جنجال تازه بلندگوهای آمازون: شنود مکالمات خصوصی یک زوج و ارسال برای فرد دیگری

1

آیا بلندگوهای هوشمند مشغول شنود صحبت‌های کاربران هستند؟

این نگرانی است که در سال‌های اخیر در میان کاربران رواج یافته و هر از چندگاهی یک اتفاق باعث تشدید آن می‌شود.

در گذشته، شاهد شنود و ضبط مکالمات ناخواسته بلندگوهای آمازون بودیم و اکنون در تازه‌ترین مورد، مکالمات خصوصی یک زن و شوهر بدون اجازه آن‌ها شنود شده و برای یکی از مخاطبین ارسال می‌شود.

اجازه بدهید داستان را از آخر شروع کنیم. تلفن همراه یک زوج ساکن پورتلند ایالات متحده به صدا درآمد و یکی از دوستان‌شان می‌گوید صحبت‌هایشان درباره خرید کف‌پوش چوبی برایش ارسال شده است.

این خانواده تمام اتاق‌های منزل را به آمازون اکو مجهز و لامپ‌ها و وسایل هوشمند خانگی را از طریق آنها کنترل می‌کردند. بلندگوی اکوی آمازون که از دستیار دیجیتالی الکسا استفاده می‌کند؛ این مکالمات خصوصی میان این زن و مرد را شنود و ضبط کرده و بعد برای فرد دیگری می‌فرستد.

این زن و شوهر تصمیم گرفتند تمامی بلندگوهای آمازون را از خانه‌شان جمع‌آوری و تحویل دهند و پول‌اش را پس بگیرند.

شرکت آمازون با بررسی این موضوع توضیحات فنی ارایه کرده است که می‌تواند برای تمام افرادی که از بلندگوهای این شرکت استفاده می‌کنند؛ مهم و شنیدنی باشد.

آمازون می‌گوید ظاهرا این زوج در حین صحبت‌های خود از کلمه «الکسا» استفاده کردند. به زبان آوردن این کلمه باعث شده بلندگو فعال شود و شروع به شنود و ضبط صحبت‌های رد و بدل شده کند.

همین‌طور، در صحبت‌های این زوج یک عبارت «پیام بفرست» بوده که بلندگو را برای ارسال پیام‌های ضبط شده آماده می‌کند.

معمولا بلندگوهای آمازون در این هنگام سوال می‌کنند: «برای چه کسی؟»

شرکت آمازون می‌گوید احتمالا این زن و شوهر متوجه سوال اکو آمازون نشدند و به صحبت‌هایشان ادامه دادند تا اینکه نام یکی از دوستان‌شان را برده‌اند یا واژه‌ای شبیه به آن گفتند.

بلندگوی آمازون هم سریعا دست به کار شده و مکالمات ضبط شده را برای فردی که در لیست مخاطبین بوده؛ ارسال می‌کند.

اتفاقی نادر یا ضعف امنیتی؟

شرکت آمازون ضمن عذرخواهی از این خانواده، توضیح می‌دهد چنین اتفاقی بسیار نادر است ولی باز هم تیم توسعه دستیار الکسا قرار است این ضعف امنیتی را در بلندگوهای این شرکت از بین ببرند.

برخی رسانه‌ها می‌گویند این زوج جوان خواستار بازپس‌گیری تمام پول‌شان شدند. البته، شرکت آمازون وعده کرده بلندگوهای این زوج امریکایی را با مدل‌های امن‌تری تعویض کند.

در سال‌های اخیر، بازار بلندگوهای دیجیتالی به سرعت در حال رشد بوده و میلیون‌ها کاربر ازشان استفاده می‌کنند؛ بدون اینکه متوجه ضعف‌های امنیتی‌شان باشند یا به عنوان ابزاری تهدیدکننده حریم خصوصی قلم‌داد شوند.

برخی از کارشناسان امنیتی نیز اعتقاد دارند این بلندگوها قابلیت شنود و ضبط مکالمات افراد را بدون اطلاع‌ آن‌ها در شرایط مختلف دارند.

حالا شما فکر می‌کنید بلندگوهای هوشمند هنوز نابالغ و دارای ضعف‌های امنیتی هستند که چنین حوادثی خلق می‌کنند یا اینکه واقعا ابزاری برای ردگیری علاقه‌مندی کاربران توسط شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری هستند؟


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سازه‌ها و چیزهایی که حس مگالوفوبیای ما را به شدت تحریک می‌کنند – گالری عکس

مگالوفوبیا اصطلاحی است که برای توصیف ترس شدید و غیرمنطقی از اشیاء یا چیزهای بزرگ استفاده می‌شود. کلمه "مگالوفوبیا" از ترکیب دو کلمه یونانی "مگالو" به معنای بزرگ  و "فوبیا" که به معنی ترس یا بیزاری قوی است، گرفته شده است.افراد مبتلا به…

عکس‌هایی از زیباترین کتابخانه‌های دنیا

کتابخانه‌ها باید مظهر فرهنگ و هنر هر کشوری باشند. ساختمان ایمن و بزرگ، منظره تالار کتابخوانی، نوع چینش کتاب‌ها و تحویل آنها به کتابخوان‌ها، داشتن اینترنت آزاد و پرسرعت، حفاظت از نسخه‌های خطی و اسناد باارزش، آزاد بودن کتابخانه در حد امکان…

سلاح‌های مخفی و شگفت‌انگیز آلمان نازی در طی جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، آلمان نازی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه تسلیحات مخفی انجام داد تا بتواند بر دشمنان خود برتری یابد. برخی از برجسته ترین سلاح های مخفی که توسط آلمانی ها ساخته شده اند عبارتند از:موشک V-2: V-2 اولین موشک…

هوش مصنوعی کودکی بازیگران سریال فرندز Friends را بازسازی کرد!

هوش مصنوعی این روزها کارهای عجیب و غریبی می‌کند و حالا به یاری آن چهره کودکی بازیگران سریال فرندز Friends بازسازی شده است. این فناوری عجیب و غریب، نسخه‌های کودکی شش بازیگر معروف را ایجاد کرده.صفحه فیس بوک the_ai_dreams این کار را کرده،…

چهره و شکل و شمایل یک شهروند کشورهای اسکاندیناوی یا منطقه نوردیک به چه صورت است؟

کشور‌های اسکاندیناوی که به عنوان کشورهای شمال اروپا یا منطقه نوردیک نیز شناخته می‌شوند، به گروهی از کشور‌های شمال اروپا اطلاق می‌شود. واژه نوردیک اغلب برای توصیف دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد که اعضای اصلی شورای شمال اروپا هستند،…

مجموعه دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده را با هم مرور کنیم

هر چقدر عکس‌های تاریخی را با هم مرور کنیم، کم است. همان طور که قبلا هم نوشته بودم احتمالا بیشتر این عکس‌ها اگر در دوره خود در نشریه‌ای منتشر می‌شدند، خیلی عادی به نظر می‌رسیدند، اما حالا بعد از گذشت دهه‌ها یا حدود یک قرن، برای ما عجیب و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. مهسا می گوید

    از تکنولوژی ها میشه برای کارهای مثبت هم استفاده کرد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.