چرا نباید برای خرید آخرین مدل اسمارت‌فون‌های شرکت‌های اپل، سامسونگ و گوگل عجله کرد؟

0

اپل با عرضه آیفون X در سال ۲۰۱۷ به دنیا شوک وارد کرد.

آیفون X یک محصول بازطراحی شده پس از سال‌ها بود ولی مهم‌تر از آن قیمت ۹۹۹ دلار این گوشی بود که برای اولین بار در صنعت موبایل شاهدش بودیم. گران‌تر از هر مدل آیفون یا اسمارت‌فون پرچم‌دار دیگری در بازار.

اما استراتژی اپل جواب داد: بسیاری از مردم دوست داشتند آیفون X را بخرند و به قیمت آن چندان اهمیتی نمی‌دادند. از سوی دیگر، این استراتژی قیمت‌گذاری اپل به پرچم‌دارها و حتی گوشی‌های میان‌رده برندهای دیگر سرایت کرد.

گوگل پیکسل ۳ ایکس‌ال با طراحی ناچ و مشخصاتی نزدیک به آیفون X با قیمت ۹۰۰ دلار معرفی شد. گوشی ال‌جی وی ۴۰ تین‌کیو نیز با طراحی بسیار مشابه آیفون X با قیمت ۹۵۰ دلار وارد بازار شد.

سامسونگ هم فبلت گلکسی نوت ۹ را با قیمت هزار دلار معرفی کرد. نوت ۹ از نظر طراحی ظاهری مشابه آیفون X نیست ولی ویژگی‌هایی داشت که برای اولین بار در دنیای اسمارت‌فون‌ها عرضه شده است.

تجربه یک پرچم‌دار ولی ارزان‌تر

تقلید از طراحی و قیمت گوشی‌های اپل اتفاق تازه‌ای نیست و تا کنون چندین بار دیگر تکرار شده است. همیشه اپل الهام‌بخش و هدایت‌گر صنعت موبایل بوده و رقبای آیفون سعی می‌کنند سریعا محصولاتی با طراحی مشابه، قیمت نزدیک به آن و ویژگی‌های دیگر تقلید شده عرضه کنند.

خوب، این الهام‌بخشی اپل برای مردم چه دستاوردی داشت؟ بالا رفتن قیمت گوشی‌های رده بالا و پرچم‌دار به ازای ویژگی‌های جدید و طراحی‌های رادیکالی.

در حال حاضر، قیمت گوشی‌های رده بالای بازار بسیار گران‌تر از گذشته هستند. البته، سازندگان این گوشی‌ها مدعی هستند دستگاه‌هایی با کیفیت بالاتر ارایه کردند؛ قطعات محکم‌تر، گران‌تر و با کیفیت‌تری استفاده کردند و کارایی این گوشی‌ها بسیار بهتر شده است.

همه این دلایل درست و منطقی است ولی همه مردم نمی‌توانند برای خرید یک گوشی ۱۰۰۰ دلار بپردازند.

نکته مهمی که در اینجا باید اشاره شود؛ وجود گوشی‌های با ویژگی‌ها و مشخصات رده بالاها ولی قیمت‌های معقول‌تر است. برندهای زیادی در بازار سعی کردند گوشی‌هایی در حد یک پرچم‌دار ولی با قیمت‌ها حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ دلار روانه بازار کنند.

برای مثال، وان‌پلاس 6T یک اسمارت‌فون رده بالا با قیمت ۵۵۰ دلار است.

گوشی موتو G6 هر چیزی که شما روی یک اسمارت‌فون نیاز دارید؛ از جمله دوربین پیشرفته، نمایشگر بزرگ، عمر باتری زیاد و شارژ سریع را دارد ولی قیمت آن فقط ۲۵۰ دلار است.

بنابراین، هنوز راهی هست که شما تجربه کار با پرچم‌دارها و اسمارت‌فون‌های رده بالا ولی با قیمت کمتری را به دست بیاورید.

از جادوی برندهای بزرگ فرار کنید

شرکت‌های بزرگ و معروف بازار، پول بیشتری برای بازاریابی می‌پردازند؛ پشتیبانی بهتری ارایه کرده و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری سریع‌تری دارند. به همین دلیل، با قیمت بالاتری به بازار عرضه می‌شود.

پیشنهاد ما این است اگر قصد خرید یک پرچم‌دار جدید از شرکت‌هایی مانند اپل، سامسونگ، هواوی، گوگل و نظایر این‌ها را دارید؛ کمی دست نگه دارید و زیاد عجله نکنید.

به بررسی گوشی‌های پرچم‌دار برندهای دیگر هم بپردازید و حتی میان‌رده‌های بازار را هم نگاهی بیندازید. این روزها، برندهایی مانند وان‌پلاس، شیائومی، آنر، ویوو، ایسوس، موتورولا و غیره نیز گوشی‌هایی با مشخصات پرچم‌دارهای اپل، سامسونگ و گوگل عرضه می‌کنند ولی قیمت کمتری دارند.

حتی شما می‌توانید با هزینه کمتر، گوشی بزرگ‌تری خریداری کرده یا در برخی ویژگی‌ها بهتر از پرچم‌دارهای نامی دنیا باشند.

در هر اسمارت‌فون، پردازنده و رم، دوربین اصلی و سلفی، صفحه‌نمایش و باتری قابل اغماض نیستند و باید کیفیت نسبتا بالایی داشته باشند ولی بخش‌هایی مانند ارتباطات، اسکنر اثر انگشت، شارژ سریع و جک هدفون قابل معامله‌اند.

پس، سراغ گوشی‌هایی از برندهای دیگر بازار بروید که مشخصات اصلی آن‌ها مانند پرچم‌دارها باشد ولی هزینه کمتری بپردازید.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

کشف خانه‌ای متروکه در فرانسه که پر از عروسک‌های به ظاهر شیطانی است!

برایان سانسیرو می‌نویسد که خانه‌ای متروک در فرانسه کشف کرده که به‌طور کامل توسط درختان انگور پوشانده شده  بود و گویی از دنیا پنهان بود. خود خانه عادی است، اما برخی آن را می‌توانند بدترین کابوس خود بدانند. اتاق‌ها مملو از چیزهای غیرعادی…

۲۰ برنده عکاسی از طبیعت در سال ۲۰۲۲ در مسابقه عکاسی IPA

جوایز بین المللی عکاسی (IPA) در سال 2022 بار دیگر از مجموعه‌ای خیره کننده از عکس های طبیعت پرده‌برداری کرد که قلب و ذهن بینندگان در سراسر جهان را تسخیر کرده است. این تصاویر برنده استثنایی ما را به قلمروهای مسحورکننده طبیعت منتقل می‌کنند،…

چه می‌شد اگر انیمیشن‌های استودیو جیبلی را کسی با آبرنگ می‌کشید – کاری که لوئیز تریر کرده!

در این نقاشی‌های زیبای لوئیز تریر، طرفداران استودیو جیبلی فورا انیمیشن‌های یه یاد ماندنی را که از آنها الهام گرفته شده، تشخیص خواهند داد.لوئیز تریر، نقاش و مجسمه‌ساز فرانسوی با الهام از شخصیت‌های انیمیشن‌های شناخته شده از استودیو جیبلی،…

عکس‌های جالبی که مردم را در «گوگل مپ» به راستی شگفت‌زده کرده است!

گوگل مپ راه خوبی است برای آشنایی با شهرهای نام‌آشنا و یا دورافتاده‌ترین نقاط جهان. اما هر از چند گاهی در گوگل مپ، عکس‌هایی پیدا می‌شود که توجیه‌شان دشوار است یا بسیار خنده‌دار و جالب هستند.این پست مجموعه‌ای است از این عکس‌ها:دورهمی…

این عکس پرنده واقعا فتوشاپی نیست و ترکیبی هم نیست و در یک جلسه گرفته شده است!

این عکس شگفت‌انگیز از یک پرنده در حال شگفت‌زده کردن کاربران در اینترنت است و مغز مردم از پردازش آنچه در عکس می‌بینند، ناتوان شده است!اگرچه این یک عکس ویرایش نشده و ترکیبی هم نیست و به صورت روتین با یک بار شات و نوردهی گرفته شده است.…

عکس‌هایی از ترسناک‌ترین ساختمان‌های دنیا – آلبوم عکس

چرا برخی از ساختمان‌ها و خانه‌ها خیلی ترسناک به نظر می‌رسند. اینها دسته از سکونت‌گاه‌ها طیف گسترده‌ای دارند:- آنهایی که سایه روشن شب ترسناک‌شان می‌کند و هنگام روز یک ساختمان تقریبا عادی هستند.- آنهایی که مدت‌ها متروک مانده‌اند و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.