رنو ساندرو و استپ وی چه تفاوت‌هایی با هم دارند و کدام‌یک را بخریم؟

0

ساندرو یکی از خودروهای باکیفیت شرکت رنو است که سال‌ها جزو پرفروش‌ترین خودروهای اروپا بوده است. این خودرو پس از برجام، با همکاری دو شرکت نیسان و پارس خودرو تولید شد.

اما خودروی رنو ساندرو استپ وی با همکاری شرکت‌ رنو پارس و در خط تولید پارس خودرو مونتاژ و روانه بازار شد. خودرویی که از همان ابتدا توانست نظر مثبت مردم را به سوی خود جلب کند و با فروش بالایی روبرو شود. رنو استپ وی را باید یک خودروی با کیفیت در بازار ایران دانست. از نظر قیمت، استپ وی کمی گران‌تر از رنو ساندرو است.

اما دقیقا چه تفاوت‌هایی میان رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی وجود دارد و کدام‌یک ارزش خرید بیشتری دارد؟

هر دو خودرو مبتنی بر پلتفرم X90 شرکت رنو هستند. پلتفرم بسیار محبوب و پرفروشی که در ایران با خودروهای رنو تندر ۹۰، رنو تندر ۹۰ پلاس و رنو تندر پیکاپ شناخته می‌شود و موفقیت‌های چشمگیری به دست آورده است.

خودروی رنو ساندرو با نام B90 شناخته می‌شود ولی رنو ساندرو استپ وی با نام B90 CROSS در میان اهالی فن مشهور است. یکی از دلایلی که از نام کراس در رنو ساندرو استپ وی استفاده شده است؛ ارتفاع بیشتر آن از سطح زمین در قیاس با برادر بزرگ‌تر است.

ارتفاع و تغییرات ظاهری بیرونی

هر دو خودرو در کلاس خودروهای هاچبک شرکت فرانسوی رنو هستند؛ اگرچه خود ساندرو از فضای داخل کابین بازی برخوردار است. انتهای این خودرو عریض است و ۳۲۰ لیتر فضای بار دارد. اگر صندلی‌های عقب بسته شوند؛ این فضا تا ۱۲۰۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

رنو ساندرو استپ وی از نظر تجهیزات داخل خودرو یا مشخصات فنی و موتوری تفاوتی چندانی با رنو ساندرو ندارد. تغییر عمده این دو خودروی پرفروش بازار ایران در ارتفاع و برخی تغییرات ظاهری است.

رنو ساندرو استپ وی زیباتر و جذاب‌تر شده است. برخی از بخش‌های ظاهری خودرو در بدنه بیرونی مانند دستگیره‌های درب‌ها از بیرون، آینه‌های جانبی، پنجره مشبک رادیاتور و بخش بالایی آن، سپر جلو و عقب، محافظ‌ها و زه‌ها، نوارها و برچسب‌ها، باربند، چراغ‌های جلو و رینگ‌ها تغییر یافته و طراحی مدرن‌تر و شیک‌تری دارند. به همین دلیل، بسیاری از ایرانی‌ها تمایل دارند استپ وی را خریداری کنند.

ارتفاع رنو ساندرو معمولی ۱۵۳۴ میلی‌متر است ولی استپ وی ارتفاعی ۱۵۵۰ میلی‌متر دارد. اگر باربند روی استپ وی بسته شود؛ این ارتفاع تا ۱۵۹۰ میلی‌متر افزایش پیدا می‌کند.

فاصله بین مرکز چرخ‌های جلو و عقب استپ وی نیز کمی افزایش پیدا کرده است. استپ وی از کف زمین ۱۸۰ میلی‌متر فاصله می‌گیرد ولی ساندرو معمولی ۱۵۵ میلی‌متر فاصله دارد.

بنابراین از نظر ابعاد و اندازه تفاوت آن‌چنانی میان این دو خودرو نیست و فقط استپ وی بزرگ‌تر و فضای درون کابین کمی بیشتر شده است.

سیستم تعلیق

چون استپ وی از سطح زمین کمی ارتفاع بیشتری پیدا کرده است؛ شرکت رنو با ایجاد تغییراتی در فنرها و کمک فنرهای آن نسبت به ساندرو معمولی، سیستم تعلیق آن را برای جاده‌های ناهموار و سنگلاخی بهتر کرده است.

این خودرو ضمن اینکه پایداری بهتری در سطوح ناهموار دارد؛ سرنشینان خودرو نیز احساس امنیت و راحتی بیشتری می‌کنند.

از نقطه نظر فنی، برای اینکه افزایش ارتفاع خودرو مشکلی در پایداری خودرو ایجاد نکند، کمک فنرهای جلوی خودرو ساندرو استپ وی تغییر کرده است، همچنین فنرهای نصب شده بر روی اکسل عقب استپ وی با ساندرو متفاوت است.

سیستم انتقال قدرت

ساندرو و استپ وی با هر دو مدل جعبه دنده دستی و اتوماتیک در بازار ایران عرضه شدند. جعبه دنده اتوماتیک نصب شده روی این خودروها همان جعبه دنده DP2 است که در رنو تندر ۹۰ نیز نصب شده است.

اما جعبه دنده دستی ساندرو استپ وی تفاوت‌هایی با ساندرو معمولی دارد. مثلا، این گیربکس فاقد گردگیر در پلوس سمت چپ است یا محل اتصال کابل دسته دنده در این مدل گیربکس متفاوت است.

سیستم کلاچ ساندرو معمولی از نوع سیمی است ولی در جعبه دنده دستی ساندرو استپ وی با مدل هیدرولیکی روبرو هستیم. به طور کلی، مکانیزم تعویض دنده، کیت کلاچ، دسته دنده و پلوس سمت چپ و راست متفاوت از مدل معمولی است.

قیمت

همان‌طور که اشاره شد؛ هر دو خودرو از نظر قیمت متفاوت هستند. حدود یک سال پیش، تفاوت قیمتی فاحشی میان این دو خودرو در بازار ایران شاهد بودیم ولی این روزها با فروکش کردن هیجان‌های بازار خوذرو، تفاوت قیمتی آن‌ها ۱۰ الی ۲۰ میلیون تومان است. مثلا، اگر رنو ساندرو با قیمت ۱۴۰ میلیون معمله شود؛ استپ وی قیمتی حدود ۱۵۵ میلیون تومان خواهد داشت.

بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند پول کمتری بدهند و ساندرو معمولی را بخرند ولی آن‌هایی که طرفدار زیبایی و طراحی بیشتر هستند؛ باید ۱۰ الی ۱۵ میلیون تومانی بیشتر بپردازند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چند بار می توانید یک تکه کاغذ را از وسط تا کنید؟

به راحتی می‌توان یک تکه کاغذ را یک، دو بار یا حتی سه یا چهار بار از وسط تا کرد. اما بیشترین تعداد دفعاتی که یک تکه کاغذ را می‌توان از وسط تا کرد چقدر است؟بر اساس یک ادعای رایج، یک ورق کاغذ را نمی‌توان بیش از هفت بار از وسط تا کرد. اما…

اگر گوشی‌های موبایل، دهه‌ها زودتر اختراع می‌شدند

در دوره‌ای پس از همگانی شدن استفاده از گوشی‌های موبایل، تنوع ظاهری آنها بسیار زیاد بود و هیچ گوشی‌ای شبیه گوشی دیگر نبود. اما الان شکل همه گوشی‌ها تقریبا یکی شده است.ما خیلی منتظر گوشی‌های تاشو یا رول‌شونده ماندیم تا این یکنواختی را به…

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

هوش مصنوعی یکی از تخیل‌های کودکی ما را تصویرسازی کرد: کشتزارهایی از همه چیز: بستنی قیفی –…

شاید سریال کارتونی پینوکیو باعثش شد. شاید هم نه! در آن قسمت دلپذیر و خاطره‌انگیز، روباه مکار و گربه ننه، پینوکیو را فریفتند تا سکه خود را بکارد تا درختی از سکه بروید و بتواند سکه‌های بی‌شمار برداشت کند.سال‌ها از آن زمان گذشته، الان هم…

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از امتیازبندی جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرح

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از اطلاعات زیر تدوین شده است:۱-جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرحی چون کن، ونیز، برلین، ساندنس و...۲- جوایز انجمن های منتقدانی چون نیویورک، لس آنجلس، واشنگتن دی.سی و...۳-فهرست فیلم…

زره نمادین فلزی پیچیده‌ برای گربه‌ها و موش‌ها – کار یک هنرمند باذوق!

دشمنی بین گربه‌ها و موش‌ها به قدمت تاریخ است. اگر قرار بود آنها مثل آدمیان در برابر هم صف‌آرایی کنند چه چیزهایی برای این نبرد می‌ساختند؟کار یک هنرمند کانادایی تقریباً در همین سمت و سو است. جف دی بوئر با الهام از فرهنگ‌های باستانی و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.