بهترین اسمارت‌فون ۲۰۱۹: کدام پرچم‌دارها ارزش خرید دارند و کدام رده بالاها را نخریم

1

اگر قصد خرید یک اسمارت‌فون جدید را دارید؛ احتمالا نمی‌دانید کدام برند و گوشی بهترین است!

شاید کمتر بازه‌ای در صنعت موبایل مانند نیمه اول سال ۲۰۱۹ باشد. بازه‌ای مملو از گوشی‌های پرچم‌دار و با کیفیت که در ویژگی‌ها و قیمت‌های بسیار متفاوتی عرضه شدند. شما می‌توانید با هر معیار و بودجه‌ای یک اسمارت‌فون خوب خریداری کنید.

اگر دنبال گوشی با دوربین خوب باشید؛ فهرستی طولانی از اسمارت‌فون‌ها در دسترس است و اگر گوشی با عمر باتری زیاد نیاز دارید؛ باز هم انتخاب‌های متعددی هست.

اگر طرفدار بازی و فیلم و صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و با کیفیت بهتر است؛ شک نکنید میان انتخاب چند پرچم‌دار مردد خواهید ماند.

نشریه گاردین فهرستی از بهترین اسمارت‌فون‌ها در بخش‌های مختلف پیشنهاد داده و البته چند گوشی خوب و بد نام می‌برد تا کاربران انتخاب بیشتری در بازار داشته باشند:

بهترین اسمارت‌فون از هر نظر: هواوی پی ۳۰ پرو

در حال حاضر، بهترین اسمارت‌فون موجود در بازار است. هواوی به تازگی گوشی P30 Pro را معرفی کرده و ترکیبی عالی و درخشان از کارایی، عمر باتری، طراحی و دوربین است. دوربین این گوشی توانسته کل صنعت موبایل را تحت تاثیر قرار دهد.

صفحه‌نمایش اولد ۶.۴۷ اینچ +FHD یکی از بهترین نمایشگرهای موبایلی است که تا کنون ساخته شده است. بریدگی (ناچ) کوچکی در بالای آن دیده می‌شود که دربردارنده دوربین سلفی و لنزهای باریکی است.

لبه‌های منحنی گوشی باعث شدند ضخامت‌اش به ۷۳.۴ میلی‌متر برسد ولی نسبت به گوشی‌های دارای صفحه‌نمایش بزرگ، راحت‌تر و قابل قبول‌تری در دست قرار می‌گیرد.

یکی از سریع‌ترین اسکنرهای اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش روی آن سوار شده است و موقعیت فیزیکی و نحوه نمایش آن هم آسان است.

هواوی پی ۳۰ پرو از دوربینی چهار لنزه ساخت شرکت لایکا سود می‌برد. این دوربین به مدد پردازنده کرین ۹۸۰ هواوی، بی‌درنگ یک عکس گرفته شده در نور کم را پردازش کرده و به عکسی با کیفیت رنگ خوب تبدیل می‌کند.

دوربین اصلی این گوشی ۴۰ مگاپیکسلی با سیستم زوم اپتیکال ۵ برابری است. یک دوربین الترا واید ۲۰ مگاپیکسلی نیز کنار آن است. اگر زوم اپتیکال 5X برای شما کافی نبود؛ می‌توانید از زوم ترکیبی ۱۰ برابر استفاده کنید و البته بعد سراغ زوم ۵۰ برابر دیجیتالی بروید. سنسور زمان پرواز سه بعدی هم در سیستم دوربین این گوشی دیده می‌شود.

دیگر مشخصات هواوی P30 Pro مشابه با میت ۲۰ پرو است. برای مقایسه این دو پرچم‌دار هواوی اینجا را کلیک کنید.

بهترین اسمارت‌فون iOS: اپل آیفون XS

بهترین آیفون لزوما بزرگ‌ترین یا گران‌ترین آیفون نیست. آیفون ۱۰ اس ترکیبی از یک صفحه‌نمایش با اندازه مناسب ۵.۸ اینچی، ظاهر شیک، بدنه محکم و ناچ با عملکرد عالی است.

سیستم Face ID اپل بهترین تشخیص چهره در دنیا است. دوربین دوگانه پشتی این دوربین عملکرد بسیار خوبی دارد و پردازنده A12 Bionic به همراه ناوبری پیشرفته iOS که نیازی به کلید هوم ندارد؛ از این گوشی یک اسمارت‌فون بی‌نظیر iOS ساخته است.

اگر شما آیفون ۱۰ اس را خریداری کنید؛ از پشتیبانی ۵ ساله به‌روزرسانی نرم‌افزار سود می‌برید (خارج از ایران) که تقریبا دو برابر هر برند دیگری است. جنس این گوشی از شیشه و فلز است؛ ترکیبی که توانسته نمایشی پرسروصدا داشته باشد و توجه‌ها را به خود جلب کند.

قیمت و عمر باتری این مدل آیفون چندان تعریفی است. قیمت بالای هزار دلاری و عمر باتری یک روزه شاید توی ذوق کاربران iOS بزند. آیفون XS دارای شارژ بی‌سیم و شارژ سریع از طریق کابل مبدل USB-C به لایتنینگ است.

بهترین اسمارت‌فون اندرویدی: گوگل پیکسل ۳

پیکسل ۳ بسیار جذاب است ولی نباید یک اسمارت‌فون تمام صفحه تلقی شود چون حاشیه‌هایی کلفت‌تر از اسمارت‌فون‌های سال ۲۰۱۹ دارد.

پنل پشتی آن از جنس شیشه است ولی تقریبا چهار پنجم آن مات شده تا اثر انگشت، لکه و خراش‌ها به راحتی دیده نشوند. وقتی در دست می‌گیرید؛ حس خوبی خواهید داشت.

یکی از کوچک‌ترین و سبک‌ترین اسمارت‌فون‌های بازار است که عملکردی در حد پرچم‌دارهای سال دارد. صفحه‌نمایش این گوشی اولد ۵.۵ اینچی +FHD است.

اما شاید همه این مزایای گفته شده در بالا در برابر تجریه نرم‌افزاری آن اهمیت نداشته باشند. بی‌شک، بهترین اسمارت‌فون اندرویدی از نظر سیستم‌عامل و نرم‌افزار است.

از مجموعه‌ای ویژگی و اپلیکیشن اختصاصی گوگل مانند Gmail Smart Compose سود خواهید برد. اندروید بسیار روان و تمیز روی این گوشی اجرا شده و گوگل به طور مرتب به‌روزرسانی‌های سیستم‌عاملی و امنیتی برای آن منتشر خواهد کرد.

فقط از یک دوربین پشتی سود می‌برد ولی عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. قابلیت‌های زوم و پرتره این دوربین قابل رقابت با گوشی‌های مجهز به سیستم‌های دو و سه دوربینه است. مود Night Sight گوگل نیز کیفیت بسیار بالایی دارد و با مودم شب گوشی میت ۲۰ پرو قابل مقایسه است.

عمر باتری در حد یک روز دارد و به شارژ سریع و شارژ بی‌سیم مجهز شده است.

بهترین اسمارت‌فون از نظر قیمت: وان‌پلاس ۶ تی

اگر دوست دارید یک اسمارت‌فون رده بالا و پرچم‌دار بخرید؛ لزوما نباید ۹۰۰ پوند خرج کنید. با بودجه‌ای خیلی کمتر وان‌پلاس 6T را خریداری کنید.

اسمارت‌فونی با صفحه‌نمایش اولد ۶.۴۱ اینچ فول اچ‌دی، ناچ کوچک قطره‌ای برای دوربین سلفی، کناره‌های بسیار باریک به طوری‌که واقعا بی‌حاشیه است؛ جنس بدنه شیشه و فلز مانند غالب پرچم‌دارهایی که در بازار می‌شناسیم.

یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های موبایل دنیای را دارد؛ ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به همراه ۳۰ ساعت شارژ باتری از دیگر مشخصات گوشی وان‌پلاس ۶ تی هستند.

پس از گوگل و گوشی‌های پکسل، وان‌پلاس با رابط گرافیکی Oxygen OS بهترین تجربه کاربری را به نمایش می‌گذارد. صاف و تمیز، روان و خالص با دو به‌روزرسانی در هر سال و انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی مکرر که به‌روز بودن نرم‌افزاری گوشی را تضمین می‌کنند.

دارای یک اسکنر اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش است و از دو سیم‌کارت برای اتصال به دو اپراتور پشتیبانی می‌کند.

از معایب این گوشی می‌توان به ضد آب نبودن، عدم پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و دوربین نه چندان خوب اشاره کرد.

پیشنهاد چند گوشی خوب

ممکن است به هر دلیلی نخواهید یک اسمارت‌فون پرچم‌دار از فهرست بالا خریداری کنید. این تصمیم به معنای ناامیدی از بازار نیست چون هنوز چندین اسمارت‌فون رده بالا و میان‌رده با امتیازهای خوب در بازار یافت می‌شوند که غالب ویژگی‌ها و قابلیت‌های پرچم‌دارهای ذکر شده را دارند.

در گوشی‌های iOS می‌توان به آیفون ۱۰ اس مکس و ۱۰ اس آر اشاره کرد. از شرکت سامسونگ باید به گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۱۰ پلاس اشاره کنیم. گلکسی نوت ۹ هم هنوز یکی از بهترین انتخاب‌ها است.

هواوی میت ۲۰ پرو چیزی از هواوی پی ۳۰ پرو کم ندارد و آنر ویو ۲۰ از هواوی هم یک انتخاب منطقی است. گوگل پیکسل ۳ ایکس‌ال و شیائومی می میکس ۳ را هم نباید فراموش کنیم.

پیشنهاد نمی‌کنیم

ال‌جی جی ۷، سونی اکسپریا ایکس زد ۳، ریزر فون ۲ و نوکیا ۸ سیراکو ارزش خرید ندارند. دوربین ضعیفی داشته یا از طراحی و ویژگی‌های نرم‌افزاری رضایت‌بخشی سود نمی‌برند. قیمت‌های آن‌ها هم نسبتا بالا است که کمبودشان را توجیه نمی‌کند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

آینه‌ها در فیلم‌ها: فیلمسازها چگونه دوربین‌ها را موقع فیلمبرداری از آینه‌ها ناپدید می‌کنند؟!

هنگام تماشای فیلم، برخی از بینندگان دوست دارند به دنبال خطا‌هایی باشند، مانند یافتن شواهدی از دوربین‌ها و پرسنل ضبط فیلم یا بوم صدابرداری مشخص در یک صحنه و امثال آن. یکی از موقعیت‌های دشوار برای فیلمسازهای، زمانی است که یک صحنه شامل آینه‌ها…

سخت است باور کنیم که این عکس‌ توهم‌برانگیز، واقعا عکس است و نقاشی نیست – چرا علیرغم هوش مصنوعی…

اخیراً توجه زیادی به جهان‌های فانتزی ایجاد شده در هنر هوش مصنوعی شده است. با این وجود عکاسی هنوز قدرت و تازگی خاص خودش را دارد و می‌تواند جادو کند و صحنه‌های فانتزی خیره‌کننده ایجاد کند.برخی از عکس‌های تارین گلدمن -عکاس آفریقای جنوبی-…

نحوه تماشای فیلم ها و سریال های تلویزیونی مارول به ترتیب درست – یک فهرست جالب

خب، اول اصلا باید پاسخ بدهیم که چرا ممکن است کسی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مارول لذت ببرد و عاشق‌شان باشد.من خودم اصلا دوست‌دار این فیلم‌ها نیستم. ولی خب مگر من عاشق ژانرهایی از سای فای نیستم و از اینکه بقیه این دنیاها را درک…

برای جبران خطرات سلامتی ناشی از نشستن در طول روز وجود باید تحرک متناوب انجام بدهید. اما هر چند دقیقه…

برای کاهش اثرات مضر نشستن بر سلامتی، هر نیم ساعت یکبار 5 دقیقه پیاده روی سبک داشته باشید. این یافته کلیدی مطالعه جدیدی است که در مجله Medicine & Science in Sports & Exercise منتشر شده است.محققان نوشته‌اند:«ما از 11 فرد سالم…

عکس‌های نوستالژیک: آدم‌های و تلویزیون‌هایشان در دوره اوج تلویزیون

دوره اوج شکوه تلویزیون کی بود؟ دست‌کم دوره اوج مونواوگ چه زمانی بود؟یک زمانی تلویزیون پیشرفته‌ترین وسیله ارتباطی ما با دنیای خارج بود. الان تلویزیون‌های هوشمند، گوشی و تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها جای آن به اصطلاخ متکلم وحده را گرفته‌اند.…

چرا هنگامی که می‌خواهند عکسی از ما بگیرند، ناخودآگاه سرمان را کج می‌کنیم؟

وقتی در فیس بوک، اینستاگرام یا سایر سایت‌های رسانه اجتماعی پر از عکس هستیم، احتمالاً متوجه یک روند در زبان بدن کاربران خواهیم شد. هنگام عکس گرفتن و مواجهه با دوربین، برخی افراد به طور خودکار سر خود را به یک طرف خم می‌کنند. به نظر می‌رسد که…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. محمد می گوید

    وان‌پلاس ۶ تی رو بخاطر نصب ویندوز 10 بهترین گوشی این روزهای دنیا میدونم. از جهت کانفیگ سخت افزاری و عملکرد هم گوشی فوق العاده ایه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.