پخش فیلم تعاملی و بیننده‌محور Black Mirror: Bandersnatch آغاز شد: عجیب‌ترین داستان با چندین پایان‌بندی و هزاران حالت نمایش

0

پخش فصل پنجم سریال آینه سیاه (Black Mirror) از نتفلیکس آغاز شده است. این فصل یک فیلم بلند و طولانی به نام Black Mirror: Bandersnatch (آینه سیاه: بندراسنچ) است.

Bandersnatch عجیب‌ترین و مرموزترین داستان این سریال است؛ هم از نظر محتوایی و هم از نظر تکنیکی!

گفته می‌شود بیننده‌ها می‌توانند با فیلم تعامل داشته باشند و خودشان برخی از جزییات فیلم را انتخاب کنند. همین‌طور، تا کنون ۵ پایان‌بندی مختلف و هزاران احتمالات برای آن مطرح شده است. پیش‌بینی می‌شود پایان‌بندی‌های بیشتری برای این فیلم شمارش شود.

خود بیننده‌ها می‌توانند مدت زمان فیلم را تعیین کنند و از ۴۰ دقیقه تا ۹۰ دقیقه طول خواهد کشید. البته، پایان‌بندی کلی فیلم به چند حالت محدود شده است ولی جزییات زیادی قابل تغییر هستند.

سایت بلومبرگ طی گزارشی از این سریال، می‌گوید هر کاربر می‌تواند نسخه مخصوص به خودش را داشته باشد. کاربران می‌توانند بخش‌های اصلی و مهم فیلم را انتخاب و تماشا کنند و براساس این انتخاب‌ها یک پایان‌بندی داشته باشند.

یا اینکه سراغ جزییات فیلم هم بروند و در روند کلی فیلم تاثیرگذار نباشند. جزییاتی مانند نوع صبحانه شخصیت اصلی داستان توسط کاربر و به طور کاملا تعاملی و اینتراکتیو تعیین می‌شود.

فصل جدید Black Mirror

فصل جدید سریال آینه سیاه همانند فصل‌های پیشین توسط چارلی بروکر ساخته می‌شود و دیوید اسلید آن را کارگردانی می‌کند. اسلید کارگردانی مطرح در دنیای فیلم و سریال است. از او آثاری مانند سریال Breaking Bad (بریکینگ بد)، سریال Hannibal (هانیبال) و سریال American Gods (خدایان آمریکایی) را دیدیم و کارگردانی قسمت پنجم فصل چهارم آینه سیاه به نام Metalhead را نیز برعهده داشته است.

سریال Black Mirror توسط کمپانی اندمول شاین یو کی (Endemol Shine UK) تهیه و تولید شده و به طور اختصاصی از سرویس استریم نتفلیکس پخش می‌شود.

چون این سریال تعاملی و اینتراکتیو است؛ کاربران باید از تجهیزات مدرن و کاملا به‌روزی استفاده کنند وگرنه قادر به دیدن این سریال نخواهند بود. تلویزیون هوشمند مجهز به آخرین نسخه اپلیکیشن نتفلیکس برای مشاهده این سریال نیاز است.

البته، کاربرانی که تلویزیون‌های قدیمی دارند؛ می‌توانند با مرورگر کروم گوگل یا اپل تی‌وی Black Mirror: Bandersnatch را تماشا کنند. مدیر پخش تولید سرویس استریم نتفلیکس می‌گوید هر کاربر این شبکه یک وسیله برای مشاهده فصل جدید بلک میرور دارد.

پخش فصل جدید این سریال از جمعه گذشته آغاز شده است.

داستان فیلم Bandersnatch

همه می‌دانیم که Black Mirror یک سریال آنتولوژی است و در اپیزودهای مختلف درباره رابطه انسان با فناوری و آینده آن‌ها صحبت می‌کند. برخی از پایان‌بندی‌های این سریال بسیار تلخ و سیاه و اغراقانه هستند و برخی دیگر از قسمت‌ها داستانی متعادل‌تر و باورپذیرتر را پیش می‌برند.

این فیلم در فضای مجازی که اتفاقا غالب داستان‌های آن درباره همین فضا است؛ بسیار سروصدا کرده و موافقان و مخالفان زیادی دارد. سریال آینه سیاه برنده جوایز بسیار زیادی در طی سال‌های پخش خود از سال ۲۰۱۱ تا کنون بوده است و نشریات، کارشناسان، افراد سرشناس دنیای فیلم و سریال جهان و حتی نویسنده‌های مطرحی مانند استفن کینگ درباره‌اش نظر داده و تمجید کردند.

داستان فیلم بلند «آینه سیاه: بندراسنچ» درباره برنامه‌نویس جوانی در سال ۱۹۸۰ است که می‌خواهد از روی یک رمان فانتزی، بازی کامپیوتری ویدیویی بسیار مدرن و پیچیده‌ای بسازد. این برنامه‌نویس در این مسیر درگیر دنیای واقعی و مجازی می‌شود و این دو دنیا با یکدیگر ترکیب شده و زندگی او را به هم می‌زنند.

همین‌جا است که بیننده هم وارد ماجرا می‌شود و می‌تواند با فرآیند ساخت این بازی ویدیویی همراه شود و آن را کنترل کند تا یک پایان‌بندی متفاوت به دست بیاید.

شاید تنها دو نفر در کل دنیا بدانند آخر این فیلم چه می‌شود. راسل مک لین، تهیه‌کننده Bandersnatch می‌گوید: «دقیقا نمی‌دانم این فیلم چگونه تمام می‌شود. حتی چندان مطمئن نیستم که چند پایان‌بندی برای آن وجود دارد یا شمارش خواهد شد.»

چگونه فیلم Bandersnatch ساخته شد؟

شروع کار روی Bandersnatch از طرح کلی ۷ صفحه‌ای آغاز شد و سریعا به ۱۷۰ صفحه اسکریپت رسید. کدهایی که نیاز بود نتفلیکس در اختیار داشته باشد تا نرم‌افزار تعاملی تماشای این سریال را بسازد.

این فیلم ۲.۵ ساعته شامل ۲۵ بخش می‌شود که براساس انتخاب کاربران تعدادی از آن‌ها نمایش داده می‌شوند و یک پایان‌بندی متفاوت را رقم می‌زنند.

نتفلیکس برای نمایش این فیلم ناچار شده است چندین نسخه از آن را بارگذاری و آماده پخش کند تا براساس انتخاب بیننده؛ مسیرهای مختلفی در فیلم در پیش گرفته شود. در این شرایط، نباید هیچ‌گونه بافر یا تاخیری در فیلم مشاهده شود و اصلا بیننده نفهمد که نسخه و بخش دیگری از فیلم هم وجود دارد.

شروع برنامه‌ریزی ساخت این فیلم از ماه می ۲۰۱۷ در دفاتر لس‌آنجلس شرکت نتفلیکس آغاز شد. از ابتدا، کارگردان، سازنده و تهیه‌کننده به دنبال فیلمی تعامل برای بزرگ‌سالان بودند.

فیلمی که بسیار پیچیده و عجیب به نظر برسد و هر کاربر نتواند پایان‌بندی آن را حدس بزند. مشکل بزرگ سمت نتفلیکس بود که باید ابزارهای نمایش و استریم یک فیلم اینتراکتیو را فراهم می‌کرد.

چندین هفته روی ایده ساخت و داستان این فیلم بحث شد و مسیرهای مختلفی برای پیش‌برد بخش‌ها پیشنهاد می‌شود. تیم سازنده فیلم هرچه جلوتر می‌روند؛ احتمالات بیشتری مطرح می‌شود تا هنگامی که دیگر خودشان هم کنترلی روی روند پیشرفت فیلم ندارند.

آن‌ها درخت گراف کشیدند و برخی بخش‌های اصلی را محدود کردند. برخی جزییات برعهده کاربر قرار داده شد و سعی داشتند پایان‌بندی فیلم ۲ حالت استاندارد و افراطی داشته باشد که البته خیلی زود به ۴ پایان‌بندی رسید.

ماه‌ها طول کشید تا نقطه‌های انتخاب کاربر در فیلم مشخص شده و مسیرهای مختلف ادامه پخش فیلم به تصویب رسید.

وقتی درباره آینده فناوری حرف می‌زنیم؛ دقیقا درباره چه چیزی حرف می‌زنیم؟

سرانجام، پس از ۱۹ ماه تلاش، شاید عجیب‌ترین قسمت سریال Black Mirror پیش‌روی علاقه‌مندان قرار دارد. فیلمی که شاید شما و دوست‌تان دو داستان متفاوت از آن را مشاهده کنید.

این یک فصل جدید و نقطه جهشی بزرگی در فیلم‌سازی است که به نظر می‌رسد در جای درستی انجام شده است. آینه سیاه درباره آینده و فناوری است و باید ازش انتظار داشت دست به چنین خلاقیت‌ها و ابتکاراتی بزند و فناوری‌های آینده را به رخ بکشد.

مطمئنا موضوع داستان فیلم Bandersnatch تا ماه‌ها در فضای مجازی محل بحث و نظر کاربران است. البته؛ اگر مشخص شود نهایتا چند پایان‌بندی برای آن وجود دارد و این هزاران حالت و احتمال نمایش فیلم به کجا ختم می‌شود.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

آخرین «نمونه» مقاوم – هر یک از اینها، آخرین چیزهای سالم به جا مانده در طول تاریخ هستند

از برخی جنبه‌های تاریخی چیزهای قالب توجهی به جا مانده، مثلا هزاران سکه از یک دوره تاریخ یا ده‌ها زره یا شمشیر یا کتاب‌های پوستی فراوان. اما برخی چیزها هم آنقدر نادر از بلایایی طبیعی و فساد و آتش‌سوزی‌های در امان مانده‌اند که تبدیل به آخرین…

کهن‌ترین درختان جهان

" بث مون " عکاسی است که در سانفرانسیسکو زندگی می کند و بیش از 14 سال از عمرش را صرف شناسایی و عکاسی از قدیمی ترین درختان جهان کرده است. او به کشورها و سرزمین های دورافتاده سفر می کند تا از درختان قطور قدیمی تصاویر زیبایی را ثبت کند. او می…

این عکس پرنده واقعا فتوشاپی نیست و ترکیبی هم نیست و در یک جلسه گرفته شده است!

این عکس شگفت‌انگیز از یک پرنده در حال شگفت‌زده کردن کاربران در اینترنت است و مغز مردم از پردازش آنچه در عکس می‌بینند، ناتوان شده است!اگرچه این یک عکس ویرایش نشده و ترکیبی هم نیست و به صورت روتین با یک بار شات و نوردهی گرفته شده است.…

داستان گنبد بتنی در جزایر مارشال که پر از زباله‌های مرگبار هسته‌ای است

یک گنبد بتنی یا اصطلاحا Runit Dome بین سال‌های 1977 و 1980 به منظور مهار زباله‌های رادیواکتیو حاصل از آزمایش‌های هسته‌ای جنگ سرد آمریکا ساخته شد. اما شروع به ترک خوردن کرده است.جزایر مارشال یک کشور جزیره‌ای زیبا است که در اقیانوس آرام…

خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی- قسمت دوم

در قسمت دوم خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف ما باز غذاهای لذیذ و گاه عجیبی از کشورهای مختلف می‌بینیم. این تصاویر توسط میدجرنی با اطلاعاتی که به آن داده‌اند، بازسازی شده‌اند.قسمت اول این پست را در اینجا ببینید.شیلیبلژیک:…

مجموعه‌ای از تصاویر هراس‌آور، عجیب با به اصطلاح نفرین‌شده!

برای قسمتی از شگفتی یا ترس خودمان از پیرامون یا عکس‌ها نمی‌شود توضیح صریح ارائه کرد. احتمالا منشا این ترس‌ها به تدریج در سیناپس‌های مغزی ما از هزاران سال پیش یه یادگار گذاشته شده.آدم فکر می‌کند اگر قرار باشد برنامه هوش مصنوعی ایجاد شود…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5