اپلیکیشن‌های ارز دیجیتالی مخرب در گوگل‌پلی سعی می‌کنند به طور کاذب قیمت بیت‌کوین را افزایش دهند

0

محققان امنیتی ESET گزارش دادند فروشگاه رسمی گوگل‌پلی از اپلیکیشن‌های جعلی و مخربی میزبانی می‌کند که کاربران اندروید و علاقه‌مندان به رمز ارزها را هدف قرار داده‌اند.

اخیرا، این محققان دو اپلیکیشن کیف پول دیجیتالی را کشف کرده‌اند که در ظاهر عملکردی بی‌نقص دارند ولی یک اپ آلوده و مخرب برای کلاه‌برداری از کاربران هستند.

نخستین اپلیکیشن شناسایی شده به نام Coin Wallet به کاربران اجازه می‌دهد یک کیف پول برای نگه‌داری انواع پول‌های دیجیتالی و رمزشده بسازند.

در حالی که اپلیکیشن Coin Wallet قصد دارد یک آدری کیف پول یکتا برای کاربران بسازد تا سکه‌ها را سپرده‌گذاری کنند؛ در حقیقت یک کیف پول متعلق به توسعه‌دهنده این اپ است که از هر ارز مجازی  هم پشتیبانی می‌کند و در مجموع شامل ۱۳ کیف پول دیجیتالی می‌شود.

هر Coin Wallet یک کاربر به یک آدرس کیف پول با مشخصات پول دیجیتالی مشابه اختصاص داده می‌شود.

محققان امنیتی ESET می‌گویند این اپ ادعا می‌کند می‌تواند برای هر ارز دیجیتالی یک کیف پول اختصاصی بسازد ولی در پشت پرده سعی دارد سکه‌های دیجیتالی کاربران را به کیف پول توسعه‌دهنده منتقل کند.

این اپ با دستکاری آدرس منحصربه‌فرد و یکتای کیف پول دیجیتالی کاربران سعی در کلاه‌برداری از آن‌ها و سرقت ارزهای مجازی آن‌ها دارد؛ شیوه‌ای که در گذشته هم اپ‌های مخرب پول رمز استفاده می‌کردند ولی اکنون با ظاهری بسیار متفاوت انجام می‌شود. این اپ در بازه زمانی ۷ فوریه تا ۵ می فعال بوده و بیش از هزار بار دانلود و نصب شده است.

افزایش کاذب قیمت بیت‌کوین

اپلیکیشن جعلی دیگری که با نام Trezor Mobile Wallet کشف شده؛ با ظاهری فریبنده و جعل کامل هویت خود سعی در ارزکاوی از سخت‌افزارهای Trezor را دارد.

این اپ از کاربران می‌خواهد اطلاعات مربوط به لاگین خود در این پلتفرم را وارد کرده و سپس آن‌ها را برای سروری کنترل شده‌ای ارسال می‌کند که توسط توسعه‌دهنده راه‌اندازی شده است.

لایه‌های امنیتی چندگانه ایجاد شده در پلتفرم Trezor مانع از ورود کاربران با اطلاعات حساب کاربری دیگری می‌شود ولی این اطلاعات ذخیره شده روی سرورها به طور بالقوه‌ای می‌توانند برای حملات فیشینگ مورد استفاده قرار بگیرند.

برنامه مخرب Trezor در گوگل‌پلی دارای مشخصات و اعتبار قابل اعتمادی است. در نگاه اول، نام اپلیکیشن، نام توسعه‌دهنده، دسته اپ، توضیحات اپ و تصاویری از آن مشاهده می‌شود. اگر عبارت Trezor را هم در گوگل‌پلی جست‌وجو کنید؛ این برنامه یافت می‌شود.

اما پس از نصب، سریعا به عنوان یک اپ جعلی توسط نرم‌افزارهای ESET شناسایی شده است. نماد نشان داده در گوشی هم با نماد اصلی Trezor متفاوت است.

هر دو برنامه شناسایی شده Coin Wallet و Trezor Mobile Wallet به یک دامنه مشابه متصل می‌شدند و در حال حاضر توسط گوگل از فروشگاه نرم‌افزارهای اندروید حذف شدند.

قیمت بیت‌کوین در ماه‌ اخیر به طور ناگهانی افزایش یافت. برخی کارشناسان علت آن را فعالیت نرم‌افزارهای مخربی می‌دانند که هم از کاربران کلاه‌برداری کرده و هم به طور کاذب قیمت بیت‌کوین را افزایش می‌دهند.

منبع: + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر نئاتدرتال‌ها بر انسان‌های به اصطلاح خردمند غلبه می‌کردند، شاید اینها ستاره‌های سینماهای آنها…

سوابق فسیلی نشان می‌دهد که نئاندرتال‌ها در حدود 40000 تا 30000 سال پیش از سوابق باستان‌شناسی ناپدید شدند، اگر در برخی مکان‌ها ممکن است تا حدود 28000 سال پیش  زنده مانده باشند.نئاندرتال‌ها گونه‌ای از انسان‌های باستانی بودند که تا زمان…

کارخانه متروکی در پرتغال با ماشین‌های کلاسیک قدیمی در آن کشف شد و سوژه عکاسی شد

متروک بودن هم زیبایی خاص خودش را دارد. خانه و هتل و امارت متروک انگار یک تونل زمان است. یک موزه خاک گرفته دست نخورده.اما این بار کارخانه‌ای با ده‌ها ماشین کلاسیک رها شده در پرتغال با کوشش عکاسان سوژه شده.«داخل این ساختمان صنعتی دو…

مجموعه دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده را با هم مرور کنیم

هر چقدر عکس‌های تاریخی را با هم مرور کنیم، کم است. همان طور که قبلا هم نوشته بودم احتمالا بیشتر این عکس‌ها اگر در دوره خود در نشریه‌ای منتشر می‌شدند، خیلی عادی به نظر می‌رسیدند، اما حالا بعد از گذشت دهه‌ها یا حدود یک قرن، برای ما عجیب و…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی جمعی از ثروتمندترین آدم‌های جهان را در قالب آدم‌های فقیر تصور…

هنرمند هندی از هوش مصنوعی برای تولید تصاویری از ثروتمندترین و شناخته شده‌ترین افراد جهان - از بیل گیتس گرفته تا دونالد ترامپ - استفاده می‌کند تا تصور کند که اگر فقیر بودند چه شکلی می‌شدند.اگر آنها لباس‌های ژنده پوش پوشیده و در یک محله…

این هنرمند با خلاقیت‌های خوب خیابان‌های پر از کسالت و یکنواختی را زیبا کرده و یک لحظه لبخند بر لب…

خیابان‌های پر از سر و صدا و چهره‌های خمو، خیابان‌هایی با تزئینات و پیام‌های فوق‌العاده تکراری، خیابان‌هایی که زحمت با شادی‌های اندک مردم شریک می‌شوند و مردم را یک آن با هم می‌کنند. این است توصیف شاید بدبینانه خیابان‌های ما.ما واقعیت این…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار، نقاشی‌های خود را ارتقا می‌دهد

در حالی که بسیاری از هنرمندان از هوش مصنوعی فرار می‌کنند، هنرمند دیجیتالی به نام Cy Teh از امکانات خلاقانه آن استقبال کرده . او با آمیختن نقاشی‌های دیجیتال خود با هوش مصنوعی، آثار هنری ترکیبی بی نظیری خلق می‌کند که هنر او را به سطح جدیدی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5