چرا بسیاری از ما عادت به باز کردن ده‌ها برگه در مرورگر داریم و بعد هم خودمان را سرزنش می‌کنیم؟

0

اگر خودمان جزو این افراد نباشیم؛ حتما چندین نفر در اطراف‌مان دیدیم که همیشه با ده‌ها برگه باز شده در مرورگر وب و کامپیوترشان کار می‌کنند.

آن‌قدر برگه باز شده که پیدا کردن یک برگه خاص یا موضوعی غیرممکن است و فقط خود آن فرد می‌داند کدام برگه برای چه کاری باز شده است. صحنه‌های وحشتناک مشاهده مرورگرهایی با چند ده برگه باز شده برای غالب ما آشنا است.

خبرهایی که ابتدای صبح باز کردید و منتظر خوانده شدن هستند؛ فیلم‌ها و پادکست‌هایی که باید دانلود شوند؛ مقالاتی که باید تا انتهای روز خوانده شوند؛ ایمیل‌های مختلف یکی در حالت پاسخ‌گویی و دیگری در حالت ضمیمه شدن، شبکه‌های اجتماعی مختلف و برگه‌های برنامه‌های کاری روزانه یا علاقه‌مندی‌هایی که نباید از دست بروند.

ساده‌ترین نتیجه باز بودن این برگه‌ها، کند شدن کامپیوتر است. جالب است غالب اوقات، ذهن خود فرد این وضعیت را سرزنش می‌کند. اما واقعا چرا با دانستن این موضوع باز هم ده‌ها برگه باز شده در مرورگر داریم؟

اخیرا سایت مترو، تحقیقی انجام داده است و به دنبال پاسخ این سوال رفته که چرا غالب کاربران برگه‌های زیاد باز شده را دوست دارند؟ جواب برخی از کارشناسان و روان‌شناسان را در ادامه می‌خوانیم:

اولین عامل قابل حدس «task switching» است. یعنی همان کاری که غالبا ذهن ما در هنگام چندکارگی (multitasking) انجام می‌دهد.

سوئیچینگ دیجیتال و مقاومت در برابر کسلی

تحقیقات نشان می‌دهد انسان‌ها نمی‌توانند همزمان چندین کار را با هم پیش ببرند و در چندکارگی موفق باشند. بنابراین، ذهن ما سراغ task switching می‌رود و می‌خواهد به سرعت از یک کار به کار دیگر سوییچ کند.

باز کردن تعداد زیادی برگه در مرورگر و کامپیوتر، پیاده‌سازی دیجیتالی این ذهنیت است که غالبا هم بی‌نتیجه است چون تغییر تمرکز از یک کار یا برگه به کار و برگه دیگری همراه با از دست دادن زمان است.

عامل دیگری که با احتمال بسیار بالایی، پس از task switching باعث می‌شود ده‌ها و شاید صدها برگه باز شده داشته باشید؛ فرار از ملولی و کسلی است.

باز گذاشتن ده‌ها برگه باعث می‌شود این‌طور وانمود کنیم همیشه در حال انجام کار هستیم یا کاری برای انجام دادن داریم و پس از یک کار، سریعا سراغ کار بعدی می‌رویم.

یعنی باز بودن برگه‌ها بیشتر جنبه روانی دارد تا فنی و کارایی. انگار اگر در مرورگر ما فقط چند برگه باز باشد؛ آدم بی‌کار و بی‌مسئولیتی هستیم یا وقت‌مان در حال تلف شدن است.

ترس و فراموشی

ترس از دست دادن اطلاعات یا فراموش شدن کارها هم باعث می‌شود پشت‌ سر هم برگه‌ها باز کنیم و بعد با ده‌ها برگه روبرو باشیم که گاهی اوقات یادمان نمی‌آید چرا آن‌ها را باز کردیم.

می‌ترسیم این برگه را ببندیم و خواندن یک خبر مهم را از دست بدهیم یا لینک دانلود جدیدترین فیلم را دیگر پیدا نکنیم. هر ایمیل را در برگه‌ای جدید باز می‌کنیم تا فراموش نکنیم باید پاسخ داده شود و برخی پست‌های شبکه‌های اجتماعی را در برگه‌هایی جداگانه باز می‌کنیم تا یادمان بماند این سر فرصت با دقت بررسی شود.

برگه‌های باز شده زیاد در مرورگر باعث عدم تمرکز، انحراف ذهنی و حتی کاهش انرژی می‌شوند. شاید این‌طور وانمود کنید که روی یک کار و برگه تمرکز کردید ولی ثابت شده برگه‌های دیگر به شما چشمک زده و ذهن‌تان را منحرف خواهند کرد.

بهترین مثال برای این موضوع، عادت سر زدن به برگه‌ها در طول روز است. برخی افراد در طول یک روز، باید چندین بار تمام برگه‌های باز شده را چک کرده و مرور کنند.

وضعیت زمانی بدتر می‌شود که برخی کاربران در پایان روز، مرورگر وب خود را  نبسته و کامپیوترشان را خاموش نمی‌کنند؛ مبادا برخی از برگه‌ها و موضوع‌ها را برای فردا فراموش کنند یا از دست بدهند.

ذهن ما و کامپیوتر محدود است

دقیقا همانند ذهن شما، مرورگر و کامپیوتر شما توانایی پردازش یک مقدار مشخصی از اطلاعات را دارند. مثلا، پیشنهاد می‌شود در هر مرورگر حداکثر ۹ برگه باز شده داشته باشید و هنگامی که یک برگه بسته شد؛ سراغ باز کردن برگه‌های دیگری بروید.

همیشه استثنا وجود دارد. ممکن است در حال انجام یک تحقیق باشید و نیاز شود برگه‌های زیادی همزمان باز شوند تا مورد بررسی و مقایسه با یکدیگر قرار گیرند.

باید بپذیریم کامپیوترها هم مانند خود انسان‌ها محدودیت دارند. پهنای‌باند و سرعت آن‌ها محدود است. قدرت ذهنی ما هم محدود است. ده‌ها ترفند و روش برای بایگانی لینک‌ها و خبرها، اطلاعات و برگه‌های جدید در مرورگرهای وب امروزی وجود دارد.

همیشه تاریخچه برگه‌های باز شده را دارید و می‌توانید با دسته‌بندی لینک‌ها و برگه‌ها، غیرضروری‌ها را بسته و در آینده سراغ‌شان بروید.

آنچه اهمیت دارد، کم کردن برگه‌های باز شده و محدود کردن ذهن و تمرکزتان روی چند برگه و کار خاص به طور همزمان است. این‌طوری دیگر خودتان، خودتان را سرزنش نمی‌کنید.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های دلپذیر این سلبریتی‌ها با میدجرنی نسخه پنج و این دستور ایجاد شده که شما هم می‌توانید از آن…

تصور کنید که بخواهید عکس‌هایی از شمار قابل توجهی از سلبریتی‌ها داشته باشید که همه در حال انجام یک کار واحد هستند، آن هم در یک شرایط نوری یکسان.در شرایط عادی که نمی‌شود به همه‌شان دیکته کرد که ژست مورد نظر ما را بگیرند. اما هوش مصنوعی…

۸ خودروی جذاب تاریخی که توسط طراحان ایتالیایی بازطراحی و جاودانه شدند

ایتالیا خانه‌های طراحی معروفی دارد. Pininfarina ،Bertone ،Touring ،Giugiaro و Vignale برخی از مهم‌ترین نام‌های طراحی خودرو هستند.در این خانه‌های طراحی، همه‌چیز از جمله خودرو طراحی می‌شود. چه خودروهایی که تجاری و قابل تولید باشند؛ چه…

کسانی که توهم خاص و عجیبی دارند: ما از ستاره‌های دیگر آمده‌ایم و فرازمینی هستیم! پدیده Starseed

ممکن است خیلی احمقانه به نظر برسد. اما افرادی هستند که معتقدند از سایر سیارات به زمین آمده‌اند تا به شفای سیاره زمین کمک کنند و بشریت را به «عصر طلایی» هدایت کنند و به دوره‌ای از خوشبختی، شکوفایی و موفقیت برسانند!جستجوی اینترنتی این…

هوش مصنوعی نشان می‌دهد که سلبریتی‌ها در دهه‌های بعد چگونه به نظر می‌رسند

یک عکاس از هوش مصنوعی برای ایجاد مجموعه‌ای از پرتره‌ها استفاده کرده که نشان می‌دهند برخی از سلبریتی‌ها ممکن است چند دهه آینده چه چهره‌ای پیدا کنند. عکاس و وکیل ترکیه‌ای به نام Alper Yesiltas این پروژه رو انجام داده. او به دلیل کارهای…

سخت است باور کنیم که این عکس‌ توهم‌برانگیز، واقعا عکس است و نقاشی نیست – چرا علیرغم هوش مصنوعی…

اخیراً توجه زیادی به جهان‌های فانتزی ایجاد شده در هنر هوش مصنوعی شده است. با این وجود عکاسی هنوز قدرت و تازگی خاص خودش را دارد و می‌تواند جادو کند و صحنه‌های فانتزی خیره‌کننده ایجاد کند.برخی از عکس‌های تارین گلدمن -عکاس آفریقای جنوبی-…

تصور کنید که این شخصیت‌های مشهور سینمایی توسط بازیگر مشهور دیگری بازی می‌شدند – پاسخ میدجرنی

در حاشیه فیلم‌های بزرگ همیشه می‌خوانیم که قرار بوده که نقص اصلی یا یک نقش فرعی مهم را کس دیگری بازی کند و آن بازیگر به سبب اینکه فیلم را کم‌اهمیت تلقی کرده یا درگیر پروژه دیگری بوده یا مثلا دست‌آخر ترجیح کارگردان، هرگز به نقش رسیده است.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.