آشنایی با اداره اداره حکاکی و چاپ دلار در واشنگتن

0

“اداره حکاکی و چاپ” نام رسمی مؤسسه‌ای در واشنگتن آمریکاست که پول رسمی این کشور، اسکناس‌های دلار را چاپ می‌کند. در این گالری عکس با این مؤسسه و روند تهیه دلار بیشتر آشنا شوید.

“کارخانه پول‌سازی”

“اداره حکاکی و چاپ” (BEP) بزرگترین کارخانه تولید پول در ایالات متحده است. ساختمان این اداره با نمایی نئوکلاسیک از سنگ آهک و ستون‌های غول‌آسا به یک دژ مستحکم می‌ماند.

ساعت دلاری

سراسر این ساختمان یادآور محصولی است که در آن تولید می‌شود. حتی به جای اعداد ساعت بزرگی که به یکی از دیوارها کوبیده شده هم اسکناس‌های دلار چسبانده شده است.

اول از همه ایمنی

ایمنی کارمندان این اداره نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. هر دستگاهی را می‌توان با استفاده از حسگرها یا با یک شستی قرمزرنگ و بزرگ از کار انداخت.

آماده ارسال

دستگاه صد اسکناس را می‌شمارد با باندرُل مرتب می‌کند. سپس ۱۰ بسته صدتایی اسکناس با پلاستیک بسته‌بندی می‌شود. یک کارگر بسته‌های پلاستیکی را روی هم می‌چیند و در نهایت همه را روی یک گاری می‌گذارد. این اسکناس‌ها تا زمانی که تحویل بانک مرکزی نشوند و شماره سریال آنها وارد سیستم پولی نشود، ارزشی ندارند.

کنایه‌ای ظریف

اینجا هم طنز و شوخی هست و هم نمادهای وطن‌پرستانه، از جمله پرچم آمریکا که همه جا به اشکال مختلف دیده می‌شود.

اینجا چاپ می‌شود

کاغذهای اسکناس خام در ماشین افست قرار داده می‌شوند. وقتی کار چاپ شروع می‌شود، صدایی گوشخراش محیط را پر می‌کند.

در چاپخانه دلار از جمله ۲۰ دلاری چاپ می‌شود. از هر برگ کاغذ ۳۲ قطعه اسکناس ۲۰ دلاری تولید می‌شود. بدین ترتیب از ۱۰ هزار برگ بزرگ کاغذ اسکناس، شش میلیون و ۴۰۰ هزار دلار پول تولید می‌شود.

مسئول نخستین بخش تولید اسکناس

“اداره حکاکی و چاپ” ایالات متحده در مجموع از سه رنگ در رو و پشت اسکناس استفاده می‌کند. جیمز ساثرلند مسئول نخستین بخش تولید اسکناس است. در این بخش، پشت و روی اسکناس به صورت افست رنگ می‌شود.

همه چیز سبز می‌شود

رنگ سبز یکی از مهمترین و در حین حال قدیمی‌ترین ویژگی‌های امنیتی اسکناس‌های دلار است. طرز ساخت این رنگ سری و به صورت انحصاری ثبت شده است. اِد مجیا طرز ساخت رنگ را می‌داند. او مسئول فرونقش است. دستگاهی که مجیا روی آن کار می‌کند، ظرفیت کار روی ۱۰ هزار کاغذ ورقه بزرگ کاغذ اسکناس در ساعت را دارد.

تماشا از پشت شیشه‌های ضد گلوله

هر سال حدود یک میلیون علاقه‌مند به صورت کنترل‌شده از فرایند تولید اسکناس‌های دلار دیدن می‌کنند. تشخیص جزئیات – مثلا فرایند اضافه‌کردن هولوگرام یا نخ امنیتی اسکناس – برای تماشاچیانی که پشت شیشه‌های ضدگلوله نشسته‌اند، تقریبا غیر ممکن است.

خشک‌شدن در گاوصندوق

اسکناس‌ها به مدت سه روز در اتاقی دربسته و حفاظت‌شده قرار داده می‌شوند تا خشک شوند. هر روز در مجموع اسکناس‌هایی به ارزش ۵۶۰ میلیون دلار تولید می‌شود. هزینه کاغذ و تولید هر قطعه اسکناس سه و شش دهم سنت است.

کنترل کیفی در آرامش

دستگاهی ویژه با یک دمنده هوا کاغذهای بزرگ اسکناس را مرتب می‌کند. به اسکناس‌ها شماره سریال اضافه می‌شود، اسکناس‌ها مهر و موم می‌شوند و کاغذهای بزرگ در نهایت قطعه قطعه می‌شوند. کارمندان بخش کنترل کیفیت چاپ و تولید اسکناس‌ها را به‌طور مرتب زیر نظر دارند.

کنترل دونفره

در بخش امنیتی هیچ‌کس اجازه ندارد به تنهایی کار کند. تابلویی که روی در این بخش نصب شده تأکید می‌کند که در این بخش همواره دو نفر باید همزمان کار کنند. در ضمن درآمد کارکنان این چاپخانه به‌طور متوسط ۹۳ هزار دلار در سال است. این تقریبا دو برابر متوسط درآمد سرانه در آمریکاست.

شماره نهایی

مرحله نهایی پیش از تبدیل‌شدن به ارزی جهانی: هر اسکناس یک شماره سریال منحصر به فرد دارد. دستگاه شماره‌زنی اسکناس‌ها با دست تنظیم می‌شود.

 


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چگونه از نشخوار فکری یعنی زیاد فکر کردن به چیزی تنش‌زا، رهایی پیدا کنیم؟

بعضی‌ها درگیر یک نوع نشخوار فکری می‌شوند. مثلا خاطرات بد گذشته، از دوران کودکی یا رابطه بد با شریک زندگی سابقشان را مرتب ناخواسته به هر بهانه‌ای مرور می‌کنند یا در مورد یک کار جزئی که می‌دانند انجام دادنش سخت نیست و از عهده‌اش برمی‌آیند،…

عکس‌هایی از زیباترین کتابخانه‌های دنیا

کتابخانه‌ها باید مظهر فرهنگ و هنر هر کشوری باشند. ساختمان ایمن و بزرگ، منظره تالار کتابخوانی، نوع چینش کتاب‌ها و تحویل آنها به کتابخوان‌ها، داشتن اینترنت آزاد و پرسرعت، حفاظت از نسخه‌های خطی و اسناد باارزش، آزاد بودن کتابخانه در حد امکان…

لوگو‌های جالب و دیدنی بر اساس ابرقهرمانان و تبهکاران محبوب که این طراح ایجاد کرده

طراح گرافیک، سرگئی کرمانوف، طرح‌های لوگوی برخی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان، تبهکاران و دیگر شخصیت‌ها را ایجاد کرده که تایپوگرافی را به طرز شگفت‌آوری در خود جای داده‌اند.«برای من جالب بود که تصاویر شخصیت‌ها را با متن نوشته‌هایشان ترکیب…

10 شهید دنیای فناوری!

هر کدام از ابزارها و دستگاه‌هایی که ما در زندگی عادی خود از آنها استفاده می‌کنیم، ثمره تلاش‌های بی‌وقفه دانشمندان و افراد زیادی بوده‌اند. اگر فداکاری، ریسک‌پذیری، شهامت و ماجراجویی این افراد نبود، ما هیچ کدام از این فناوری‌ها و ابزارها را…

هوش مصنوعی یکی از تخیل‌های کودکی ما را تصویرسازی کرد: کشتزارهایی از همه چیز: بستنی قیفی –…

شاید سریال کارتونی پینوکیو باعثش شد. شاید هم نه! در آن قسمت دلپذیر و خاطره‌انگیز، روباه مکار و گربه ننه، پینوکیو را فریفتند تا سکه خود را بکارد تا درختی از سکه بروید و بتواند سکه‌های بی‌شمار برداشت کند.سال‌ها از آن زمان گذشته، الان هم…

آیا واقعا سرم حقیقت وجود دارد؟ چطور کار می‌کند؟

انسان‌ها از زمان امپراتوری روم می‌دانستند که ما در حالی که تحت تأثیر چیزی باشیم، صادقانه‌تر و راحت‌تر سخن میٰ‌گوییم. این همان جایی است که ایده  اصطلاح «سرم حقیقت» از آن سرچشمه می‌گیرد.سرم حقیقت به تعدادی از داروهای تغییر دهنده ذهن اشاره…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5