زمان کوچ به یک مرورگر وب حریم خصوصی فرا رسیده است: معرفی ۵ مرورگری که بالاترین محافظت را از فعالیت‌های آنلاین شما دارند

0

مرورگرهای وب وارد یک میدان جنگ جدید شده‌اند: حریم خصوصی کاربران!

فایرفاکس ابزار Enhanced Tracking Protection را به یک ویژگی پیش‌فرض تبدیل کرده است. اپل همچنان به دنبال افزایش حریم خصوصی کاربران است و روی ویژگی‌های بهبود حریم خصوصی مرورگر سافاری تمرکز دارد و مردم هم بیش از هر زمان دیگری می‌خواهند بدانند کدام اطلاعات‌شان در وب ردیابی می‌شود.

اگر برای شما هم حریم خصوصی و ردیابی آنلاین اهمیت ویژه‌ای یافته است؛ زمان مناسبی برای کوچ به یک مرورگر امن و خصوصی است. چون چندین گزینه بسیار خوب خواهید یافت که می‌توانند مرورگر پیش‌فرض شما باشند.

این‌ها مرورگرهای وبی هستند که حریم خصوصی کاربران را در صدر اولویت‌های خود قرار دادند:

DuckDuckGo (اندروید، آی‌او‌اس، افزونه دسکتاپ)

یک موتور جست‌وجوی ضدگوگل و دقیقا در نقطه مقابل گوگل قرار دارد. این موتور جست‌وجو به صورت یک مرورگر وب موبایل برای پلتفرم‌های اندروید و آی‌او‌اس طراحی شده است.

نه تنها وقتی آنلاین هستید؛ محافظت بهتری از شما می‌کند؛ بلکه به شما اطلاعاتی درباره ردیاب‌های آنلاین و سایت‌هایی که مسدود شده‌اند؛ در اختیار شما قرار می‌دهد.

مرورگر DuckDuckGo به طور کامل مبتنی بر اتصالات HTTPS است. هر صفحه‌ای که در این مرورگر لود می‌شود؛ دارای سطحی از امنیت است تا بررسی شود چگونه می‌تواند از اطلاعات شما محافظت کند.

برای محافظت از حریم خصوصی کاربران، تمام کوکی‌هایی که به دنبال شناسایی شما یا ردگیری دستگاه‌تان هستند را بلوکه کرده و حتی یک اسکن و رتبه‌بندی از سایت‌ها براساس حفظ حریم خصوصی کاربران می‌دهد.

شما می‌توانید در پایان هر نشست، به طور خودکار برگه‌ها و اطلاعات وارد شده در این مرورگر را پاک کنید یا به طور دستی و عمیق‌تری این اطلاعات را برای یک برگه و سایت حاص از بین ببرید. حتی می‌توانید با استفاده از یک شمارنده، تاریخچه وب‌گردی خود را به طور مرتب پاک‌سازی کنید تا هیچ ردی از فعالیت‌های آنلاین شما باقی نماند.

برای مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم دارای یک افزونه است که دقیقا کاری مشابه خود مرورگر در دستگاه‌های موبایل انجام می‌دهد. به این ترتیب، مجبور نیستید مرورگر دسکتاپ مورد علاقه خود را رها کنید ولی با استفاده از DuckDuckGo حریم خصوصی خود را افزایش می‌دهید. در این افزونه هم وضعیت سایت‌ها از نظر حریم خصوصی رتبه‌بندی و به کاربر گزارش می‌شوند. همین‌طور، تلاش می‌شود فعالیت ردیاب‌ها کنترل و مسدود شود.

نکته مهمی که باید درباره مرورگر DuckDuckGo و افزونه آن گفت؛ سادگی استفاده و کاربری است. شما واقعا نیازی به نصب چیزی اضافه‌تر برای افزایش حریم خصوصی ندارید ولی در عوض از یک سطح ایمنی و حفاظتی خوبی برخوردار می‌شوید.

Ghostery (اندروید، آی‌او‌اس، افزونه دسکتاپ)

پس از نصب اپلیکیشن Ghostery روی اندروید یا آی‌او‌اس، می‌توانید شروع به بلوکه کردن تبلیغات یا کوکی‌های ردیاب در هر برگه مرورگر کنید.

همانند مرورگر موبایل DuckDuckGo، به شما امکان مشاهده ردیاب‌ها در هر وب‌سایت و بعد بلوکه کردن‌شان را می‌دهد. افزون بر این، به شما می‌گوید در هر وب‌سایت چه تعداد ردیاب نصب شده است و کدام وب‌سایت‌ها از نظر حریم خصوصی رفتار بهتری دارند.

اگر یک وب‌سایت مورد علاقه‌تان را پیدا کردید که مملو از ردیاب در هر بخشی (فروشگاه، مدیاپلیر، وب‌گردی و …) است؛ می‌توانید تصمیم بگیرید ردیاب‌ها و فناوری‌های مرتبط با آن را در کدام بخش مسدود کنید تا بتوانید هنوز از این وب‌سایت بازدید و برگه آن باز بماند.

این مرورگر هم دارای افزونه‌هایی برای مرورگرهای وب دسکتاپ معروف دارد تا بتوانید از قابلیت‌های نسخه موبایل روی دسکتاپ هم سود ببرید. خود Ghostery با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند تصمیم بگیرد کدام کوکی‌های ردیاب را مسدود و کدام‌ها را باز بگذارد.

قدرت ابزار Ghostery کمی عمیق‌تر و پیشرفته‌تر از DuckDuckGo است. بنابراین؛ اگر می‌خواهید نظارت و کنترل بیشتری روی ردیاب‌های هر سایت داشته باشید؛ بهتر است از Ghostery استفاده کنید.

Brave (اندروید، آی‌او‌اس، ویندوز و مک‌او‌اس)

مرورگر Brave یکی از پروژه‌های آقای «برندن ایچ»، یکی از توسعه‌دهنده‌های فایرفاکس موزیلا است و ماموریت‌اش دور نگه داشتن شما از هر گونه ردگیری در دنیای وب و یافتن روش‌های بهتری برای نمایش تبلیغات و خدمات به شما است. همان‌طور که می‌دانید این دوگانه هنوز کاملا با هم سازگار نیستند.

درباره قدرت و اثربخشی فناوری بلوکه‌سازی ردیاب‌های این مرورگر هیچ شکی نیست. این اپلیکیشن مرورگر به طور پیش‌فرض تبلیغات را مسدود می‌کند و محدودیت‌هایی برای سایت‌هایی ایجاد کرده که می‌خواهند از طریق کوکی‌ها و اسکریپت‌ها، اطلاعات و فعالیت‌های آنلاین شما را ردیابی کنند.

شما به طور دستی هم می‌توانید کوکی‌ها، ردیاب‌ها، اسکریپت‌ها و هرگونه فناوری دیگر ردگیری را مسدود کنید. حتی می‌توانید تلاش برای شناسایی دستگاه شما را هم مسدود کنید اما برخلاف مرورگرهایی مانند DuckDuckGo و Ghostery جزییات زیادی درباره وضعیت سایت‌ها و ردیاب‌هایی که متوقف شدند؛ به شما نشان داده نمی‌شود.

این مرورگر سعی می‌کند حملات فیشینگ را هم در وب‌سایت‌ها با استفاده از رمزنگاری HTTPS متوقف کند. در حقیقت، Brave یک نرم‌افزار کاملی برای حریم خصوصی است که می‌خواهد تعادلی میان سادگی و قدرتمندی ایجاد کند.

فایرفاکس (اندروید، آی‌او‌اس، ویندوز و مک‌او‌اس)

همان‌طور که ذکر شد؛ فایرفاکس به طور پیش‌فرض کوکی‌های شخص ثالث را مسدود می‌کند. این‌ها کدهایی هستند که عمدتا تبلیغات‌دهنده‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر درباره کاربران درون وب‌سایت‌ها قرار می‌دهند.

فایرفاکس به شما اطلاعات درباره ردیاب‌ها و کوکی‌ها هر سایت هم می‌دهد و می‌گوید کدام‌ها را مسدود کرده است. شما می‌توانید به سادگی مجوزهای دسترسی به میکروفون و موقعیت مکانی خود را مدیریت کنید.

تمام ویژگی‌های بالا روی نسخه‌های دسکتاپ فایرفاکس در دسترس هستند و هنوز این قابلیت‌ها به نسخه موبایل راهی پیدا نکردند. البته، فایرفاکس را روی هر پلتفرمی نصب کنید؛ مجموعه‌ای از ویژگی‌ها متمرکز شده روی حریم خصوصی برای مدیریت تبلیغات و کوکی‌ها دارید.

شما روی موبایل می‌توانید کوکی‌ها را کنترل و مسدود کنید یا اینکه اطلاعات وارد شده در هر بازه زمانی را پاک‌سازی و از بین ببرید.

برای دسترسی به حفاظت و مسدودسازی بیشتر تبلیغات می‌توانید اپلیکیشن Firefox Focus را برای اندروید و آی‌او‌اس نصب کنید. این اپ یک نسخه از فایرفاکس اصلی بدون همه ویژگی‌ها و امکانات کامل این مرورگر تا بتوانید سریع‌تر روی حریم خصوصی تمرکز کنید و اولویت اصلی شما باشد.

فایرفاکس دسکتاپ و موبایل یک تجربه دلنشین از تعادل‌سازی افزایش حریم خصوصی و راحتی کاربری به دست می‌دهند. غالب کاربرانی که می‌خواهد یک سطح حریم خصوصی بالاتری نسبت به مرورگرهای وب معمولی از جمله گوگل کروم داشته باشند؛ سراغ فایرفاکس می‌آیند.

شما با نصب فایرفاکس، این شانس را هم دارید که از امکانات جالب دیگری مانند هماهنگ‌سازی رمزعبورها و افزونه‌ها در نسخه‌های موبایل و دستکتاپ سود ببرید.

سافاری (آی‌او‌اس، مک‌او‌اس)

اپل همچنان مشغول افزودن فناوری‌های ضدردیاب به مروگر سافاری با هر بار عرضه نسخه جدیدی از iOS و macOS است. بزرگ‌ترین مشکل و محدودیت سافاری این است که برای کاربران ویندوزی و اندرویدی یک گزینه قابل انتخاب نیست.

سافاری قبلا اعلام کرده با کوکی‌های شخص ثالثی که ردیاب هستند یا می‌خواهند اطلاعات کاربر روی چندین سایت را جمع‌آوری کنند؛ مبارزه خواهد کرد. همین‌طور، فناوری‌های شناسایی دستگاه کاربر یا ابزارهای پیکربندی شده روی دستگاه‌های موبایل و دستکتاپ کاربر برای نظارت بر فعالیت‌های آنلاین او را مسدود می‌کند.

در آینده‌ای نزدیک، این کنترل و مسدودسازی ردیاب‌ها با عرضه iOS 13 و macOS Catalina در پاییزماه افزایش هم خواهد یافت. حتی اگر شما بخواهید با یک رمزعبور ضعیف وارد سایتی شوید؛ هشدار داده خواهد شد.

اپل بارها وعده داده در سافاری کمترین جمع‌آوری اطلاعات کاربران را انجام دهد و همین مقدار اطلاعات بسیار هم روی دستگاه کاربر ذخیره شوند و سمت سرور نیایند.

مرورگر سافاری هم مانند بسیاری از محصولات اپل، یک تجربه زندگی منحصربه‌

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

کودکی که از کتابخانه عمومی شهر می‌خواستند بیرون بیندازندش، اما فضانورد شد!

دو برادر به نام‌ها رونالد (چپ) و کارل مک نیر (راست) با 10 ماه اختلاف در جنوب جدا شده به دنیا آمدند. این دو در دوران کودکی تا بزرگسالی جدایی‌ناپذیر بودند.در سال 1959، رونالد مک نیر 9 ساله به یک کتابخانه عمومی در لیک سیتی در کارولینای…

رهبران شرکت‌ها و کشورها در قالب افراد بی‌خانمان- چه کسی می‌داند اگر جبر جغرافیایی و اکوسیستم نبود،…

اگر پدر زیستی استیو جابز او را در یک سناریویی تخیلی به سوریه می‌برد، استیو جابز چه سرنوشتی پیدا می‌کرد؟ یک کارمند؟ یک مدیر رده میانی؟ یکی از انبوه کشته‌های جنگ داخلی این کشور؟بدیهی است که اکوسیستم مناسب و شرایط اقتصادی و یک آبشار…

عمو حاجی -کثیف‌ترین مرد جهان- چند ماه پس از نخستین حمام برای اولین بار در ۶۰ سالگی، سال پیش درگذشت!

عمو حاجی (۱۹۲۸–۲۰۲۲) مردی ایرانی بود که بیش از ۶۰ سال به حمام نکردن شهرت داشت. عمو حاجی نام واقعی او نبود بلکه لقبی بود که به این فرد مسن داده می‌شد. او در روستای دژگاه فارس در آلونک و چاله‌ای در زمین زندگی می‌کرد.از آنجایی که او…

همکاران سمی چه بلایی می‌توانند سرتان بیاورند + گالری عکس

همکاران شما ممکن است زیاد آدم‌های بدی به نظر نرسند و جلوه خارجی‌شان خیلی محبوب و موجه هم باشد. اما باید کسی مدتی نزدیک آنها کار کرده باشد تا بداند که چه بلایی سر زندگی و آسایش شما می‌توانند بیاورند. هیچ وسیله‌ای را نباید به آنها قرض داد و…

چهره و شکل و شمایل یک شهروند کشورهای اسکاندیناوی یا منطقه نوردیک به چه صورت است؟

کشور‌های اسکاندیناوی که به عنوان کشورهای شمال اروپا یا منطقه نوردیک نیز شناخته می‌شوند، به گروهی از کشور‌های شمال اروپا اطلاق می‌شود. واژه نوردیک اغلب برای توصیف دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد که اعضای اصلی شورای شمال اروپا هستند،…

چگونه طولانی مدت درس بخوانیم و کمتر خسته شویم؟

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.