فونت بسیار قدیمی و محبوب «هلوتیکا» بازطراحی و به‌روزرسانی شد تا در اندازه و شکل‌های متنوع قابل استفاده باشد

0

هلوتیکا یکی از قدیمی‌ترین فونت‌‌ها در جهان است که در سال ۱۹۵۷ خلق شد. این فونت محبوبیت بسیار زیادی دارد و گرافیستی نیست که با آن آشنایی نداشته باشد.

هنوز ما این فونت را روی تیشرت‌ها یا برخی تابلوهای راهنمایی و رانندگی، ایستگاه‌های مترو و غیره می‌بینیم.

اما فونت هلوتیکا مشکلاتی دارد که باعث می‌شوند همه‌جا از آن استفاده نشود. برخی مواقع بسیار ساده است یا برای استفاده روی بنرها و فضاهای بسیار بزرگ چندان مناسب نیست. از سوی دیگر، در فاضهای کوچک از جمله صفحه‌نمایش‌ها کارکترهای آن اصلا کیفیت لازم را ندارند و ناخوانا هستند. فراموش نکنید که این روزها چقدر ما با صفحه‌های کوچک کار داریم.

این محدودیت‌ها باعث شدند موسسه Monotype که صاحب فونت هلوتیکا است؛ دو سال گذشته را روی بازطراحی و تغییر و اصلاح حروف و کارکترهای آن صرف کند. نتیجه، فونتی به نام Helvetica Now است که در آستانه گرفتن مجوز و استفاده همگانی است.

فونت Helvetica Now در دو تایپوگرافی طراحی شده است. هنگامی که تمام کارهایی که می‌شود با این فونت جدید انجام داد را مشاهده کنید؛ پی خواهید برد چرا دو تایپوگرافی از این فونت داریم.

تقریبا فونت Helvetica Now سه نسخه از هلوتیکا به دست می‌دهد. نسخه «Micro» برای صفحه‌نمایش و فضاهای کوچک است. نسخه «Display» برای نمایش و بزرگ دیده شدن عبارت‌ها و جملات است و نسخه «Text» نیز بیشتر برای استفاده در اندازه استاندارد فونت‌ها است. هر سه نسخه در فاصله و کشیدگی حروف تفاوت‌هایی دارند تا خواناتر باشند.

این نسخه‌ها مشکل عدم خوانایی ده ساله فونت هلوتیکا را حل کرده و فاصله کارکترها از هم مناسب‌تر می‌شود.

با مراجعه به سایت Helvetica Now می‌توانید تغییرات فونت هلوتیکا را در نسخه‌های جدید مشاهده کنید. به وضوح فاصله حروف از هم، شکستگی‌های بیشتر حروف، قوس‌های کم و نازک و خوانایی آن‌ها در نمایش‌های مختلف بهتر شده است. شما می‌توانید در این سایت، فونت جدید را در اندازه‌های مختلف مشاهده یا خودتان حروف و جملاتی را نوشته و مقایسه کنید.

موسسه Monotype می‌گوید با نسخه‌های micro و display و text می‌توانید هر چیزی را نوشته و پوشش دهید.

چندین ویرایش در طول تاریخ و اکنون بهترین‌ آن‌ها

Helvetica Now اولین به‌روزرسانی بزرگ فونت هلوتیکا نیست. در طول این سال‌ها چندین بار دستخوش تغییرات و دگرگونی‌هایی شده است. در سال ۱۹۸۳ نسخه دیجیتالی ان به نام Neue Helvetica عرضه شد.

Monotype با ایجاد تغییراتی در Neue Helvetica نسخه جدیدی به نام Helvetica Neue ساخت که برای استفاده کاربران در ابزارهای دیجیتالی مناسب بود. همان فونتی که اپل برای مدت کوتاهی در iOS و MacOS استفاده کرد تا فونت تایپوگرافی San Francisco ساخته شد.

در حقیقت، طی سال‌های اخیر شرکت‌های زیادی مانند اپل، گوگل، ایربی‌ان‌بی و حتی کوکاکولا نسخه‌هایی دستکاری و ویرایش شده از فونت هلوتیکا را توسعه دادند که عمدتا یک نسخه مشابه هلوتیکای اصلی بودند.

احتمالا بیشتر از کاربران، طراحان و گرافیست‌ها از نسخه‌های جدید فونت هلوتیکا استقبال خواهند کرد و با آن‌ها دیوانه می‌شوند. تغییرات صورت گرفته فقط برای خوانایی بیشتر نیست و زیباشنایی شگفت‌انگیزی با خود به همراه دارد.

مثلا، به طرز نوشته حروفی مانند «G» یا «U» توجه کنید که بسیار زیباتر از نمونه اصلی هلوتیکا هستند؛ انگار که برای طراحی تایپوگرافی‌های هنری ساخته شدند. احتمالا فونت هلوتیکا بیشتر از هر زمان دیگری در طراحی‌ها استفاده شود.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

ریز علی خواجوی فرنگی‌ها: چگونه کیت شلی یک قطار را نجات داد؟

در سال 1901، راه آهن شیکاگو و شمال غربی، پل جدیدی را بر روی رودخانه Des Moines در بون، آیووا، در آمریکا افتتاح کرد. این پل رسماً پل راه‌ بون نام گرفت، اما اما مردم محلی به سرعت به آن لقب پل‌های بالای کیت شلی را دادند، به یادبود بانوی قهرمان…

آینه‌ها در فیلم‌ها: فیلمسازها چگونه دوربین‌ها را موقع فیلمبرداری از آینه‌ها ناپدید می‌کنند؟!

هنگام تماشای فیلم، برخی از بینندگان دوست دارند به دنبال خطا‌هایی باشند، مانند یافتن شواهدی از دوربین‌ها و پرسنل ضبط فیلم یا بوم صدابرداری مشخص در یک صحنه و امثال آن. یکی از موقعیت‌های دشوار برای فیلمسازهای، زمانی است که یک صحنه شامل آینه‌ها…

عکس‌های بسیار جالبی از روز‌های اولیه هوانوردی، دهه‌های 1890-1930

در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، جهان شاهد تغییر ژرفی در فناوری شد. رویاپردازانی مانند برادران رایت، اتو لیلینتال و آلبرتو سانتوس-دومونت که با میل سیری ناپذیر برای تسخیر قلمرو‌های ناشناخته پرواز می‌کوشیدند، با جسارت و عزم تزلزل ناپذیر داستان…

حداقل مجازات کسانی که این چیزها را طراحی کرده‌اند، زندان است!

طراحی خوب در هر عرصه‌ای چه فضای وب، معماری، وسایل خانگی و صنعتی و گجت‌ها مهم است. یک طراح باید بتواند خود را جای کاربران نهایی بگذارد و حدس بزند که در استفاده از وسیله یال محل چه مشکلاتی پیش خواهد آمد یا در شرایط مختلف و با گذشت زمان چه…

تصاویر طبقه‌بندی شدن پنتاگون البته «تخیلی» و حاصل میدجرنی از بازیابی یوفوها و برنامه‌ مهندسی معکوس…

بشقاب پرنده مخفف عبارت Unidentified Flying Object است. به هر شیء یا پدیده‌ای اطلاق می‌شود که در آسمان مشاهده شود و به راحتی قابل شناسایی یا توضیح نباشد. بشقاب پرنده‌ها اغلب با ادعا‌های مربوط به فضاپیما‌های فرازمینی مرتبط هستند، اما می‌توان…

تخیل: تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی از زمین بازدید می‌کرد و در اینستاگرام پست به سبک…

ما نمی‌دانیم که هیچ وقت بیگانگانی که می‌گویند اینقدر وجودشان محتمل است، از زمین بازدید خواهند کرد یا آیا آشکارا رخ خواهند نمود یا نه.فعلا در حد داستان‌های علمی تخیلی به قضیه نگاه می‌کنیم.اما تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.