ایلان ماسک برای نجات دانش‌آموزان تایلندی یک «زیردریایی اندازه کودک» در ۸ ساعت ساخت

0

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت‌های تسلا، اسپیس‌ایکس و بورینگ در یک رشته توییت خبر داد مهندسان شرکت اسپیس‌ایکس به سرعت در حال ساخت یک زیردریایی کوچک برای کمک به نجات ۱۲ دانش‌آموز تایلندی  گرفتار در غار هستند.

نزدیک به ۱۰ روز پیش، یک تیم فوتبال دانش‌آموزی برای ورزش و اردو به پارک جنگلی در نزدیکی کشور میانمار می‌روند ولی به علت وقوع سیلاب‌های محلی، به سوی غاری موسوم به «تام لوآنگ» فرار کرده و آن‌جا گرفتار شدند.

این دانش‌آموزان که به همراه مربی خود در این غار هستند؛ سنی ۱۱ تا ۱۶ سال داشته و اگرچه غواصان تایلندی موفق به پیدا کردن‌شان شدند ولی به علت شرایط پیچیده آب و هوایی و شدت بالای بارش در منطقه عملیات خروج غیرممکن شده است.

چند روز پیش، ایلان ماسک خبر داد تیمی از شرکت‌های بورینگ و اسپیس‌ایکس در حال آماده شدن برای اعزام به تایلند و کمک به نجات این دانش‌آموزان هستند. ماسک گفت این تیم به انواع ابزارآلات و تجهیزات پیشرفته حفاری و برق‌رسانی مجهز است.

ابتدا، مدیرعامل اسپیس‌ایکس گفت می‌خواهد با همکاری تیم‌اش یک لوله بزرگ نایلونی قابل عبور بسازند تا در غار نصب شود و دانش‌آموزان بتوانند از آن رد شوند و خود را نجات دهند.

ساعتی پس از آن، ماسک ایده‌اش را کامل‌تر کرد و گفت می‌خواهد لوله‌ای دو لایه از جنس کولار بسازد که میان آب انداخته شود.

ایده‌های عجیب

روز جمعه، ماسک از ساخت یک زیردریایی کوچک در اندازه حمل یک کودک خبر داد که می‌تواند وارد غار شده و به تدریج دانش‌آموزان را نجات دهد. ماسک گفت این اختراع توسط تیمی از اسپیس‌ایکس در مدت زمانی ۸ ساعته ساخته شده و قرار است با یک پراوز ۱۷ ساعته به تایلند برسد.

گفتنی است بخش بزرگی از غار زیر آب رفته و دهانه غار نیز ۷۰ سانتی‌متر بیشتر نیست که کار عملیات امداد و نجات را برای غواصان تایلندی بسیار سخت کرده است.

فقط یک غواص توانسته چندین کسپول اکسیژن را به دست دانش‌آموزان برساند تا مشکل تنفسی نداشته باشند. برخی از این دانش‌آموزان شنا بلد نیستند و عبور آن‌ها از میان آب‌ها بسیار دشوار است.

به همین خاطر، زیردریایی کوچک پیشنهادی ایلان ماسک می‌تواند دانش‌آموزان را با کمک غواصان از میان آب‌ها و مسیرهای باریک عبور دهد بدون اینکه نیازی به شنا کردن داشته باشند. البته، استفاده از این زیردریایی با خطراتی همراه است و بر اثر یک غفلت یا اشتباه می‌تواند هم دانش‌آموز و هم غواص را غرق کند.

هنوز مقامات تایلند نسبت به ایده‌های ایلان ماسک واکنشی نشان نداند. آخرین خبرها از این موضوع حکایت دارد که مدیرعامل مخترع تسلا، به طور موازی دارد هنوز روی ایده عبور دادن یک لوله بزرگ از درون آب‌های غار و نجات دانش‌آموزان فکر می‌کند و در حال تکمیل آن است. البته، خیلی بعید است چنین ایده‌ای عملیاتی باشد.

در این چند روز، ایلن ماسک ایده‌های دیگری مانند سوراخ کردن غار یا درآوردن یک مسیر جدید با حفاری و انفجار را هم پیشنهاد داده است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نمونه‌هایی از تغییر دکوراسیون‌های زیبا و اقتصادی

بعضی از تغییر دکوراسیون‌ها بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند، اما برخی هم بسیار اقتصادی و مختصیر و مفید هستند، با این همه تغییر زیادی در روحیه ما و زیبایی خانه‌مان ایجاد می‌کنند.این تغییر دکوراسیون‌ها ممکن است برایتان جالب باشند:…

واقعیت دگرگون: اگر استالین یا تزارها به سبک هنر شوروری یا روس‌ها، ساختمان‌های مهم دنیا را می‌ساختند!

هنر شوروری و روس‌ها و البته خلاقیت‌ها و ظرافت‌ها و جزئیات خودش را دارد. اما در این بین ساختمان‌های زمخت عظیم زیادی هم توسط آنها ساخته شده که بیشتر ابهت و پیشتازی و قدرت را می‌خواستند بنمایانند.حالا تصور کنید که ساختمان‌های مهم دنیا را…

عجیب ولی واقعی: چشم‌های این زن در این عکس آبی نیست! + ویدئو

در یک خطای دیداری بسیار جالب که به تازگی دین جکسون در تیک تاک منتشر شده، چهره عادی زنی را می‌بینیم که برخلاف ظاهر امر، چشمان او آبی نیست و در واقع حاکستری است.دین جکسون در زمینه ایجاد خطاهای دیداری، یک حرفه‌ای محسوب می‌شود. ویدئوی او در…

نه! ژاپن واقعا شبیه هیچ کشور دیگری نیست – عکس‌هایی که این را ثابت می‌کنند

هر کشوری ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی و حکمرانی و اقلیمی متفاوتی از کشور دیگری دارد. اما تفاوت برخی از کشورها با دیگران، چشم‌گیرتر است. ژاپن را یک اقیانوس از دنیاهای دیگر جدا نکرده، اما اگر شما هم این عکس‌ها را با من مرور می‌کنید، می‌بینید که…

بازیگران سریال به‌یادماندنی «آفیس» را در قالب تصویری گیم GTA یا سریال گیم آو ترونز ببینید!

سریال دفتر یا "The Office" یک سریال کمدی تلویزیونی محبوب آمریکایی بود که از سال 2005 تا 2013 پخش شد. این سریال توسط گرگ دانیلز ساخته شد و توسط ریکی جرویز و استفان مرچنت که در اصل نسخه بریتانیایی سریال را ایجاد کرده بودند، توسعه یافت. سریال…

آیا ماری آنتوانت واقعاً گفته بود مردمی که در قطحی نان هستند، کیک بخورند؟! حقیقت درباره یکی از…

این یکی از بدنام‌کننده‌ترین داستان‌های تاریخ است: روایت این است که ملکه ماری آنتوانت وقتی شنید که دهقانان فرانسوی آنقدر فقیر شده‌اند که توانایی خرید نان ندارند، پاسخ داد: "بگذارید کیک بخورند." این افسانه برای قرن‌ها نقل شده است و به این…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.