اپل اجازه انتشار به‌روزرسانی جدید تلگرام را داد؛ جنگ قدرتی که به ضرر روسیه تمام شد!

1

پاول دورف، مدیرعامل پیام‌رسان تلگرام در توییتی از اپل و تیم کوک، مدیرعامل این شرکت به خاطر انتشار به‌روزرسانی جدید این اپلیکیشن برای دستگاه‌های iOS تشکر کرد.

اکنون، به‌روزرسانی جدیدی از تلگرام روی اپ‌استور در دسترس میلیون‌ها کاربر این اپلیکیشن قرار دارد. اپل در روزهای گذشته به دستور دولت روسیه از انتشار به‌روزرسانی جدید تلگرام جلوگیری کرده بود.

به طور دقیق، به گفته خود پاول دورف، اپل از ماه آوریل اجازه انتشار به‌روزرسانی‌های جدید تلگرام را نداده بود و حتا این اپلیکیشن را از روی اپ‌استور خود حذف کرده بود. این موضوع نگرانی مدیران تلگرام و همین‌طور کاربران دستگاه‌های iOS را در پی داشت.

حالا، اپل علاوه برا انتشار به‌روزرسانی تلگرام؛ نسخه جدید از نرم‌افزار تلگرام X را نیز روی اپ‌استور منتشر و در اختیار کاربران قرار داد.

بدون به‌روزرسانی اخیر، بسیاری از ویژگی‌های جدید تلگرام روی آیفون و دستگاه‌های دیگر در دسترس و قابل استفاده نبودند. به علاوه، سیاست‌های جدید حریم خصوصی این اپلیکیشن برای سازگاری با قانونی جدید محافظت از اطلاعات اتحادیه اروپا موسوم به GDPR برای کاربران اعمال نمی‌شدند.

جلوگیری از به‌روزرسانی تلگرام روی دستگاه‌های iOS و طولانی شدن عدم دسترسی به نسخه جدید می‌توانست تهدیدات جدی‌تری هم برای کاربران داشته باشد. از جمله باگ امنیتی اخیرا کشف شده در این پیام‌رسان می‌توانست دستگاه‌های کاربران را ناامن کند.

بکش مکش‌های روسیه و تلگرام

هنوز نه شرکت اپل و نه شرکت تلگرام دلایل مخالفت با انتشار به‌روزرسانی جدید تلگرام برای چندین ماه و بعد موافقیت ناگهانی و انتشار به‌روزرسانی‌های جدید برای تلگرام و تلگرام X را توضیح ندادند. اپل در روزهای اخیر، تماس رسانه‌ها برای پاسخ‌گویی را بی‌جواب گذاشته است.

فقط پاول دورف در روز پنج‌شنبه طی توییتی اعلام کرده دولت روسیه در ماه آوریل از اپل خواسته مانع انتشار به‌روزرسانی جدیدی برای تلگرام شود. دادگاهی در روسیه دستور به فیلترسازی و عدم دسترسی به این پیام‌رسان‌ها را در خاک این کشور صادر کرده است.

دلیل این حکم نیز تهدیدات امنیتی تلگرام برای کشور روسیه عنوان شده است. پاول دورف می‌گوید سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی روسیه تقاضای در اختیار داشتن کلیدهای رمزنگاری اطلاعات کاربران روی تلگرام را داشتند که از سوی آن‌ها محقق نشده است.

اپل به طور عمومی اعلام کرده است که اگر دولتی درخواست حذف یا محدودسازی یک اپلیکیشن را داشته باشد؛ به توسعه‌دهنده‌گان آن اپلیکیشن اطلاع خواهد داد. گاهی اوقات محدودسازی یک نرم‌افزار فقط برای منطقه یا کشور خاصی است.

به طور مثال، در چین به تازگی اپل یک برنامه VPN را مسدود و اپ New York Times را از روی بازار دیجیتال‌اش حذف کرده است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

ربات‌هایی که در دنیای سینما و تخیل دوستشان داشتیم یا در مواردی از آنها می‌ترسیدیم!

انسان‌ها همیشه از تحولات تازه می‌ترسند و از زمانی که تخیل آدم ماشینی ایجاد شد، ترس از این توده‌های آهنی هم ایجاد شد. شخصیت ربات‌ها در ابتدا در داستان‌ها خیلی سطحی و بیشتر هراس‌‌انگیز بود، اما بعدا ربات‌ها دارای شخصیت شدند تا جایی که حتی…

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از امتیازبندی جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرح

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از اطلاعات زیر تدوین شده است:۱-جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرحی چون کن، ونیز، برلین، ساندنس و...۲- جوایز انجمن های منتقدانی چون نیویورک، لس آنجلس، واشنگتن دی.سی و...۳-فهرست فیلم…

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…

سازه‌های و کارهای مهندسی کارا، زیبا و شگفت‌آور از سراسر دنیا

ساختن سازه مهندسی مسلما فقط به معنی ساختن چیزی کارا نیست. بلکه باید زیبایی سازه و تباین آن با محیط اطراف و ابعاد انسانی و فرهنگی آن در نظر گرفته شود. در ضمن امکان توسعه آن در آینده مد نظر قرار گیرد و همچنین چه بهتر که دوست‌دار محیط زیست…

چهره و شکل و شمایل یک شهروند کشورهای اسکاندیناوی یا منطقه نوردیک به چه صورت است؟

کشور‌های اسکاندیناوی که به عنوان کشورهای شمال اروپا یا منطقه نوردیک نیز شناخته می‌شوند، به گروهی از کشور‌های شمال اروپا اطلاق می‌شود. واژه نوردیک اغلب برای توصیف دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد که اعضای اصلی شورای شمال اروپا هستند،…

وقتی به رویدادهای تاریخی مهم و مکان‌های مشهور از زاویه دید متفاوتی بنگریم (گالری عکس)

همیشه زاویه دید خیلی مهم است. ما در مورد برخی از رخدادهای مهم تاریخ، همیشه یک یا چند عکس شاخص در ذهنمان است، در صورتی که همان عکس‌ها پشت صحنه‌های جالبی داشته‌اند که از آنها غافل شده‌ایم.به صورت مشابهی روتین‌ترین عکس‌های از بناهای مشهور،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. مسعود می گوید

    برای اندروید به روز رسانی نیومده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.