شایعات: هدست اپل با دو صفحه‌نمایش 8K و پشتیبانی از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی سال ۲۰۲۰ آماده است

0

سایت CNET به نقل از یکی از منابع مورد اعتمادش می‌گوید هدست AR اپل برای سال ۲۰۲۰ آماده است ولی مهم‌تر از آن، برخورداری این هدست از فناوری واقعیت مجازی و دو صفحه‌نمایش 8K با مجموع دقت تصویر 16K است.

چندین سال است که شایعاتی درباره هدست واقعیت افزوده اپل بر سر زبان‌ها افتاده است. تاکنون تمام توجه‌ها به سوی فناوری AR بوده ولی ظاهرا اپل در حال تدارک هدستی AR/VR است.

این منبع نزدیک به اپل خبر داده این هدست اپل با کد نام T288 در حال توسعه است. ممکن است روی این هدست از جدیدترین پردازنده‌های پرقدرت سفارشی‌سازی‌شده اپل در سال ۲۰۲۰ استفاده شود که روی سیستم‌های مک نیز تعبیه می‌شوند.

چون چندین منبع خبری تایید کردند هدست واقعیت ازوده اپل به طور مستقل عمل می‌کند و وابسته به اسمارت‌فون‌ها نیست. برای اینکه هدستی به طور مستقل کار کند، نیاز به واحدهای پردازشی پرقدرت دارد.

حالا که صحبت از صفحه‌نمایش‌هایی با رزولوشن 8K نیز به میان آمده است؛ تصور کنید چه پردازنده‌ای باید روی این هدست قرار بگیرد که از پس پردازش‌های سنگین لازم برآید. هنوز بهترین هدست‌های موجود در بازار مانند اچ‌تی‌سی وایو پرو رزولوشی فراتر از ۱۶۰۰ × ۱۴۴۰ پیکسل ندارند.

اگر هدست اپل واقعا یک صفحه‌نمایش 8K برای هر چشم انسان داشته باشد؛ مشکل Screen Door نیز حذف می‌شود. تاثیر Screen Door گاهی اوقات در استفاده از واقعیت مجازی روی هدست‌های امروزی به وجود می‌آید و طی آن کاربر می‌تواند فاصله دو پیکسل را در تصویر مشاهده کند. افزایش رزولوشن صفحه‌نمایش باعث کاهش این مشکل می‌شود.

تجربه کاربری واقعطت مجازی بهتر

گفته می‌شود هدست اپل به فناوری WiGig هم برای ارتباطات پرسرعت نزدیک مجهز شده است. فناوری WiGig مبتنی بر استاندارد 802.11ad شبکه‌های بی‌سیم و برای انتقال اطلاعات در فاصله‌های نزدیک ۱.۵ تا ۲ متری با سرعت‌های بالای چند گیگابیتی در ثانیه است.

فناوری WiGig باعث حذف سیم‌ها و ارتباطات کابلی هدست با دیگر تجهیزات و خود بدنه هدست می‌شود و تجربه کاربری واقعیت مجازی بهتری فراهم خواهد کرد.

در این مدت، اپل هیچ‌گاه به شایعات پیرامون هدست AR واکنشی نشان نداده است ولی همگان می‌دانند که واقعیت افزوده برای اپل چقدر جدی است. این شرکت کوپرتینویی نمی‌خواهد به این سادگی‌ها بازار واقعیت افزوده را رها کند تا شرکت‌های دیگر ازش سودهای کلانی ببرند.

اپل واقعیت افزوده را آینده اسمارت‌فون‌ها و تجهیزات سرگرمی می‌داند و قطعا برایش یک سخت‌افزار توسعه می‌دهد. اپل در سیستم‌عامل iOS 11 کیت توسعه واقعیت افزوده ARKit را معرفی کرد تا توسعه‌دهنده‌ها بتوانند اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های کاربردی شخص ثالث را برای اکوسیستم اپل تولید کنند. احتمالا این اپلیکیشن‌ها روی هدست AR اپل نیز اجرا خواهند شد.

منبع: + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

داستان پسر دو سر بنگال، آن هم به صورتی تقریبا دیده نشده!

در ماه مه 1783، در روستای کوچکی به نام Mundul Gaut، در بنگال هند، یک کودک عجیب به دنیا آمد. او دو سر داشت.مامایی که به زایمان کمک می کرد از ظاهر کودک چنان وحشت زده شد که سعی کرد با انداختن او به داخل آتش این هیولا را بکشد. خوشبختانه…

کودکی که از کتابخانه عمومی شهر می‌خواستند بیرون بیندازندش، اما فضانورد شد!

دو برادر به نام‌ها رونالد (چپ) و کارل مک نیر (راست) با 10 ماه اختلاف در جنوب جدا شده به دنیا آمدند. این دو در دوران کودکی تا بزرگسالی جدایی‌ناپذیر بودند.در سال 1959، رونالد مک نیر 9 ساله به یک کتابخانه عمومی در لیک سیتی در کارولینای…

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…

مجموعه باور نکردنی از عکس‌های تاریخی که توسط عکاسان آنها امضا و حاشیه‌نویسی شده

عکس بالا عکس اتاق موقعیت اضطراری است که توسط جو بایدن امضا شده است . لحظات پرتنش عملیات نپتون نیزه را نشان می‌دهد که نیرو‌های دریایی ایالات متحده به محوطه اسامه بن لادن یورش بردند. امضا کرد: ایمان را حفظ کن!مجموعه‌ای از عکس‌هایی که…

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

عکس‌های ساده‌ای که به خاطر پرسپکتیو و زاویه دید، گیج‌کننده و تفکربرانگیز شده‌اند!

زاویه دید خیلی مهم است. این موضوع در زندگی هم صادق است. ما گاهی عادت نگاه کردن از یک زاویه دید خاص و گسترده نکردن نگاه خود را پیدا می‌کنیم و در نتیجه برداشت خیلی عجیبی از چیزهای ساده می‌کنیم. این طوری می‌شود که کارهایمان اشتباه از آب…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5