با گوگل لنز در طبیعت کارهایی کنید که مغز انسانی‌تان از انجام آن ناتوان است!

0

ابزارهای جست‌وجوی بصری (VISUAL SEARCH) مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Google Lens یا Bing Visual Search در حال تغییر عادت‌های جست‌وجوگری ما در وب هستند.

در حالی که هنوز غالب کاربران برای جست‌وجوی یک چیزی از سایت‌ها و ابزارهای جست‌وجوی سنتی استفاده می‌کنند و این ابزارها بیش از ۲۵ سال است که با وب‌گردی و کنکاش مردم عجین شده‌اند؛ ولی به نظر برای دنیای امروز به اندازه کافی هوشمند و کاربردی نیستند.

ما از دوران جست‌وجوی یک کلمه و عبارت به دوران جست‌وجوی عکس و هر چیز واقعی فیزیکی در اطراف‌مان حرکت کردیم. ابزارهای جست‌وجوی بصری مانند گوگل لنز می‌توانند در دنیای واقعی مزایایی برای شما داشته باشند که نه تنها ابزارهای جست‌وجوی سنتی بلکه حتی مغز انسان هم از انجام‌شان ناتوان است.

یکی از کاربردهای گوگل لنز در گردشگری و طبیعت‌گردی است. اگر فردی هستید که دایم به دل طبیعت می‌زنید؛ از کوه‌ها و تپه‌ها بالا می‌کشید و در جاده‌ها و جنگل‌های کمتر شناخته شده قدم می‌زنید؛ گوگل لنز بیشتر از هر ابزار دیگری می‌تواند شما را غافل‌گیر کند.

کافی است اپلیکیشن گوگل لنز را روی اسمارت‌فون‌تان نصب و کنید و دوربین گوشی را مقابل هر چیز ناشناخته‌ای بگیرید. شما علاقه‌ دارید درباره یک گل روییده در کنار جاده، یک درخت با برگ‌های عجیب، یک نوع پروانه و حتی انواع سنگ‌های معندنی اطلاعاتی به دست بیاورید و گوگل لنز دقیقا چنین کاری برایتان می‌کند.

طبیعت‌گردی شما تبدیل به موزه‌گردی می‌شود. می‌توانید درباره هر چیزی در طبیعت اطلاعاتی کسب کنید و دانش خودتان را بالا ببرید.

این روزها، در طبیعت یک اسمارت‌فوت بیشتر از اینکه برای توییت یا اینستاگرام‌گردی مناسب باشد؛ می‌تواند تجربه‌هایی بکر و عمیق برایتان داشته باشد. بیش از ۶۰ هزار گونه درخت در جهان وجود دارد. ۳۶۹ هزار گونه گیاه گل‌دار تا کنون شناخته شده است و هر سال نزدیک به ۲ هزار گونه از گیاهان عروقی کشف می‌شود.

پایگاه داده‌ای که مغز انسان ندارد

آیا مغز ما انسان‌ها می‌تواند این همه تنوع و داده را ذخیره و شناسایی کند؟ Marlene Behrmann دانشمند عصب‌شناسی دانشگاه کارنگی ملون که حوزه تخصصی‌اش شناخت ادراک بصری است دراین‌باره می‌گوید مغز انسان‌ها محدودیت‌هایی به عنوان پایگاه داده دارند.

مغز انسان سعی می‌کند درخت‌ها را به عنوان یک گروه یا دسته تقسیم‌بندی کند و اطلاعات عمومی برایشان ذخیره می‌کند جز اینکه یک متخصص درخت‌شناسی یا جنگل‌شناسی باشید که اطلاعات جزیی و تخصصی درباره درخت‌ها به خاطر بسپارید.

تایپ برخی عبارت‌ها در ابزار جست‌وجوی ساده گوگل به شما هیچ کمکی نمی‌کند. عبارت «Shiny green plant three leaves» یا «گیاهان سبز براق سه برگی» را در گوگل جست‌وجو کنید تا شاهد ۵۱ میلیون نتیجه باشید ولی گوگل لنز می‌تواند این گیاه را در چند ثانیه شناسایی و به شما بگوید یک نوع بلوط سمی در اقیانوس آرام است.

شناخت درست گیاهان و درختان، جانداران و هر چیزی که در طعبیت وجود دارد می‌تواند به نجات آن‌ها و حتی نجات جان انسان‌ها منجر شود. اگر یک گونه نادر گیاهان را پیدا کنید؛ نمی‌دانید چطور باید ازش نگه‌داری کنید و ابزار جست‌وجوی گوگل فقط وقت شما را تلف می‌کند ولی گوگل لنز می‌تواند راهنماهایی برای نگه‌داری آن به شما بدهد.

گوگل لنز هنوز یک راه‌کار کامل نیست. این اپلیکیشن برای اولین بار در سال گذشته معرفی و بهار امسال توسط گوگل به‌روزرسانی شد.

گوگل لنز هنوز بخشی از پلتفرم Google Assistant روی گوشی‌های اندرویدی است و به ارتباطات موبایلی نیاز دارد. کاربران iOS می‌توانند از طریق گوگل فتوز روی آیفون و آیپد به ابزار جست‌وجوی بصری گوگل لنز دسترسی پیدا کنند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

کسانی که توهم خاص و عجیبی دارند: ما از ستاره‌های دیگر آمده‌ایم و فرازمینی هستیم! پدیده Starseed

ممکن است خیلی احمقانه به نظر برسد. اما افرادی هستند که معتقدند از سایر سیارات به زمین آمده‌اند تا به شفای سیاره زمین کمک کنند و بشریت را به «عصر طلایی» هدایت کنند و به دوره‌ای از خوشبختی، شکوفایی و موفقیت برسانند!جستجوی اینترنتی این…

مهندسان بامزه با اختراعات و ابداعات عجیب و غریب و کارا ! گالری عکس

بسیار پیش می‌آید که برای انجام کاری تنها دو راه داریم، یا خرید یک محصول گران و استفاده از آدم‌های کاربلد برای راه‌اندازییا اینکه خودمان با یک سری ابتکار و به صورت به اصطلاح زمخت ولی کارراه‌انداز، تقریبا بدون هزینه کار را انجام بدهیم.…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی جمعی از ثروتمندترین آدم‌های جهان را در قالب آدم‌های فقیر تصور…

هنرمند هندی از هوش مصنوعی برای تولید تصاویری از ثروتمندترین و شناخته شده‌ترین افراد جهان - از بیل گیتس گرفته تا دونالد ترامپ - استفاده می‌کند تا تصور کند که اگر فقیر بودند چه شکلی می‌شدند.اگر آنها لباس‌های ژنده پوش پوشیده و در یک محله…

مهم نیست این تابستان چقدر گرم است، برهنه نخوابید! مشکلات سلامتی بی‌لباس خوابیدن

بر اساس تحقیقات یک شرکت فروش تشک آنلاین به نام Casper حدود ۲۸.۵ درصد از آمریکایی‌های گفته‌اند که هر شب، هفتگی، ماهانه یا هر چند وقت یکبار برهنه می‌خوابند. اما ۷۱.۵ درصد دیگر گفتند که همیشه با لباس می‌خوابند.واضح است که برهنه خوابیدن…

این عکس‌های تاریخی را یا ندیده‌اید یا احتمالش کم است که دیده باشید!

پسرک «بانجو» نوا» با سگش -  تقریباً در اوایل دهه 1900جورج لوکاس قبل از تکامل جلوه‌های کامپیوتری، 1984فضای داخلی خطوط قطار اورینت اکسپرس،  سال 18831947. دختری در حال بازی با ماشین اسباب‌بازی، شهر نیویورک، عکس از فرد…

10 عکس بسیار زیبا از درخت – انتخاب شده از عکاسان خلاق

درخت‌ها زندگی‌بخش زمین و مایه زیبایی آن هستند. انسان‌ها هزاران سال است که آنها بهره می‌برند و تا توانسته‌اند پهنه زمین برخوردار از زیبایی‌شان را کمتر و کمتر کرده‌اند. درختان متنوع با شکل و آرایش متفاوت ریشه، تنه، شاخه‌ها و برگ‌ها، چشم‌نواز…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5