگری برخورداراند. میکروب‌ها از بال‌های مگس به عنوان مکانی برای زندگی، تولد، رشد و حرکت به سوی مکان دیگری استفاده می‌کنند. در یک پرواز مگس، صدها میکروب از یک مکان به مکان دیگری جابه‌جا می‌شود.

این بررسی‌ها نشان می‌دهد که مگس‌ها بسیار بیشتر از چیزی که تا کنون تصور می‌شده؛ ناقل میکروب و باکتری‌های بیماری‌زا هستند. در این مطالعه حداقل ۱۵ نوع بیماری میکروبی کشف شده که عامل آن می‌تواند مگس باشد. برخی از این بیماری‌ها؛ تا پیش از این؛ هیچگاه تصور نمی‌شود توسط مگس به انسان منتقل شود.

یک نتیجه دیگر تحقیق؛ تشابه مواد درون معده مگس‌های معمولی شهری با مگس‌های گیاه‌خوار است. بیش از ۵۰ درصد محتویات معده این دو گونه مگس مشابه هم است. به علاوه، مگس‌هایی که از مزارع جمع‌آوری شده‌اند میکروب‌های کمتری نسبت به مگس‌های شهری دارند.

نتایج این تحقیق باعث می‌شوند که درباره خوردن میوه‌ها و مواد غذایی که مگس روی‌شان نشسته؛ تجدیدنظر کنیم و با احتیاط چند برابری آن‌ها را دور بریزیم. همچنین؛ مکان‌های تجمع مگس‌ها را برای تفریح یا اقامت موقت در جنگل، حاشیه رودخانه‌ها و پارک‌ها انتخاب نکنیم!

منبع: + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تصاویر طبقه‌بندی شدن پنتاگون البته «تخیلی» و حاصل میدجرنی از بازیابی یوفوها و برنامه‌ مهندسی معکوس…

بشقاب پرنده مخفف عبارت Unidentified Flying Object است. به هر شیء یا پدیده‌ای اطلاق می‌شود که در آسمان مشاهده شود و به راحتی قابل شناسایی یا توضیح نباشد. بشقاب پرنده‌ها اغلب با ادعا‌های مربوط به فضاپیما‌های فرازمینی مرتبط هستند، اما می‌توان…

عکس‌های قدیمی از کلاس‌های تایپ دهه 1950 تا 1970 – زمانی که تایپ یک مهارت پایه بود و چه بسا با…

در تاریخ آموزش آمریکا، در یک برهه دبیرستان‌های آمریکا برای آموزش یک مهارت ضروری برای ورود به دنیای مدرن تجهیز شدند: تایپ کردن. ظهور کلاس‌های تایپ در دبیرستان‌های ایالات متحده، فصلی جذاب در تاریخی آموزش بود.شروع  آموزش تایپ را می‌توان در…

تصور دهشت نبرد «واترلو» با هوش مصنوعی میدجرنی

نبرد واترلو، که در ۱۸ ژوئن ۱۸۱۵ رخ داد، یک درگیری نظامی مهم در طول جنگ‌های ناپلئون بود. این جنگ بین ارتش فرانسه به رهبری امپراتور ناپلئون بناپارت و اتحادی از نیرو‌های بریتانیایی، هلندی و پروس به فرماندهی دوک ولینگتون و فیلد مارشال گبهارد…

آیا ماری آنتوانت واقعاً گفته بود مردمی که در قطحی نان هستند، کیک بخورند؟! حقیقت درباره یکی از…

این یکی از بدنام‌کننده‌ترین داستان‌های تاریخ است: روایت این است که ملکه ماری آنتوانت وقتی شنید که دهقانان فرانسوی آنقدر فقیر شده‌اند که توانایی خرید نان ندارند، پاسخ داد: "بگذارید کیک بخورند." این افسانه برای قرن‌ها نقل شده است و به این…

این عکس‌های تاریخی را یا ندیده‌اید یا احتمالش کم است که دیده باشید!

پسرک «بانجو» نوا» با سگش -  تقریباً در اوایل دهه 1900جورج لوکاس قبل از تکامل جلوه‌های کامپیوتری، 1984فضای داخلی خطوط قطار اورینت اکسپرس،  سال 18831947. دختری در حال بازی با ماشین اسباب‌بازی، شهر نیویورک، عکس از فرد…

در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
3 نظرات
  1. همایون می گوید

    مگس‌ها از مدفوع و مواد فاسدشدنی متولد می‌شوند

  2. safilo می گوید

    واقعا این همه سال منم با دور مردنشون به خوردن ادامه می دادم
    ولی خوب یعنی یک بشقاب برنج هم ایا الوده می شه و یا فقط قسمتی از ان؟!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5