نگاهی نزدیک به سامسونگ گلکسی A9: اولین اسمارت‌فون دنیا با دوربین چهارگانه

0

سامسونگ اولین گوشی با دوربین چهارگانه دنیا را معرفی کرد. گلکسی A9 عضو جدید خانواده اسمارت‌فون‌های میان‌رده سری A است که قرار است جایگزین مدل‌های پیشین شود.

اولین نکته‌ای که با دیدن گلکسی A9 به چشم می‌خورد؛ طراحی جمع‌وجور و زیبای دوربین‌های پشتی این گوشی است.

برخلاف گوشی‌های ال‌جی و هواوی، لنزهای زیاد دوربین پشتی به طراحی گوشی صدمه نمی‌زنند و برآمدگی زیادی ندارند. این دوربین‌ها به صورت عمودی در یک ستون قرار گرفته‌اند و در نمای اول کاربر را دل‌زده نمی‌کنند.

این گوشی همانند دیگر اسمارت‌فون‌های رده بالای بازار، از جنس شیشه و فلز است. دو پنل شیشه‌ای در دو طرف این اسمارت‌فون کار گذاشته شده است و یک قاب فلزی آن‌ها را در برمی‌گیرد. طراحی منحنی مانند گوشی هم کمک کرده فریم فلزی هم رنگ با گوشی بتواند به خوبی پنل‌های شیشه‌ای را پیوند دهد.

گلکسی A9 در سه رنگ مشکی، آبی و صورتی عرضه شده است که از نظر عمق و شدت رنگ، آبی و صورتی زیبایی بیشتری دارند و احتمالا در بازار با استقبال بالای مردم روبرو شوند.

در تصاویر می‌توانید لکه‌ها و اثر انگشت کاربران روی بدنه این گوشی را مشاهده کنید که از مستعد بودن آن در این زمینه خبر می‌دهند.

پنل جلویی این گوشی بدون حاشیه طراحی شده است و علی‌رغم اینکه در بخش بالایی و پایینی نوارهای ضخیمی مشاهده می‌شود و از طراحی ناچ خبری نیست ولی زیبا و شیک درآمده است.

دوربین چهارگانه

مهم‌ترین ویژگی اسمارت‌فون میان‌رده جدید سامسونگ، دوربین چهارگانه پشتی آن است.

دوربین سلفی این گوشی تک لنزه ۲۴ مگاپیکسل با گشودگی دهانه f/2.0 و پشتیبانی از فیلم‌برداری 1080p با ۳۰ فریم در ثانیه و HDR است. این یکی از بهترین و قدرت‌مندترین دوربین‌های سلفی است که روی یک گوشی میان‌رده شاهد هستیم.

اما دوربین پشتی چهارگانه گلکسی A9 مجهز به چهار لنز و سنسور مختلف برای کاربردهای گوناگون است. دوربین اصلی از لنز ۲۴ مگاپیکسل با دیافراگم f/1.7 و قابلیت فوکوس خودکار سود می‌برد.

سنسور دوم از رزولوشن ۱۰ مگاپیکسلی و لنزی f/2.4 ساخته شده است که باز هم فوکوس خودکار و قابلیت زوم اپتیکال دو برابری دارد.

سنسور یا دوربین سوم ۸ مگاپیکسلی با لنز واید ۱۲۰ درجه و دیافراگم f/2.4 است. سنسور چهارم برای تشخیص عمیق سوژه‌ها در عکاسی استفاده می‌شود و از سنسوری ۵ مگاپیکسلی با لنز f/2.2 بهره می‌برد.

رابط کاربری این دوربین پشتی همانند گلکسی نوت ۹ است و می‌تواند با هوش مصنوعی و الگوریتم‌های نرم‌افزاری، سوژه را تشخیص داده و تنظیمات لازم مرتبط با آن را انجام دهد.

نرم‌افزار دوربین گلکسی A9 بسته به نوع سوژه و مود عکاسی از سنسورها و لنزهای مختلف برای ثبت عکس استفاده کرده و به گزارش برخی خبرنگاران حاضر در مراسم رونمایی این گوشی؛ کیفیت بی‌نظیر و رضایت‌بخشی به نمایش می‌گذارد.

مشخصات سخت‌افزاری

اما سامسونگ ترجیح داده این گوشی میان‌رده خود را با چه مشخصات سخت‌افزاری روانه بازار کند؟

صفحه‌نمایش ۶.۳ اینچی +FHD با پنل Super AMOLED و رزولوشن ۲۲۲۰ × ۱۰۸۰ پیکسل برای این گوشی انتخاب شده است.

پردازنده مرکرزی اسنپدراگون ۶۶۰ با هشت هسته پردازشی به همراه ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم است. فضای ذخیره‌سازی هم از ۱۲۸ گیگابایت تا ۵۱۲ گیگابایت قابل انتخاب است.

باتری ۳۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی روی گلکسی A9 سوار شده است که پیش‌بینی می‌شود با این پردازنده کم مصرف و نمایشگر آن، عمر باتری بالایی به دست دهد. اسکنر اثر انگشت نیز در پنل پشتی نصب شده است.

وزن ۱۸۳ گرمی، ابعاد ۷.۸ × ۷۷ × ۱۶۲.۵ میلی‌متری، اندروید ۸ اورید (ناامیدکننده)، درگاه شارژ USB 2 Type C، وای‌فای دوبانده و پردازنده گرافیکی Adreno 512 از دیگر مشخصات این گوشی هستند.

گلکسی A9 از ماه نوامبر و با قیمت ۷۲۴ دلار (۵۹۹ یورو) روانه بازار می‌شود.

حرف آخر

گلکسی A9 با مجموعه‌ای جذاب از دوربین‌ها می‌تواند نشانه‌ای از اسمارت‌فون‌های آینده باشد. هنوز نمی‌دانیم آیا این سیستم دوربین راهی به اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار سامسونگ هم پیدا می‌کند یا فقط یک آزمایش بی‌تکرار است.

در سال‌های اخیر، سازندگان گوشی‌های تلفن همراه توجه ویژه‌ای به دروبین‌های چندگانه داشته و یک رقابت برای افزایش لنزهای دوربین‌ها آغاز شده است. شنیده‌ها از یک گوشی نوکیا با ۵ لنز حکایت می‌کند ولی آن چیزی که مهم‌تر از تعداد دوربین‌ها است؛ کیفیت عکاسی و فیلم‌برداری این گوشی‌ها است.

احتمالا در آینده‌ای نزدیک، داشتن گوشی با ۴ یا ۵ دوربین برای مردم بسیار عادی خواهد شد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تصور کنید که این شخصیت‌های مشهور سینمایی توسط بازیگر مشهور دیگری بازی می‌شدند – پاسخ میدجرنی

در حاشیه فیلم‌های بزرگ همیشه می‌خوانیم که قرار بوده که نقص اصلی یا یک نقش فرعی مهم را کس دیگری بازی کند و آن بازیگر به سبب اینکه فیلم را کم‌اهمیت تلقی کرده یا درگیر پروژه دیگری بوده یا مثلا دست‌آخر ترجیح کارگردان، هرگز به نقش رسیده است.…

اگر گوشی‌های موبایل، دهه‌ها زودتر اختراع می‌شدند

در دوره‌ای پس از همگانی شدن استفاده از گوشی‌های موبایل، تنوع ظاهری آنها بسیار زیاد بود و هیچ گوشی‌ای شبیه گوشی دیگر نبود. اما الان شکل همه گوشی‌ها تقریبا یکی شده است.ما خیلی منتظر گوشی‌های تاشو یا رول‌شونده ماندیم تا این یکنواختی را به…

عکس‌های تاریخی که با دیدن آنها درمی‌مانیم که آنها واقعا در گذشته گرفته شده‌اند یا در یک آینده بهتر و…

گذشته بهتر بود یا آینده. این یک سوال باستانی است. معمولا ما تصور می‌کنیم که ترجیح دادن گذشته، تنها یک حس نوستالژیک خام است. چیزی که بن‌مایه فیلم نیمه‌شب در پاریس هم بود.اما گاهی ما پیش خودمان فکر می‌کنیم که این ترجیح و دوست داشتن، شاید…

عکس‌های دلپذیر این سلبریتی‌ها با میدجرنی نسخه پنج و این دستور ایجاد شده که شما هم می‌توانید از آن…

تصور کنید که بخواهید عکس‌هایی از شمار قابل توجهی از سلبریتی‌ها داشته باشید که همه در حال انجام یک کار واحد هستند، آن هم در یک شرایط نوری یکسان.در شرایط عادی که نمی‌شود به همه‌شان دیکته کرد که ژست مورد نظر ما را بگیرند. اما هوش مصنوعی…

جشن ۷۵۰ سالگی برلین در آلمان شرقی و رژه رایانه‌های قابل حمل

در سال ۱۹۸۷، برلین ۷۵۰مین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت و شهر پر از هیجان بود. دولت کمونیستی آلمان شرقی، که در آن زمان بر نیمه شرقی شهر حکومت می‌کرد، می‌خواست این مناسبت را با رژه بزرگی که دستاورد‌های کشور را به نمایش می‌گذاشت، جشن بگیرد.…

این عکس پرنده واقعا فتوشاپی نیست و ترکیبی هم نیست و در یک جلسه گرفته شده است!

این عکس شگفت‌انگیز از یک پرنده در حال شگفت‌زده کردن کاربران در اینترنت است و مغز مردم از پردازش آنچه در عکس می‌بینند، ناتوان شده است!اگرچه این یک عکس ویرایش نشده و ترکیبی هم نیست و به صورت روتین با یک بار شات و نوردهی گرفته شده است.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.