سلاح‌های مرگبار آینده: پهپادهایی که در کف دست جای می‌گیرند ولی تنها با یک ضربه سریع می‌توانند انسان‌ها را بکشند + ویدئو

3

طی سال‌های اخیر؛ درباره خطرات هوش مصنوعی، روبات‌های هوشمند و پهپادها زیاد صحبت شده است. دانشمندان زیادی نسبت به آینده بشر ابراز نگرانی کردند و این مصنوعات بشری را قاتل خود انسان قلم‌داد می‌کنند.

اما شاید تا به امروز؛ این صف‌آرایی مخالفان و موافقان هوش مصنوعی برایمان چندان جدی نبوده؛ چون خطری واقعی زندگی ما را تهدید نمی‌کند و داریم درباره چند دهه بعد صحبت می‌کنیم.

ایلان ماسک؛ مدیرعامل شرکت تسلا و اسپیس‌اکس و چندین شرکت شناخته شده دنیای فناوری یکی از مخالفان همیشگی روبات‌های خودمختار و هوشمند است. استفان هاوکینگ؛ فیزیکدان و نظریه‌پرداز معروف دهه‌ها اخیر نیز یکی دیگر از مخالفان سرسخت هوش مصنوعی است و دایما نسبت به آینده ابراز نگرانی می‌کند.

این دو فرد به همراه چندین شخصیت سرشناس دیگر؛ موسسه تحقیقاتی به نام «Future of Life» راه‌اندازی کرده‌اند که به طور ویژه روی آینده هوش مصنوعی و بشر کار می‌کند.

این موسسه در جمعه اخیر؛ در نشست سازمان ملل درباره سلاح‌های متعارف؛ فیلمی به نام «Slaughterbots» را پخش کرده است که نگاهی جدید به خطرات هوش مصنوعی برای دنیای انسان‌ها دارد.

این فیلم در روزهای اخیر؛ سروصدای زیادی در اینترنت به‌پا کرده است. در این فیلم پهپادهای خودمختار بسیار کوچکی نشان داده می‌شود که می‌توانند کف دست انسان قرار بگیرند و با دستورات صوتی هدایت شوند.

این پهپادهای بسیار کوچک طوری طراحی شده‌اند که می‌توانند سر انسان را هدف قرار گرفته و با یک ضربه آنی به آن؛ انسان را در دم بکشند.

اسلحه‌های آینده

در این فیلم به طور عملی نشان داده می‌شود که چگونه یک مدل از این پهپادها می‌تواند شکاف و سوراخی بزرگ میان سر انسان ایجاد کند. همچنین؛ نشان داده می‌شود که گروه‌های خرابکاری یا قاتلین چگونه می‌توانند به راحتی با در دست داشتن چند عدد از این پهپادها به یک جمع انسانی یا ساختمان حمله کرده و در چند ثانیه تمامی افراد را به هلاکت برسانند.

این فیلم نشان می‌دهد که خطر روبات‌های قاتل و پهپادهای مجهز به هوش مصنوعی بسیار جدی‌تر و خطرناک‌تر از چیزی است که در عموم جامعه یا میان دانشمندان تصور می‌شود. هر گروه خرابکاری، هکری، تروریستی، دولتی و حتا گروه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی می‌توانند این پهپادها را ساخته و استفاده کنند.

در این نشست روی این موضوع بحث می‌شود که چگونه یک فناوری که قرار است نجات‌بخش انسان باشد؛ به ابزار و اسلحه‌ای بر علیه او تبدیل می‌شود و می‌تواند به طور خودمختار جان انسان‌ها را بگیرد.

در این فیلم نشان داده می‌شود که چگونه یک هواپیمای ساده می‌تواند صدها و هزاران پهپاد را در یک منطقه رها کند تا هر انسانی که در تیررس و دروبین این‌ها دیده شد را تنها با یک ضربه سریع به سرش از پای درآورند. در اینجا دیگر از سلاح‌های هسته‌ای یا بمب‌های شیمیایی استفاده نمی‌شود و هیچ‌گونه خرابی یا آلودگی محیطی وجود ندارد.

در این نشست سازمان ملل برای محدودسازی ساخت چنین ابزارهایی تصمیم‌گیری شده است و قرار است در آینده قوانینی برای مقابله با این سلاح‌های جدید ویرانگر وضع شود ولی آیا قانون می‌تواند مانع پیشرفت و توسعه هوش مصنوعی شود؟

سوال جدی‌تر این است که چگونه می‌توان هوش مصنوعی را در اختیار یک گروه یا یک سری افراد قرار داد تا دیگران بدان دسترسی نداشته باشند یا ازش سوءاستفاده نکنند؟

در انتها به ویدئوی کوتاهی از این پهپاد توجه بفرمایید:

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

هلند کشور لاله‌ها – توضیحات + گالری عکس زیبا

هلند به خاطر مزارع خیره‌کننده لاله‌ که گردشگران را از سرتاسر جهان جذب می‌کند، مشهور است. این مزارع به ویژه در فصل بهار، معمولاً از اواخر مارس تا اوایل اردیبهشت، سرزنده و زیبا هستند.مزارع لاله عمدتاً در منطقه‌ای به نام "Bollenstreek"…

اگر در این لحظات تاریخی حساس، شخصیت‌های مهم عکس سلفی می‌گرفتند

عکس سلفی به مفهوم کنونی آن مدت یک دهه است که مرسوم شده و به مفهوم گرفتن عکس آینه‌ای یا تکنیک‌های گرفتن عکس با شاتر زمان‌دار قدمت آن به زمان عکاسی برمی‌گردد.اما تصور کنید که در این لحظات مهم تاریخی، شخصیت‌ها دست به دوربین می‌شدند و به…

تجدید خاطره‌ای با وبلاگستان – اسکرین شات‌هایی از برخی از وبلاگ‌های قدیمی خوب

شبکه‌های اجتماعی وبلاگ‌ها را فرونرخیتند. دلایل فروریختن آنها بسیار بیشتر از محبوب شدن شبکه‌های اجتماعی بود:1- بسته شدن ابزارهای رایگان‌های وبلاگ‌نویسی2- نوع نوشتن وبلاگ‌نویس‌ها که هم بسیار انرژی‌بر و وقت‌گیر بود و هم به خاطر…

بهترین کتاب های علمی تخیلی برای پرورش تخیل شما |۶۴ اثر خواندنی

تهیه فهرستی از آثار علمی تخیلی که در ایران ترجمه و منتشر شده باشند و محبوب باشند، دشوار است. کلا وقتی فهرست می‌کنیم هدف ما ترغیب خواننده به بیشتر خواندن است و نه اینکه ادعا کنیم چیز کاملی درست کرده‌ایم.پس این شما و شماری از محبوب‌ترین…

جستجو برای جیمز باند بعدی – طرفداران جیمز باند یکی از این 11 نفر را جیمز باند بعدی می‌دانند

جیمز باند یک شخصیت خیالی است که توسط نویسنده بریتانیایی یان فلمینگ خلق شده. باند یک مامور سرویس مخفی بریتانیایی ظریف و پیچیده است که با کد 007 نیز شناخته می‌شود. او اولین حضور خود را در رمان «کازینو رویال» فلمینگ در سال 1953 انجام داد و از…

آیا سیگار الکترونیکی ایمن‌تر و سالم‌تر از سیگار معمولی است؟

در انگلستان، هم‌زمان با مبارزه با سیگار کشیدن جوانان، سیگارهای الکترونیکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مردم برای ترک سیگار تبلیغ می‌شوند. ما به اینکه چرا در مورد این دستگاه‌ها دو نظر بسیار متفاوت وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
3 نظرات
  1. فرشاد می گوید

    در مورد سوال مطرح شده در انتهای پست باید گفت متاسفانه هیچ تضمینی وجود نداره. پیشرفت هوش مصنوعی در حال حاضر فراتر از این ویدئو هست و در اختیار چند کشور پیشرو و معلوم الحال! خب حتمن هم میدونین که این کشورها با فروش سلاح‌های مرگبار تجارت میکنند… باقی ماجرا رو خودتون حدس بزنید. بمب هسته‌ای دیگه خطر محسوب نمیشه. هوش مصنوعی به سرعت جایگزین شده.

  2. میم جیم می گوید

    من حدود ۵ سال پیش توی خواب دیده بودم دقیقن همچین وسیله ای رو
    در ادامه ی خواب به یکی از استادام سوء قصد شد …

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5