گوشی ایرانی مورد حمایت دولت با قیمت یک و نیم میلیون تومان توسط اپراتورها و به صورت باندل عرضه می‌شود

0

چندی پیش وزیر ارتباطات در پست اینستاگرامی از آزمایش گوشی جدید ایرانی خبر داد. در آن زمان، گمانه‌زنی‌های زیادی درباره شرکت تولیدکننده این گوشی و مدل آن در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد.

امروز، محمدجواد آذری جهرمی در گفت‌وگو با روزنامه ایران، اطلاعات بیشتری درباره طرح حمایت از تولید گوشی ایرانی با قابلیت نصب سیستم‌عامل بومی داد.

به گفته وزیر ارتباطات، دولت در تلاش است یک گوشی ایرانی مناسب با قیمت یک و نیم میلیون تومان وارد بازار داخلی کند تا برخی مشکلات این حوزه رفع شوند. نمونه‌های اولیه این گوشی ساخت داخل آماده شده و تست‌های اولیه نیز پشت‌سر گذاشته شده‌اند.

وزیر ارتباطات می‌گوید طی یک فراخوان اینستاگرامی، صد گوشی به صد کاربر برای آزمایش تحویل داده شده و ازشان خواسته شد در یک صفحه نظر خود را درباره‌اش بنویسید. اکنون، صد صفحه گزارش درباره صد مشکل این گوشی دریافت شده که به شرکت سازنده ارجاع و ازشان خواسته شده است این مشکلات را رفع کنند.

آذری جهرمی می‌گوید در مذاکره با سازنده گوشی ایرانی، تاکید شده اگر این مشکلات رفع شوند؛ دولت آماده حمایت ویژه از آن برای ورود به بازار داخلی است.

حمایت ویژه‌ای که جهرمی از آن صحبت به میان می‌آورد؛ به این صورت است که دولت قصد دارد تا این گوشی‌ها را با کمک اپراتورها به صورت باندل عرضه کند و منابع مالی این طرح حمایتی را نیز از پست بانک تامین کند.

وزیر ارتباطات امیدواری زیادی دارد اپراتورها در این طرح همکاری کنند و گوشی ایرانی با قیمت مناسب را به کاربران داده و هزینه آن را روی قبض تلفن همراه و به صورت اقساط و خرد بگیرند.

این روش به افرادی که توان مالی خرید یک گوشی جدید را ندارند؛ کمک شایانی خواهد کرد. آن‌ها صاحب یک گوشی نسبتا میان‌رده شده ولی پول آن را اقساطی می‌پردازند. در این صورت، بازار داخلی و ساخص‌های توسعه فناوری در حوزه موبایل هم رشد خواهد کرد.

اپراتورها قسطی پول گوشی را بگیرند

به گفته وزیر ارتباطات، پس از بروز مشکلاتی در ایران مانند مشکلات ارزی و شرایط تحریم، زنجیره تامین تلفن همراه در کشور دچار اختلال شده و قیمت تلفن همراه به شدت افزایش یافت.

در حال حاضر، بسیاری از مردم با گوشی‌های صفحه‌نمایش شکسته کار می‌کنند؛ چون توان خرید گوشی جدید را ندارند. به گفته آذری جهرمی، آمارها نشان می‌دهد که شاخص توسعه فناوری به ویژه در بخش تلفن همراه رو به افول است و دچار افت شده است.

این گوشی ایرانی که برخی از رسانه‌ها آن را با نام «آریا» از شرکت جی‌ال‌ایکس (GLX) می‌دانند و برخی دیگر «پارس ۱» می‌خوانند؛ از نصب سیستم‌عامل بومی حمایت می‌کند ولی به گفته وزیر هیچ اجباری در آن نیست و کاربران می‌توانند هنوز از اندروید استفاده کنند.

گفته می‌شود شرکت GLX این گوشی ایرانی مدنظر دولت را با همکاری چند شرکت ایرانی دیگر تولید خواهد کرد. برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند این گوشی وارد بازارهای داخلی شده است ولی استقبال چندانی ازش نمی‌شود.

هنوز اطلاعات جزئی و کاملی درباره این گوشی ساخت داخل متشر نشده است و نمی‌دانیم از نظر مشخصات سخت‌افزاری، امکانات دوربین و نرم‌افزارها در چه سطحی است.

تا کنون، در چندین مقطع دولت به حمایت از تولید گوشی تلفن همراه در داخل کشور برخاسته و حتی نمونه‌هایی تولید و عرضه شده ولی هیچ‌یک راه به جایی نبردند و نتوانستند اندک سهی از بازار بزرگ موبایل در ایران به دست بیاورند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

10 شهید دنیای فناوری!

هر کدام از ابزارها و دستگاه‌هایی که ما در زندگی عادی خود از آنها استفاده می‌کنیم، ثمره تلاش‌های بی‌وقفه دانشمندان و افراد زیادی بوده‌اند. اگر فداکاری، ریسک‌پذیری، شهامت و ماجراجویی این افراد نبود، ما هیچ کدام از این فناوری‌ها و ابزارها را…

تصاویر و لطایفی در مورد زندگی در اروپای شرقی

اروپای شرقی هنوز سنت‌های خاص خود را دارد و هنوز به اندازه بخش غربی مدرن نشده است و فرهنگ خاص خود را داراست.به همین خاطر ممکن است ما برخی از روندهای آنجا احساس نزدیکی کنیم.به تصاویر زیر بنگرید:آکوامن بعد از 2 هفته در بلغارستان…

۲۵ صدای نوستالژیک فناورانه قدیمی که کودکان امروزی به صورت معمول هرگز نمی‌شنوند!

یک ستاره سینمای کلاسیک را در نظر بگیرید مثلا همفری بوگارت را. تلفن را با یک دست در دست می‌گیرد، سیگاری به لب دارد و بعد با افه خاصی شماره‌گیر را می‌چرخاند و با صدای بم مردانه‌اش می‌گوید که نلفنچی فلانجا را برایم بگیر!چنین منظره‌ای دیگر…

چیزهای کوچکی که مایه دلخوشی، سرگرمی یا تعجب یا تفریح می‌شوند – گالری عکس

دلخوشی‌ها در زندگی بسیارند. دلخوشی می‌تواند خانه بزرگ، ماشین لوکس، شغلی دلخواه، تماشای فیلم در آخر روز خسته‌کنندهt یک کتاب تازه، معاشرتی روح‌افزا باشد یا حتی چیزهایی کوچک‌تر مانند دیدن زمین یخ‌زده در اول صبح زمستان و شکسته شدن لایه نازک یخ…

اگر نسخه پنجابی سریال بریکینگ بد ساخته می‌شد!

بریکینگ بد یک سریال تلویزیونی درام تلویزیونی بسیار محبوب آمریکایی است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ از شبکه AMC پخش می‌شد. این سریال توسط وینس گیلیگان ساخته شد و برایان کرانستون در نقش والتر وایت، معلم شیمی دبیرستانی که به سرطان ریه مبتلا است و…

دو اینفلوئنسر سفر در واقع با یک تلویزیون ساده، سفر جعل می‌کردند و هیچ خبری از عکس واقعی در محیط…

دو عکاس به نام مانوئل بختر و و مانوئل رومز رام تصاویر خیره کننده‌ای خلق کردند که آنها را در حال پیاده‌روی در برف، کمپینگ در کوه‌ها و پرواز با هواپیما به سوی مقصدی دور نشان می‌دهد. اما در واقع آنها از در هنگام ثبت همه این عکس‌ها از اتاق…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.